DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-09-06, 21:03   

Przy zakupie dacii też miałem dylemat -co z korozją ? Dotychczas jeździłem fiatami. Od modelu punto problem korozji nie istnieje. Z drugiej strony pomyślałem, miałem ośmioletniego malucha i nie korodował to dla czego ma dacia korodować. Fakt jest jeden wszystkim firmom się zdarzają wpadki ,więc to jest loteria. Mam nadzieje że nie będę ofiarą wpadki.

***********Wyjątek nie czyni reguły************
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-07, 22:05   

ian napisał/a:
Zarówno posiadacze 12-10 letnich Skód Felicia, gdzie korozja zjadła już tylne nadkola,

Jak kupowałem Logana, to znajomi mieli 4,5 letnią Fabię (hatchback, rocznik 2001) gdzie rdza na tylnym nadkolu była juz na wierzchu. W swojej okolicy obserwuję inne Felki, gdzie kawędzie tylnych dzwi na wysokości nadkola były wyrażnie poporawiane, a potem własciciel, jesze poprawiał je jakąś maziugą :-?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-26, 22:30   OTS reaktywacja

Byłem dzisiaj w ASO ws. niedogrzanego silnika i... miła pani poinformowała mnię, ze czeka moja Daćkię OTS-bis ! w postaci "zabezpieczenia szczelin przy drzwiach" :shock:
Zobaczę we wtorek 30 września
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-30, 20:34   

Piotrres, i co w ASO, o co chodzi z tymi szczelinami drzwi?

Pozdr, Loganik :-|
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-30, 21:49   OTS-bis

Wiesz Loganik,
osoby z którymi rozmawiałem , nie były mi wstanie wytłumaczyć o co dokładnie chodzi.
Na "zleceniu naprawy" było napisane jedynie OTS: OB-12 :?:
W piątek będę w Zodiacu (p. wątek o temperaturze silnika) to się postaram dowiedzieć o co chodzi.
Sama operacja ma trwać kilkanaście minut i ma być zrobiona na miejscu. Tj.w naszym przypadku odpada wożenie autka do Dębicy.
Pozdrawiam
Piotr S.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-10-01, 14:04   

Dzisiaj pytałem i ja o co chodzi z tymi drzwiami, w komp. stoi: dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie drzwi, czas trwania operacji ok 40 min.
Pytanie: kiedy można wykonać?
Odp. Na razie nie mamy pistoletu do wtrysku środka antykorozyjnego, proszę dzwonić w przyszłym tygodniu.

Loganik
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-01, 17:57   

loganik napisał/a:
(...) Odp. (serwisu) Na razie nie mamy pistoletu do wtrysku środka antykorozyjnego (...)


A ja mam taki pistolet. I sam robię wtrysk środka do środka. Przynajmniej robiłem w przypadku dwóch wartburgów i dwóch fiatów... I na MCV przyjdzie kolej, ale tak bliżej końca gwarancji na lakier.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-10-02, 11:00   

Prawdę mówiąc nie wiem, w którym miejscu mieli by tę maziugę wprowadzać :?:
Janie to może byś pożyczył ASO :lol: :lol: :lol:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-10-02, 17:57   

Od spodu, w drzwiach jest taka duża zaślepka, ja już to zrobiłem w lecie, polecam środek do zabezpieczania profili zamknietych m-ki Motip, 0,5 l -15zł, na wyposażeniu wężyk 30cm z dyszą rozpryskową.

Loganik
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-10, 10:12   

W Loganie nie wtryskiwali wosku w profile zamknięte?Dziwne!W Sandero już fabrycznie zakonserwowali profile przynajmniej w wersji Laureat nie wiem jak w wersji Acces i Ambience
_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-10, 12:39   

Mariusz napisał/a:
W Loganie nie wtryskiwali wosku w profile zamknięte?

Wtryskiwali, u mnie do dnia dzisiejszego spływa ten wosk na progi.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-11-10, 16:28   

Mariusz napisał/a:
W Loganie nie wtryskiwali wosku w profile zamknięte?Dziwne!W Sandero już fabrycznie zakonserwowali profile przynajmniej w wersji Laureat nie wiem jak w wersji Acces i Ambience


Wtryskiwali we wszystkich wersjach...u mnie jest :arrow:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-10, 18:47   

Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super
_________________

 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-11-11, 10:27   

Mariusz napisał/a:
Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super


ja mówiłem o fabrycznym... ;-) 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-11, 11:10   

Pablo78 napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super


ja mówiłem o fabrycznym... ;-) 8-)


Wiem wiem ale ja pisałem do innych właścicieli!
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-11-11, 18:27   

Mariusz napisał/a:
Wiem wiem ale ja pisałem do innych właścicieli!


aha 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-12-14, 13:27   proces zabezpieczenia antykorozyjnego

Witam!Może zna ktoś odpowiedź na pytanie jakim procesem technologicznym zabezpieczana jest antykorozyjnie karoseria w Dacii
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-14, 15:25   Re: proces zabezpieczenia antykorozyjnego

Mariusz napisał/a:
Witam!Może zna ktoś odpowiedź na pytanie jakim procesem technologicznym zabezpieczana jest antykorozyjnie karoseria w Dacii


Bodajże wtryskiwany jest jakiś wosk we wszystkie profile zamknięte.
Co jeszcze to jeszcze zapewne koledzy bardziej orientujący się w temacie się wypowiedzą.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-12-14, 16:21   

To wiem.Ale chodzi mi o proces np galwanizacja itp.
_________________

 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-12-14, 16:38   

Lakierowanie ? :)
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-14, 17:01   

Katoforeza (a właściwie http://pl.wikipedia.org/w...ektroforetyczne - przynajmniej podkładu, bo jak widać na kilku filmach co najmniej wierzchnia warstwa lakieru jest nakładana w tradycyjny sposób, natryskowo).

http://www.logan.fora.pl/...nie,80.html#604

http://www.logan.fora.pl/...ie,80.html#1731

http://www.logan.fora.pl/...ie,80.html#1738

http://www.logan.fora.pl/...80-15.html#1751
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-12-14, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-12-14, 20:26   

Piękne dzięki za informacje
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-26, 23:48   

[Przeniesione z tematu Warszawa - REAGROUP Renault Warszawa Puławska.]


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24176#24176:
MN500 napisał/a:
zabezpieczenie antykorozyjne to technologia Renault z zastosowaniem cynkowania elementów stalowych

To ciekawe Panie Marku, napisał Pan że blacha jest ocynkowana.
Zawsze sądziliśmy że ocynkowana nie jest.
Czy moje Sandero ma ocynkowaną blachę (oczywiście bez dachu) ??
Czy jest to na pewno prawdziwa informacja a nie tylko chwyt marketingowy ? :mrgreen: :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-10, 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
MarekMN500 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Passat
Silnik: 2E
Rocznik: 1993
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2009-01-27, 09:20   

Drodzy Państwo.
Tak jak napisałem, JEST CYNKOWANA, (bez dachu). Myślę, że względy ekonomiczne powodują, że bez niego. Jak przecież kilka innych, potencjalnych drobiazgów, na których także zaoszczędzono. Chociażby nie wyginanie końcówki tłumika w dół, bo to także kilkanaście euro centów, które zostały w kieszeni firmy lub brak jakiejś zabudowy widocznego i nie do końca estetycznego elementu wnętrza. Nie robi się tego, bo to nie ma być samochód błyszczący na salonach tylko wóz użytkowy, praktyczny, uniwersalny, przestronny, stosunkowo tani i oparty na sprawdzonej technice, przez co mało zawodny. Dach raczej zwyczajowo rzadko koroduje. Gorzej zawsze jest z tymi gnijącymi w wodzie dolnymi częściami nadwozia. Sandero również jest identycznie zabezpieczane. Widziałem samochody po wypadku, gdzie warstwa lakieru na powyginanych elementach spadła do gołej blachy, a samochody stały półtora miesiąca, jesienią na dworze w codziennej wilgoci, zanim zostały poddane naprawie i nie chciały się pokryć jakoś rudym kolorem tylko siwym nalotem utleniającego się powierzchniowo cynku. Nie zwykłem kłamać. Nie przechodzi mi to przez gardło. Z natury jestem uczciwy i gram fair. Marketingu w jakimś stopniu pewnie i można się doszukać, ale przede wszystkim chciałem Państwa pocieszyć, że Wasz pojazd nie jest wcale gorszy w swym wykonaniu od innych w tej klasie, a w wielu aspektach nawet lepszy. Koszty zakupu, eksploatacji, a także dzięki możliwie rzadkim wizytom w naprawach. Może i względem blach nie jest tak dobrze jak na innych samochodach np: koncernu PSA czy Audi, ale nie jest źle. O ile pierwsze egzemplarze potrafiły pojawić się w serwisie na reklamacje jakiegoś purchla na wlewie paliwa lub rancie błotnika to teraz takie problemy nie występują. Wiadomo jednak, że trzeba zaczekać jakiś czas. Kilka lat, by móc się bardziej o tym przekonać. Póki co są to młode wozy, ale na razie nie jest źle. Pamiętajmy też, że w dzisiejszych czasach nieliczni dokonują pełnej i zanurzeniowej elektrolizy i pokrywania wielowarstwowego, galwanicznego powłoką cynku. Może samochody klasy najwyższej, ale nie inne w niższych segmentach. Dzisiaj najczęściej jest to proces metalizacji natryskowej. Działa niby tak samo, ale czy na tyle skutecznie przez np: dwadziescia lat? Pewnie na tyle nie. Zobaczymy. Dzisiaj nie robi się już tak dobrze jak kiedyś, w latach 90-tych. Mało tego świadomie i z premedytacją psuje się to co było zbyt trwałe. Dlaczego? Wiadomo. Dacia jednak w niektórych przypadkach (silniki benzynowe - ośmizaworowe), jest tym co można traktować jeszcze jako nie popsute. Da się znaleźć w tej marce sporo starych, dobrych rozwiązań, a to właśnie stawia ją na piedestale wdzięczności eksploatacji. Nie jestem obłudny. Tak po prostu jest. Pozdrawiam użytkowników i życzę rychłego przekonania się o zaletach tej marki.

P S

Jak dotąd nie mam jeszcze żadnych wymiernych korzyści z faktu tego forum i nie wiem nawet czy ktoś to czytał z tych „ważnych osób”, ale największą korzyścią jest moja satysfakcja. Za to dziękuję.

Moje uszanowanie. Marek Niewiadomski.
_________________
Nowoczesność jest czasem zła. Wielu już się o tym przekonało. Einstein powiedział kiedyś, że... "wszystko co służy ludzkości winno być możliwie najprostsze". Dzisiaj nikt tego nie słucha. Bez obaw - jest Dacia.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-10, 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-27, 10:43   

MarekMN500 napisał/a:
Widziałem samochody po wypadku, gdzie warstwa lakieru na powyginanych elementach spadła do gołej blachy, a samochody stały półtora miesiąca, jesienią na dworze w codziennej wilgoci, zanim zostały poddane naprawie i nie chciały się pokryć jakoś rudym kolorem tylko siwym nalotem utleniającego się powierzchniowo cynku

Dziwne... Gdy moj samochod byl uszkodzony (foto) rdza w miejscach, gdzie nie bylo lakieru pojawila sie juz po kilku dniach postoju na parkingu serwisu...

Oczywiscie na dzien dzisiejszy nie mam zastrzezen do powloki lakierniczej. Nie ma zadnych wad czy ognisk korozji, nic nawet nie zapowiada, aby te mialy sie pojawic w najblizszym czasie. Tylko dziwi mnie wlasnie kwestia ocynkowania. Kazde zrodlo podaje inna informacje. Do tej pory slyszalem takie wersje:
- jest ocynkowana cala
- jest ocynkowana do listew ozdobnych na drzwiach :shock:
- niektore elementy sa ocynkowane (ktore juz sie nie dowiedzialem)
- nie jest ocynkowana w ogole
- teraz doszlo: jest ocynkowana bez dachu.

Druga sprawa taka, ze w ogole mnie nie interesuje jaka metoda samochod bedzie zabezpieczony przed korozja, tylko to, aby bylo to skuteczne. Historia pokazala, ze ocynkowane wcale nie oznacza niekorodujace, a nieocynkowane nie oznacza korodujace bardzo szybko.

DACIA 008.jpg
Plik ściągnięto 285 raz(y) 75,87 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne