Faktycznie tak jest. Dzis sprawdzilem to u siebie i ramie wycieraczki po podniesieniu opiera sie o kant maski. Ale ramie jest juz w takiej pozycji ze samoczynnie nie opada, czyli mozna je spokojnie postawic i np wytrzec szybe. Wg mnie jest ok.
w kwestii "lipy"
4. Trzeba jeszcze uważać, żeby nie puścić tej wycieraczki z góry na szybę (chociaż to akurat może zdarzyć się każdemu), bo można nawet rozwalić szybę.
wox, sprobuj najpierw wybic szybe przy uzyciu mlotka, a pozniej zastanow sie, czy jest to mozliwe do zrobienia za pomoca upuszczonej wycieraczki...
Gdybym w rzeczywistości o czymś takim nie wiedział, to bym nie pisał, a Tobie życzę, aby nigdy Ci się to nie przydarzyło (byś po fakcie nie musiał się zastanawiać "jak to możliwe?").
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-11-06, 00:20
wox napisał/a:
Gdybym w rzeczywistości o czymś takim nie wiedział, to bym nie pisał
Jesli przydarzylo Ci sie takie cos (potluczenie szyby wycieraczka), to zapewne byla ona wadliwie wklejona i predzej, czy pozniej pekla by sama...
jackthenight napisał/a:
Chyba wyraźnie napisałem że pomocnym narzędziem jest ściągacz a nie koniecznym
Nigdzie nie zanegowalem, ze sciagacz jest pomocny. Napisalem tylko, ze da sie i bez niego zdjac ramiona wycieraczek.
Ale tu klania sie .... z reszta nie wazne.
PS. Jesli dodajesz cos do postu to zaznacz godzine (np: EDIT data go:dz:ina dodano:, .Bedzie to czytelniejsze dla osob postronnych.
ramie wycieraczki po podniesieniu opiera sie o kant maski. Ale ramie jest juz w takiej pozycji ze samoczynnie nie opada, czyli mozna je spokojnie postawic
Byłem wczoraj w salonie i też sprawdziłem - wycieraczkę stała podniesiona bez opierania się o brzeg maski, aczkolwiek brakowało może co najwyżej ze 2 mm... Wygląda na to, że TTTM - jest ciasno, a czy opiera się, czy, to już pewnie zależy od minimalnej różnicy w zamontowaniu samego mechanizmu do podszybia. Niemniej jednak - moim zdaniem projektanci się nie postarali (a wystarczyłaby niewielka zmiana, np niezauważalne skrócenie maski od strony szyby o te 2-3 mm).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-13, 00:42
laisar napisał/a:
Cytat:
ramie wycieraczki po podniesieniu opiera sie o kant maski. Ale ramie jest juz w takiej pozycji ze samoczynnie nie opada, czyli mozna je spokojnie postawic
Byłem wczoraj w salonie i też sprawdziłem - wycieraczkę stała podniesiona bez opierania się o brzeg maski, aczkolwiek brakowało może co najwyżej ze 2 mm... Wygląda na to, że TTTM - jest ciasno, a czy opiera się, czy, to już pewnie zależy od minimalnej różnicy w zamontowaniu samego mechanizmu do podszybia. Niemniej jednak - moim zdaniem projektanci się nie postarali (a wystarczyłaby niewielka zmiana, np niezauważalne skrócenie maski od strony szyby o te 2-3 mm).
Ja swoją przekręciłem o jeden ząbek na wieloklinie w kierunku wskazówek zegara i jest
już oki, tzn. mogę ją już podnieść i trzyma się sama w górnej pozycji - co prawda dotyka maski ale to już nie ma znaczenia.
Możliwe że zaczęli wreszcie poprawnie je montować skoro jak piszesz pozostało jeszcze jakieś 2 mm. Do niedawna jak sprawdzałem Sandero to we wszystkich wycieraczka kierowcy podniesiona do góry dotykała maski. Ale to już szczegół. Mój przypadek był gorszy bo nie mogłem podnieś wycieraczki tak aby sama stała w górnej pozycji - trochę wkurzało mnie to przy myciu szyb.
Przy prędkości 100km/h również nie zawadza mi o uszczelkę - także jest zadowolony z poprawienia mocowania wycieraczki.
Do zdjęcia ramienia wycieraczki użyłem jednak ściągacza - bardzo ułatwiło mi to sprawę, a nie chciałem stosować jakiś praktyk podważania itp.
Także jakby ktoś chciał zdjąć ramię wycieraczki to służę pomocą w postaci ściągacza do wycieraczek.
Panowie (i Panie), wracam do wątku bo jest do czego. U mnie jest taka sama aytuacja jak u Jackthenighta. Z tym, że w tym miejscu gdzie ramię opiera się o maskę (sam rant maski o długości ok 1 cm) nie ma już farby. Byłem dziś w ASO - odpowiedz wiadoma - TTM. Mam w związku z tym 2 pytania. Pierwsze do Jacka - jak poprwiłęś ramię to sama wycieraczka nie zachodzi na słupek pomiędzy przednią szybą i boczną (czy ta operacja "wymaga skończenia technikum samochodowego"? ) ?. Po drugie jak to miejsce zabezpieczyć? "Fachowiec" w ASO powiedział, że podkład i coś tam jeszcze zostało więc jakaś zaprawka czy cuś? W sumie powiedzieli, że mogą to zrobić ale nie w ramach gwarancji. W sumie to pierdoła więć można coś samemu poradzić??
Uffff ale się rozpisałem
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
A czy to się nie kwalifikuje po prostu na "wadę fabryczną"? Przecież w końcu nie działa, jak chyba powinno?
Rozmawiałem z kierownikiem, on w tej sprawie z Warszawą i to samo TTM. Fakt ,faktem, pokazał mi kilka modeli renault - między innymi Clio II (albo i III - nie pamiętam) i nowe Megane i taka sama akcja.
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
Można przecież chyba uznać, że to "wada konstrukcyjna"? (A nie "fabryczna", jak przedtem mylnie napisałem). Ukryta, w dodatku, bo jakoś szczerze wątpię, żeby informowali o czymś takim potencjalnych klientów... <;
To jest wada, wierz mi!! Spróbuj trzymać lewą ręką wycieraczkę a prawą skrobać lód przy -10 stopniach. Jest to wykonalne ale czy nie było by prościej gdyby działało to "normalnie" i lakieru się nie ścierało??
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 21:51
Wada jak wada konstrukcyjna.
Nie ma w instrukcji informacji o tym, aby uważać przy podnoszeniu wycieraczki.
Nie ma w konstrukcji ramion, ograniczników które ograniczały by wychył ramiona w kierunku maski tak aby jej nie uszkodzić - a takie ograniczniki są w CLio - gdzie nie można za wysoko podnieść ramiona, nie można tam uszkodzić maski.
W Sandero można. Dlaczego klient ma ponosić straty z racji nieudanej konstrukcji ?
Dlaczego nie ma o tym informacji w instrukcji ?
Za takie coś odpowiada producent, dlatego ASO w ramach gwarancji powinno to naprawić.
Poza tym nie we wszystkich autach to występuje.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 00:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-03, 23:42
jackthenight napisał/a:
Dlaczego nie ma o tym informacji w instrukcji ?
A dlaczego nie ma napisanego w instrukcji tego, ze nie mozna ruszac z wcisnietym hamulcem, bo mozna spalic sprzeglo (jakos tak ostatnio o tym mowa byla) ? Bo chyba to oczywiste... Jesli podnosisz wycieraczke i udzerzasz nia o rant maski, to chyba oczywiste, ze jesli sie uprzesz to i lakier zetrzesz... I raczej nie dopatrywalbym sie tu wadliwej konstrukcji, czy projektu samochodu.
Z drugiej strony: ile razy w zyciu (samochodu i Twoim) konieczne jest podniesienie ramiona wycieraczki? Bo mi zdarza sie to tylko przy wymianie ich pior i naprawde sporadycznie, zeby je otrzepac ze sniegu, lodu...
jackthenight napisał/a:
Nie ma w konstrukcji ramion, ograniczników które ograniczały by wychył ramiona w kierunku maski tak aby jej nie uszkodzić - a takie ograniczniki są w CLio
W jakim clio sa? Ja w clio III ich sie nie dopatrzylem.
PS. Zeby nie bylo, ze komus cos wmawiam. Moj post jest tylko moim zdaniem.
Z drugiej strony: ile razy w zyciu (samochodu i Twoim) konieczne jest podniesienie ramiona wycieraczki? Bo mi zdarza sie to tylko przy wymianie ich pior i naprawde sporadycznie, zeby je otrzepac ze sniegu, lodu...
Mi się zdarza przy każdym skrobaniu szyby ze szronu czy lodu. Przecież w Loganie jest tak, że nawiew na szybę jest dość daleko umieszczony i potrzeba dużo czasu żeby szyba odtajała pod wycieraczkami.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-04, 09:44
KaS602 napisał/a:
I raczej nie dopatrywalbym sie tu wadliwej konstrukcji, czy projektu samochodu.
Gdyby to było we wszystkich autach to się zgodzę. Ale są Sandero w których wycieraczka nie opiera się o rant maski. A więc są egzemplarze dobrze złożone a są egzemplarze złożone źle. Czyli jest to jakaś wada. Jak ją zwał tak zwał.
A w salonie widziałem nawet egzemplarz, gdzie nie tylko wycieraczka kierowcy zawadzała o maskę ale także wycieraczka pasażera zawadzała o maskę. I nie mu tutaj wady montażu ?
W moim Sandero wycieraczka pasażera ma jeszcze luzu od maski jakieś 1 cm.
Chyba 1 cm, a zawadzanie o maskę nie mieści się w normach.
Czyli jest to wada montażu.
Cytat:
Z drugiej strony: ile razy w zyciu (samochodu i Twoim) konieczne jest podniesienie ramiona wycieraczki? Bo mi zdarza sie to tylko przy wymianie ich pior i naprawde sporadycznie, zeby je otrzepac ze sniegu, lodu...
Zimą bardzo często. Przy każdym skrobaniu.
Nawet przy myciu auta, przy myciu szyby podnoszę wycieraczki
KaS602 napisał/a:
W jakim clio sa? Ja w clio III ich sie nie dopatrzylem.
.
Może i w Megane, może w Nissanie. W jakimś tam są, sam sprzedawca w salonie mi o ogranicznikach wspominał.
A jeśli się pojawiły ograniczniki w jakimś tam autach, to jednak był powód dlaczego je założyli. Może mieli za dużo reklamacji o wytarty lakier ?
Zapewne tacy ludzie jak my, którzy zgłaszali im problemy z lakierem byli dla producenta
motorem wynalazku, który wynalazł ograniczniki na wycieraczki aby nie uszkodzić lakieru.
Mariusz napisał/a:
Artur wrzuć jak możesz fotkę w którym miejscu wycieraczka ztarła Ci lakier.
Jak podniesiesz wycieraczkę to w tym miejscu właśnie, gdzie wycieraczka najbliżej znajduje się rantu maski.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-04, 12:57, w całości zmieniany 2 razy
Projektowa, konstrukcyjna, fabryczno-montażowa - jak zwał tak zwał, ale ewidentnie nie działa to dobrze, jak już koledzy zdążyli odpisać.
A porównanie np ze sprzęgłem jest chybione - opisałeś niewłaściwe użytkowanie sprzęgła, a czy jest coś niewłaściwego w podnoszeniu wycieraczek? I nie ma większego znaczenia częstotliwość tej czynności.
Dodatkowo: skoro są egzemplarze, gdzie problem nie występuje, to oznacza, że problem jest do rozwiązania.
I szczęśliwie dla Renault/Dacia: wydaje się, że niewielkim kosztem - regulacją położenia spoczynkowego ramienia (?). A już na pewno taniej, niż późniejsze zaradzenie ewentualnym efektom lakierniczo-blacharniczym...
Co powinno być dobrym argumentem w dyskusji z gwarantem i dobrze byłoby mu to uświadomić. Wydaje mi się bowiem, że najlepiej byłoby, gdyby osoby, które mają ten problem, wystąpiły na piśmie wspólnie i jednocześnie do Renault Polska oraz odpowiedniego organu - chyba powinien to być UOKIK?
Myślę, że także Klub mógłby współfirmować takie działanie (choć jako organizacja nieformalna może to mieć znaczenie jedynie przy kontaktach z RP, a nie z jakimkolwiek urzędem).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-04, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-04, 13:24
laisar napisał/a:
A porównanie np ze sprzęgłem jest chybione - opisałeś niewłaściwe użytkowanie sprzęgła, a czy jest coś niewłaściwego w podnoszeniu wycieraczek? I nie ma większego znaczenia częstotliwość tej czynności.
Porownanie ze sprzeglem dotyczylo tylko tego, ze w instrukcji nie ma rzeczy, ktore sa oczywiste. Jesli podnaszac ramie wycieraczki uderzasz o rant maski (chyba nie da sie tego zrobic nieswiadomie; w innych samochodach jest to rzecz, ktorej nie da sie poprawic) powstaje uszkodzenie mechaniczne lakieru i tego gwarancja nie obejmuje, tak samo jak odpryskow od kamieni, otarc itd. Zwiazku przyczynowo skutkowego z "wadliwym" montazem raczej nikt sie dopatrywac nie bedzie (IMO). Sprobuj porysowac gwozdziem maske i jedz do ASO z zadaniem pomalowania z gwarancji "bo w instrukcji nie ma nic o rysowaniu gwozdziem po masce".
"Problem" przestawinia jest to rozwiazania w 5 minut nawet we wlasnym zakresie. Gadalismy kiedys (na pczatku tego tematu) o tym z jackthenightem.
jackthenight napisał/a:
Zimą bardzo często. Przy każdym skrobaniu.
Nie szkoda Ci szyby i wlasnych sil? Lepiej chyba potraktowac szybe szklanka letniej wody i/lub plynem do spryskiwacza, odmrazaczem do szyb i nich sama odmarznie. Tez bardzo rzadko garazuje samochod, a nawet skrobaczki nie mam...
Naprawde polecam odmrazacze do szyb (ja kupuje w Makro - ok 9 PLN za duze opakowanie). Malo roboty a efekt bardzo dobry.
No cóż, pozostanie nam chyba tylko "spisanie protokołu rozbieżności" - ja wciąż uważam, że bez względu na zapisy w instrukcji pewne rzeczy powinny działać domyślnie dobrze, jeśli używa się ich zgodnie z przeznaczeniem, a nie ma ostrzeżeń o specjalnych zaleceniach.
Tyle że obaj właściwie trochę "bijemy pianę", jako posiadacze aut bez owego problemu (;
Natomiast czy kolegom z problemem będzie się chciało walczyć, organizować, pisać - to już ich sprawa. Materiał do przemyśleń jest, a sądzę, że i jakiś rzecznik konsumentów albo ktoś podobny na pewno chętnie w sprawie pomoże - choćby wyjaśnieniami.
Cytat:
w innych samochodach jest to rzecz, ktorej nie da sie poprawic
- do tej pory nie spotkałem samochodu, w którym działo by się coś takiego, ale... z drugiej strony nigdy nie była to sprawa, którą bym z zapałem badał (;
Porownanie ze sprzeglem dotyczylo tylko tego, ze w instrukcji nie ma rzeczy, ktore sa oczywiste. Jesli podnaszac ramie wycieraczki uderzasz o rant maski (chyba nie da sie tego zrobic nieswiadomie; w innych samochodach jest to rzecz, ktorej nie da sie poprawic) powstaje uszkodzenie mechaniczne lakieru i tego gwarancja nie obejmuje, tak samo jak odpryskow od kamieni, otarc itd. Zwiazku przyczynowo skutkowego z "wadliwym" montazem raczej nikt sie dopatrywac nie bedzie (IMO). Sprobuj porysowac gwozdziem maske i jedz do ASO z zadaniem pomalowania z gwarancji "bo w instrukcji nie ma nic o rysowaniu gwozdziem po masce".
O czym ty piszesz? Jaki gwóźdź? Bo mi chodzi o sytuację kiedy jeden samochód coś ma a drugi tego nie ma - to wg Ciebie jest ok?
"PS. Zeby nie bylo, ze komus cos wmawiam. Moj post jest tylko moim zdaniem."
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum