Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV I: pakowność i wymiary wewnętrzne
Autor Wiadomość
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 12:32   

Jeszcze jedno - ty laisar masz silnik 1.6/87? jak się sprawuje? Nie ma problemów na trasie? W sumie nie jeździłem jeszcze dłużej autem poniżej 100 KM. Ale w sumie Logan MCV jest dość lekki jak na wymiary, więc może nie będzie problemu.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 12:34   

Wtryski w każdym samochodzie są z "winy" klienta, co najwyżej można koszty sądownie przenieść na stację benzynową (oczywiście jak udowodnimy że sprzedali złe paliwo)
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 12:36   

Mamert napisał/a:

Prostota i silnik 16v oraz duże doposażenie, raczej nie idą w parze, moim zdaniem jednak rozejrzyj się za czymś innym jak chcesz dużego komfortu.


Myślę, że klima, elektryczne szyby z przodu i poduszki boczne to nie są jakieś wielkie oczekiwania co do komfortu. To powoli robi się standard.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 12:40   

ttt napisał/a:
Myślę, że klima, elektryczne szyby z przodu i poduszki boczne to nie są jakieś wielkie oczekiwania co do komfortu. To powoli robi się standard.

Arctica ma to wszystko w sobie, więc skąd te 48000 ?? 5os. z silnikiem 1.6 16v to tylko 43550.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 12:48   

Sorry poduszki boczne trzeba dokupić za 800
http://www.dacia.pl/downl...a_Logan_MCV.pdf
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 12:52   

Mamert napisał/a:
ttt napisał/a:
Myślę, że klima, elektryczne szyby z przodu i poduszki boczne to nie są jakieś wielkie oczekiwania co do komfortu. To powoli robi się standard.

Arctica ma to wszystko w sobie, więc skąd te 48000 ?? 5os. z silnikiem 1.6 16v to tylko 43550.


http://www.dacia.pl/downl...a_Logan_MCV.pdf

Nie ma poduszek. Tak liczyłem:
wersja artica 43550
lakier metalik - 1400
pakiet poduszek - 1200
schowek - 250
radio - 500
Wyszło ok. 47 tys. (coś musiałem przeliczyć wcześniej, że wyszło 48 - a chyba "zaszalałem" i doliczyłem światła przeciwmgielne i elektryczne szyby tylne)

mogę ewentualnie zrezygnować z radia i metaliku co da jakieś 45 tys. (ale nie podoba mi się wersja biała logana).
No i rzeczywiście nie muszę kupować pakietu poduszek (bo przednia jest w standardzie) wystarczy 800 zł za boczne - to ok. wersja z metalikiem wyjdzie gdzieś 46 tys.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 12:57   

Pakiet poduszek jest nie potrzebny, a potrzebne są boczne za 800, lakier to lakier nie policzyłem, schowek można wynegocjować gratis, a radia nie bierz u nich, bo za tą cenę można kupić już coś naprawdę dobrego nawet w sklepie dla idiotów.
Montaż radia i głośników prosty jak sik po słońce, pod warunkiem radia ze złączem DIN.
Są trzy kolory bez dopłaty, biały, czerwony i granatowy.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 12:59   

Radio lepiej kupić w jakimś MediaM, markowe z mp3 za 200 zł.

Co do koloru to tylko Mineral Blue :mrgreen:
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 13:02   

Ja np kupiłem radio w MM Blaupunkt Hamburg MP57 z bluetooth (zestaw głośnomówiący), CD, i USB za 650 zł
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 13:03   

Macie rację co do radia. Na 90% kupię na własną rękę, albo przełożę z dotychczasowego. Mam nadzieję, że kable pod montaż są w standardzie :)

Jeśli chodzi o lakier, można zaoszczędzić - ewentualnie wezmę "marine", tylko sprawdzę jak wygląda na żywca.

jeśli wynegocjuję półkę i przekonacie mnie że wystarczy 1.6/87 to się zrobi cena bardzo przystępna :)
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 13:07   

mter napisał/a:

Co do koloru to tylko Mineral Blue :mrgreen:


Ale czemu ten mineral blue wygląda jak zielony ?:)
http://www.dacia.pl/pl/Da...olor/index.html
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 13:09   

Kable do radia napewną są, wtyczki DIN, przy głośnikach są też wtyczki, ja musiałem dokupić do nich przejściówki po 2 zeta za sztukę.
Ten silnik 1.6/87 to nie jest jakiś szczyt techniki, ale jeździć się da. To naprawdę musiałbyś sam ocenić na jeździe próbnej.
Tak samo ten Blue Mineral musiałbyś zobaczyć, ten kolor na tej stronie to jakaś porażka.
Najładniejsze są właśnie Blue Mineral i Szara Kometa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 14:27   

OK, oto wartości zmierzone (dokładność ok. 1-2cm):

* Szerokości są właściwie takie same z przodu i z tyłu: najmniejsza, pod podłokietnikami, czyli na wysokości... powiedzmy: bioder (; to 126 cm; nad podłokietnikami, na wysokości łokci 142 cm; pomiędzy szybami, na wysokości ramion 148 cm (ale między słupkami 130 cm);

(Uwagi:
1. Podane na obrazku z wymiarami wartości - 140 cm w łokciach i 138 cm w ramionach - nieco odbiegają in minus od rzeczywistości, ale właściwie mieszczą się w błędzie pomiarowym, a poza tym mogą wynikać z wyboru innej wysokości punktu pomiaru.
2. 126 cm to wbrew pozorom bardzo dużo, bo jak już Mamert wspomniał - a np ja mogę potwierdzić z doświadczenia (: - wchodzą 3 foteliki dla dzieci, co się rzadko zdarza.
)

* Wysokości: pionowa od podłogi do sufitu z przodu ok 124 cm (opada ku przodowi), z tyłu 130 cm; od siedzisk foteli do sufitu z przodu bardzo zmienna w zależności od ustawienia foteli, bo pomiędzy ich rzędami są obniżenia dachu zawierające wzmocnienia poprzeczne konstrukcji, a dodatkowo fotel kierowcy ma regulację w zakresie 5 cm - w każdym razie jego brzeg jest na wysokości co najmniej 27 cm nad podłogą, a siedzisko opada ku tyłowi o ok 4 cm, sumarycznie więc wychodzi 96-101 cm przy samym oparciu; od siedzisk foteli drugiego rzędu przy oparciach do sufitu 97 cm (brzeg kanapy na wysokości 37 cm nad podłogą, spadek o ok. 3 cm przy oparciu).

(Uwaga: Również w tym przypadku wymiary oficjalne są nieco mniejsze, ale to wynika właśnie z tego, że przy odchyleniu od pionu o 14° linia pomiarowa trafia pewnie we wspomniane lokalne obniżenie dachu.

Cytat:
- maksymalna odległość między fotelem przednim (przesuniętym max. do przodu) a tylnym

46 cm - przy maksymalnie podniesionym fotelu kierowcy (przesuwa się wtedy również do przodu); przy upuszczonym 42 cm, a wielkość regulacji do tyłu to 22 cm (czyli minimalna odległość między fotelem przednim a tylnym to 20 cm, aczkolwiek nie na jednej wysokości - przednie oparcie oczywiście odchyla się ku tyłowi, ale też brzeg kanapy drugiego rzędu nieco wystaje ku przodowi).

* Wymiary bagażnika: był już wątek, ale muszę poszukać d: - w każdym razie mieści się sześcian 100 x 100 x 100 cm plus zostaje mnóstwo miejsca wokół, tyle że dość nieregularnego.

Cytat:
maksymalna długość przestrzeni bagażowej (od klapy do przedniego fotela)

Zmierzyłem do środkowego słupka - ok. 200 cm.


Ogólnie - nie żartowałem, we wnętrzu MCV-ki naprawdę jest jak w hangarze (:
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 15:02   

jak w hangarze.....

też czasem mi się wydaje że słyszę echo :mrgreen:
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 15:09   

Cytat:
Porównajmy ceeda SW i MCV.
bagażnik sw - 535 l./1664 : mcv - 700/2000

Same litry nie oddają rzeczywistości - a tą jest prawdziwa przepaść jaka dzieli MCV-kę od większości innych aut o podobnych rozmiarach.

Cytat:
szerokość wnętrza sw - 148/149 : mcv - 141/143

Nie wiem skąd wziąłeś te wartości, ale się nie zgadzają - co prawda KIA jest ogólnie o 5 cm szersza (179cm, Dacia 174), ale już tylko patrząc na bryły obu aut wiadomo, że nie mogą być prawdziwe: http://www.kia-world.net/...on_brochure.pdf podaje (str 23), że na wysokości ramion szerokość SportWagena (; wynosi 141/139.

Cytat:
max przestrzeń osoby na tylnej kanapie - sw - 91,5 : mcv - 86,0

Znowu coś nie tak z danymi... a poza tym 87 cm to jest w trzecim rzędzie Daćki [: Prawidłowe wymiary: MCV: 95/93, KIA: 102/99 - tyle że zapewne znów kosztem siedzenia na asfalcie... ;) Wysokość całkowita SW to 152, MCV 164 (choć do porównania można by chyba odjąć Loganowi 4 cm, jeśli Cee'd ma standardowe 12 cm prześwitu).

Cytat:
ty laisar masz silnik 1.6/87? jak się sprawuje?

Bardzo dobrze - poczytaj forum, była już niejedna duża dyskusja na ten temat ( ostatnio http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=910 i http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=588 ).

Naprawdę polecam jazdę próbną - tylko koniecznie należy jeszcze zwrócić uwagę na przebieg, dotarcie renówkowych silników mocno na nie wpływa.

Cytat:
ale czemu ten mineral blue wygląda jak zielony ?:)

Po prostu kiepskie zdjęcie.

Cytat:
[jeśli]przekonacie mnie że wystarczy 1.6/87 to się zrobi cena bardzo przystępna :)

Tu nie ma co przekonywać, najlepiej po prostu spróbować samemu (((:


Podsumowując porównania do innych aut: jeśli chodzi o wymiary "budy" to MCV-ka naprawdę nie ma konkurentów w swojej klasie rozmiarowej - natomiast jeżeli to dla kogoś będzie istotny parametr, to niewątpliwie ustępuje nieco wyposażeniem i wykończeniem (choć i tak w większości przypadków nie na tyle, żeby to było rzeczywiście istotne).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-21, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 15:43   

Cytat:
Cytat:
szerokość wnętrza sw - 148/149 : mcv - 141/143

Nie wiem skąd wziąłeś te wartości, ale się nie zgadzają


Szerokość wnętrza wziąłem z autoświata
http://www.kia.pl/onas/do...uto%20Swiat.pdf


Cytat:
max przestrzeń osoby na tylnej kanapie - sw - 91,5 : mcv - 86,0. Znowu coś nie tak z danymi...


chodziło mi o max. długość między oparciem drugiego rzędu a tyłem przedniego fotela. Gdzieś znalazłem to 91,5, ale w linku wyżej są już różne dane.

Cytat:
Prawidłowe wymiary: MCV: 95/93,


Mam nadzieję, że można jeszcze obniżyć fotel, aby zyskać dodatkowe 5 cm.
Przy okazji znalazłem test Logana w auto-świecie i podają wymiary: szerokość 143/140 a wysokość 1035/1000 (i to jest dobre info),


Bardzo dziękuję za wszystkie rady i pomiary. Zaraz je postudiuję, a jak znajdę trochę czasu to się wybiorę do dilera na oględziny i jazdę.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 17:06   

Z tymi wymiarami nic pisemnie nie wywalczycie, w MCV się inaczej siedzi niż w innych autach tzn "nie leży się". Pozycja na przednich jak i na tylnych siedzeniach bardziej przypomina Kangoora, Doblo, Berlingo niż zwykłych sedanów lub kombi. Dlatego też subiektywnie MCV wydaje się większy choć jest krótszy np. od Passata kombi czy Mondeo kombi. I jeżeli porównać ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie do Passata, to Passat lepiej "wygląda", ale patrząc na pozycję siedzenia to moim zdaniem wygrywa MCV.
Najlepiej jest to stwierdzić organoleptycznie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 21:29   

Dlatego właśnie - jako źródło do porównania - podałem wysokość siedzeń (:

ttt napisał/a:
sw - 91,5 : mcv - 86,0

chodziło mi o max. długość między oparciem drugiego rzędu a tyłem przedniego fotela

Atochybażetak... ale w takim razie to właściwie w którym miejscu mierzone i przy jakim pochyleniu oparcia przedniego fotela?

Cytat:
Cytat:
Prawidłowe wymiary: MCV: 95/93

Mam nadzieję, że można jeszcze obniżyć fotel, aby zyskać dodatkowe 5 cm.

Maksymalna wartość nad głową kierowcy to wg mnie jakieś 100 cm - ale nawet w najwyższym położeniu (bo tak lubię) to przy moich 187 cm wzrostu mam nad głową wciąż nieco ponad 10 cm luzu...

Cytat:
Przy okazji znalazłem test Logana w auto-świecie i podają wymiary: szerokość 143/140 a wysokość 1035/1000

Jak wspomniałem - wszystko zależy od wyboru punktów i metody pomiaru; jeśli mierzyli pionowo w górę to mniej więcej się zgadza.

Cytat:
się wybiorę do dilera na oględziny i jazdę.

Koniecznie! A potem zdaj relację (:
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 22:30   

laisar napisał/a:

chodziło mi o max. długość między oparciem drugiego rzędu a tyłem przedniego fotela XXXX
Atochybażetak... ale w takim razie to właściwie w którym miejscu mierzone i przy jakim pochyleniu oparcia przedniego fotela?


Powiedzmy oparcie przedniego równolegle do tylnego :) - wtedy miejsce mierzenia nie ma znaczenia.
Chodzi mi o to np. jak długi fotelik (albo pakunek) wszedłby między siedzenia (załóżmy, że z przodu nikt nie siedzi).


Cytat:

Maksymalna wartość nad głową kierowcy to wg mnie jakieś 100 cm - ale nawet w najwyższym położeniu (bo tak lubię) to przy moich 187 cm wzrostu mam nad głową wciąż nieco ponad 10 cm luzu...


No właśnie, a ja mam 189 i normalnie w mojej asterce przy siedzeniu na podłodze (max obniżony fotel) prawie ocieram się o sufit - oparcie mam dość pionowo ustawione, bo tak lubię.

Ogólnie nie oczekuję cudów po MCV, w sumie jest krótsza i węższa niż np. Focus. Ale chciałbym mieć w miarę obszernego towarzysza podróży, aby się i rozciągnąć w środku, a i może urządzić wygodny nocleg, jak przyjdzie potrzeba :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-05, 00:13   

Cytat:
No właśnie, a ja mam 189 i normalnie w mojej asterce przy siedzeniu na podłodze (max obniżony fotel) prawie ocieram się o sufit - oparcie mam dość pionowo ustawione, bo tak lubię.

Ja też zazwyczaj prawie pionowo, więc powinieneś mieć nad głową i tak co najmniej od 5 do ociupinkę ponad 10 cm wolnej przestrzeni [:

Cytat:
Ogólnie nie oczekuję cudów po MCV

No to pewnie pozytywnie się zdziwisz (: - przynajmniej jeśli chodzi o wymiary, bo to autko jest w środku większe niż na zewnątrz (((:

Cytat:
w sumie jest krótsza

Bynajmniej: MCV ph1 445, ale ph2 447 - czyli dokładnie tyle samo co FFc.

To z zewnątrz, natomiast w środku MCV sumarycznie będzie chyba jednak większa - całkowita długość kabiny to prawie równo 3 m!

Nie znalazłem niestety wszystkich wymiarów w tych samych punktach, ale np tzw miejsce na nogi z przodu wynosi w FF 1108 mm, a ja u siebie wymierzyłem dziś 1140 mm (ale przy maksymalnie opuszczonym fotelu). I przypuszczam, że również w drugim rzędzie wygra jednak Dacia...

I jeszcze a propos: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=18229#18229

Cytat:
i węższa niż np. Focus

Nie do końca: na zewnątrz FF ma 1958/1840 (z lusterkami i bez), a MCV 1993/1740 - czyli niby faktycznie jest sporo węższa, mimo większych lusterek (; Jednak w środku Ford ma 1408/1385, a Dacia (oficjalnie) 1388/1421 - czyli prawie dokładnie na odwrót. W sumie w najgorszym razie jest remis (;

(Wszystkie dane nt Focusa za http://www.bearstreet.co.uk/focus.htm ).

Cytat:
Ale chciałbym mieć w miarę obszernego towarzysza podróży, aby się i rozciągnąć w środku, a i może urządzić wygodny nocleg, jak przyjdzie potrzeba :)

Rozciąganie i nocleg jak najbardziej, ale z pełną wygodą tego drugiego może być różnie - podłoga jest jednak bardzo nierówna. Z drugiej jednak strony... bez problemu zmieści się np dmuchany materac, więc w sumie jest to wyłącznie kwestia odpowiedniego przygotowania wyposażenia (;
 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-05, 18:13   

W MCV spokojnie da się spać. Po kilku godzinach szukania noclegu w Niemczech nie pozostało mi nic innego jak 4-ro osobową rodziną przespać się w środku (w towarzystwie koło 20 innych samochodów parkujących w podobnym celu). Ja z żoną na położonych siedzeniach przednich (trochę jestem za długi - 187 cm jednak nie do końca ma tu wygodnie), córa 12 lat rozciągnięta na środkowej kanapie a syn 7 letni miał dla siebie cały bagażnik (wyjęty tylny rząd). Jemu oczywiście na bagażach było najwygodniej.
Może nie był to luksusowy nocleg, ale o 3 w nocy po parunastu godzinach jazdy się nie wybiera.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-05, 21:27   

Znalazłem dziś zupełnie przypadkowo coś a propos - Cee'd SW 1.6 CRDi 90 vs MCV 1.5 dCi 85 (: http://www.automobile-mag...es_maxi_coffres - bez jakiegoś wskazania ostatecznego zwycięzcy, po prostu wypunktowane plusy i minusy.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-05, 23:11   

Jeszcze co do silnika. Przemyślałem sprawę i doszedłem do wniosku, że chyba na moje potrzeby 1.6 MPI wystarczy.
Samochód nie będzie nadmiernie obciążony (2+1 - oraz okazyjnie dużo bagaży, ale raczej o dużych gabarytach niż ciężkich), jeżdżę dość wolno - tzn. przepisowo (rzadko przekraczam 120 km/h).
Atutem 16V jest lepsze przyspieszenie (ale między 13,4 a 11,8 nie ma kolosalnej różnicy) oraz niższe spalanie w mieście (ale nawet jak będzie 1l mniejsze, to przy moim trybie jazdy (10 tys. rocznie) wydatek na droższy silnik zwróci się po... 5 latach).
Natomiast 16V może być droższy w serwisowaniu (w razie awarii).
Co myślcie? A jak z elastycznością i wyprzedzaniem w wypadku 1.6 MPI?

Gdybym brał silnik 16.MPI to całość wyniosłaby mnie ok. 43 tys. (zakłądając gratis półkę - a może nawet dorzucą elektryczne szyby z tyłu:) - co wydaje się sumą nie do przebicia przez konkurencję za takie gabaryty.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 00:10   

Z tym silnikiem to szału nie ma, ale to jak powtarzaliśmi wielokrotnie trzeba sprawdzić organoleptycznie.
Moim zdaniem ten silnik bardziej przypomina pracę silnika Poloneza niż nowszych konstrukcji nawet Fiata, nie mówiąc już o innych producentach. Niby tą "moc" czuć ale jakoś tak niewyraźnie, po 11.000 km nie mogę go rozgryźć.
Mam zamiar wymienić świece na NGK dwuelektrodowe, może wtedy będzie się lepiej zbierał, bo teraz MCV ma takie zapędy jak Fiat na boschach super 4, czyli słabo na niskich obrotach i słabnie po nagrzaniu.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-06, 00:28   

Mamert napisał/a:
Z tym silnikiem to szału nie ma, ale to jak powtarzaliśmi wielokrotnie trzeba sprawdzić organoleptycznie.


No, ale trudno sprawdzić zachowanie silnika w trakcie 15 minutowej jazdy próbnej odbywającej się w zatłoczonym mieście. Aby wydać sąd trzeba pojeździć kilka dni w różnych warunkach (autostrada, górki itd.) Dochodzi do tego kwestia zachowania po dotarciu. Dlatego pytam starych wyjadaczy, którzy używają tego silnika przez dłuższy czas.
Jestem przyzwyczajony do 16V w mojej Astrze i naprawdę jest dynamiczny, choć ma ograniczoną elastyczność. Podoba mi się tego rodzaju silnik i nie chcę być zawiedziony przesiadką do 8V.

Jeśli chodzi o silnik Poloneza (który?), to użytkowałem takowy (1.4/103 km) w innym aucie i było ok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne