DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przekrzywiona kierownica
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 627
Skąd: -:-
Wysłany: 2021-01-31, 07:51   

Mam tak w Lodgy 2019 od nowości. Po 4 próbach w 2 och różnych ASO odpuściłem temat i pojechałem do Norauto, po ustawieniu jest duzo lepiej ale auto dalej ma delikatnie przekrzywioną kierownice i pływa przy większych prędkościach.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-31, 08:36   

Miałem problem z kierownicą podobny jak opisane . Jeden z kolegów napisała o tym jaka jest zasada/zależność koła kierownicy do jazdy na wprost i czujnika /czujników kata położenia /kąta skrętu. Bo podejrzewam że to dwa czujniki choć w jednej obudowie . Po rozebraniu tego widać że to dwa koła magnetyczne obracające się nad dwoma układami. Ale do rzeczy . Samochód na stanowisko diagnostyczne , urządzenia pomiarowe na koła a ekranie wyświetla się geometria układu jezdnego. Komputer do gniazda -zakładka czujnik kierownicy oraz czujnik kata skrętu - test wykonawczy -parametry rzeczywiste . Wtedy na komputerze widać o ile czujnik kąta skrętu jest przestawiony . Ustawia koło kierownicy w punkcie ( 0 ) a zarazem czujnik ,blokuje kierownicę , ustawia koła luzując drążki kierownicy ( jeden skraca drugi wydłuża ) , sprawdza geometrie , wszystkie pola ( punkty pomiaru ) podświetlają się na zielono. Kontruje drażki , kaze jechać na próbę .
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 72
Skąd: PL
Wysłany: 2021-01-31, 10:26   

U mnie natomiast swojego czasu miałem podobny problem, po odwiedzeniu stacji diagnostycznej i zrobieniu zbieżności koszt 70zł wszystko jest jak należy, okazało się że zbieżność lewego przedniego koła była przestawiona (auto na gwarancji, od nowości jedyny właściciel, bez przygód kolizyjno - wypadkowych). Podczas wizyty w ASO gdzie zgłaszałem ten problem nic nie zauważyli - pewnie wg. nich TTM.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-31, 11:46   

buladag napisał/a:
Mam tak w Lodgy 2019 od nowości. Po 4 próbach w 2 och różnych ASO odpuściłem temat i pojechałem do Norauto, po ustawieniu jest duzo lepiej ale auto dalej ma delikatnie przekrzywioną kierownice i pływa przy większych prędkościach.


jedź jeszcze raz na ustawienie zbieżności tylko nie do Norauto bo tam maja słaby sprzęt, przynajmniej ich filie w Warszawie. Poszukaj na forach albo popytaj się wśród znajomych. jak trafisz na specjalistów a nie amatorów to ustawia Tobie zbieżność i auto będzie jechało prosto. Oczywiście trzeba zobaczyć jak trzyma się geometria w samochodzie. Możesz mieć zbieżność ustawiona idealnie a na jednym z kół będziesz miał pochylenie koła złe lub kat wyprzedzenia zwrotnicy i już będziesz odczuwał to podczas jazdy. Mam już 4tą dacie i każda z trzech pozostałych miała lekko odbiegające od normy pochylenie koła bodajże z prawej strony i już kierownica nie chciała być idealnie prosto. Zawsze ten stopień w prawo lub lewo była przestawiona. W obecnym Dusterze sprawdzałem zbieżność i wszystko wyszło ok, zobacze jak po wymianie poduszki mcpersona zachowa się zawieszenie, czy przypadkiem nie rozjedzie się geometria, która w naszych Daciach jest niestety nie ustawialna. A wracając do prowadzenia Lodgy to niestety te auta prowadza sie fatalnie, długie, wąskie wysokie, miękkie zawieszenie i wysoki prześwit powoduje to, ze samochód nie prowadzi sie ani pewnie ani precyzyjnie nawet wtedy kiedy będziemy mieli prawidłowo ustawiona zbieżność i geometrię. Poczytaj na naszym forum był poruszany temat prowadzenia Lodgy. Delikatna poprawa prowadzenia jest odczuwalna po wymianie opon z rozmiaru 185/65R15 na 195/60R15, a ktoś na forum założył chyba nawet 205tki ale nie pamiętam czy o profilu 60 czy 55
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 14:29   

dudu$ napisał/a:
Lodgy to niestety te auta prowadza sie fatalnie, długie, wąskie wysokie, miękkie zawieszenie i wysoki prześwit powoduje to, ze samochód nie prowadzi sie ani pewnie ani precyzyjnie

Nie jestem przekonany, czy podane czynniki aby na pewno są za to odpowiedzialne - moja mcv-ka jest tak samo długa i wysoka, zawieszenie ma miększe, a prześwit większy, i mimo to nie ma żadnych problemów z pewnością prowadzenia.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-31, 15:43   

laisar napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Lodgy to niestety te auta prowadza sie fatalnie, długie, wąskie wysokie, miękkie zawieszenie i wysoki prześwit powoduje to, ze samochód nie prowadzi sie ani pewnie ani precyzyjnie

Nie jestem przekonany, czy podane czynniki aby na pewno są za to odpowiedzialne - moja mcv-ka jest tak samo długa i wysoka, zawieszenie ma miększe, a prześwit większy, i mimo to nie ma żadnych problemów z pewnością prowadzenia.


ale cos musi być na rzeczy, skoro bardzo często na forum poruszany był temat słabego prowadzenia się Lodgy / dokkera oraz pływania po jezdni od jednej strony pasa do drugiej. Sam miałem lodgy i muszę powiedzieć, że pewnością że Logan MCV II prowadzi sie o wiele pewniej i mniej myszkuje po jezdni niż lodgy, z drugiej strony MCV II prowadzi sie o wiele gorzej od mojego drugiego auta jakim jest Toyota Corolla E12
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 19:41   

Najważniejsza różnica względem pozostałych daciek, to inna tylna belka w lodgy/dokkerze, pochodząca z kangoo II - łącznie ze sprężynami i amortyzatorami. Co prawda nie przypominam sobie jakichś specjalnych narzekań na prowadzenie renówki, ale tam jest też inne zawieszenie przednie, więc może całość działa lepiej, niż mieszanka w daciach...
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-30, 16:21   

Nowe auto tz. moje nowe auto i nowe problemy. Podczas jazdy na wprost kierownica jest przekrzywiona lekko w lewą stronę. Z tego co pamiętam kiedy auto było na gwarancji zbieżność po roku użytkowania była ustawiana w ASO. Rzadko nim jeździłem to nie zwracałem na to uwagi lub mi to nie przeszkadzało bo nie było moje. Teraz mnie to irytuje a krzywa kierownica jest dla mnie najbardziej wkurzającą rzeczą w aucie, dlatego też 1,5 tygodnia temu pojechałem na zbieżność gdzie od kilku lat jeżdżę i okazało, się że zbieżność jest ok jak i pozostałe parametry przedniego zawieszenia. Jedynie lewe tylne koło jest lekko poza normą ale mój poprzedni Duster również tak miał wiec się tym nie przejmuję ( a z tego co pamiętam to w ASO jak się tego czepiałem pokazali mi wydruk z dokumentacji serwisowej auta gdzie się okazało, że wszystko jest w porządku). Wracając do mojego Dustera, wszystko było ok ale można było delikatnie lepiej to zrobić więc lekka korekta została dokonana. Niestety nic to nie dało, auto podczas jazdy na wprost dalej miało kierownice przekrzywioną lekko w leweo. W minioną środę po raz kolejny pojechałem na korektę, ale ona również nic nie dała. W czym może tkwić problem ? Powoli zastanawiam się czy po majówce nie pojechać w inne miejsce gdzie ustawiają zbieżność i sprawdzić jak u nich wyjdzie i jeżeli wszystko będzie na zielono, to nie spróbować ustawić zbieżności przy lekko przekrzywionej kierownicy w prawo lub czy nie pojechać do ASO i sprawdzić czy kierownica dobrze została skalibrowana i mieści się w zakresie - jeżeli coś takiego da się zrobić i jeśli jest to dostępne w ogóle w dacii. Co o tym myślicie?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-30, 17:55   

Zainstalowałem sobie na telefonie aplikację ECU Tweaker. Nie za bardzo ogarniam tą aplikację i nie wiem czy działa ona tak jak powinna, pierwszy raz miałem z nią styczność. Po połączeni się ze swoim autem znalazłem opcje jak na zdjęciu. Nie próbowałem klikać Kalibruj, napisane było że jest tylko do trzech modeli. Parametry jak na zdjęciach. Kiedy kierownica jest według mnie idealnie na wprost, kąt jej położenia wynosi około -1.70/-1.80, natomiast gdy w programie ustawie ją tak aby wartość ta była w okolicy 0 stopni ( udało mi się ustawić -0.10) koło kierownicy przekrzywione jest delikatnie w lewo ( jak na zdjęciu) i znajduje się, dokładnie w takim samym położeniu kiedy jadę po prostej drodze i chcę aby auto jechało prosto a nie uciekało na prawą stronę. Więc już chyba wiem w czym tkwi problem w moim Dusterze i teraz pytanie co z tym zrobić? niespełna 2 stopnie odchyłu to dużo czy mało? samemu tego nie skalibruję wiec trzeba jednak jechać do ASO. Ktoś wykonywał taka usługę w ASO i wie ile PLN może to kosztować ?



 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-30, 22:58   

To nie jest problem zbieżności.

Kierownica połączona jest mechanicznie na sztywno z kołami, więc żaden program ani "kalibracja" niczego nie wyprostują.

http://www.daciaklub.pl/f...1813308#1813308

http://www.daciaklub.pl/f...1813449#1813449
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-05-01, 05:05   

Zbieżność jest OK , jeśli brać położenie kół względem siebie. Ale uzyskana jest przy odbiegającym od 0 położeniu kierownicy. Przed ustawianiem zbieżności kierownica powinna zostać zablokowana na środku. Wtedy okaże się, że jeden drążek kierowniczy trzeba nieco wydłużyć, drugi - o tyle samo skrócić. Na upartego jest to nawet możliwe w domu, ale spokojny będziesz, jak na końcu fachowiec sprawdzi, że zbieżność jest w normie. Być może trzeba będzie już po wszystkim skalibrować elektrykę, ja nie z tej epoki. :-D Mnie też takie coś wnerwia, ale Duster trzyma fason od początku, oczywiście zbieżność robiłem po wymianie wahaczy i drążków.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-01, 07:42   

Już sam zgłupiałem i nie wiem co mam po majówce zrobić. Zbieżność jest na pewno dobrze ustawiona, przy ostatniej korekcie na ekranie monitora był urządzenia kierownica była ustawiona w punkcie zerowym, wszedłem osobiście do auta i sprawdziłem w jakim położeniu jest kierownica i była tak jak chciałem czyli idealnie na wprost co pokazywała również poziomica zamontowana na niej. Wiem, że kierownica jest na sztywno połączona z kołami ale poczytałem trochę w necie i pooglądałem kilka filmików i identyczne problemy miały osoby w różnych markach np w Renault Megane II tak było i był to problem, źle skalibrowanego czujnika skrętu ale tam mógł zrobić to sam kierowca bo była do tego specjalna procedura. Podobny problem mają użytkownicy KIA gdzie po odłączeniu akumulatora kasują się ustawienia czujnika skrętu i po ponownym podłączeniu kierownica podczas jazdy na wprost jest krzywo i nic z tym sienie zrobi dopóki nie przeprowadzi się kalibracji czujnika skrętu w ASO. Nie znam zasady działania 100% elektrycznego wspomagania kierowniczego ale podobno kiedy czujnik skrętu ( położenia kierownicy) nie jest idealnie skalibrowany komputer wpływa na siłę wspomagania przez co auto źle będzie się prowadziło ile w tym prawdy , nie wiem. Widzę, że niestety i tak będę musiał zostawić trochę kasy w warsztacie lub w ASO
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-01, 12:02   

Musisz trafić do dobrego diagnosty, który odstawi przyrządy ma bok, przejedzie się autem, następnie poprawi regulację, skracając jeden drążek, a wydłużając drugi. Będzie to może jeden zwój gwintu... Zrobi próbę drogową, będzie nadal źle, znowu korekta ustawień. Kiedy będzie kierownica w położeniu, którym cię satysfakcjonuje, teraz dla pewności można sprawdzić zbieżność na przyrządach.
Oczywiście pamiętaj, że profil jezdni, ciśnienie w oponach, może wpływać na położenie koła kierownicy przy jeździe na wprost. Zamień na próbę koła przód-tył. Puszczając kierownicę jedzie prosto?
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2023-05-01, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 637
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-05-01, 13:51   

dudu$
Miałem podobnie ale w drugą stronę. Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym zrobili korektę ( zwróciłem uwagę na przekrzywioną kierownicę).
Po jakimś czasie powtórka z rozrywki - tym razem sprawdzili dokładniej. Wadliwy okazał się wahacz. Wymiana od reki w ramach gwarancji.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-01, 20:48   

Lelupi napisał/a:
Musisz trafić do dobrego diagnosty, który odstawi przyrządy ma bok, przejedzie się autem, następnie poprawi regulację, skracając jeden drążek, a wydłużając drugi. Będzie to może jeden zwój gwintu... Zrobi próbę drogową, będzie nadal źle, znowu korekta ustawień. Kiedy będzie kierownica w położeniu, którym cię satysfakcjonuje, teraz dla pewności można sprawdzić zbieżność na przyrządach.
Oczywiście pamiętaj, że profil jezdni, ciśnienie w oponach, może wpływać na położenie koła kierownicy przy jeździe na wprost. Zamień na próbę koła przód-tył. Puszczając kierownicę jedzie prosto?


zaraz po majówce pojadę do innego warsztatu na zbieżność gdzie, kiedyś kilka razy korzystałem z ich usług i byłem zazwyczaj zadowolony. O profilu jezdni pamiętam ale niestety to nie o, ciśnienia w oponach pilnuję, myślę, że raz na 2 tygodnie sprawdzam czy jest prawidłowe. Koła zamieniałem, tył na przód po skosie dalej to samo, na prostej drodze kierownica lekko w lewo. Auto raczej nie ściąga, jak mam kierownice przekrzywioną delikatnie w lewo mogę ją puścić i jedzie prosto. Niektórzy proponują mi przestawienie kierownicy na wieloklinie ale jest to w Daciach nie możliwe, kierownica montowana jest tylko w jednym położeniu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-05-02, 05:40   

Masz pewnie 4x4? Niezależne tylne koła i może któreś fika, przednie koła są na wprost, a tylna oś ma zeza? Ja mam belkę sztywną, tył służy tylko do powieszenia laserów. Moje doświadczenia ze Skody to cała książka by była, raz zamieniłem tył/przód i kierownica uciekła, a przy wybitym prawym drążku dosłownie wyprzedzałem na prostej szosie samochody bez ruchu kierownicą - dodanie gazu wyrywało ją na lewo, po wyprzedzeniu noga z gazu i zjazd na prawo. Dopiero gdy zakończyłem ten toksyczny związek zrozumiałem, że ludzie mogą jeździć inaczej. 8-) Życzę skutecznego zabicia zmory, na pewno się uda.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 338
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-05-02, 09:43   

Moja EX Lodgy od wyjazdu z salonu prowadziła się tak powiedzmy do 100km/h względnie pewnie, powyżej 110 miała bardzo lekkie prowadzenie myszkowała sobie, kierownica na wprost była cały czas, nauczyłem się z tym żyć, po 3 latach zamieniłem samochód na Dustera i kierownicę dalej mam na wprost nie myszkuje, wiele z tych przypadłości w prowadzenie Lodgy potwierdzam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne