Jak miałem ustawione na tablecie wycieraczki automatyczne, to czujnik deszczy działał jak chciał i jak kręciłem na manetce, aby coś przyspieszyć, albo opóźnić, to nie widziałem żadnej różnicy - dalej to działało jak chciało, żyło swoim życiem. Ale jak wyłaczyłem na tablecie "auto", to wtedy super ręcznie dało się regulować opóźnienie. Najdłuższe opóźnienie 10-sekund, najmniejsze 2 sekundy. Tak na oko, bo nie mierzyłem, ale na oko tak to wygląda.
Szczeliny w okolicy deski rozdzielczej, ona jest złożona w poziomie i tamtędy wpływa powietrze jak jedziemy.
Jak miałem ustawione na tablecie wycieraczki automatyczne, to czujnik deszczy działał jak chciał i jak kręciłem na manetce, aby coś przyspieszyć, albo opóźnić, to nie widziałem żadnej różnicy
Przecież na tym właśnie polega istota automatyczności tej funkcji...
TaK, może ja coś niejasno napisałem. Miałem włączone automatyczne wycieraczki w tablecie i pokrętło na manetce nie działałało jeśli chodzi o prędkość wycierania - one sobie same dozowały kiedy wycierać. Próbowałem rozkminić jak to robiły, ale robiły to dość chaotycznie - żyły sobie własnym życiem, nie wycierały jakbym sobie tego życzył. Dopiero jak wyłączyłem automat w tablecie działa to świetnie, czyli 2 sekundy albo około 10 sekund albo dwie wartości pomiędzy.
Ogólnie to pierdoła, nie ma znaczenia. Zastanawiam się na czym polega w Dacii rozpoznawanie deszczu i jego intensywności.
Dobra, zrobiłem tym Bigsterem już ponad 2 tysiące km. Autko używam codziennie do pracy, w koło komina - czyli małe miasteczko + wioski. Miałem dwie większe trasy, jedna około 400km i druga około 800km. Oto podsumowanie moich spostrzeżeń, bo spamuję forum od około 3 tygodni.
Wprawdzie napisałem wiele krytycznych uwag na temat Bigstera, niektóre większe, niektóe drobne, ale w ogólnym rozrachunku auto oceniam bardzo na plus. Dalej uważam, że Duster jest autem lepszym ogólnie. A szczególnie jeśli się jeździ jak moja żona, czyli sklep, szkoła, praca, rodzice - ona dziennie robi około 20-30km, ale nie wyjeżdża poza obręb miasteczka :) W górzysty teren lub na gdzyby czy na ryby Duster też jest lepszym wyborem, pomimo mniejszego bagażnika na sprzęt wędkarski, pomimo mniejszego prześwitu, ale sprawniej sobie radzi w terenie, gdzie trzeba czasem zastanowić się gdzie i jak przejechać. Jest nim łatwiej manewrować i jest bardziej "zbity, sztywny".
Bigster jest lepszy jak jedziemy gdzieś dalej i potrzeba nam wygody, miejsca. Nie jest to absolutnie auto na dalekie trasy, bo po 6 godzinach tyłek odpada, a uda miały skurcze, ale jest lepszy od Dustera - wygodniejszy. No i dzieciaki się lepiej czują w Bigsterze. Duster koło domu, Bigster trochę dalej, ale nie w długie trasy.
Jestem z tego auta bardzo zadowolony. Wszystko co zauważyłem, wszystkie moje spostrzeżenia, uwagi, odczucia napisałem. Być może to auto mnie jeszcze czymś zaskoczy, to o tym wspomnę. Ale myślę, że to będzie incydentalne, bo autko już poznałem. Jeździ mi się nim świetnie, żonie jeździ się super Dusterem i niech tak zostanie. Są podobne w ogóle, ale w szczegółach są tak różne :) Hehehehe
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 5 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-05-31, 18:59
Kacper_Potocki napisał/a:
Doszły mnie słuchy z salonów, że Bigstery praktycznie w prawie 50% przypadków kupują ludzie, którzy nigdy wcześniej nie mieli Dacii. Podobno to fenomen, ciekawe czy tylko taka plotka producenta, czy może prawda.
W moim przepadku to prawda. Nigdy w moim długim życiu nie jechałem w żadnej
Dacii. Gdyby mi ktoś 2 miesiące temu powiedział, że kupię Dacię to bym go wyśmiał. Szukając jakiegoś nowego auta ( bo 15 letnia zagazowana Octavia mi już całkowicie zbrzydła) pod koniec kwietnia wszedłem do salonu Dacii w Krakowie na 29 listopada, i przepadłem. Zobaczyłem Bigstera i wiedziałem, że to auto dla mnie. Zamówiłem Jurney mild 140KM, ale nie dawał mi spokoju ten malutki silniczek i teraz we wtorek zmieniłem w zamówieniu silnik na 1,8 wolnossący 4 cylindry 155KM pełna hybryda. Termin odbioru mi się przesunął na sierpień, ale teraz spokojnie śpię
_________________
Janusz
Doszła jeszcze jedna rzecz - czujniki [arlpwamoa są bardzo czułe i wystarczy delikatne zabrudzenie i wyją z każdej ze stron. Najszybciej brudzą się te na tylnych nadkolach. Oczywiście nie ma z tym problemu, należy tylko pamiętać i czyścić - w sumie tak jak czyściłem kamerki.
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 5 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-06-13, 19:28 155 KM 1.8 Full Hybrid
freepoint3 napisał/a:
Zamówiona hybryda journey + pakiet zimowy plus + pakiet parking + chlapacze + autoalarm - na dodatki był (może jest) rabat 500zl dostępny na stronie daci. Miałem auto z otwieranym dachem dlatego wiedziałem, że mi sie nie przydaje, w lecie non stop miałem zamknięty i zasłonięty bo nawet jeśli pogoda sprzyja żeby go otworzyć, to słońce wali po twarzy i okrutnie grzeje.
Zastanawiałem się nad wersją extreme + elektryczna klapa, bo podobają mi się te miedziane wstawki, ale wygrała elektryka fotela kierowcy.
Apropo wymian oleju w wersji hybrydowej - tutaj wchodzi w grę kalkulacja, jeśli przejechaliśmy 15 tyś km, ale x% było w trybie elektrycznym to przebieg silnika jest dużo mniejszy. Również docieranie silnika to sprawa dyskusyjna - mając kontrolę nad obrotami możemy nie przekraczać pewnej wartości. Natomiast jakie obroty ma silnik jak sobie doładowuje baterie?
Witam Kolegę Widzę, że zamówiłem prawie identyczną wersję Bigstera - Jurney 1,8 pakiet zimowy plus , pakiet parking. Nie zamówiłem tylko chlapaczy i autoalarmu. Nawet tego nie zauważyłem... Zamówiłem też 5 lat gwarancji z bezpłatnymi przeglądami. Na kiedy Kolega ma odbiór ? Ja zamówienie złożyłem na początku maja na miękką hybrydę z silnikiem 1.2, ale pod koniec maja zmieniłem na pełną hybrydę 1.8 i termin odbioru mi się przesunął na koniec sierpnia. Ale teraz przynajmniej śpię spokojnie
Pierwszy raz w życiu na w sumie dwu jazdach testowych jeździłem samochodem z automatyczną skrzynią biegów
Pozdrawiam
Ja na autoalarm trafiłem, bo na oficjalnej stronie Dacii dostępny był (może nadal jest) kod zniżkowy na akcesoria -500zl przy dobraniu akcesoriów za 1000zl, pełna liste pokazał mi dealer i tam właśnie był autoalarm za około 900zl plus płatny montaż. Chlapacze były w konfiguratorze online, tutaj montaż dostałem gratis.
Niestety nie mam konkretnej daty odbioru, zamawiałem 15.04, w umowie jest 25.07 - ostatnia informacja od dilera to 29.05 produkcja i odbiór pomiędzy 05.06 a 29.06. Natomiast dwa dni temu dzwoniłem do dilera i podobno auto jeszcze nie jedzie do Polski w związku z czym nie może podać dokładniej terminu dostawy. Szkoda bo myśleliśmy ze jest szansa na jazde Bigsterem w długi weekend czerwcowy.
Przejechane 3500 km, więc pora na pierwszą zmianę oleju. Dziś byłem rano, w sumie zapłąciłem 750zł brutto za olej, filtr i uszczelkę i 0,9Rh. Podwyżka o około 100zł w stosunku do tego co było jeszcze 2 miesiące temu.
Teraz zalewam ceramizer i robię kolejną zmianę przy 15000km sam, a serwis przywoła mnie przy 30000km na zmianę oleju, no a potem ja bede robił po kolejnych 15, a serwis po 30 i tak w kółko :)
Bigster odebrany, finalnie wyszło 2,5 miesiąca oczekiwania. Jutro pierwsza trasa, dziś miałem czas tylko zatankować i przerzucić fotelik z drugiego auta. Spalanie po przejechaniu 3km od dilera - 14l/100km
Czy ja dobrze zrozumiałem, że Kolega ma Bigstera i Dustera 3?
Jak tak, to prozę o info, czy relingi są takie same, bo szukam poprzeczek do relingów, ale takich subtelnych, a nie takich wysokich jak pantograf w EU07...
Rozmyślam nad powrotem do Dacii w odsłonie Bigstera. Parę moich obserwacji, też po jeździe testowej hybrydą, i pytań.
W tych dwóch najwyższych wersjach krzywię się trochę na tą tapicerkę MicroCloud. Jeszcze w żadnym aucie tak mi się tyłek nie spocił, jak tu w kilkanaście minut. Jedyne co mi przychodzi do głowy jako remedium, choć nie wiem czy zadziała w 100%, czy cyrkulacja będzie wystarczająca, to jakaś mata z drewnianych koralików... ewentualnie niższa wersja (Expression).
W hybrydzie tunel centralny nazbyt atakował moją nogę. Dla mnie było to meczące. Tu polecam każdemu sprawdzenie przed zamówieniem, czy jego anatomia nie będzie miała konfliktu z tym elementem. W wersji bez "kredensu" było OK - tylko do takiej wsiadłem, nie było jak nią pojechać.
Czy ktoś ma już, ewentualnie widział/macał/mierzył wersję z LPG? Interesuje mnie jakie tam są wymiary bagażnika w centymetrach. Do bagażnika hybrydy można włożyć, tak mi z pomiarów wyszło, prostopadłościan 100x74x42 cm (szer. / głębokość do miejsca mocowania rolety / wys. do rolety - przy czym nie liczę tu w ogóle tego, co pod półką). Jak na moje potrzeby to zdecydowanie za mało.
Te śruby na dnie, z tyłu bagażnika, też wzbudziły mój grymas.
Kacper_Potocki napisał/a:
PS. Kolejna rzecz, która mnie zdziwiła i deneruje to ładowarka indukcyjna. Mam telefon z cienkim, zwykłym, przezroczystym etui. No i problem jest z nieładowaniem tego telefonu jak go położę na tackę. Czasem łapie, czasem nie. (...) miałem 82% w telefonie i powiedziałem, że jadę godzinę i zobacze ile naładuje mi przez godzinę. (...) Kiedy wróciłem po godzinie do domu, okazało się, że mam tylko 77%. Czyli nie tylko nie nałądował nic, ale prądu ubyło.
Ja z kolei jestem pozytywnie zaskoczony tą ładowarką... ale "testowałem" ją tylko raz. W trakcie na oko 20-minutowej jazdy próbnej w połowie naładowana bateria (o pojemności 4800) zyskała mi 14%. Minus taki, że telefon dość mocno się nagrzał. Miałem go w przeźroczystym etui, nie za cienkim, nawet dość grubym.
Kacper_Potocki napisał/a:
Przejechane 3500 km, więc pora na pierwszą zmianę oleju. Dziś byłem rano, w sumie zapłąciłem 750zł brutto za olej, filtr i uszczelkę i 0,9Rh. Podwyżka o około 100zł w stosunku do tego co było jeszcze 2 miesiące temu.
Wymieniałeś w ASO? Olej kupowałeś w ASO? Ile litrów tam wchodzi?
Przednie wejścia usb-c w Bigsterze hybrid ładują z mocą jedynie 7W. No kokosy to nie są. Na ten moment z okolo 170km mam spalanie 4.5 - tylko trasy pozamiejskie i parę wyprzedań Jechane na wynik w trybie eco, ale z klimatyzacją którą zawsze mam na Auto. Rekord jak na razie to 3.7l /100 przy powrocie 80km z południa podkarpacia do Rzeszowa. Jazda jest komfortowa, bardzo dobrze oceniam pewność prowadzenia i zwrotność. Trub B odzyskiwania energii jest genialny w mieście, gdzie częściej występuje potrzeba szybkiego wytracenia prędkości - ktoś przed nami skręca, hamuje przed przejściem lub włącza sie do ruchu. Jeśli mógłbym coś zmienić w Bigsterze, to chciałbym lepszej jakości kamer wokół auta, lusterka fotochromatycznego i środowych świateł LED. Albo inaczej - gdybym mógł, to dopłacił bym do takich opcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum