Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dziwny odgłos przy kręceniu kierownicą
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-07, 23:41   

KaS602 napisał/a:

jackthenight, predzej, czyli zanim kupiles dacie. Czy moze jeszcze predzej, zanim jezdziles innym samochodem ze wspomaganiem...


Z układami hydraulicznymi spotykam się na co dzień w pracy. Co prawda ja ich nie naprawiam, bo jestem elektronikiem, ale dużo się naoglądam, bo zawsze wszelkie awarie są najpierw zganiane na elektronikę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pompa z obracającym mimośrodowo wirnikiem o dwóch łopatkach nie tylko w aucie występuje.
Dacia jest moim pierwszym autem ze wspomaganiem.

KaS602 napisał/a:
Dokonalem wedlug Ciebie niemozliwego?


Chyba tak. Ja w Sandero sobie tego nie wyobrażam.
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-07, 23:44   

jackthenight napisał/a:
Chyba tak. Ja w Sandero sobie tego nie wyobrażam

Prosze, nastepnym razem kiedy zaczniesz wszystkim "wciskac", ze cos jest niemozliwe skonfrontuj swoje wyobrazenia z rzeczywistoscia. W tym przypadku przekonasz sie, ze to wcale nie takie spore wyzwanie.
Dla porownania dodam, tylko tyle, ze w przypadku wspomagania elektrycznego. Przy predkosci 55 km/h wylacza sie ono calkowice i nikt nie narzeka, ze niemozliwascia jest jazda takim samochodem.

PS. To chyba jednak Ty troche zmieniasz temat.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-07, 23:46   

Ale ja skonfrontowałem to z rzeczywistością i dlatego nie wyobrażam sobie tak jechać 100 km.

Wspomaganie elektryczne działa na całkiem innej zasadzie niż hydrauliczne.
Porównanie trochę bezsensowne.

PS. Odpowiadam ci tylko na pytanie.


Edit :
Skończ już kas, bo już mi się nie chce z tobą polemizować. Serio.
Ja uważam że się nie da jechać bez wspomagania, koniec i kropka.
Ty uważasz inaczej i jest oki.
Moje zdanie i Beckiego jest inne.

I nie proś mnie o coś, mam takie zdanie i za przeproszeniem "hu..." ci do tego.
_________________

 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-08, 14:08   

Ale polemika .......... niczym z forum pewnej bawarskiej marki :-P :-P :-P Chyba czas zamknąć temat :!:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-08, 15:37   

Koledzy, koledzy, spokojnie...

Cytat:
Laisar porównuje auta które w ogóle nie mają wspomagania.

Ja nie porównuje - ja tylko odpowiadam na bezpośrednie pytanie Beckiego: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=25288#25288

Cytat:
Boże Laisar zlituj się.

Primo: żadne "boże" ze mnie d;
Secudno: keine litości dla nieuważnie czytających! <;


A serio: doskonale zdaję sobie sprawę z różnic konstrukcyjnych i samochód z padniętym wspomaganiem w sposób oczywisty nie nadaje się do normalnego, dłuższego użytku. Nie zmienia to jednak faktów:
1) nie jest to usterka natychmiastowo unieruchamiająca auto;
2) da się takim autem nawet jechać, choć rzeczywiście byłaby to ciężka sprawa na dłuższą metę;
3) kierownica faktycznie chodzi dość ciężko - i oczywiście dużo ciężej niż w samochodzie w ogóle bez wspomagani - ale daje się obracać nawet na postoju, do czego ja osobiście nie muszę używać jakiejś większej siły, bo tak naprawdę nie w niej jest cała rzecz, tylko w prędkości: jak słusznie ktoś napisał trzeba w końcu przepchnąć ten cały olej w układzie ręcznie, co dzieje się po prostu powoli.

Być może faktycznie ktoś może mieć podobne odczucia:
Cytat:
jak wyłączę silnik na postoju to szybciej urwę kierownicę niż przekręcę ją - takie mam wrażenie, oczywiście uda się skręcić kołami ale trzeba użyć herkulesowej siły.

- ale w takim razie naprawdę szczerze współczuje (;


Cytat:
co do twoich podtekstów KaS - jako moderatorowi chyba nie wypada.

Mod może dyskutować dokładnie tak samo jak każda inna osoba - przynajmniej o ile nie używa argumentów (choćby właśnie w podtekstach) typu "bo cię zbanuje", albo za bardzo nie oftopikuje. Nic takiego nie zauważyłem, więc faktycznie bycie lub nie modem nie ma tu żadnego znaczenia.


A jak się nie chce dyskutować, to po prostu samemu można nie odpisywać zamiast prosić o to inne osoby - to chyba dużo prostsze, prawda? [:


Aha, i zamykać tematu nie ma powodu - mimo niewielkich adpersonamów na razie nikt jeszcze nie przekroczył żadnych granic przyzwoitości, choć faktycznie temperatura dyskusji jest chyba momentami nieco za wysoka (; Więc jeszcze raz: spokojnie, koledzy, spokojnie, to tylko pogaduchy...
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-08, 16:26   

GeRRaD napisał/a:
Ale polemika .......... niczym z forum pewnej bawarskiej marki :-P :-P :-P Chyba czas zamknąć temat :!:


właśnie, utworzyłem wątek, którego zapytanie tematyczne dotyczyło zupełnie innej kwestii - dyskusja mocno zeszła na boczny tor ;-)
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-09, 12:08   

Ponowiłem test i podszas jazdy wyłączyłem silnik przy prędkości 50 km/h. Toczyłem się do zatrzymania i sterowanie nie sprawiało większego problemu. Ale po zatrzymaniu to faktycznie:
jackthenight napisał/a:
Prędzej pęknie ta tandetna kierownica niż przekręcę kołami z prawej pozycji na lewą

Laisar, spróbuj po zejściu ciśnienia w układzie.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-09, 12:28   

Generalnie wspomaganie przy większej prędkości wręcz przeszkadza, bo upośledza wyczucie układu kierowniczego. Dobre auta mają zmienną siłe wspomagania właśnie w zależności od szybkości.Jak jest u nas, nie wiem. Dawniej jeżdziłem dużymi fiatami, polonezami i nie miałem problemu, mimo, że Herkulesem nigdy nie byłem. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-09, 12:49   

Jackthehigt, wspomaganie elektryczne dziala na innej zasadzie, to fakt, czy zupelnie? Rowniez opiera sie na hydraulice, tyle, ze jego sila jest dozowana w zaleznosci od predkosci samochodu. Im szybciej jedziesz tym slabiej dziala wspomaganie.

Koncze juz i zaznaczam, ze wcale nie mialem zamiaru z Toba polemizowac, na temat personalnych odczuc (nie)dzialania wspomagania bo nie ma to najmniejszego sensu.
To Ty sie dopatrywales jakis wymyslonych podtekstow w moich postach i nie przyznajesz sie nawet do tego, co sam napisales.
Mam wrazenie, ze moje posty z gory traktujesz jako zlosliwe, choc wcale tak nie jest i niepotrzebnie sie unosisz.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-09, 13:03   

KaS602 napisał/a:
Jackthehigt, wspomaganie elektryczne dziala na innej zasadzie, to fakt, czy zupelnie? Rowniez opiera sie na hydraulice, tyle, ze jego sila jest dozowana w zaleznosci od predkosci samochodu. Im szybciej jedziesz tym slabiej dziala wspomaganie.


KaS Ty piszesz o wspomaganiu elektrohydraulicznym, a wspomaganie elektryczne nie ma żadnej hydrauliki, żadnych płynów itp.

Silnik elektryczny połączony jest ze sprzęgłem z przekładnią redukcyjną i wałem kierownicy. Dlatego porównywanie go do hydraulicznego jest niepoprawne.
Tak jak wspomniałeś elektryczny powyżej 50km/h się wyłącza- owszem ale tzn. że silnik się całkowicie rosprzęgla od przekładni - a to jest bardzo duża zaleta, której nie ma wspomaganie hydrauliczne, gdzie non stop się kręci pompa a maglownica non stop przetłacza olej.

Mam wrazenie, ze moje posty z gory traktujesz jako zlosliwe, choc wcale tak nie jest i niepotrzebnie sie unosisz.
Tak, na samym wstępie jak tylko dołączyłem do forum dałeś upust swojej złośliwości. Dlatego każdy twój post traktuje podejrzanie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-02-09, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-09, 13:04   

Cytat:
Laisar, spróbuj po zejściu ciśnienia w układzie.

Próbowałem rano, po całej nocy parkowania - niżej to już chyba ciśnienie nie może zejść? (((;

Jest ciężko - ale naprawdę nie widzę większego problemu, żeby te koła jednak obrócić: powoli, bo powoli, ale bynajmniej nie przykładając jakieś olbrzymiej siły. A kierownica też nie sprawia wrażenia, żeby się miała zaraz rozlecieć...

Może faktycznie obaj z jackthenightem próbujecie to zrobić tak naprawdę za mocno i za szybko?


W każdym razie: przekonywać się oczywiście nie ma większego sensu, każdy ma jakieś własne odczucia, może też samemu potestować co i jak. A najważniejsze, żebyśmy i tak nie musieli tego nigdy sprawdzać w praktyce, na drodze [:


Aha - być może istotne jest także to, że w dieslach wspomaganie jest jednak elektrohydrauliczne, a nie jak w pozostałych silnikach czysto hydrauliczne...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-09, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-09, 13:12   

jackthenight napisał/a:
Tak, na samym wstępie jak tylko dołączyłem do forum dałeś upust swojej złośliwości. Dlatego każdy twój post traktuje podejrzanie.


:shock: ?? To dopiero dobre... Chyba jednak juz predzej gdzies nabrales uprzedzen.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-10, 02:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-09, 13:16   

laisar napisał/a:
A najważniejsze, żebyśmy i tak nie musieli tego nigdy sprawdzać w praktyce, na drodze [:

Oby. Tak czy siak w kwestii "dziwnego odgłosu przy kręceniu kierownicą" to przy rozgrzanym silniku tego nie obserwuję. Nie wiem czy dobrze obadałem, że pompa wsp. jest na jednym pasku z alternatorem. Bo jeśli tak to te chrobotanie może miec związek np. z alternatorem. Po zimnym rozruchu alternator może być mocniej obciążony?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-09, 13:56   

W zależności od wyposażenia są różne sytuacje:
- jeden pasek: tylko alternator;
- jeden pasek: alternator i pompa wspomagania kierownicy;
- dwa paski: na jednym pasku alternator, na drugim pompa klimy;
- na jednym pasku wszystko: alternator, pompa klimy i pompa wspomagania kierownicy.

Wszystkie opcje występują przy silnikach benzynowych, w dieslach nie ma oczywiście nigdzie pompy wspomagania kierownicy.


Osobiście wątpię w chrobotanie alternatora i wpływ temperatury na nie, ale wykluczyć chyba nic się nie da...


Raczej nie zaszkodzi jak to ASO obejrzy, ale wielkiej nadziei bym nie miał - podtrzymuję więc http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24901#24901 i tyle.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-09, 23:51   

No dobra, nie dawało mi to jednak spokoju (; i przetestowałem podczas jazdy: też jest dość ciężko (choć zaskakująco dużo mniej niż na postoju), ale faktycznie dałoby się chyba przejechać nawet dłuższy odcinek (vide casus KaS-a (((; ). Oczywiście, bez żadnych ekscesów w postaci np wyprzedzania czy innych gwałtowniejszych manewrów...

...chociaż bez większych problemów "zrobiłem" zakręt 90° przy 30km/godz - no ale tylko raz, przy np 10 być może faktycznie bym już się nieco zmęczył.


Tak czy owak - nikogo do niczego nie namawiam (a nawet wręcz przeciwnie), ale mimo wszystko osobiście doświadczenie uważam za cenne, choć wciąż mam nadzieję, że nigdy się do niczego nie przyda [:
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-10, 10:08   

laisar napisał/a:
też jest dość ciężko


Cięzko?, sprawdziłe, kręci się przede wszystkim inaczej.
Wydaje mi się, ze odczucia trudności w kierowaniu z wyłączonym wspomaganiem wynikają z tego, ze opór kierownicy narasta stopniowo, tzn trzeba wykonać dłuższy obrót kierownicą, aby kierownica postawiła maksymalny opór. Maksymalny opor dotyczy oczywiscie obracania kołem a nie położen skrajnych kierownicy. Sprawdzane na postoju.

--
pozdrawiam
kierek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-10, 10:13   

Cytat:
Cięzko?, sprawdziłe, kręci się przede wszystkim inaczej.

Też to napisałem, prawie zaraz na początku: nie da się po prostu kręcić szybko - być może stąd nieco mylne uczucie, że wymaga to nie wiadomo jakiej siły...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-16, 13:12   

Spojrzałem jeszcze raz na pompę wspomagania. Jest na jednym pasku z alternatorem. Zauważyłem, że w korpusie pompy jest jeden gwintowany wolny otwór. Fotka poniżej wykonana ze środka komory silnika prostopadle do osi auta w kierunku lewego boku. Ma ktoś taki wolny gwint u siebie (1,6 8V)?

pompa.JPG
Plik ściągnięto 233 raz(y) 78,67 KB

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-16, 17:24   

Beckie napisał/a:
Ma ktoś taki wolny gwint u siebie (1,6 8V)?

Ja.

Raczej zadałbym pytanie, czy ktos go nie ma.
PS. Jakie to ma znaczenie?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-16, 20:54   

No nie wiem... mogli na przykład zapomnieć o jakimś szczególe mocowania pompy przy montażu. :-D
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-02-16, 22:26   

Beckie napisał/a:
Ma ktoś taki wolny gwint u siebie (1,6 8V)?

Jutro zajże to ci też powiem
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-17, 14:20   

Beckie napisał/a:
No nie wiem... mogli na przykład zapomnieć o jakimś szczególe mocowania pompy przy montażu

Nie wydaje mi sie. Moze przy innych silnikach pompa wspomagania jest inaczej montowana i stad ten "wolny gwint"...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-17, 14:25   

Albo na inny osprzęt. Ale skoro wszyscy tak mają to pewnie tak musi być. Chociaż to mocowanie przewodu trochę wyżej nie wygląda na trwałe i solidne, ale to chyba tylko osłona kabli.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-17, 15:06   

Beckie u mnie wygląda tak samo. Także chyba wszystko w porządku.

A tutaj zdjęcie :

20090217.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 100,33 KB

_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-17, 19:19   

No faktycznie identycznie :-) Ten zaczep tak samo jak u mnie wygląda jakby miał zaraz puścić.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-02-17, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne