Wysłany: 2024-08-19, 18:59 Dacia Sandero 3 żółty kluczyk - błędy podczas jazdy w upał
cześć,
pacjent to Dacia Sandero 3 silnik 1.0 TCe 100 LPG, 3 lata, 80 tys. przebiegu.
Mam taki problem - podczas jazdy na autostradzie na wakacje, przy pełnym obciążeniu (2 osoby, rowery na dachu, bagaże)
oraz w upały 29 i więcej stopni, po przejechaniu 200-300 km zapala się żółty kluczyk
i na wyświetlaczu pojawiają się komunikaty:
- Skontroluj układ wtrysku paliwa
- Skontroluj ESC
- Skontroluj układ hamulcowy
- Skontroluj pomoc startu pod górę
Auto jedzie normalnie dalej, żadnych szarpnięć i innych niepokojących objawów,
jednak wyłącza się wtedy autopilot (tempomat) i nie da się go włączyć do czasu "skasowania" lampki.
Trzeba się zatrzymać, włączyć/wyłączyć 3-4 razy zapłon, zaakceptować komunikaty przez OK,
po kolejnym ruszeniu z miejsca lamka z kluczykiem gaśnie i tempomat znowu działa.
Zdarzyło mi się 1 raz latem rok temu, a w tym roku 1 raz podczas jazdy nad morze, i 3 razy wczoraj przy powrocie.
Przeskanowałem błędy czytnikiem OBD2, wyszły kody U2176, B1403, B1408, B2F73 i U1C00,
w internecie nie znalazłem tych kodów, ktoś może pomóc w identyfikacji co te kody oznaczają ?
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-19, 19:03, w całości zmieniany 6 razy
Ogólnie póki co znalazłem coś takiego kod B1403 przełącznik podnoszenia szyby kierowcy - awaria obwodu, kod B1408 podnoszenie szyby kierowcy - zwarcie do plusa, ogólnie podział oznaczeń kodów wygląda mniej więcej następująco: P - układ napędowy, B - karoseria, C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa.
Dzięki za kody.
W sobotę jechałem trasę 300 km w upał 30+ stopni i znowu pojawił się ten sam problem,
tym razem silnik nieco zasłabł pod górkę.
W trasie powrotnej w niedzielę było ochłodzenie i spokój.
Skaner OBD2 tym razem pokazał błąd B2E17
Info dla tych których spotka kiedyś ten sam problem - w naszym forum wygrzebałem taki wątek:
https://www.daciaklub.pl/...c.php?p=1836498
podobno może to być "problem wymagający regulacji wtryskiwaczy LPG" albo "wgrania nowego softu w ASO" albo "wadliwa wiązka elektryczna"
Umówiłem się ASO na diagnostykę, zobaczymy co powiedzą.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-08-27, 16:32, w całości zmieniany 1 raz
Byłem dzisiaj w ASO na diagnostyce.
Temat błędów został naprawiony przez wgranie nowej wersji oprogramowania do ECU.
Koszt po rabatach - 740 zł, no cóż - programiści się cenią, i to nie są tanie rzeczy.
Auto odzyskało dawny wigor i moc, przyspiesza żwawo na autostradzie.
W ostatnim tygodniu te błędy łapał już co 2-3 dni, podejrzewam że przez te błędy ECU dławił silnik i nie miał pełnej mocy.
Problemy pojawiły się miesiąc po końcu 3-letniej gwarancji, pewno to tylko przypadek
Można rzec że Cię orżnęli, jeżeli potrzebna była nowa wersja softu to znaczy że stary był błędny i takie coś powinno być potraktowane jak akcja serwisowa i wykonane bezpłatnie.
Można rzec że Cię orżnęli, jeżeli potrzebna była nowa wersja softu to znaczy że stary był błędny i takie coś powinno być potraktowane jak akcja serwisowa i wykonane bezpłatnie.
No pewnie, że powinni to tak uznać, wadliwe było oprogramowanie, które nie ulega degradacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum