DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Bigster hybryda, jazda, spalania, wrażenia..
Autor Wiadomość
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-03, 17:29   

"Jazda wybiegiem", czyli po prostu jazda na luzie? Pomijam, że gość z zalinkowanego filmiku najwyraźniej ma auto z automatyczną skrzynią i załącza N w czasie jazdy, co już jest dość dyskwalifikujące, to przecież nikt przy zdrowych zmysłach tak nie jeździ.
A wskaźnik chwilowego spalania nie kłamie: auto z manualem na luzie (niezależnie czy się toczy, czy stoi) pali więcej, niż auto hamujące silnikiem. Nie wiem jak w automacie, bo przecież przerzucanie na neutral w czasie pracy silnika to debilizm.
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
tomkasz 


Marka: Renault
Model: Rafale
Silnik: E-tech 1.2
Rocznik: 2025
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 417
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-10-03, 17:55   

Ja tylko dodam: skrzynia MMT (multimode) hamuje jak normalna skrzynia biegów, czyli hamowanie silnikiem bez spalania. Ale dopiero wtedy jak doładuje do pełna akumulator trakcyjny.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-03, 18:31   

Ja używam hamowania silnikiem albo "toczenia" się na luzie w zależności od oczekiwanego efektu - kiedy chce hamować, zawsze robię to biegami i silnikiem, kiedy chce wytrącić prędkość jadąc szybko a np. zbliża ja się do zjazdu z autostrady stosuje jazdę na luzie i na końcu redukując prędkość biegami - w tym drugim przypadku stosunek spalanego na luzie paliwa do dystansu jaki pokonuje (jadąc prędkościami autostradowymi) wydaje mi się korzystniejszy. Ale przy jazdzie z prędkościami miejskimi i podmiejskim w zasadzie nie jeżdżę na luzie; mając wysoki bieg i puszczając gaz hamuje bardzo delikatnie a silnik nie spala nic a wraz ze zmniejszaniem prędkości redukuje biegi aż do zatrzymania albo do rozpoczęcia przyspieszania( zależy od okoliczności)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-03, 19:18   

defunk napisał/a:
"Jazda wybiegiem", czyli po prostu jazda na luzie? Pomijam, że gość z zalinkowanego filmiku najwyraźniej ma auto z automatyczną skrzynią i załącza N w czasie jazdy, co już jest dość dyskwalifikujące, to przecież nikt przy zdrowych zmysłach tak nie jeździ.
A wskaźnik chwilowego spalania nie kłamie: auto z manualem na luzie (niezależnie czy się toczy, czy stoi) pali więcej, niż auto hamujące silnikiem. Nie wiem jak w automacie, bo przecież przerzucanie na neutral w czasie pracy silnika to debilizm.

Szczerze mówiąc, nawet nie zauważyłem, że tam była skrzynia automatyczna, bo skupiałem się tylko na wyniku porównania (to się nazywa "ślepota pozauwagowa").
Tak czy inaczej, powtórzę jeszcze raz: hamowanie silnikiem to hamowane, a w jego trakcie obroty silnika są praktycznie zawsze wyższe niż obroty biegu jałowego (chyba że ktoś hamuje na biegu prawie do zdławienia silnika), więc i opory będą wyższe niż na biegu jałowym. No i z tego wynika ta różnica. Napędzanie sinika do obrotów powiedzmy 800 obr/min pochłania mniej energii w jednostce czasu niż napędzanie silnika do wyższych obrotów, a w przeliczeniu na kilometr to im szybciej jedziemy na luzie tym auto mniej pali chwilowo. Im wyższe obroty podczas hamowania silnikiem tym więcej energii pochłania to w jednostce czasu.
Tu masz takie porównanie ze skrzynią manualną:
https://www.youtube.com/watch?v=2M_Rl77ZrLo
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-03, 20:22   

Dla magistrów:
https://www.researchgate...._Using_Coasting


Recently, new automatic transmissions sys-tems increasingly oer a system called coasting.
This is an automatic neutral gear engaged at re-leased accelerator pedal. Producers apparently discovered that the distance which the car passes by inertia ultimately save more fuel, despite the need to keep the engine running at idle.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-03, 21:19   

Tyle tylko że większość jeśli nie wszystkie skrzynie z trybem żeglowania są podłączone do miękkich hybryda j w trybie żeglowania silnik spalinowy nie pracuje. Nawet niektóre manuale (Hyundai) mają taki tryb w hybydach 48v. Podejrzewam, że nowa wersja napędowa renault/Dacia-1.2mild48v EDC albo 1.2mild48v LPG EDC też będą wyłączały silnik w czasie żeglowania
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-04, 06:52   

Żeglowanie było w niektórych automatach już ponad 10 lat temu.
https://www.youtube.com/watch?v=NuBmbEjKYso
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-04, 06:56   

velomar napisał/a:
Szczerze mówiąc, nawet nie zauważyłem, że tam była skrzynia automatyczna, bo skupiałem się tylko na wyniku porównania (to się nazywa "ślepota pozauwagowa").


No właśnie: jak fakty się nie zgadzają z założoną tezą, tym gorzej dla faktów.


velomar napisał/a:
Tak czy inaczej, powtórzę jeszcze raz: hamowanie silnikiem to hamowane, a w jego trakcie obroty silnika są praktycznie zawsze wyższe niż obroty biegu jałowego


To bardzo proste: jeśli ktoś potrzebuje zahamować, to będzie hamował. Hamowanie silnikiem jest pod wieloma względami lepsze, ponieważ zwiększa przyczepność i zmniejsza ryzyko poślizgu, w razie "W" umożliwia reakcję pedałem gazu. W dodatku w trasie, na wysokim biegu, opory silnika są na tyle znikome, że odpuszczenie gazu na moment nie powoduje znaczącego spadku prędkości, a ułatwia reakcję na jakieś tam wahnięcia w płynności ruchu.
Przerzucanie na luz, choćby i w manualu, jest po prostu niepraktyczne.

Natomiast tryb żeglowania (coasting) to zupełnie inna bajka i zwykle albo wiąże się z odłączaniem cylindrów (VW), albo ze specjalną skrzynią. Zabawa ustawieniem 'neutral' w automacie jest tylko dla półgłówków, więc tak będę traktował zalinkowany filmik na YT.
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2025-10-04, 06:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-04, 07:13   

Jak zwykle się czepiasz i "obalasz chochoła".
Film miał jedynie pokazać, że jazda na luzie (to, że był to akurat automat jest tu bez znaczenia) może dać oszczędności w zużyciu paliwa w pewnych warunkach. Kwestie panowania nad pojazdem i bezpieczeństwa a także trwałości skrzyni odsuwamy tu całkowicie na bok.
Ja ani nie promuję jazdy na luzie, ani co do zasady nie ganię. Wszystko ma swoje miejsce.
Kolejny przykład skrzyni dwusprzęgłowej z trybem żeglowania - to było już 14 lat temu.
https://www.youtube.com/watch?v=juDfN1pA1ZY
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-10-04, 07:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-04, 08:17   

velomar napisał/a:
Jak zwykle się czepiasz i "obalasz chochoła".


Ponieważ jak zwykle lansujesz teorie, które się kupy nie trzymają.
Już Ci kiedyś mówiłem: zaczniesz więcej jeździć autem, to zrozumiesz więcej niż z tych filmików. Prowadzenie auta polega na praktyce, nie teoretyzowaniu!
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-04, 14:48   

defunk, teoretyka nie przekonasz ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-04, 16:22   

defunk napisał/a:
velomar napisał/a:
Jak zwykle się czepiasz i "obalasz chochoła".


Ponieważ jak zwykle lansujesz teorie, które się kupy nie trzymają.

No to sprecyzuj, jaką ja teorię tutaj lansuję i z którymi jej elementami się nie zgadzasz. Konkretnie, punkt po punkcie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-04, 20:13   

defunk napisał/a:
W dodatku w trasie, na wysokim biegu, opory silnika są na tyle znikome, że odpuszczenie gazu na moment nie powoduje znaczącego spadku prędkości, a ułatwia reakcję na jakieś tam wahnięcia w płynności ruchu.

Czyżby?
Pomijam już autostrady, bo praktycznie po nich nie jeżdżę, ale nawet przy prędkości 120 km/h (czyli maksymalna na ekspresówce) moje Sandero na najwyższym biegu ma już prawie 4000 obr/min. Opory silnika przy tych obrotach po odpuszczeniu gazu nie są znikome, a wyższego biegu już nie mogę wrzucić, by je obniżyć. Załóżmy że mam długą prostą (kilkaset metrów) lekko z górki, ruch znikomy, a na końcu będę zjeżdżał w prawo. Nie chcę mocno hamować, ale powoli wytracić prędkość. Nie spieszy mi się, za mną nikt nie jedzie. W takiej sytuacji wrzucenie luzu i pokonanie długiego odcinka wybiegiem jest jak najbardziej uzasadnione z punktu widzenia minimalizacji spalania.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-04, 20:41   

velomar napisał/a:
[przy prędkości 120 km/h (czyli maksymalna na ekspresówce) moje Sandero na najwyższym biegu ma już prawie 4000 obr/min.


A mój Rifter przy tej prędkości trzyma obroty w granicach 2,5 tys., zaś jeśli "mam długą prostą (kilkaset metrów) lekko z górki", to po prostu odpuszczam gaz, a samochód jedwabiście sunie do przodu. Wrzucając luz w trasie zwariowałbym -- już od samego myślenia, że chyba oszalałem.

No ale jak się wypisuje jakieś wymyślne "wybiegiem" zamiast "na luz" (i ja główkuję czy chodzi o wybieg w stajni), a teorie opiera na jakimś wymyślnym filmiku sprzed 13 lat, jak to gość wrzuca neutrala w ruchu, to tak się tak kończy.
(Niestety, nie potrafię nie być kąśliwy. Jesteś tak zarozumiały w swojej ignorancji, że napieprzanie w ten bęben sprawia mi potężną przyjemność.)
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2025-10-05, 06:12   

Słowo "wybiegiem" jak najbardziej istnieje. Syrena miała "wolne koło" i jakoś ludzie się z tego powodu nie zabijali na autostradach.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-05, 06:27   

Taki fachowiec od motoryzacji, a nie zna technicznego znaczenia słowa "wybieg"? Wstyd, defunk. To pojęcie jest używane w branży motoryzacyjnej od wielu lat, zarówno przez redaktorów w prasie (kiedyś nawet chyba w testach tygodnika Motor był test wybiegu, podawany dla różnych samochodów) jak i inżynierów (także w szerszym znaczeniu, np. w odniesieniu do ruchu maszyny po odłączeniu napędu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wybieg_(technika)). Pojawia się w artykułach naukowych, dawnych poradnikach ekonomicznej jazdy i chyba każdy doświadczony kierowca powinien je znać.
Przykłady:
https://www.researchgate...._probie_wybiegu
https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BPOA-0012-0034
https://andrzejdebowski.wat.edu.pl/wiedza_mechanika.html
https://milimoto.wordpress.com/2017/04/18/oszczedzaj-paliwo-jedz-jak-kierowca-stachanowiec/

Test lub próba wybiegu to odpowiednik angielskiego "coastdown test". Jest to przydatne narzędzie do wyznaczania oporów ruchu.
https://airshaper.com/videos/drag-measurement-coastdown-testing/Gip3iG2A2zE
https://autoturn.net.pl/wsparcie-autoturn/s%C5%82owniczek/62-proba-wybiegu.html
A zatem nie jest to żadne określenie "wymyślne", a po prostu branżowe.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-10-05, 06:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-05, 08:12   

velomar napisał/a:
Taki fachowiec od motoryzacji, a nie zna technicznego znaczenia słowa "wybieg"?


Po prostu zawsze mnie uczyli, że zawsze najlepszy jest KISS. Kierowcy używają sformułowania "na luzie" lub "na jałowym", a "na wybiegu" to hasają konie.
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2025-10-05, 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Freepoint 


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 05 Lip 2025
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2025-10-05, 08:53   

Wrócę do tematu bo jak zwykle dyskusja sie wymyka spod kontroli.
W Bigsterze możemy korzystać z rekuperacji w trybie D, która odzyskuje energię najbardziej ekonomicznie, albo trybu B który odzyskuje energię agresywniej, ale ze stratami. Nadal jest jednak to o wiele lepsze niż tracenie energii hamulcami. Dlatego tryb B jest przeznaczony do miasta, gdzie co chwilę hamujemy na światłach i przed przejściami dla pieszych, lub przy zjazdach w których nie chcemy sie za bardzo rozpędzić (albo nie możemy bo ktoś jedzie przed nami). Tryb D jest zbyt łagodny w takich sytuacjach.
W każdym z trybów możemy dodać gazu na tyle żeby uzyskać jazdę bez przyspieszania i rekuperacji - "na luzie" - natomiast ile jest takich sytuacji ze sie to przyda, każdy sobie sam odpowie, nie jedziemy sami na pustej drodze.
_________________
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-10-05, 22:29   

defunk napisał/a:
A mój Rifter przy tej prędkości trzyma obroty w granicach 2,5 tys., zaś jeśli "mam długą prostą (kilkaset metrów) lekko z górki", to po prostu odpuszczam gaz, a samochód jedwabiście sunie do przodu.

2500 obr/min to wciąż znacznie więcej, niż obroty biegu jałowego, a zatem ilość energii potrzebnej do utrzymania tych obrotów jest znacznie większa. Wynika to z oporów własnych silnika, które rosną wraz ze wzrostem obrotów. To jest oczywiste, bo hamowanie silnikiem jest tym większe, im wyższe są obroty. Nie wnikając już szczegółowo w naturę oporów odpowiedzialnych za efekt hamowania silnikiem, nie możesz temu zaprzeczyć.
W trakcie zdjęcia nogi z gazu na biegu komputer pokazuje spalanie chwilowe zero, ale silnik jest napędzany wcześniej spalonym paliwem, które mogłoby zostać spożytkowane na dłuższą przebytą wybiegiem drogę, gdyby silnik został w tym czasie odłączony od układu napędowego i nawet pomimo faktu, że musiałby być wtedy podtrzymywany spalaniem niewielkiej dawki paliwa, by trzymać obroty biegu jałowego. Tu tkwi ten potencjał do oszczędzania paliwa, w pewnych, sprzyjających okolicznościach.
To jest jedyna teoria, jaką tu lansuję i nie wmawiaj mi innych. Jeśli tego nie potrafisz zrozumieć to albo jest to zwykłą złośliwość, albo brak podstawowej wiedzy z fizyki.
Masz tu kolejny film pokazujący, że pokonywanie pewnych odcinków z odłączonym od kół silnikiem może dać oszczędność w spalaniu paliwa.
https://www.youtube.com/watch?v=M6YO2bN0nt0
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 515
Skąd: DTR
Wysłany: 2025-10-06, 10:27   

defunk napisał/a:
"na wybiegu" to hasają konie.


....nie tylko. Tramwaj też używa wybiegu i powinien on wynieść połowę trasy między przystankami. Czyli reasumując wygląda to tak: Rozruch-Wybieg-Hamowanie
_________________
Paweł
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1080
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-10-06, 13:45   

velomar napisał/a:

To jest jedyna teoria, jaką tu lansuję i nie wmawiaj mi innych. Jeśli tego nie potrafisz zrozumieć to albo jest to zwykłą złośliwość, albo brak podstawowej wiedzy z fizyki.


Po pierwsze odnoszę się tylko do tego czy jazda na luzie -- w trasie, przy wyższej prędkości, a niechby jeszcze z lekkiej góreczki -- jako sposób na oszczędność paliwa -- ma jakikolwiek ogólny sens w kontekście bezpieczeństwa, możliwości reakcji kierowcy i zwykłej wygody. Moim zdaniem nie ma, co oczywiście nie oznacza, że niekiedy -- widząc z jakiejś tam odległości, że będę się zatrzymywał (np. dojeżdżam do punktu poboru opłat na autostradzie) -- nie robię w ten sposób.

Po drugie

velomar napisał/a:

W trakcie zdjęcia nogi z gazu na biegu komputer pokazuje spalanie chwilowe zero, ale silnik jest napędzany wcześniej spalonym paliwem, które mogłoby zostać spożytkowane na dłuższą przebytą wybiegiem drogę, gdyby silnik został w tym czasie odłączony od układu napędowego i nawet pomimo faktu, że musiałby być wtedy podtrzymywany spalaniem niewielkiej dawki paliwa, by trzymać obroty biegu jałowego.


nie umiałbym tego policzyć nawet gdybym chciał, ale zważ, że na biegu jałowym silnik z pewnością spala więcej niż "przyduszany" przy hamowaniu silnikiem, więc ten bilans wcale nie musi być niekorzystny dla hamowania silnikiem.

Co nie zmienia faktu, że jak sama nazwa wskazuje hamowanie silnikiem nie ma na celu oszczędności paliwa, lecz wyłącznie wytracenie prędkości: łatwiejsze i bezpieczniejsze, bo przy zachowaniu lepszej przyczepności kół.
(Natomiast odpuszczenie gazu na pół sekundy, po osiągnięciu prędkości przelotowej, sprawdza się jako sposób na "uspokojenie" pracy silnika i zmniejszenie zużycia paliwa per saldo.)
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 817
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-07, 12:53   

r70 napisał/a:
Tyle tylko że większość jeśli nie wszystkie skrzynie z trybem żeglowania są podłączone do miękkich hybryda j w trybie żeglowania silnik spalinowy nie pracuje. Nawet niektóre manuale (Hyundai) mają taki tryb w hybydach 48v. Podejrzewam, że nowa wersja napędowa renault/Dacia-1.2mild48v EDC albo 1.2mild48v LPG EDC też będą wyłączały silnik w czasie żeglowania

Mam skrzynie 8hp ZF bez hybrydy i silnik pracuje podczas żeglowania.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne