Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-14, 18:18
Odepnij raczej wtyczkę na klemie minusowej akumulatora, o ile jest tak samo, jak w DD II. Rozwiążesz przy okazji problem inteligentnego ładowania akumulatora. Patrz ostatnie wpisy w moim wątku W Galerii naszych samochodów.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-08-15, 06:10
I co najdziwniejsze kontrolka ładowania nie świeciła, tylko info skontroluj s&s. Klient wymieniał 2x akumulator a co sie okazalo, to odłączył sobie wtyczkę by dezaktywować ss. Po ponownym podłączeniu ładowanie powrociło.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
W tym topicu pomieszane są 2 wtyczki
-przy akumulatorze: Sandero 2 można odłączać bez żadnych skutków ujemnych, Duster można odłączać ładowanie jest, skutek to pojawienie się komunikatu na desce, który kasuje się przyciskiem na kierownicy, Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
- przy klapie silnika: jeśli ktoś sobie aktywował fabryczny alarm, to będzie ciągłe wzbudzenie alarmu
Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy (ok. 10 tys. km) i przez ten okres nie zauważyłem aby akumulator mi się rozładował, rozrusznik cały czas działa normalnie.
Po zatrzymaniu auta włącza mi się komunikat "Priorytetowe ładowanie akumulatora" na kilka sekund z przekreśloną literką "A" w kółeczku.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-18, 22:51, w całości zmieniany 1 raz
A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop
Zanim się zorientowałem musiałem 2 razy wzywać pomoc drogową przyczyna rozładowany akumulator. , w lipcu i wrześniu. Przy jeździe po mieście z użyciem start/stop inteligentne ładowanie nie jest w stanie przywrócić energii traconej na częste użycie rozrusznika. Od tamtego momentu pierwsza czynność po odpaleniu to wyłączenie start/stop. Chętnie bym wyłączył na stałe ale programowo. Jest to chyba najgłupszy system w samochodzie
A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop
Ja się wypowiem - jeździłem 3 lata z S&S, teraz go permamentnie wyłączyłem.
Na skrzyżowaniach pod światłami wiele razy miałem sytuację że stawałem na czerwonym świetle, SS wyłączał silnik po czym po sekundzie/trzech zapalało się zielone, ja chciałem szybko jechać a auto gasło i nie chciało zapalić.
Potem wyrobiłem odruch że od razu "dziada" wyłączałem guzikiem po rozruchu, ale czasami jak zapominałem wyłączyć to zdarzały się znowu takie sytuacje.
Kilka razy zdarzył się komunikat "włącz silnik akumulator słaby (czy jakoś tak)". Trzeba było odpalić auto i przejechać 5-10km żeby komunikat zniknął po doładowaniu akumulatora.
Praktycznie zawsze się to zdarzało jak coś robiłem przy aucie i otwierałem/zamykałem kilka razy na postoju drzwi/bagażnik "budząc" przez to wyświetlacz, co rozładowywało aku.
W gnieździe zapalniczki mam woltomierz - w czasach gdy miałem aktywny S&S napięcie akumulatora po nocy spadało nawet do 12,1V.
Teraz jak S&S jest zdezaktywowany, rano zawsze jest 12,6V i problemy wyżej opisane mnie nie trapią, życie stało się bardziej kolorowe
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-22, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-24, 20:06
Marcyś napisał/a:
W jaki sposób go wyłączyłeś i czy są tego jakieś konsekwencje?
To jest Sandero3. U nas w "dwójce" nie ma jakichś dziwnych komunikatów tekstowych, ponieważ u nas... w ogóle nie ma żadnych komunikatów 😉
A działanie S&S też jest chyba lepsze, bo nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik nie chciał się włączyć po wcześniejszym samoczynnym zadziałaniu systemu. Generalnie wyłączam toto przyciskiem i jakoś nie mam potrzeby permanentnej dezaktywacji.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-08-24, 20:07, w całości zmieniany 1 raz
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-26, 21:59
Michał B24 napisał/a:
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.
Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;)
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.
Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;)
Ja ten system chwalę w Daci, mam gdzieś co mówia i piszą, mnie denerwuje drganie silnika na postoju:)
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2024-08-27, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie lepiej zrobić to poprzez OBD i program DDT4ALL?
Wyłączyłem ten system miesiąc po zakupie samochodu. Już prawie 5 lat i 40.000km za mną i jest wszystko ok. a w ASO na przeglądach nikt nawet o to nie zapytał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum