Fajne, ale najbardziej , szczególnie przy czerwonym kolorku to pasują jak dla mnie te z nr:11 ;)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-06, 23:41
Szaruś napisał/a:
Proszę o potwierdzenie, że to są poprawne parametry felgi 15" do Logana MCV:
średnica: 15"
otwory na śruby: 4 x 100 mm
ET 50
otwór centrujący: 60 mm
Szczególnie chodzi mi o potwierdzenie ostatniego parametru
Tak, są to poprawne parametry.
Krótko mówiąc parametry takiej felgi to:
6J15 4x100x60 ET 50
Może być też (w/g świadectwa homologacji):
5,5J15 do 6,5J15.
Nie powinno być problemu. Dla pewności podjedź do wulkanizatora, bo oni mają katalogi dopuszczalnych rozmiarów do danego modelu, a stosowanych przez producenta. Na przykład do CC900 były stosowane chyba 5 i 5,5.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-21, 02:57
W/g świadectwa homologacji dla MCV:
32. Opony i koła
Oś 1: 185/65R15(88)T, 5,5J15 LUB 6,5J15, 185/70R14(88)T, 5J14 lub 6J14
Oś 2: 185/65R15(88)T, 5,5J15 LUB 6,5J15, 185/70R14(88)T, 5J14 lub 6J14
Ważny jest jeszcze parametr ET, który dla felg 15" powinien wynosić 50, o otworach nie wspomnę 4x100x60.
Sprzedawca w salonie powiedział mi, że dla MCV 14 to kiepski pomysł, bo ta wersja ma powiększone hamulce. Przyznam, że dalej już tego tematu nie zgłębiałem.
Chodzi o wewnętrzną średnicę felgi. Znaczy jeżeli są powiększone tarcze (co jest logiczne przy masie MCV-ki) to i zacisk odsuwa się od osi koła na zewnątrz. Stąd właśnie się bierze ta różnica i konieczność stosowania felg o większym rozmiarze. Czasami nawet sama zmiana zacisku może powodować zmianę felg.
Zasadniczo to prawda, ja to wiem i nawet byłoby to zrozumiałe, gdyby te 14 nie występowały jako dopuszczone przez producenta - skoro jednak są dopuszczone, to jakiekolwiek zastrzeżenia wydają mi się (delikatnie mówiąc) bezsensowne.
Masz rację, że producent dopuszcza, ale katalog katalogiem, a życie pisze swój scenariusz.
Podam taki przykład: szwagier kupił ibize na 16' kołach 1.4 16v i przy tej mocy nic nie zwiększyli tarcz (przecież przy ruszaniu hamulce nie są potrzebne), a zimówki wsadził na 14' . Chociaż z kumplem (wulkanizator) mieliśmy pewne obiekcje, ale akurat miał fabię na 14' (jeden koncern przecież) i pasowały. Chodziło o cenę jakieś 500PLN taniej komplet opon z felgami, a różnica tylko w wysokości brzegu opony zamiast 45 to 65 i wszystko gra.
Ostatnio w Norauto pojawiła się promocja zimówki Nokiany na alufelgach THR. Słyszał ktoś o tej firmie (THR), bo w googlach o nich nic. Zastanawiam sie nad tą możliwością, ale mam wątpliwości co do jakości tych alumek.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-12, 17:32
Właśnie muszę kupić felgi do mojego MCV. W instrukcji piszą że mają być 6 J 15, w wielu sklepach internetowych widzę że podają 6,5 J 15. Ten parametr który jest różny z tego co doczytałem to szerokość felgi. Jak to się ma do rzeczywistości, powinno się kupić dokładnie 6 J 15 czy faktycznie może być bez żadnego problemu 6,5 J 15 ?
Jeszcze pytanie odnośnie "osadzenia" felg ET, to chyba nie ma to znaczenia tak na prawdę, gdyż zależy to od kształtu felgi a nie modelu auta. Chyba że się mylę, to prosiłbym o naprostowanie.
No i generalnie są to chyba takie same felgi jak do Renaultów (Clio, Modus, Megane, Thalia)
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-12, 17:47
mter napisał/a:
Jeszcze pytanie odnośnie "osadzenia" felg ET, to chyba nie ma to znaczenia tak na prawdę, gdyż zależy to od kształtu felgi a nie modelu auta.
Zalezy od ksztaltu felgi, ale musisz tak kombinowac by ET nowej felgi pasowalo do Twojej Dacii. I ma to bardzo duze znaczenie. Plus - niektore firmy produkuja identyczne fegli z roznym ET tak by wlasnie pasowaly do roznych aut.
ET felgi mozna modyfikowac poprzez zakladanie dystansow, ale tu trzeba uwazac by felga nie wystawala poza obrys auta.
Trzeba tez jeszcze pamietac o wielkosci otworu centrujacego felgi - musi idealnie pasowac!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum