Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-23, 14:28
dudu$ napisał/a:
- Tracze hamulcowe TEXTAR nr 92241503 ( RENAULT 402067025R)
- Klocki hamulcowe TEXTAR nr 2252501 ( RENAULT 410604682R).
Problem z tymi wszystkimi "zamiennikami" tarcz jest taki, że często błędnie podają numerki odpowiedników Renault. Prześledziłem to, gdy szukałem tarcz dla siebie- np. z podanej numeracji wynika, że tarcza jest odpowiednikiem tarczy wentylowanej zewnętrznie a jak popatrzymy na prawdziwie zdjęcia towaru, to się okazuje że figa... wentylacja wewnętrzna
P.S.
U nas, rodzaj tarczy widać doskonale przez felgę, bez zdejmowania koła.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-01-23, 14:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-01-23, 21:24
Tarcze i klocki zamontowane, wszystko pasowało idealnie. Obstawiam, ze wszystkie Sandero II i Logany MCV II w wersji Stepway maja hamulce przednie przeszczepione z Clio IV czyli tarcze wentylowane od zewnątrz natomiast zwykłe wersje posiadają tarcze wentylowane od wewnątrz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-02-17, 15:30
dudu$ napisał/a:
Obstawiam, ze wszystkie Sandero II i Logany MCV II w wersji Stepway maja hamulce przednie przeszczepione z Clio IV czyli tarcze wentylowane od zewnątrz natomiast zwykłe wersje posiadają tarcze wentylowane od wewnątrz
Zdaje się, że kolega toka93 swojego czasu zburzył taką teorię- miał Stepwaya z wewnętrzną wentylacją tarcz 😉
Zresztą w Clio też obie wersje występują...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-02-17, 15:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1799 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-02-17, 16:08
Arrturro napisał/a:
Witam,
Czy ktoś weryfikował, czy te tarcze pasują również do Sandero III Stepway?
Stepway III ma tarcze 258mm, lub 280mm ale niestety nie wiem od czego to zależy ponieważ auto występuje w jednej opcji silnikowej.
Tarcze w Sandero II to jest niekończąca się historia, bo od momentu jak pracuje (A to już 9lat sic!) oryginalny katalog niezbyt dobrze dobierał tarcze w Daciach.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2025-02-17, 16:15
Cytat:
Stepway III ma tarcze 258mm, lub 280mm ale niestety nie wiem od czego to zależy ponieważ auto występuje w jednej opcji silnikowej.
Takie różnice są np. w Joggerze w zależności od wersji na ile osób jest rejestracja. Ale Sandero III czy Logan MCV II? Może akurat montowali te, które mieli w zapasie
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-02-21, 10:16
toka93 napisał/a:
Tarcze w Sandero II to jest niekończąca się historia, bo od momentu jak pracuje (A to już 9lat sic!) oryginalny katalog niezbyt dobrze dobierał tarcze w Daciach.
Wlazłem teraz w katalog ATE i tutaj faktycznie podają dwa typy ich tarcz różniące się właśnie układem kanałów wentylacyjnych a dodatkowo podają, że ich występowanie zależy od rocznika.
I tak w przypadku Sandero II:
-tarcze wentylowane "wewnętrznie" - do stycznia 2016 (symbol tarcz ATE 24.0122-0289.1)
-tarcze wentylowane "zewnętrznie" - od lutego 2016 (symbol tarcz ATE 24.0122-0270.1) i tu twierdzą, że te tarcze występowały również w Sandero3 i Loganie3 od roku 2021, ale poza Turcją. Dla Turcji jest jeszcze fajniejsza modyfikacja, bo jak widzę ich tarcze mają wyloty kanałów wentylacyjnych jednocześnie po obu stronach tarczy (symbol tarcz ATE 24.0124-0253.1).
Ciekawe jak to wszystko się ma do stanu faktycznego?
Żeby było ciekawiej, to w przypadku bębnów i szczęk również są podane dwie wersje dla Sandero II- z bębnem średnicy 9 lub 8 cali
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-02-21, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
Dzisiaj ustaliłem w serwisie po sprawdzeniu VIN, jakie potrzebuję tarcze i klocki do Sandero Stepway III 1.0 Eco-G 2021:
- Tarcze wentylowane wewnętrznie 258x22: 402060405R (na rumuńskich stronach występuje zamiennie z 402062650R)
- Klocki: 410608885R
Zastanawiam się czy te tarcze można kupić dowolnie szukając po obu numerach. Widzę, że 402060405R ma dokładnie te same parametry ale 402062650R występuje w wyszukiwarkach w większym wyborze. Nie znam zasad dot. tej numeracji. Ktoś wie o co chodzi?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-01, 12:34
Nikita_Bennet napisał/a:
402062650R, 402060405R, 402067025R
to nie jest to samo? Tak wychodzi pierwszej lepszej aukcji z allegro.
Niech mnie ktoś poprawi?
Mogę potwiedzić, że tarcze 402067025R i 402062650R są zamienne i są to tarcze wentylowane ZEWNĘTRZNIE. Takie mam w DSS2.
A skoro kol. sobol zeznaje, że 402060405R ma wentylację wewnętrzną, to znaczy że nie jest zamiennikiem tamtych dwóch 😉
Ale chyba kol. sobol się myli, bo zdjęcia tarcz 402060405R potwierdzają, że wentylacja jest również zewnętrzna...
Ogólnie na opisy w katalogach i u sprzedawców nie patrzeć, bo wpisują wszystkie numerki jakie są możliwe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-06-01, 13:12, w całości zmieniany 3 razy
Stosuję się do definicji, którą znalazłem: "Jeśli chodzi o tarcze wentylowane zewnętrznie, posiadają one dodatkowo otwory na mocowaniu. Tym samym powietrze ochładza tarczę nie tylko od środka, z przestrzeni pomiędzy dwoma częściami tego elementu, ale również od zewnątrz. Zapewnia to jeszcze lepszą skuteczność chłodzenia."
Poza tym tarcze, które mam teraz założone (zapewne 402060405R) nie mają żadnych dodatkowych otworów w mocowaniu - zakładam więc, że mój opis części jest prawidłowy. Taki też mam w dokumentach z ASO.
W przypadku 402062650R to oglądałem te tarcze na różnych zdjęciach i dodatkowych otworów nie widzę. W opisie jeśli jest w ogóle coś napisane to "wentylowane wewnętrznie".
P.S. Jest jedna aukcja, która pokazuje wentylację zewnętrzną przy 402062650R ale tylko na jednym zdjęciu poglądowym - na pozostałych nie ma otworów na mocowaniu.
Czy moje rozumienie definicji wentylowania zewnętrznego pokrywa się z faktami?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 753 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-06-01, 14:54
wiesz, ja robię tak, zamawiam z allegro i zwrot jest chyba do 14 dni. Zamawiam wtedy gdy wiem, że będę miał czas na ogarnięcie wymiany tego co zamawiam. Nie zawsze muszę wyciągać całość z folii żeby zobaczyć czy jest to to co potrzebuję.
Druga opcja zamawiasz u dwóch sprzedawców różne numery i odsyłasz ten który Ci nie pasuje.
Moje są dokładnie takie jak na zdjęciu z Rumunii tzn. z tą szparą wokół mocowania a poprzednie jakie miałem w SSII były w tym miejscu pełne. A więc to zapewne jest rozróżnienie rodzaju wentylowania.
Definicja, którą znam może być nieprecyzyjna. Jest mi obojętnie - potrzebuję z tą szparą.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2025-06-01, 15:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-01, 22:43
No to te wszystkie trzy numery katalogowe tarcz mają tą zewnętrzną bruzdę. Dodatkowe otwory "w kołnierzu" to trzecia, dodatkowa opcja wentylacji tarcz. Pojęcie wentylacji zewnętrznej i wewnętrznej wynika ze strony po której tarcza ma wylot kanałów biegnących od obwodu tarczy. Tarcza albo ma właśnie tą bruzdę- rowek widoczny wokół piasty od zewnątrz (od strony koła) i to do tego rowka uchodzą kanały wentylacyjne, albo tego rowka nie ma i wtedy wyloty kanałów znajdują się od strony piasty (od strony niewidocznej po zamontowaniu).
A więc tak- tarcze widoczne na stronie rumuńskiej są wentylowane ZEWNĘTRZNIE- od zewnętrznej strony tarczy.
Poniżej przykładowe zdjęcie tarcz wentylowanych wewnętrznie -- widać ujście kanałów od wewnętrznej strony tarczy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-06-01, 23:03, w całości zmieniany 5 razy
Dymek, dzięki za dokładne wyjaśnienie. No to teraz faktyczne wychodzi, że wszystkie 3 numery OE wskazują na taką samą tarczę wentylowaną zewnętrznie i nie różnią się one wymiarami.
Jednak mój mechanik zachwala nieznaną mi markę QUARO jeśli chodzi o klocki - podobno dobre i tanie. Coś wiece o tej marce czy lepiej TEXAR? TRW nie kupię do ich tarcz z powodu poprzednich negatywnych doświadczeń a OE Renault i ATE już trochę za drogie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3767 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-04, 09:56
TEXTAR kiedyś robił przyzwoitej jakości klocki. Ale to się zmienia z roku na rok. A Brembo ile wychodzą ? Ja założyłem w Lodgy po poprzednich OE Renault i wydają się twardsze ale są równie skuteczne.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3984 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-04, 14:53
sobol1976 napisał/a:
Jednak mój mechanik zachwala nieznaną mi markę QUARO jeśli chodzi o klocki - podobno dobre i tanie. Coś wiece o tej marce czy lepiej TEXAR? TRW nie kupię do ich tarcz z powodu poprzednich negatywnych doświadczeń a OE Renault i ATE już trochę za drogie.
Ja mając na uwadze całe "zamieszanie" z doborem tarcz u siebie- nawet nie pomyślałbym o czym innym niż OE Renault...
Za swoje tarcze w 2023r płaciłem 279zł i to była dobra cena, bo normalnie oscylowały koło 370-400zł (oczywiście cena za komplet). Klocki do nich również OE- 129zł.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-06-04, 15:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-06-04, 17:00
Ja montowałem w tym roku w styczniu, zestaw firmy TEXTAR. Za kilka komplet zapłaciłem coś około 465zl, wymianę przeprowadziłem sam. Do dnia dzisiejszego przejechałem ponad 5500km i hamują dobrze ale miesiąc temu zauważyłem że podczas dohamowywania pojawiają się piski.
...hamują dobrze ale miesiąc temu zauważyłem że podczas dohamowywania pojawiają się piski.
Testowałeś płyny do czyszczenia ?
Nie miałem jeszcze takiej potrzeby przez ostanie xx lat, ale mój brat, jako stary tirowiec, ma takie zawsze w zapasie.
Podobno pomagają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum