Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-02-21, 19:52 Re: klocki hamulcowe 410602581R a 410602396R
mne napisał/a:
Przymierzam się do wymiany klocków i mam różne informacje odnośnie moich klocków hamulcowych w mojej Dacii Sandero 1.2 z 2016r. Pytałem 3 sprzedawców o klocki właściwe do mojego auta 2 z nich ( w tym nasz kolega toka) stwierdziło że powinny być 410602581R a jeden po sprawdzeniu VIN że 410602396R są rekomendowane. Przypuszczam że pewnie pasują jedne i drugie ale tego nie wiem. Z ciekawości ściągłem koło i po częściowym odczycie numerów wychodzi że są 410602581R, ale skąd taka rozbieżność?
Wszystko zależne od systemu. Był Bosch i TRW.
Mogą to być oczywiście numery zamienne, jednak zawsze najlepiej zdjąć koło i zobaczyć.
Siema, przymierzam się do wymiany klocków - miałem tarcze MIKODA I klocki tejże firmy - jestem a raczej byłem bardzo z nich zadowolony ( nie piszczały nie stukały itp ) a dobrze hamował taki zestaw, ale nie wiem jakie teraz się montuje firmy i czy dobre wybieram - mam tarcze 280mm i klocki chyba 155mm szerokości . Tarcze są jeszcze dobre - bez rantów i uskoków ale klocki już bliskie końcowi . Klocki Mikoda na A. są droższe (143pln) niż inne markowe które kojarzyłem BREMBO, FEBI, BOSCH a nie wiem czy lepsze. Czy ktoś poradzi jakie dobrze się sprawują - myślę o BREMBO ale nie wiem czy są faktycznie dobre... ? Szykuje się na wyjazd do Chorwacji a tam dużo gór i wzniesień .
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-03, 20:39
Zazwyczaj montowałem do swoich aut klocki TRW bo dostawałem na nie dobre ceny i w sumie same klocki również nie były złe. W poprzednim Dusterze udało mi sie kupić oryginalne klocki OEM za całe 50zł wiec takie założyłem. Tydzień temu wymieniałem klocki w obecnym Dusterze i tym razem postawiłem na klocki Boscha. Z tego co pamiętam w swoim ciemnym Loganie MCV II założyłem cały komplet od Boscha ( tarcze i klocki) i byłem z tego zestawu bardzo zadowolony. Osobiście uważam, że nie ma co trzymać się jednej firmy, po prostu kupować to co wychodzi opłacalnie ale trzymać się tylko podzespołów dobrych firm jak TRW, Bosche, ATE, Textar, Brembo, Ferodo itp.
Zamontowałem klocki Brembo za niecałą stówkę i to na dwa razy bo nie zauwazyłem nacięcia kierunkowego "księżycowe" do tłoczka i musiałem zmienić stronami bo oczywiście za pierwszym razem błędnie zamocowałem
Klocki na razie nie są żyleta i tak słabo troszkę hamują... ale myśle , że z każdym km będzie lepiej, bo na razie zrobiłem ok 100km może
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2020 Posty: 60 Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2023-05-14, 10:31
Mieszkam w górach i wyrzuciłem ten originalny 256mm TRW szajz, bo gówno hamował,pyłenie i zrobiłem swap hamulców na 300mm tarcze i hamowanie jest zdecydowanie lepsze, jestem zadowolony. Pierwszy raz założyłem Jurid a po 90000 kilometrach użytkowania zamontowałem ABS, te ABS mają przebieg 3000km i też jsą dobre. Tanie i dobre
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-19, 07:56
Tarcze 256 mm to faktycznie może być słabo , ale ja mam akurat 280 mm i jest całkiem ok.
Wczoraj po 126 kkm wymieniłem trzeci raz tym razem włożyłem Brembo. Stare miały jeszcze po ok 3mm grubości ale wolę mieć przed wakacjami spokój. Samodzielna wymiana zajęła godzinę.
Jak na razie wszystko w najlepszym porządku.
Witam
Czy ktoś może mi podać dokładny model tarcz i klocowków. Do Dacia Sandero stepway 2 z roku 2019.Z tego co wiem rozmiar większy z firmu ATE. I możecie coś z lepszej półki polecieć w 4 lata żona robi około 40 tys km i jeździ z dzieckiem więc wolę dać coś lepszego.Za ASO dzienkuje na chwilę obecną 1300 zł z robotą wołają sobie.
Ostatnio zmieniony przez Sroczka 2023-05-20, 18:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-20, 19:50
Zdejmij koło i zmierz średnicę tarczy i długość klocka.
Tak będzie najpewniej.
Teoretycznie klocki numer 410605536R
A tarcze 258x22
http://www.catcar.info/re...WQ9PTMxQg%3D%3D
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-05-20, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-21, 10:52
TARCZE 258mm: 402067025R lub 402062650R
KLOCKI 155mm: 410604682R lub 410605536R
Przede wszystkim zobacz swoje tarcze po zdjęciu koła- z której strony tarczy masz wylot kanałów wentylacji. Podane wyżej mają wentylację zewnętrzną. Ale nawet jeśli u Ciebie są inne, to zakup zestawu jak wyżej będzie pasował- najważniejsze żeby klocki pasowały do tarcz.
Nie ma sensu szukanie części innych niż oryginał, chyba że właśnie chcesz mieć tańsze niż fabryczne. U mnie 2017 i ponad 70 tys a hamulce fabryczne jeszcze nie ruszane.
Link do tematu
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-05-21, 11:16, w całości zmieniany 6 razy
TARCZE 258mm: 402067025R lub 402062650R
KLOCKI 155mm: 410604682R lub 410605536R
Przede wszystkim zobacz swoje tarcze po zdjęciu koła- z której strony tarczy masz wylot kanałów wentylacji. Podane wyżej mają wentylację zewnętrzną. Ale nawet jeśli u Ciebie są inne, to zakup zestawu jak wyżej będzie pasował- najważniejsze żeby klocki pasowały do tarcz.
Nie ma sensu szukanie części innych niż oryginał, chyba że właśnie chcesz mieć tańsze niż fabryczne. U mnie 2017 i ponad 70 tys a hamulce fabryczne jeszcze nie ruszane.
Link do tematu
Siemka Dymek.
To samo pytanie, ale Sandero III Stepway. Gość na przeglądzie mi powiedział, że klocki jeszcze na 5 tysięcy km. Możesz podesłać jakiś numer oryginałów do tego modelu, bo jestem ciekaw jaka cena... Dziękuję :)
_________________ DACIA - fun to drive
Ostatnio zmieniony przez syn marnotrawny 2023-05-26, 18:53, w całości zmieniany 1 raz
Każdy może sobie sam sprawdzić co teoretycznie jest przewidziane w konfiguracji fabrycznej, korzystając z dowolnego katalogu części - w tym przypadku najlepiej jakiegoś dużego producenta hamulców:
Wystarczy jeździć przewidywalnie, nie 0-1 albo gaz albo hamulec w podłogę.
Inna sprawa, to warunki eksploatacji, trasa lub miasto ma znaczący wpływ na żywotność wspomnianych elementów i nie tylko hamulcowych. W przypadku emerytów ma znaczenie doświadczenie tak na zakończenie.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-06-17, 23:50
syn marnotrawny napisał/a:
rob_plk napisał/a:
syn marnotrawny napisał/a:
sobol1976 napisał/a:
syn marnotrawny napisał/a:
Gość na przeglądzie mi powiedział, że klocki jeszcze na 5 tysięcy km.
Czy mogę spytać o przebieg?
35 koła. Ale i tak długo wytrzymały uważam.
He he ja mam >60kkm i może z 40% zużycia klocków.
Jakbym jeździł jak emeryt to pewnie też tak by to wyglądało :D
Ja zrobiłem 160 tysięcy km nowym samochodem z salonu i jeszcze zostało ponad 3/4 klocków. Może warto korzystać z czegoś takiego jak hamowanie silnikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum