Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2023-06-04, 18:27
Zakupiłena lodgy 2014 i jest rdza i rdza pod mastykami na podwoziu, zewnątrz jest dobrze ale jak się zacznie dłubać to jest źle, taj samo wlew paliwa lekka korozja norma a wewnętrzny blotnik jedna rdzawoda od klapki ssączy się do środka błotnika a tam zero wosku itd, jako że każde auto które kupuję od razu wyjmuje bak i tylną belkę gdzie rdza wyskrobuje na to forch korroplex potem podklad z fosforanem cynku na to farba i potem konserwacja, sandero z 2010 jest dużo lepiej zabezpieczone
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-24, 22:29
Logan MCV II mojej siostry. Rok produkcji 2013 r. użytkowany od 2014 r. przebieg jakieś 170tyś. km garażowane pod chmurka, auto nie zabezpieczane woskami, rzadko kiedy myte. Dacia bezwypadkowa, w pierwszym roku użytkowania miała wymienianą klapę bagażnika na nowa bo dostawcza puknął Logana w tył. Jednak niektóre egzemplarze Dacii ruda chrupie.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-25, 10:35
corrado napisał/a:
TO i tak nie tak zle, a zobacz , zrób fotki i pokaz nam dół drzwi przednich od strony kabiny (tam gdzie scieka odpływami woda) ?
Tu akurat korozji żadnej nie były, wszystkie drzwi w bardzo dobrym stanie. Co do wieku auta to 11 lat to nie tak dużo, od dłuższego czasu uważam, że najlepiej zabezpieczone auta przed korozją w dzisiejszych czasach pojazdy marki Renault / Dacia. Myślę, że duży wpływ na stan tego danego egzemplarza ma zaniedbanie właściciel tz. brak regularnego mycia, a o konserwacji lakieru woskiem już nie wspomnę bo ten logan nigdy go nie widział. Myślę że to auto w ciągu roku myjnie widywało nie więcej niż 10 razy.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-04-21, 22:05
Ostatnie linki do zdjęć wygasły wiec wklejam ponownie, z tym że aktualne robione w dniu dzisiejszym. Białe auto to Dacia Logan MCV II rok produkcji 2013, użytkowana od 2014 roku, przebieg poniżej 180tyś. km, korozja to auto bieżę w następujących miejscach:
- wlew paliwa
- rant prawego tylnego błotnika
- tylny lewy błotnik na wysokości progu
- lewy próg w okolicy lewego przedniego nadkola i przednich lewych drzwi
- maska od wewnętrznej strony w okolicy rygla
- klapa bagażnika w okolicy zamka
Brązowa Dacia to Duster I rok produkcji 2011, przebieg 177tyś. km, korozja znajduje się w następujących miejscach:
- wlew paliwa
Poza wyżej wymienionym miejscem, na karoserii znajduje się kilka miejsc gdzie pojawia się korozja ale jest to spowodowane uszkodzeniem lakieru kilka ładnych lat temu i nie zabezpieczeniem ich przed czynnikami zewnętrznymi.
Moja Dacia jest najmłodsza, ale nie oznacza to, że ruda jej nie bierze, powoli zaczyna mojego Logana kosztować. Dane w auta w awatarze ale na wszelki wypadek napiszę - Logan MCV II Stepway rok produkcji Grudzień 2017 r. przebieg 73 tyś. km.
Korozję zauważyłem w standardowym miejscu czyli w okolicy wlewu paliwa, dużo tego nie było ale jednak, miejsce to oszlifowałem dremelem do gołej blachy, na to zaaplikowałem 3 warstwy Brunoxa, 2 warstwy podkładu antykorozyjnego i 2 warstwy lakieru zabawkowego. Po tym zabiegu miejsce wygląda jak jednym z poniższych zdjęć. Czy to pomoże? Chciałbym w to wierzyć ale wątpię, Dacia to miejsce skopała i niestety chyba w każdym swoim modelu z roczników 2010 - 2020 ( do rozpoczęcia produkcji sandero III chociaż możliwe ze w DDII coś poprawili) Poza tym miejscem nalot znalazłem na wewnętrznej stronie drzwi kierowcy na samej górze gdzie lakier styka się z uszczelką drzwiową ( wyczyszczone i zabezpieczone), małe bąbelki na pasie przednim i w jednym miejscu na płycie podłogowej w okolicy bagażnika.
W sumie zastanawiam się u ilu forumowiczów korozja zniszczyła okolice wlewu paliwa, wiem że kilka osób o tym na forum wspominało ale patrząc na ilu sztukach u mnie w rodzinie, ruda tam panuje, a pamiętam, że w mojej byłej Lodgy i Dusterze 1FL też coś tam się pojawiało to duży procent z nas użytkowników albo nie zwraca na to uwagi albo po prostu nie chce o tym wspominać na forum
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-04-21, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-22, 09:20
Szczerze? Jestem trochę w szoku widząc te nadżerane wlewy paliwa... Zwracam jednak uwagę, że w Sandero z czasem zmieniono konstrukcję całego wlewu. Już w 2019 wlew wyglądał inaczej niż u nas- duże okno w nadwoziu i osobny (być może wymienny) element z otworami wlewów (dwa w przypadku LPG) przykręcany od spodu.
Zaniepokojony natychmiast obadałem swój, u mnie -póki co- wlew wygląda bez zmian.
2025_Sandero2017_wlew_paliwa.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 62,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-22, 09:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-22, 12:30
W ramach porównania- konstrukcja wlewu w Sandero z 2019 roku, najwyraźniej doszedł dodatkowy element- duże, osobne "dno" wnęki wlewu, nie będące częścią zewnętrznego poszycia błotnika..
Sandero2019_wlew_paliwa.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 62,08 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-22, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum