Wysłany: 2009-02-19, 22:39 Dziwne zrywanie podczas redukcji biegu
Witam wszystkich, mam taki problem w swoim loganie. Kiedy podczas jazdy jestem zmuszony zwolnić i zredukować np na 2 bieg i ledwo się tocze to kiedy lekko dodam gazu nic się nie dzieje, natomiast kiedy dodam sporo gazu to auto zaczyna dziwnie się zachowywać, tzn. jest taki moment kiedy je wyrywa. Podobną sytuacje mialem w innym aucie ale wtedy był problem z podawaniem paliwa, a tu ten motyw jest na 100% odrzucony i nie wiem czego jest to przyczyną;/?? czy to kable wysokiego napięcia?? A i jeszcze jedno kiedy odpalam silnik i wlączę ogrzewanie tylnej szyby skrzynia biegów strasznie się trzęsie tzn auto się trzęsie nawet można spokojnie tak stwierdzić;/;/, czy ktoś wie co jest powodem tych dwoch usterek??
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-26, 09:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-19, 23:57
To wygląda jakby w tym momencie auto pracowało na 3 cylindrach. Wykręć i spraw świecie jak wyglądają, czy wyglądają tak samo - są okopcone itp. Być może świeca, być może kabel a być może cewka.
Kable możesz sprawdzić w ten sposób: po ciemku włączasz silnik a kable spryskujesz wodą - np. spryskiwaczem - taką mgiełka wodną. Jak zobaczysz szalejące iskry, to faktycznie mogą kable być do wymiany.
A najłatwiej to sprawdzić tak że wyciągasz świece i przyglądasz się im.
Ta która nie pracuje prawidłowo, będzie wyglądać inaczej od pozostałych, będzie mokra od paliwa itp.
Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem, jak zobaczysz przeskakujące iskry na świecy to może być sprawna, ale wcale nie koniecznie . Jak iskier nie będzie, to świeca lub kabel lub cewka jest na pewno uszkodzona.
Widzę że jesteś z Łodzi, napisz do mnie na priv, to jak chcesz, możemy sprawdzić czy komputer w twoim aucie wykrył jakieś błędy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-02-20, 08:12, w całości zmieniany 2 razy
Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem,
Ta metoda może ponoć zaszkodzić katalizatorowi. Niby, że paliwo jest podawane a przez wyjętą świecę nie spala się i może dotrzeć do katalizatora a potem wiadomo.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-21, 19:39
A jak na 100% wykluczyłeś brak problemu z układem paliwowym. Sprawny to nie tylko to, że pompa podaje paliwo. Może być coś ze sterownikiem albo czujnikami. Byłeś na komputerze? pozdr
Miałem podobne objawy co prawda nie w Daci ale innym aucie i po wymianie przewodów wysokiego napięcia ustały te objawy okazało się że kable w środku były wypalone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum