czym wygluszales, ile ci to zajęło i czy okleiles dokładnie całe drzwi czy jak tam ci siadło?
Drzwi po obu stronach matą Bitmat AB-2, wszędzie możliwie duże kawałki (to ważne). Wredne jest prowadzenie cięgna do klamki, musiałem tutaj nacinać, po za tym trzeba pilnować jak wypadają spinki etc.
Boczek dostał piankę 6mm (też od Bitmatu), praktycznie na całej powierzchni z przodu, z tyłu wykorzystałem ile mi pianki zostało, ale nadal na większości.
Co ważne, to takie białe/beżowe plastikowe uchwyty do boczków (pod śrubę w miejscu do szarpnięcia, żeby zamykać) podkleiłem taśmą dwustronną z pianką, żeby nic nie hałasowało/brzęczało.
Czas? Pierwsze drzwi (lewy przód) zajęły mi pół dnia, bo wszystkiego się uczyłem, nie spieszyłem się i było ponad 30 stopni... Drugie drzwi poszły szybciej, jakieś 3-4h. I później cały tył też jakieś 4h.
No i ogrom tego czasu to usuwanie wszystkich pozostałości mastyki, którą serwis Renault nakładał z tuby jak montował głośniki. Było tego dużo, to nigdy nie twardnieje, ściągania i zmywania benzyną było bardzo dużo. To mi na przednich drzwiach zjadło przynajmniej godzinę na drzwi. Na tył już byłem mniej subtelny i w sumie godzina to były oba boczki wyczyszczone.
A, no i zapomniałem, ale dałem też tą matę bitumiczną pod wyciszenie maski, tam gdzie jest cieniutka blacha. Nie wiem czy to coś faktycznie zmieniło, ale zawsze to trochę masy więcej, żeby wytłumić silnik... ;)
Co do efektów, to słychać je bardzo w sprzęcie grającym, basu jest więcej, jest głębszy, przyjemniejszy. Wydatek na Focale wydaje się teraz znacznie bardziej uzasadniony :).
Wydaje się, że ogólnie w czasie jazdy też jest ciszej, ale to subiektywne odczucie, więc nie chcę zakłamywać rzeczywistości... Wygłuszenie dodatkowe pod osłonami nadkoli z przodu pewnie by jeszcze poprawiło sytuację (żeby toczenia nie słyszeć tak bardzo).
Dodam jeszcze, że wymieniłem spinki z całych plastikowych na takie z gumeczką (jak na fotce). Udało mi się je kupić na Alledrogo za 15zł za 10 sztuk (na jedne drzwi potrzeba 8 sztuk).
Szukałem po numerze: 7701056846 (to numer oryginału, ale pod nim czasami można znaleźć też z gumką).
spinki.jpg Stare kontra nowe spinki
Plik ściągnięto 11 raz(y) 95,79 KB
Ostatnio zmieniony przez topdrive 2022-08-19, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie odnośnie wygłuszania podłogi w Dusterze. Na wszystkich filmikach i zdjęciach jakie znalazłem, wygłuszenia przyklejane są do spodu podłogi i tunelu centralnego, natomiast nie widziałem żadnej realizacji z oklejonymi bokami podłogi... czyli z wyklejonym całym "brodzikiem". W wyciszonych Dusterach z tego forum te "zewnętrzne" boki również nie były oklejane.
Czy są jakieś przeciwskazania do oklejenia tych boczków ? Fabrycznie kawałeczek jakiegoś filcu jest ale to tylko skraweczek.... można by po całej długości przykleić matę.
I drugie pytanie - odnośnie zaklejania otworów technologicznych. Otwory na samym spodzie podłogi, na znalezionych filmikach wszędzie są zaklejane, natomiast odsłonięte zostają tylko te na odsłoniętych/nieoklejonych elementach nośnych.
Czy można wszystkie otwory pozaklejać, czy raczej powinno się w matach i piance powycinać otwory dostępowe.
Przykładowy filmik - https://www.youtube.com/watch?v=DzjEfx0eBeM
Ostatnio zmieniony przez RAFFI 2023-09-19, 19:03, w całości zmieniany 6 razy
Cześć klubowicze, akurat przymierzam się do wygłuszania swojego dustera i zacznę przygodę swoją tutaj :D Ma ktoś może wiedzę o matach od firmy ABM? Tyle tego na rynku, że nie mam pojęcia jakie wybrać..
P.S. Dymek, zamawiałem formatki od nich do siebie, pokrycie na praktycznie wszystkie wkurzające wnęki/kieszenie. Wyklejenie to chwila moment, ale polecam zacząć od tylnych drzwi, aby pierwsze podejście jeszcze bez doświadczenia zostało z tyłu :D Ale fakt, też coś ze zdjęciami widziałem namieszane, natomiast finalnie wszystko ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum