Przy zakupie dacii też miałem dylemat -co z korozją ? Dotychczas jeździłem fiatami. Od modelu punto problem korozji nie istnieje. Z drugiej strony pomyślałem, miałem ośmioletniego malucha i nie korodował to dla czego ma dacia korodować. Fakt jest jeden wszystkim firmom się zdarzają wpadki ,więc to jest loteria. Mam nadzieje że nie będę ofiarą wpadki.
Zarówno posiadacze 12-10 letnich Skód Felicia, gdzie korozja zjadła już tylne nadkola,
Jak kupowałem Logana, to znajomi mieli 4,5 letnią Fabię (hatchback, rocznik 2001) gdzie rdza na tylnym nadkolu była juz na wierzchu. W swojej okolicy obserwuję inne Felki, gdzie kawędzie tylnych dzwi na wysokości nadkola były wyrażnie poporawiane, a potem własciciel, jesze poprawiał je jakąś maziugą
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Byłem dzisiaj w ASO ws. niedogrzanego silnika i... miła pani poinformowała mnię, ze czeka moja Daćkię OTS-bis ! w postaci "zabezpieczenia szczelin przy drzwiach"
Zobaczę we wtorek 30 września
Wiesz Loganik,
osoby z którymi rozmawiałem , nie były mi wstanie wytłumaczyć o co dokładnie chodzi.
Na "zleceniu naprawy" było napisane jedynie OTS: OB-12
W piątek będę w Zodiacu (p. wątek o temperaturze silnika) to się postaram dowiedzieć o co chodzi.
Sama operacja ma trwać kilkanaście minut i ma być zrobiona na miejscu. Tj.w naszym przypadku odpada wożenie autka do Dębicy.
Pozdrawiam
Piotr S.
Dzisiaj pytałem i ja o co chodzi z tymi drzwiami, w komp. stoi: dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie drzwi, czas trwania operacji ok 40 min.
Pytanie: kiedy można wykonać?
Odp. Na razie nie mamy pistoletu do wtrysku środka antykorozyjnego, proszę dzwonić w przyszłym tygodniu.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-01, 17:57
loganik napisał/a:
(...) Odp. (serwisu) Na razie nie mamy pistoletu do wtrysku środka antykorozyjnego (...)
A ja mam taki pistolet. I sam robię wtrysk środka do środka. Przynajmniej robiłem w przypadku dwóch wartburgów i dwóch fiatów... I na MCV przyjdzie kolej, ale tak bliżej końca gwarancji na lakier.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Od spodu, w drzwiach jest taka duża zaślepka, ja już to zrobiłem w lecie, polecam środek do zabezpieczania profili zamknietych m-ki Motip, 0,5 l -15zł, na wyposażeniu wężyk 30cm z dyszą rozpryskową.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-10, 10:12
W Loganie nie wtryskiwali wosku w profile zamknięte?Dziwne!W Sandero już fabrycznie zakonserwowali profile przynajmniej w wersji Laureat nie wiem jak w wersji Acces i Ambience
W Loganie nie wtryskiwali wosku w profile zamknięte?Dziwne!W Sandero już fabrycznie zakonserwowali profile przynajmniej w wersji Laureat nie wiem jak w wersji Acces i Ambience
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-10, 18:47
Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super
Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-11, 11:10
Pablo78 napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Słuchajcie fabryczny wosk w zupełności wystarczy i nie potrzeba jeszcze wtryskiwać wosku bo to strata pieniędzy.Proponuję dobre woski po myciu np:wosk firmy STP bo jest on super
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-14, 15:25 Re: proces zabezpieczenia antykorozyjnego
Mariusz napisał/a:
Witam!Może zna ktoś odpowiedź na pytanie jakim procesem technologicznym zabezpieczana jest antykorozyjnie karoseria w Dacii
Bodajże wtryskiwany jest jakiś wosk we wszystkie profile zamknięte.
Co jeszcze to jeszcze zapewne koledzy bardziej orientujący się w temacie się wypowiedzą.
Katoforeza (a właściwie http://pl.wikipedia.org/w...ektroforetyczne - przynajmniej podkładu, bo jak widać na kilku filmach co najmniej wierzchnia warstwa lakieru jest nakładana w tradycyjny sposób, natryskowo).
zabezpieczenie antykorozyjne to technologia Renault z zastosowaniem cynkowania elementów stalowych
To ciekawe Panie Marku, napisał Pan że blacha jest ocynkowana.
Zawsze sądziliśmy że ocynkowana nie jest.
Czy moje Sandero ma ocynkowaną blachę (oczywiście bez dachu) ??
Czy jest to na pewno prawdziwa informacja a nie tylko chwyt marketingowy ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-10, 23:41, w całości zmieniany 2 razy
Drodzy Państwo.
Tak jak napisałem, JEST CYNKOWANA, (bez dachu). Myślę, że względy ekonomiczne powodują, że bez niego. Jak przecież kilka innych, potencjalnych drobiazgów, na których także zaoszczędzono. Chociażby nie wyginanie końcówki tłumika w dół, bo to także kilkanaście euro centów, które zostały w kieszeni firmy lub brak jakiejś zabudowy widocznego i nie do końca estetycznego elementu wnętrza. Nie robi się tego, bo to nie ma być samochód błyszczący na salonach tylko wóz użytkowy, praktyczny, uniwersalny, przestronny, stosunkowo tani i oparty na sprawdzonej technice, przez co mało zawodny. Dach raczej zwyczajowo rzadko koroduje. Gorzej zawsze jest z tymi gnijącymi w wodzie dolnymi częściami nadwozia. Sandero również jest identycznie zabezpieczane. Widziałem samochody po wypadku, gdzie warstwa lakieru na powyginanych elementach spadła do gołej blachy, a samochody stały półtora miesiąca, jesienią na dworze w codziennej wilgoci, zanim zostały poddane naprawie i nie chciały się pokryć jakoś rudym kolorem tylko siwym nalotem utleniającego się powierzchniowo cynku. Nie zwykłem kłamać. Nie przechodzi mi to przez gardło. Z natury jestem uczciwy i gram fair. Marketingu w jakimś stopniu pewnie i można się doszukać, ale przede wszystkim chciałem Państwa pocieszyć, że Wasz pojazd nie jest wcale gorszy w swym wykonaniu od innych w tej klasie, a w wielu aspektach nawet lepszy. Koszty zakupu, eksploatacji, a także dzięki możliwie rzadkim wizytom w naprawach. Może i względem blach nie jest tak dobrze jak na innych samochodach np: koncernu PSA czy Audi, ale nie jest źle. O ile pierwsze egzemplarze potrafiły pojawić się w serwisie na reklamacje jakiegoś purchla na wlewie paliwa lub rancie błotnika to teraz takie problemy nie występują. Wiadomo jednak, że trzeba zaczekać jakiś czas. Kilka lat, by móc się bardziej o tym przekonać. Póki co są to młode wozy, ale na razie nie jest źle. Pamiętajmy też, że w dzisiejszych czasach nieliczni dokonują pełnej i zanurzeniowej elektrolizy i pokrywania wielowarstwowego, galwanicznego powłoką cynku. Może samochody klasy najwyższej, ale nie inne w niższych segmentach. Dzisiaj najczęściej jest to proces metalizacji natryskowej. Działa niby tak samo, ale czy na tyle skutecznie przez np: dwadziescia lat? Pewnie na tyle nie. Zobaczymy. Dzisiaj nie robi się już tak dobrze jak kiedyś, w latach 90-tych. Mało tego świadomie i z premedytacją psuje się to co było zbyt trwałe. Dlaczego? Wiadomo. Dacia jednak w niektórych przypadkach (silniki benzynowe - ośmizaworowe), jest tym co można traktować jeszcze jako nie popsute. Da się znaleźć w tej marce sporo starych, dobrych rozwiązań, a to właśnie stawia ją na piedestale wdzięczności eksploatacji. Nie jestem obłudny. Tak po prostu jest. Pozdrawiam użytkowników i życzę rychłego przekonania się o zaletach tej marki.
P S
Jak dotąd nie mam jeszcze żadnych wymiernych korzyści z faktu tego forum i nie wiem nawet czy ktoś to czytał z tych „ważnych osób”, ale największą korzyścią jest moja satysfakcja. Za to dziękuję.
Moje uszanowanie. Marek Niewiadomski.
_________________ Nowoczesność jest czasem zła. Wielu już się o tym przekonało. Einstein powiedział kiedyś, że... "wszystko co służy ludzkości winno być możliwie najprostsze". Dzisiaj nikt tego nie słucha. Bez obaw - jest Dacia.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-10, 23:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-27, 10:43
MarekMN500 napisał/a:
Widziałem samochody po wypadku, gdzie warstwa lakieru na powyginanych elementach spadła do gołej blachy, a samochody stały półtora miesiąca, jesienią na dworze w codziennej wilgoci, zanim zostały poddane naprawie i nie chciały się pokryć jakoś rudym kolorem tylko siwym nalotem utleniającego się powierzchniowo cynku
Dziwne... Gdy moj samochod byl uszkodzony (foto) rdza w miejscach, gdzie nie bylo lakieru pojawila sie juz po kilku dniach postoju na parkingu serwisu...
Oczywiscie na dzien dzisiejszy nie mam zastrzezen do powloki lakierniczej. Nie ma zadnych wad czy ognisk korozji, nic nawet nie zapowiada, aby te mialy sie pojawic w najblizszym czasie. Tylko dziwi mnie wlasnie kwestia ocynkowania. Kazde zrodlo podaje inna informacje. Do tej pory slyszalem takie wersje:
- jest ocynkowana cala
- jest ocynkowana do listew ozdobnych na drzwiach
- niektore elementy sa ocynkowane (ktore juz sie nie dowiedzialem)
- nie jest ocynkowana w ogole
- teraz doszlo: jest ocynkowana bez dachu.
Druga sprawa taka, ze w ogole mnie nie interesuje jaka metoda samochod bedzie zabezpieczony przed korozja, tylko to, aby bylo to skuteczne. Historia pokazala, ze ocynkowane wcale nie oznacza niekorodujace, a nieocynkowane nie oznacza korodujace bardzo szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum