DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start
Autor Wiadomość
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-08-14, 15:12   Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start

Jak w temacie - czy w nowym aucie można bez konsekwencji wyłączyć moduł Start&Stop (wypięcie czujnika zamknięcia klapy silnik)?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2024-08-25, 13:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-14, 18:18   

Odepnij raczej wtyczkę na klemie minusowej akumulatora, o ile jest tak samo, jak w DD II. Rozwiążesz przy okazji problem inteligentnego ładowania akumulatora. Patrz ostatnie wpisy w moim wątku W Galerii naszych samochodów.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-08-14, 18:35   

Uwaga w klio 4 odpiecie tej wtyczki = brak ładowania mowa o 1.5 dci.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-14, 18:39   

Hmmm, jak to mówią, człowiek się uczy.

Dzięki za info. Szkoda, że nie ma przycisku "Pomógł"
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-08-15, 06:10   

I co najdziwniejsze kontrolka ładowania nie świeciła, tylko info skontroluj s&s. Klient wymieniał 2x akumulator a co sie okazalo, to odłączył sobie wtyczkę by dezaktywować ss. Po ponownym podłączeniu ładowanie powrociło.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 262
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-08-17, 01:23   

Ja mam w swoim Dokkerze odłączoną tą wtyczkę już 3 rok i nie widzę żadnych problemów.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2024-08-17, 12:29   

W tym topicu pomieszane są 2 wtyczki
-przy akumulatorze: Sandero 2 można odłączać bez żadnych skutków ujemnych, Duster można odłączać ładowanie jest, skutek to pojawienie się komunikatu na desce, który kasuje się przyciskiem na kierownicy, Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
- przy klapie silnika: jeśli ktoś sobie aktywował fabryczny alarm, to będzie ciągłe wzbudzenie alarmu
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-17, 15:02   

I to chyba jest najlepsze podsumowanie.
Jeśli chodzi o Dustera, potwierdzam. Z alarmem też.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-08-18, 22:49   

krimar napisał/a:
Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.

Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy (ok. 10 tys. km) i przez ten okres nie zauważyłem aby akumulator mi się rozładował, rozrusznik cały czas działa normalnie.
Po zatrzymaniu auta włącza mi się komunikat "Priorytetowe ładowanie akumulatora" na kilka sekund z przekreśloną literką "A" w kółeczku.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-18, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-08-19, 06:24   

Dziękuję za odpowiedzi. A jak to wygląda w Jogger? Którą wtyczkę odłączyć?
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2024-08-19, 12:36   

Jogger to Sandero3 Stepway kombi - nawet instrukcja jest ta sama. (czyli przy klapie jeśli nie ma fabrycznego alarmu)
 
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-08-22, 10:48   

Rozumiem, a jest jakiś sposób wyłączenia 'inteligentnego' zarządzania akumulatorem w Jogger?
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 145
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-08-22, 11:32   

A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop
Ostatnio zmieniony przez Marcyś 2024-08-22, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 85
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-08-22, 15:20   

Marcyś napisał/a:
A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop

Zanim się zorientowałem musiałem 2 razy wzywać pomoc drogową przyczyna rozładowany akumulator. , w lipcu i wrześniu. Przy jeździe po mieście z użyciem start/stop inteligentne ładowanie nie jest w stanie przywrócić energii traconej na częste użycie rozrusznika. Od tamtego momentu pierwsza czynność po odpaleniu to wyłączenie start/stop. Chętnie bym wyłączył na stałe ale programowo. Jest to chyba najgłupszy system w samochodzie
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-08-22, 20:39   

Marcyś napisał/a:
A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop

Ja się wypowiem - jeździłem 3 lata z S&S, teraz go permamentnie wyłączyłem.
Na skrzyżowaniach pod światłami wiele razy miałem sytuację że stawałem na czerwonym świetle, SS wyłączał silnik po czym po sekundzie/trzech zapalało się zielone, ja chciałem szybko jechać a auto gasło i nie chciało zapalić.
Potem wyrobiłem odruch że od razu "dziada" wyłączałem guzikiem po rozruchu, ale czasami jak zapominałem wyłączyć to zdarzały się znowu takie sytuacje.
Kilka razy zdarzył się komunikat "włącz silnik akumulator słaby (czy jakoś tak)". Trzeba było odpalić auto i przejechać 5-10km żeby komunikat zniknął po doładowaniu akumulatora.
Praktycznie zawsze się to zdarzało jak coś robiłem przy aucie i otwierałem/zamykałem kilka razy na postoju drzwi/bagażnik "budząc" przez to wyświetlacz, co rozładowywało aku.
W gnieździe zapalniczki mam woltomierz - w czasach gdy miałem aktywny S&S napięcie akumulatora po nocy spadało nawet do 12,1V.
Teraz jak S&S jest zdezaktywowany, rano zawsze jest 12,6V i problemy wyżej opisane mnie nie trapią, życie stało się bardziej kolorowe :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-22, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 145
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-08-23, 06:08   

W jaki sposób go wyłączyłeś i czy są tego jakieś konsekwencje?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-24, 20:06   

Marcyś napisał/a:
W jaki sposób go wyłączyłeś i czy są tego jakieś konsekwencje?
To jest Sandero3. U nas w "dwójce" nie ma jakichś dziwnych komunikatów tekstowych, ponieważ u nas... w ogóle nie ma żadnych komunikatów 😉
A działanie S&S też jest chyba lepsze, bo nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik nie chciał się włączyć po wcześniejszym samoczynnym zadziałaniu systemu. Generalnie wyłączam toto przyciskiem i jakoś nie mam potrzeby permanentnej dezaktywacji.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-08-24, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 145
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-08-25, 11:52   

I oto chodzi. Po co poprawiać fabrykę. Wystarczy wyłączyć klawiszem w kabinie. Inaczej można sobie narobić bałaganu z ładowaniem
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1084
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-26, 07:55   

Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-26, 08:26   

kordirko napisał/a:
Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy
Gdzie dokładnie jest ten czujnik? Czy w Duster 3 też jest?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2024-08-26, 21:59   

Michał B24 napisał/a:
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.

Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1084
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-27, 09:10   

r70 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.

Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;)


Ja ten system chwalę w Daci, mam gdzieś co mówia i piszą, mnie denerwuje drganie silnika na postoju:)
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2024-08-27, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2024-08-27, 10:51   

Nie lepiej zrobić to poprzez OBD i program DDT4ALL?
Wyłączyłem ten system miesiąc po zakupie samochodu. Już prawie 5 lat i 40.000km za mną i jest wszystko ok. a w ASO na przeglądach nikt nawet o to nie zapytał.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
zgred 


Marka: Ford,Dacia
Model: Fusion,Doker,SSIII
Silnik: 1.4, 1.6, 1,0 TCe
Rocznik: 2004 ,2017 , 2022
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-27, 14:26   

Dokker 1,6 SCe 2017r , 6 lat temu odłączyłem przewód przy akumulatorze - 0 problemów . Aku od nowości (7 lat) tem sam , ciągle kręci :)

SS3 TCe 2022r , od razu po wyjeździe z salonu odłączyłem wtyczkę przy masce - 0 problemów.

Jazda obu samochodów 95% w mieście. Roczny przebieg około 9000.
_________________
pozdrawiam - zgred
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2025-02-05, 07:23   

paul7 napisał/a:
kordirko napisał/a:
Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy
Gdzie dokładnie jest ten czujnik?


podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne