Na ostatnim przeglądzie miałem wymianę filtra.
Wczoraj go sobie wyjąłem żeby zobaczyć stan.
Okazało się, że mechanik który to robił włożył go na odpierdol.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 317 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-10-06, 09:23
Ja mam auto od kwietnia. Wymieniałem 2 razy. Po miesiącu już śmierdziało z klimatyzacji (pewnie stało na placu pół roku) a filtr był czarny.
Zawsze przy wymianie najpierw wysysam odkurzaczem co się da z okolic parownika. Potem pryskam preparatem do czyszczenia klimatyzacji (nie wciskam do końca by nie zablokowac. Zakładam zaślepkę i włączam auto. Resztę płynu zużywam zgodnie z instrukcją. Następnie znowu odkurzam okolice parownika i dopiero zakładam filtr. Pasuje standardowy od CLIO, Logana II.
Efekt na zdjęciu to ewidentne partactwo mechanika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-10-06, 09:23, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chodzi o czyszczenie, to ja ozonuje dwa razy do roku.
Mam taką maszynę w domu.
Jeszcze nigdy nie nic nie zaśmierdziało, ale też stosuję zasadę, żeby wyłączać klimę na kilka minut przed skończoną jazdą, żeby parownik się osuszył.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3809 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-06, 10:18
Kauris napisał/a:
Filtr ma durne wymiary (jest prawie kwadratowy) i NIGDY nie wiem jak go wsadzić
Niby tak, bo różnica wymiarów jest mała (216x200). Zasada jedna- dłuższy wymiar w poziomie. A kierunek żeberek jest mylący- oryginały Renault mają żeberka w pionie i taki filtr ciężko wsadzić żeby go nie zmasakrować jak kol. jodlasty pokazał.
Filtron odwrócił kierunek i jego filtry K1321 i K1321A mają żeberka poziomo- montaż takiego filtra jest łatwiejszy: OPIS
Mann do Dustera I ma filtr razem z pokrywką, także nie da się go raczej wsadzić inaczej. Zmieniałem filtr kilka dni temu po 6 miesiącach i byłem zaskoczony ile syfu z drzew się zebrało a raczej pod drzewami nie parkuję . Nie wyobrażam sobie co muszą mieć ludzie w filtrach nie wymieniając ich regularnie
pierwsze co zrobiłem po zakupie auta to wymiana oryginalnego - nowego, na ten niebieski od Boscha (węgiel + alergeny/ PM2 / PM10)
Teraz stojąc w korku za śmierdzielem nic nie czuć :)
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-10-10, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-06-23, 13:57
Felix ja wlasnie odwrotnie.Zakupilem oryginalny weglowy bo mialem boscha i :
1. roznica w budowie a bardziej w wykonaniu.Po pierwsze boki ( te nie zgrzane) ustawione tak jak wskazuje strzalka przelotu powietrza.Chodzi o to ze przy wlaczonej dmuchawie koncowki dzialaja na zasadzie " zagla" czyli sa nadmuchiwane.W boschowskim jest odwrotnie- pisza tez o tym w opiniach na alledrogo.
2. dlugosci - niby roznica 1.5 cm a robi roznice.Boschowskim wsadzonym moglem po dlugosci nim troche przesuwac.W oryginanym nie moge.Oryginalny ma 216x200 mm.Boschowski 214.5x200mm.
Na kilku filmikach roznie zakladaja.
Prawidlowo jest tak jak na tym ruskim filmiku.Trzeba wcisnac i obkrecic tak zeby te zgrzane plozy byly u gory i na dole.
3. roznica w wykonaniu.Oryginalny grubszy(gestszy) jakby masywniejszy.
4 roznica 13 zl.Bosch 45 oryginal 58zl. wiec te 60 zl raz do roku to smieszne koszta.
Ale kazdy robi jak uwaza.Podam nr oryginalu moze ktos sobie kupi i sam zobaczy roznice.
27 27 739 74R
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2023-06-23, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
Mam Easy Service i po pierwszym roku miałem wymianę filtra kabinowego w ASO.
W tym roku wymiana się nie należy więc wymieniłem sobie samodzielnie na FILTRONA.
Tak wygląda montaż oryginalnego filtra przez ASO Renault. Żałuję, że nie sprawdziłem od razu jak to zrobili w zeszłym roku...
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 799 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2023-08-03, 17:47
Po tym jak za wymianę filtrów kabinowego i powietrza ASO zaśpiewało mi ponad 300 zeta, po raz pierwszy zrobiłem to sam. Koszt ok. 60 zeta i kilkanaście minut roboty. Nie dość, że kasują jak obsługę Bentleya to jeszcze wykonują robotę jak za karę.
Mam Easy Service i po pierwszym roku miałem wymianę filtra kabinowego w ASO.
W tym roku wymiana się nie należy więc wymieniłem sobie samodzielnie na FILTRONA.
Tak wygląda montaż oryginalnego filtra przez ASO Renault. Żałuję, że nie sprawdziłem od razu jak to zrobili w zeszłym roku...
No cóż kształt wskazuje na fuszerkę montażu lub demontażu filtra, ale jak widać bez wątpienia pracował dość skutecznie.
Moim zdaniem nie warto płacić za tę wymianę. To naprawdę jest max 10 min roboty i to jak się za bardzo nie spieszymy. Z filtrem powietrza nawet szybciej - ostatnio zajęło mi to max 2 min.
Sam filtr kabinowy to nie jest majątek spokojnie można sobie go wymieniać po zimie i po lecie dwa razy w roku na pewno będzie na plus dla zdrowia
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-08-05, 23:42, w całości zmieniany 1 raz
jak również odcienie szarości wskazujace na zebrany pył
Jeśli jest to filtr z węglem aktywnym to on już od nowości jest szary.
oczywiście, jednak tutaj ma on różne odcienie w zależności od miejsca. gołym okiem widać że nie jest jednolicie szary.. miejscami nawet jest wręcz bardzo ciemny a np po lewej stronie bardzo jasny, tak samo na pogniecionych harmonijkach widać obszary znacznie ciemniejsze od otaczajacej części.
Nowy filtr węglowy Filtron jest jasnoszary.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-08-07, 14:36, w całości zmieniany 2 razy
Filtr był standardowy bez węgla aktywnego - tak wygląda po roku od wymiany.
Tak jak napisałem, w czerwcu 2022 wymienili mi (tak nieudolnie) w ramach Easy Service po pierwszym roku użytkowania auta. Natomiast co roku zawsze wymieniam samodzielnie (jeśli w ramach Easy Service tego nie zrobią). Roboty jest na 5 minut, a w SS III dojście jest łatwiejsze niż w starszych modelach.
Stan filtra niestety świadczy o zanieczyszczeniu naszych miast - szczególnie smog zimowy w Poznaniu. Pocieszam się, że spełnia swoje zadanie (taki stan o tym świadczy).
Przy okazji wizyty gwarancyjnej pokazałem filtr kierownikowi serwisu z informacją kiedy to było przez nich wymieniane i w ramach przeprosin dostałem czyszczenie klimatyzacji (ozonowanie) w gratisie. Tak więc starają się wyjść z twarzą...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-08-10, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-05-21, 18:11
Witam Panstwa.
Pozwole sobie przeslac link do mojego filmiku z dzisiejszej wymiany filtra kabinowego w sanderce
.Prosze tez zajrzec do opisu.
Pozdrawiam.
Cześć,
wymieniałem dzisiaj filtr kabinowy w DS 3.
Dostęp jest tam bardzo ciasny, więc do wymiany najlepiej odkręcić i wyciągnąć schowek,
jest przykręcony 3-ma śrubami torx rozmiar 5,8 które widać po otwarciu schowka.
Schowek oprócz śrub trzyma się na 2 prowadnicach w środku, więc sam nie spadnie jak odkręcimy śruby, trzeba go mocno pociągnąć.
Klapka od filtra jest przykręcona na jedną śrubę torx rozm. 5,8,
natomiast zatrzask klapki filtra jest na samej górze nad obudową - kilka minut mi zajęły próby wyciągnięcia tej klapki zanim się zorientowałem jak to jest zbudowane i że trzeba pociągnąć zatrzask który jest kilka cm nad obudową filtra.
Poniżej zdjęcia poglądowe, strzałki wskazują miejsce zatrzasku (górna strzałka) i miejsce gdzie jest śruba (dolna strzałka).
Filtr po 12 miesiącach jak widać był bardzo brudny, skrócę interwał wymiany na 6 miesięcy.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-05-30, 14:06, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum