DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Bigster hybryda, jazda, spalania, wrażenia..
Autor Wiadomość
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-21, 23:29   Dacia Bigster hybryda, jazda, spalania, wrażenia..

Witam z Bydgoszczy:

Bigster miał być z szklanym dachem, ale na salonie stał "Żulnej" z felgami 19 (nie podobają mi się), z pakietem zima (grzana szyba) i pakietem parkingowym. Decyzja była taka, że nie bawimy się w wynajem i bierzemy tą z salonu, ceglastą terakotę...

Hybryda dlatego, że automat - to miało pierwszeństwo nad rodzajem napędu.
Auto porównuję do Citroena C4 Grand Spacetourera (dawne Picasso) z silnikiem 2,0 Hdi 163km i 8 biegowym, hydraulicznym automatem. Auto miałem od nowości.

Dacia odebrana, szybkie przepakowanie klamotów z piwnicy i jazda do Hagi.

1: Tapicerka microcloud: Nie jest tak źle, jak się spodziewałem, raczej pokrowców nie będzie. Przy 26 stopniach i krótkich spodniach coś tam czuć, ale bez przesady: Przy tylu godzinach to i na welurze dupa się spoci. Natomiast przy długich spodniach: Brak jakiś negatywnych odczuć.

2: Fotele + duża skrzynia pomiędzy: I tu olbrzymie zaskoczenie: Wygodniej niż w w/w Citroenie. Więcej miejsca na ręce i nogi.

3: Tempomat aktywny: Działa tak jak trzeba, tyle, że po wyhamowaniu stara się błyskawicznie dojść, do zadanej prędkości. Lepiej zrobić to "z ręki", albo raczej z nogi.

4: Klimatyzacja: Bije na głowę Citroena swoją wydajnością...

5: Przyspieszenie: Nie widzę różnic między tymi wozami.

6: Działanie układu hybrydowego: Rozpędza się na prądzie do 70km/h. Przy długotrwałych jazdach z V=100km/h, potrafi się przełączyć na prąd i tak "żeglować" przez jakiś tam czas. Korki i zatory drogowe przekula się w całości na prądzie. Ma 3 tryby: Na prądzie, na silniku i na onu naraz.

7: Spalanie z V przelotowej 120km/h (tak zawsze jeżdżę po autostradach i przy takich prędkościach mam odniesienie do w/w Citroena)
Trasa Bydgoszcz - Poznań Bad Oyenhausen - Haga i z powrotem. Po drodze 4 zatory drogowe, 2 objazdy lokalnymi drogami. Brak jazdy po Hadze, tylko dojazd na adres. V przelotowa 120km/h, zapięta na tempomacie, przestrzegane ograniczenia prędkości, wyprzedzanie do 135km/h. 2 dorosłych i 2 dzieci + bagaże. Średnia z dystrybutora, czyli liczona 5,8l /100km. Uważam, że przy aerodynamice żelazka, jest to świetny rezultat.

Największy zasięg uzyskałem przy średniej komputerowej 5,2 i wynosił on 804,6km. Przy siłowym upchnięciu 44,75l wyszło 5,56.
I tu uwaga: Zbiornik ma niby 50l, ale po zapaleniu rezerwy i tankowaniu udaje się wlać 41-43l. Po upchnięciu, prawie 45. To ciekawe zjawisko, bo Cytryna miała 53l pojemności, miała jeszcze zasięg i bez problemu wlewałem 55l.

Zdjęcie później.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2025-04-21, 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-22, 12:37   

Gratuluję zakupu. Fajnie że podzieliła się wrażeniami.
Jeśli można to dopytam:

3. Sprzedałeś jak działa to odrabianie prędkości przez adaptacyjny tempomat w trybie ECO ? U mnie w capturze, na automacie ma znacznie czy ECO jest włączenie czy nie zarówno na powrocie do prędkości zadanej na tempomacie (ale także na np. agresywność klimatyzacji).

6. Porównywalna jak działa tryb normalny j ECO?

7. Spalanie wg mnie bardzo dobre, a jak wygląda punktacja Eco ? Jak system ocenia Twoje przyspieszanie i przewidywanie ? A może są jakieś inne formy oceny ? Pytam żeby mieć wyobrażenie czy to kres możliwości, czy jest jakiś potencjał na poprawę ekonomiki podróży ?

Jak wygląda kwestia hałasu w kabinie (szumy toczenia, wiatru, silnika) przy takich prędkościach ? Jak w stosunku do poprzedniego samochodu ?
Jak samochód zachowuje się przy takiej zadanej prędkość i 120km/h ? Też systematycznie doładowuje Aku i co jakiś czas przełącza się ev ?czy stałe napędzany jest przez silnik spalinowy ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał_ZS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 24 Mar 2024
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2025-04-22, 19:17   

Ikarusiarz,
fajny z praktyki opis
_________________
Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-22, 21:09   

r70 napisał/a:
3. Sprzedałeś jak działa to odrabianie prędkości przez adaptacyjny tempomat w trybie ECO ? U mnie w capturze, na automacie ma znacznie czy ECO jest włączenie czy nie zarówno na powrocie do prędkości zadanej na tempomacie (ale także na np. agresywność klimatyzacji).

6. Porównywalna jak działa tryb normalny j ECO?

7. Spalanie wg mnie bardzo dobre, a jak wygląda punktacja Eco ? Jak system ocenia Twoje przyspieszanie i przewidywanie ? A może są jakieś inne formy oceny ? Pytam żeby mieć wyobrażenie czy to kres możliwości, czy jest jakiś potencjał na poprawę ekonomiki podróży ?

Jak wygląda kwestia hałasu w kabinie (szumy toczenia, wiatru, silnika) przy takich prędkościach ? Jak w stosunku do poprzedniego samochodu ?
Jak samochód zachowuje się przy takiej zadanej prędkość i 120km/h ? Też systematycznie doładowuje Aku i co jakiś czas przełącza się ev ?czy stałe napędzany jest przez silnik spalinowy ?


Miałem eco i normalnie, bo zapominałem włączyć tryb eco. Różnic nie zauważyłem. Klima działa naprawdę mocno. Pierwszy raz córka poprosiła o wyłączenie klimy.

Punktacja eco pokazała mi 80 punktów / 100. Nie wnikam o co chodzi.

Silnik słychać słabo. Głośno chodzi przy redukcji przy 110,115, aby przyspieszyć. Silnik cichutki i przy normalnym rozpędzaniu brak odczuwalnych, słuchowo, zmian biegów. Prawie jak CVT.
Natomiast słychać szum, który jest głośny, ale bez tragedii. Szczególnie przy jeździe 120 pod wiatr. Tu mogę być nieobiektywny, bo na co dzień jeżdżę ciężarówkami i autokarami. Tam wszystko szumi.

Przy 120 przełączał się na elektryka, ale raczej z górki. Silnik ładuje akumulator i wtedy o słychać. Czasami działa to i o. Widać to na wizualizacji.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-23, 17:41   

Dziś miałem krótka jazdę testowa przy okazji bytności w kaliszu. Podobało mi się , choć przeszkadzały 19" koła -na pewno wybrałbym 18" albo jeśli byłaby opcja 17" (mój duster na 17" lepiej wybiera drobne nierówności) Jazda w szczycie w korkach kaliskich, kawałek opłotkami. Wsiadałem do samochodu przy prawie pustym akumulatorze bo zjeżdżając z lekkiego spadu włączył się silnik spalinowy i jak skończył doładowywać do było spalanie 9.3/100 ;) ale ostatecznie zakończyłem jazdy ze spalaniem 4.1 i prawie pełnym Aku (klima cały czas włączona) wiec wynik zacny . Uwzględniając różnice naładowania aku i krótki dystans to plefekrtwni2 pewnie 3.5/100 (mój duster na tym odcinku, z AC na pewno spaliny 7-8lpg (więc kosztowo podobnie) ale w mniejszym komforcie. Płynność ruchu świetna , reakcja na pedał gazu fantastyczna, odgłosy silnika spalinowego w warunkach miejskich praktycznie gubią się w miejskim hałasie. Załącza się bez zauważalnych wibracji; najbardziej widać słupek spalania chwilowego który skacze momentalnie na 10-20/100.
Mogłyby jeździć taka wersja - drugiej strony niec nie odpychało mnie od mojego dustera kiedy wróciłem w nim do tych samych korków ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-24, 12:45   

Wczoraj pojeździłem wczoraj po mieście. Przy rozsądnym traktowaniu pedału gazu pojawiła się 3 z przodu... Zakończyłem dzień na 4,3 bo kolega, dyżurny sceptyk, testował auto. Co ciekawe: Podoba mu się wóz.
Przy jeździe miejskiej silnik włącza się rzadko, raczej w celu ładowaniu.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-30, 16:34   

No i kolejny raport z spalania:

Tankowanie z 791,4 km.
Trasa: Około 621km, to autostrada A2/A10/A12/A2/S5, czyli trasa Hanover - Bydgoszcz. Trasa bez problemów i pusto, bo rodacy jechali w drugą stronę. Prędkość przelotowa 120km/h, oprócz chwilowej ulewy i ograniczeń. Ładunek 2 dorosłe i 2 nielaty i 2 walizki.
Około 60km, to trasa krajowa 10 Byd- Wyrzysk. Jazda do 90km/h, bo tak wynikało z ruchu. Szybciej, jedynie po obwodnicy Bydgoszczy.
Reszta przebiegu to jazda służbowa żony (miedzy osiedlami), trochę po mieście i dynamiczna jazda moich kolegów, którzy w ramach testów ujeżdżali Bigstera.
Według komputerka na te 791km 260 przejechałem na prądzie.
Spalanie według komputera 5,4, a po upchnięciu paliwa (wiem, wiem..) i przeliczeniu 5,7.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-30, 19:22   

Wg mnie bardzo dobrze wyglądają pod względem spalania te Twoje przeloty głównie A i S. Poniżej 6/100 przy szybkiej jeździe to wg mnie bardzo fajny wynik. Kusi ta wersja bigster-a :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-10, 11:39   

Ikarusiarz, czy wersja która masz ma opcję Extended Gripalbo inne wyłączenie redukcji momentu przy ruszaniu na śliskim ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-05-10, 15:43   

Cytat:
Ikarusiarz, czy wersja która masz ma opcję Extended Gripalbo inne wyłączenie redukcji momentu przy ruszaniu na śliskim ?


Nie zauważyłem takiego czegoś, nie ma również wyłączników ASR. Zauważyłęm za to, że przy pedale w podłodze długo zrywał przyczepność przy przyspieszaniu.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-05-17, 21:15   

Dziś udało mi się pobić rekord jazdy na prądzie. To już moja druga próba:
Przejechałem na światłach, z ogrzewaniem ( czy ma to jakiś wpływ..? ) i z prędkością około 50km/h 3km i 200 metrów. Na tym odcinku raz się zatrzymałem, na światłach.
 
maciek04 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Reda
Wysłany: 2025-06-02, 13:34   

Cześć, bardzo mnie interesuje, czy testowałeś auto na dłuższej trasie z prędkością 140km/h.
Jak przy takiej prędkości wygląda spalanie?
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-06-02, 22:00   

maciek04 napisał/a:
Cześć, bardzo mnie interesuje, czy testowałeś auto na dłuższej trasie z prędkością 140km/h.
Jak przy takiej prędkości wygląda spalanie?


Nie bo nie lubię tak jeździć. Jak jadę autostradą, to zazwyczaj z rodziną i najlepiej czuję się przy 120.
 
tomkasz 


Marka: Renault
Model: Rafale
Silnik: E-tech 1.2
Rocznik: 2025
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 416
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-06-02, 22:01   

maciek04 napisał/a:
Cześć, bardzo mnie interesuje, czy testowałeś auto na dłuższej trasie z prędkością 140km/h.
Jak przy takiej prędkości wygląda spalanie?


Zapraszam tutaj:

https://www.daciaklub.pl/...1852252#1852252
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
zagore1 


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025
Posty: 24
Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-08-24, 08:11   Bigster spalanie

Taki mały wypad z Krakowa w Gorce. Część trasy to zakopianka :-) W sumie - 2x 120km. Na zakopiance prawie zgodnie z przepisami ( na tych odcinkach z 70km/h ciężko jechać z taką prędkością), nie przekroczyłem 120km/h
Bigster hybryda 1,8.

IMG-20250823-WA0015.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 153,15 KB

_________________
Janusz
 
zagore1 


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025
Posty: 24
Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-09-26, 19:28   Pozycja "B" skrzyni biegów.

Mam jeszcze takie spostrzeżenie odnośnie używania pozycji "B" w czasie jazdy w górach i po mieście w "korkach".
W tej pozycji bardzo szybko się ładuje akumulator trakcyjny, ale ( zawsze musi być jakieś ale) po pełnym załadowaniu akumulatora, pojazd nie hamuje już silnikiem elektrycznym, tylko silnikiem spalinowym.( bo pozycja "B" służy do hamowania ograniczając maksymalnie użycie hamulca). Trzeba co jakiś czas zmieniać "B" na "D" tak, aby mieć w miarę naładowany akumulator trakcyjny, nie tracić paliwa na hamowanie silnikiem spalinowym i nie tracić za dużo energii na hamowanie hamulcem nożnym. To są tylko takie moje dywagacje :-) Czy Koledzy mają jakieś spostrzeżenie odnośnie używania pozycji "B"?
_________________
Janusz
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-09-26, 20:23   

Rozumiem, że silnik spalinowy wlacza sie kiedy zdejmujemy nogę z gazu w w trybie B kiedy akumulator jest w pełni naładowany. Ale hamowanie silnikiem nie jest okupione większym spalaniem, ponieważ silnik spalinowy hamuje kompresja a nie za cyklem pracy.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Freepoint 


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 05 Lip 2025
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2025-09-27, 06:46   

Oczywiście nie ma różnicy czy jest sie na D czy na B, gdy akumulator jest pełny hamujemy juz tylko kompresją bez spalania paliwa. Dla mnie zaskoczeniem bylo ze jazda na B wcale nie jest bardziej ekonomiczna - podczas hamowania widać na ekonomizerze strefe eco i odzyskując energię na D pokrywamy ją całą z niewielką stratą, na B dużo energii jest odzyskiwane ale też część jest tracona. Da się odzyskiwać energię na B w tej sferie eco, ale trzeba dodawać lekko gazu. Co ciekawe możemy wrzucić tryb B podczas hamowania gdy juz wiemy ze na D toczylibysmy za daleko i przy takiej samej pozycji hamulca. czujemy ze zwalniamy szybciej.
_________________
 
zagore1 


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025
Posty: 24
Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-09-27, 12:54   

r70 napisał/a:
Rozumiem, że silnik spalinowy wlacza sie kiedy zdejmujemy nogę z gazu w w trybie B kiedy akumulator jest w pełni naładowany. Ale hamowanie silnikiem nie jest okupione większym spalaniem, ponieważ silnik spalinowy hamuje kompresja a nie za cyklem pracy.

Muszę to sprawdzić. Jeśli tak jes,t to powinno mi w tym czasie pokazywać zerowe zużycie paliwa...
_________________
Janusz
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 136
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2025-09-28, 14:40   

U mnie przy hamowaniu silnikiem komputer pokładowy pokazuje w tym czasie zerowe zużycie paliwa.
Jest dokładnie tak jak kolega r70 pisze.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2025-09-28, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2025-09-28, 16:33   

r70 napisał/a:
Rozumiem, że silnik spalinowy wlacza sie kiedy zdejmujemy nogę z gazu w w trybie B kiedy akumulator jest w pełni naładowany. Ale hamowanie silnikiem nie jest okupione większym spalaniem, ponieważ silnik spalinowy hamuje kompresja a nie za cyklem pracy.

Hamowanie silnikiem jest hamowaniem przy pomocy dodatkowego oporu, więc zawsze sumarycznie zwiększy zużycie paliwa. Każde zmniejszenie prędkości inne niż w wyniku naturalnych oporów powietrza, toczenia czy zmiany wysokości jest utraconą energią ponad to co nieuniknione (oczywiście nie dotyczy ładowania akumulatora).
To, że komputer pokładowy pokazuje w danej chwili spalanie "0" nie oznacza, że jest to najbardziej oszczędny w tej chwili sposób przemieszczania się.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-09-28, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-09-28, 19:39   

Na każdym kursie, na każdym szkoleniu, a z racji zawodu mam tego trochę, wbijają jak mantrę: Podczas hamowania silnikiem jest ekonomiczne, bo nie spala paliwa, bo ogranicza zużycie paliwa.. Podczas toczeniu się na luzie samochód pali więcej niż, podczas hamowania silnikiem:

https://motoryzacja.interia.pl/porady/news-czy-podczas-hamowania-silnikiem-auto-spala-paliwo,nId,6220388

Podziwiam Was... Po to jest automat, aby nie bawić się w wajchowanie...

Jeżdżę cały czas na B, bo najważniejsze: Oszczędzam zużycie tarcz i klocków i to jest wspaniałe w tym aucie, że noga odpoczywa od hamowania.
Zauważyłem, że lekkie wciśnięcie hamulca, powoduję szybsze ładowanie.

W dziale o zużyciu paliwa opis kolejnego rekordu km na bak:
960km/47l wlane.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2025-09-28, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2025-09-28, 20:33   

Jeśli hamowanie silnikiem zastępuje lub wspomaga hamowanie hamulcem, to wtedy można je uznać za najbardziej ekonomiczny sposób jazdy. Ale gdy zastępuje ono jazdę wybiegiem, wcale tak nie będzie, gdyż sumaryczne opory ruchu (pojazdu i utrzymania obrotów silnika) będą większe niż podczas jazdy wybiegiem, z odłączonym od kół silnikiem podtrzymywanym na biegu jałowym poprzez podawanie niewielkiej dawki paliwa.
Zaznaczam, że zasadniczo jazda wybiegiem daje gorsze panowanie nad autem i raczej jej unikam, ale w pewnych warunkach może być bezpieczna i może obniżać zużycie paliwa.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-09-28, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2025-10-02, 19:08   

I jeszcze zgasić silnik :!: :idea: :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2025-10-03, 16:01   

Ikarusiarz napisał/a:
Na każdym kursie, na każdym szkoleniu, a z racji zawodu mam tego trochę, wbijają jak mantrę: Podczas hamowania silnikiem jest ekonomiczne, bo nie spala paliwa, bo ogranicza zużycie paliwa.. Podczas toczeniu się na luzie samochód pali więcej niż, podczas hamowania silnikiem:
.

Patrzenie na spalanie paliwa chwilowe jest krótkowzroczne, bo ostatecznie liczy się spalanie paliwa na całym odcinku, czyli średnie, a tu jazda wybiegiem po prostu często bardziej się opłaca niż hamowanie silnikiem, które jednak jest hamowaniem i powoduje szybsze wytracanie prędkości. To bardzo proste, a wciąż wielu tylko powtarza jak mantrę: "Podczas hamowania silnikiem samochód nie spala paliwa", nie patrząc na skutek długofalowy.
https://www.youtube.com/watch?v=CPvv08oFKKY
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-10-03, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne