Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-10, 10:10 Re: Sandero 2
Jarosław P napisał/a:
Właśnie nabyłem dla mnie nową daćke sandero 2 rocznik 2017.
Zdziwiłem się że nie ma dołączonej książki przeglądów , ale poradziłem sobie prosząc ASO o przesłanie karty przeglądów. Wysłali niezwłocznie wg nr vin. W moim silniczku 1,0 SCE mieści się 3,4 l , zalecany Castrol i wymiana co 20000 km lub co rok. Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km.
5w40.
Mam ten silnik. Wchodzi max 3 litry oleju (nawet mniej). Wcześniej zalecano Elfa, dzisiaj - Castrol. Chyba Elf przestal płacić haracz producentowi. Opóźnienie wymiany o 5 miesięcy - zalecałbym płukankę, później nowy olej i filtr.
Z tym 3,4 litra oleju w 1.0 SCe może faktycznie być coś na rzeczy. Być może zrobili korektę ilości oleju w tym silniku dla maksymalnej wartości na bagnecie. W moim dziadkowozie po wlaniu 3 litrów oleju na bagnecie poziom oleju był na wysokości około 70 %, sprawdzone na zimnym silniku parę dni po jego wlaniu.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-11-17, 11:47, w całości zmieniany 1 raz
Ja na przegląd z wymianą oleju oddałem samochód i cztery litry (w butelkach 1L) oleju Castrol GTX 5w30 (RN17)- otrzymałem do zwrotu pół butelki oleju, a w silniku po wymianie poziom miałem praktycznie do maksimum na miarce. Nie wiem, ile jest różnicy pomiędzy minimum i maksimum, ale te 3,4 litra wydaje się chyba taką optymalną ilością dla tego silnika, czyli blisko górnej granicy na wskaźniku i taką liczbę mam podaną na jednej z kartek otrzymanych wraz z instrukcją obsługi.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-11-17, 14:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2022-11-17, 14:41
Celuję w środek, choć stara szkoła - w 3/4 odcinka min-max (wtedy ok. 3 l). Wg instrukcji dla silnika 1.0 12v pojemność zbiornika pomiedzy min-max na bagnecie to od 1,5 do 2 litrów leju zależnie id typu silnika. Wcześniej do aso dawalem 4 l oleju i po wymianie oddawali 1 l.[/list]
Prawie rok temu wymieniałem olej u siebie po zakupie samochodu, przejechane w tym czasie ok. 4,5 tys. km, poziom oleju na bagnecie był teraz ok. 53 %. Po konsultacji z moim mechanikiem spokojnie mogę przedłużyć interwał wymiany oleju o 2 miesiące, żeby wpasować w terminy serwisu, które były wykonywane przez poprzedniego właściciela w ASO i wyświetlanej kontrolki serwisowej.
Dolałem kilka dni temu 350 ml oleju i na bagnecie był poziom ok. 77 %, następnie w dniu wczorajszym dolałem jeszcze 200 ml i poziom oleju jest aktualnie na poziomie ok. 91 %.
Silnik w moim odczuciu pracuje trochę ciszej, ale też chyba trochę dłużej się nagrzewa.
Będę od następnej wymiany oleju utrzymał poziom oleju w granicach między 85 % a 90 %.
Te procentowe dane biorą się z tego, że po wyjęciu bagnetu kładę go poziomo i robię szybko fotkę, następnie już w domu powiększam ją sobie do granic min i max, przykładam linijkę i obliczam to sobie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-11-22, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-03, 16:59
Jako że olej 0w20 rn17fe jest przez niektórych tu na forum traktowany jak proszenie się o kłopoty i docelowe zatarcie silnika na własną prośbę, a poza tym jest to tylko ekologów którzy mają gdzieś kondycję silnika, jako ciekawostkę zamieszczę link z forum olejowego gdzie zapodałem analizę shell-a ultra professional AR-L 0w20 RN17fe po przepracowaniu 12300km przez ok. 300-330 RBH (przyjmuje się że to max 300RBH dla jazdy szosowej a 200 dla jazdy miejskiej). Olej był w silniku w okresie 22.07.2022 - 12.12.2022 - czyli zarówno w mrozy ok. 15stC jak i gorączki 37-39stC.
https://www.oilclub.pl/in...m-27000km.4273/
Ostatecznie olej został przeze mnie zmieniony po przebiegu 15tyś km (bo takie miałem zamiar, chyba że analiza po 12.5tyś wykazałaby jego dużą degradację), ale już wiem że następnym raze, zanim go zmienię wykonam prostszą analizę przy 15k, może 17,5k czy 20K żeby nie wylewać jeszcze dobrego oleju tylko ustalić kiedy faktycznie silnik zacznie być niewystarczająco chroniony :)
Przymierzałem się do kolejnej wymiany oleju. Zawsze wymieniałem uszczelkę pod korek spustowy taką metalową z pierścieniem gumy wewnątrz. Tym razem w hurtowni był do kupienia zestaw złożony z korka spustowego, uszczelki metalowej z pierścieniem gumowym i co ciekawe podkładkę ( uszczelkę ) miedzianą. Zaciekawiło mnie dlaczego właśnie w zestawie jest uszczelka miedziana, której poprzednio nie stosowałem i nie było problemu z wyciekiem oleju. Mam więc trochę przekorne pytanie. Jeżeli jest konieczność użycia również uszczelki miedzianej to gdzie ją dać? Pierwsza na korek spustowy miedziana a później ta z gumą, czy odwrotnie?
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2023-02-22, 15:42
Ciekawe 🤔 u mnie w SS2 silnik 90Tce i w Dusterze 1.3Tce są jedynie uszczelki miedziane.
Prawdopodobnie dystrybutor spakował na wszelki wypadek dwa rodzaje uszczelek. Oczywiście zastosuj jedynie tę która jest dedykowana w Twoim przypadku.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 172 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-02-22, 16:01
kulek napisał/a:
Jeżeli jest konieczność użycia również uszczelki miedzianej to gdzie ją dać?
Używasz tylko jednej, wybranej uszczelki. W komorze silnika, tam gdzie jest olej nie ma ciśnienia. Możesz dać uszczelkę z dowolnego materiału: miedzianą, aluminiową czy fabryczną. Nawet sam możesz sobie taką uszczelkę wyciąć i doszlifować. Byle był to metal dosyć plastyczny. Poza tym nie bardzo rozumiem w jakim celu wymieniać także korek? Czy zrywa się na nim gwint, że koniecznie trzeba go wymieniać za każdym razem? Moim zdaniem jest nieuzasadnione a tylko naciąga użytkownika na dodatkowy koszt. W żadnym moim samochodzie nie zmieniałem korka spustowego przez cały okres używania, a było to odpowiednio 10, 21 i 16 lat. Nic nie ciekło i niebo nie spadło na ziemię
Uszczelki to co innego. Zdziwiłem się bardzo kiedy pod korkiem zobaczyłem uszczelkę stalową z jakimś śmiesznym gumowym rąbkem. Jeśli przerwie się gumka to uszczelka stalowa w żaden sposób nie spasuje się z korkiem i misą - jest zwyczajnie za twarda. Póki co, dałem drugi raz tę samą. Przejechałem już 6 tysięcy i ani kropelka nie wydostała się spod korka. Tak więc nie przesadzałbym z tą wymianą korka za każdym razem. Uszczelkę to owszem, powinno się wymienić. Ale korek to przesada. Zresztą róbcie jak chcecie.
Korka też nigdy nie wymieniałem. Był w komplecie więc taki kupiłem bo samej uszczelki nie było.
Cały zestaw kosztował aż 5 zł co na dzisiejsze czasy " szaleństwo wielkie".
Ostatnio zmieniony przez kulek 2023-02-22, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-23, 10:52
Do miski aluminiowej masz uszczelkę gumowo-stalową nie możesz dać miedzianej, a do miski stalowej masz miedzianą ale możesz tez dać gumowo-stalową, chodzi o korozje elektrochemiczną.
Ja wymieniam podkładkę co 2-3 wymianę oleju - po prostu zapominam zawsze dokupić do oleju i filtra - ale poki co nie przeciega nigdy nic i nie kapało po spuszczeniu . Miskę mam też aluminiową
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-26, 12:12
Wymienialem wczoraj olej w Sanderce. Zrobilem filmik zeby ktos kto chce sie tego podjac mial jakis punkt odniesienia.
Nadmienie ze plukanki jak ktos nie chce to nie musi dawac .Ja daje zawsze ale to decyzja wymiejacego.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-30, 12:15
Nie wiem czy to właściwy dział, ale podzielę się pewnym spostrzeżeniem;
Moja pierwsza zmiana oleju nastąpiła po 15tys km i z zastosowaniem Shell ar-l 0w20 rn17fe. Po zmianie olej na bagnecie nie odstawał specjalnie od tego które pamiętam w nowym samochodzie.
Samochód podobnie też się zachowywał - podobnie o ile brać pod uwagę to że wymieniałem olej w miesiącach już letnich. Przy kolejnej zmianie na 30tys serwis zalał castrola 5w30 rn17 i było to 28 grudnia. Poza zupełnie innym kolorem oleju, w krótkim czasie od zmiany zauważyłem 2 nowości - kabina w zimne dni wolniej się nagrzewa i przełączanie na LPG następowało po nieporownywlani dluzszym dystansie. Zgłosiłem to w ASO myślac że coś się stało z termostatem albo innym elementem układu kontroli temperatury - ale wg testów wszystko było ok.
W drugiej połowie kwietnia znów zmieniłem olej - na shell-a 0w20 i wszytko wróciło do "normy" - przełączanie na LPG bardzo szybkie nawet w naprawdę zimne dni, podobnie jak temp powietrza z nawiewów.
Tylko kolor nie wrócił do pierwotnego, ponieważ pomimo płukanki resztki castrola GTX nadal barwią nowy olej na specyficzny kolor.
Wnioskuje z tego (i z informacji ze Shell jest największym dostawcą fabrycznym renault -nissan), choć oczywiście pewności nie mam bo nie zdecydowałem się na analizę oleju przepracowanwgo przy pierwszej zminaie , ze pierwotnie silnik 1.0tce zalewany jest właśnie olejem Shell o lepkości 0w20.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-30, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-04-30, 15:57
Shell nie jest dostawcą oleju dla Renault. Od zawsze był Elf, a od 2021 jest Castrol. I to jest oficjalny dystrybutor oleju dla Renault, który ma w ofercie wszystkie możliwe oleje z odpowiednią normą
Może pomocne będzie jak zostawię link do narzędzia, które pomaga dobrać odpowiedni olej do silnika danego pojazdu: https://www.castrol.com/p...ids-finder.html W razie czego służę wsparciem.
Rok temu zrobilem żonie prezent i kupilem Sandero z silnikiem 1.0 SCe 65. Ktoś się może orientuje jaki tam wlać olej i jaki filtr oleju. W insteukcji nie pisze już tak jak kiedyś , jaki lać olej , z jakimi normami itp. Chciałem wymienic w ASO , ale zaśpiewali mi 750 zl po rabacie , więc raczej odpuszcze temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum