2 miesiące temu miałem zaszczyt zobaczyć te komunikaty na swojej desce rozdzielczej (załączniki). Kila dni temu też wyskoczyły. Miał ktoś podobne przypadki ? Czemu mi to wyskakuje ? bardzo rzadko robię odcinki poniżej 10km. Czemu taki komunikat pojawia się po odcinku 30-40km ? Auto praktycznie zawsze gaszę od razu i nie zostawiam na zasilaniu (nie siedzę w środku i nie słucham muzyki itp- jedynie mam kamerkę która nagrywa tylko podczas jazdy)Dla benzyny to chyba wystarczająco żeby się podładować. W aso byłem stwierdzili że z akumulatorem ok - przy okazji wymienili wentylator chłodnicy (akcja serwisowa) Nie wiem czemu nie dostałem informacji o akcji serwisowej (byłem już w aso 2 albo 3 razy, więc moje dane mieli)Obiło mi się o uszy z tą akcją serwisową już jakiś czas temu.
Auto jogger 1.0 tce - ponad 22 tysięcy przebiegu (start stop zawsze wyłączam)
Mi wyskoczył komunikat kilka tygodni temu (jak było trochę zimniej). Podładowałem akumulator i od tamtej pory znowu spokój. W międzyczasie miałem przegląd roczny i nic nie znaleźli oprócz tego, że akumulator ma "żywotność" 71%. Trochę lipa jak na roczne auto. Na razie jeżdżę, zobaczymy co dalej
... nic nie znaleźli oprócz tego, że akumulator ma "żywotność" 71%. Trochę lipa jak na roczne auto.
I całkowicie normalne, bo o to dba sam samochód i nie ma znaczenia czy ma rok, trzy lata, czy miesiąc Te 71% to po prostu stopień naładowania akumulatora utrzymywany przez "inteligentne" zarządzanie energią. A problem z nowymi modelami Dacii jest taki, że wszczynają alarm i wywalają komunikaty i przechodzą w tryb ograniczonego zużycia, przy zbyt wysokim progu napięcia akumulatora. Jednocześnie dbając o to aby utrzymać akumulator naładowany ledwo powyżej tego progu...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-01-05, 09:32, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie stopień naładowania był 86%. Te 71% to na wydruku z miernika "Health". Na razie mu tego zdrowia nie brakuje i kręci bez problemu, ale wartość wydaje mi się niska. jak w takim tempie będzie tracił to zdrowie to wytrzyma niecałe 3 lata ( nie bardzo wiem przy jakim zużyciu zaczną się problemy i konieczna będzie wymiana)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-05, 10:43
No to zapewne Health, to u nich parametr SOH... Normalnie, testery akumulatorów mierzą dwa podstawowe parametry- napięcie (SOC) i wydajność prądową akumulatora w stosunku do nominalnej (SOH).
Czyli np. zakładając, że akumulator ma 510A (EN), to SOH na poziomie 71% oznacza około 362 - 367A, co faktycznie nie wygląda za dobrze. Ale... tak naprawdę do odpalania takiego benzynowego silniczka wystarczyłby akumulator w standardzie 275-300A (EN), więc nie ma tragedii. Tutaj pierwszym symptomem będą właśnie łatwo zauważalne problemy z odpalaniem. Z napięciem też nie ma problemu, bo u mnie nawet przy 11,3V silnik TCe odpalał bez żadnych zauważalnych trudności i bez żadnego sygnalizowania błędów (niestety w przypadku nowej generacji Dacii problematyczne będą właśnie te nadgorliwe komunikaty alarmowe, których w poprzedniej generacji po prostu nie było). Poza tym ja do pomiarów z ASO podchodzę z dużą rezerwą, przykład- zużycie klocków hamulcowych po 2 latach oszacowane na 50%, po 3 latach na 75% a po 4 latach znowu 50%... no wiadomo, że to nie odczyt z testera, ale chodzi o samą rzetelność
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-01-05, 10:53, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki za informacje. Jeżeli to rzeczywiście ta wydajność prądowa, to nie jest tak źle. Ona zależy przecież też od stopnia naładowania. Więc gdybym podładował aku do 100% to pewno byłoby coś ponad 80% tej wydajności. Pojeździmy zobaczymy.
dzisiaj miałem przegląd gwarancyjny, na którym zgłosiłem, że raz na jakiś czas mam komunikat "ładowanie akumulatora". Otrzymałem informację o uszkodzonym aku, a powodem tego było odłączenie wtyczki S&S od niego. Z rozmowy wynikało, że wtedy jest on ładowany pełną mocą co jest dla niego szkodliwe. Aku wymieniony ale palcem pogrozili Przypominam, że zrobiłem to bo wcześniej miałem wejście auta w tryb serwisowy. Wtedy na serwisie wgrali poprawki ale fakt nadal odpinałem wtyczkę i jeździłem bez S&S. Teraz na testy zostawiam go włączony i zobaczymy.....Pozdrawiam
A problem z nowymi modelami Dacii jest taki, że wszczynają alarm i wywalają komunikaty i przechodzą w tryb ograniczonego zużycia, przy zbyt wysokim progu napięcia akumulatora. Jednocześnie dbając o to aby utrzymać akumulator naładowany ledwo powyżej tego progu...
Podsumowując te problemy, kolega Dymek zamknął i opisał to w 2 zdaniach i to jest istota problemu. Nic nie da zmienianie kabli akumulatora, amperomierzy, akumulatorów itp. Jeśli Dacia nie zmieni zakresu ładowania w swoim sofcie to będzie tak samo. Też mi się wydawało że naprawili po ostatniej wizycie w ASO (wymiana amperomierza) a tu dzisiaj komunikat "Akumulator rozładowany" :)) Widocznie przez te 2 godziny serwisowania podładowali do 90% i teraz się dopiero wyrównało...
Podsumując podsumowanie temat po podpięciu S&S wrócił jak na zdjęciu. Po odpiciu znika....
Czas na pomęcznie ASO bo interfejs informuję o problemie z ładowaniem.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-29, 13:52
uno0 napisał/a:
Podsumując podsumowanie temat po podpięciu S&S wrócił jak na zdjęciu. Po odpiciu znika....
Moim skromnym zdaniem teoria ASO o uszkodzonym akumulatorze miała się nijak do rzeczywistości. "Pełne ładowanie" po odpięciu modułu na minusowej klemie w żaden sposób nie jest w stanie zrobić szkody akumulatorowi EFB, wręcz przeciwnie- lubi napięcie ładowania do 15,6V bez ryzyka ubytku poziomu elektrolitu. A my mamy wtedy ok. 14,7-14,9V i też wcale nie na stałe, bo im bardziej akumulator naładowany, napięcie ładowania spada do 14,3V (pomimo odpięcia modułu) i w większości czasu utrzymuje się na tym poziomie. Dla nich teoria jest wygodna, bo wstawienie takiej ślicznie naładowanej nówki rozwiązuje chwilowo problem... do momentu, gdy samochód doprowadzi akumulator do "standardowego niedoładowania", co mu zajmuje tydzień- dwa. Efekt wymiany aku jest taki sam jakbyś sam sobie porządnie naładował stary akumulator dobrym prostownikiem- pomaga na parę dni.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-05-29, 14:20, w całości zmieniany 4 razy
generalnie ASO nie bardzo może coś z tym zrobić bo źle opracowane jest zarządzanie energią przez producenta. I coby ASO nie wymyśliło to i tak zarządzanie doprowadzi aku do niedoładowania i komunikatu.
Można i trzeba jednak męczyć ASO to po iluś tam zgłoszeniach z ASO do Renault może ktoś w Renault zdecyduje o konieczności wprowadzenie poprawek do oprogramowania.
Niedużo jeżdżę, na razie mam 18000km raptem zrobione prywatną Dacią, ale ten komunikat mi nigdy nie wyskoczył. Czy TCE 1.0 90 koni, bez LPG jest wolne od tego problemu? Czy ja mam szczęście?
Padł mi wentylator, tak jak innym, gwarancja, ASO i jest OK, telepie się kierownica przy przyspieszaniu, zgłosiłem do ASO, czekam na naprawę, ale tego nie doświadczyłem.
Niedużo jeżdżę, na razie mam 18000km raptem zrobione prywatną Dacią, ale ten komunikat mi nigdy nie wyskoczył. Czy TCE 1.0 90 koni, bez LPG jest wolne od tego problemu? Czy ja mam szczęście?
Padł mi wentylator, tak jak innym, gwarancja, ASO i jest OK, telepie się kierownica przy przyspieszaniu, zgłosiłem do ASO, czekam na naprawę, ale tego nie doświadczyłem.
mam tce bez gazu....nie padl mi wentylator, nie telepie mi się kierownica (ale ja mam cvt więc moż to jednak coś różni) ale mam ten dziwny komunikat.....tak wiec zglaszam do aso niech walczą.....
Mam tce 1.0 z LPG 100KM, wentylator mi nie padł, kierownica nie telepie, komunikat "Akumulator rozładowany. Uruchom silnik" mam już sporadycznie. Ale jeszcze nigdy mi nie krzyczał "Usterka elektryczna: ZAGROŻENIE!" Niezłe jaja...
Aha... mam jeszcze grzechoczący zawór wastegate.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-05-30, 17:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1351 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-30, 18:27
19 miesięcy, 51.5tys km, 95% jazdy w ruchu mieszanym w trybie ECO, sporo hamowania silnikiem, jeszcze więcej żeglowania na luzie, jazda mieszana, s&s 99% czasu włączone, samochód parkowany na dworze i ani razu żadnego komunikatu o akumulatorze. Przy przeglądach test Aku -OK.
No to wymienili ten słynny amperomierz czyli białą kostkę, którą odpinałeś poprzednio.
Przynosi to poprawę ale u mnie czasami jeszcze komunikat ostrzegawczy się pojawia (jednak zdecydowanie rzadziej).
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-06-14, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum