jak zamykam drzwi pasażera to wydobywają się dziwne dźwięki, takie brzęczenie jakby szyba tłukła o coś, jakby nie była dokręcona itp.
Jeśli te dźwięki są wyraźnie związane z drzwiami to pomiń moja radę, ale spróbuj zrobić tak: niech ktoś zamyka drzwi, a Ty schyl się i słuchaj, czy te "dziwne dźwięki" nie dochodzą spod podwozia - lubią brzęczeć osłony (np. ta która jest między bakiem a układem wydechowym). Wystarczy dogiąć i po brzęczeniu (ja tak miałem).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-01, 20:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 21:18
Oki, sprawdzę.
Ale inne drzwi nie powodują tego hałasu brzęczenia.
I jeszcze jak zamykam drzwi i zamknę drzwi dociskając szybę to hałas jest bardzo przytłumiony.
Oraz bardziej słychać wewnątrz auta niż na zewnątrz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-27, 22:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 12:29
Po wizycie w serwisie, gdzie przebiegło wszystko całkowicie prawidłowo - opisałem to w wątku o ASO - Przyguccy - łódź. Oczywiście odnaleziono przyczynę brzęczenia :
Przyczyną brzęczenia była belka wzmacniająca drzwi, która wpadała w rezonans. Belka ta jest na całej długości drzwi. Umiejscowiona jest po środku wysokości drzwi, a zgrzana z drzwiami jest tylko w dwóch skrajnych miejscach lub trzech.
Tak wygląda :
Jak widać od góry jest wciśnięty taki specjalny gumiasty, klejący i ciągliwy pasek mający za zadanie eliminację rezonansu. I faktycznie spisuje się idealnie. Wreszcie przy zamykaniu drzwi jest cisza, nic nie brzęczy, nic nie hałasuje - jest "bajka" po prostu.
Ogólnie zaczepów mocujących tapicerkę jest 10. Zaczepy są solidne i praktycznie uszkodzić
je jest ciężko.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-13, 21:38
Dzisiaj właśnie kupiłem sobie tą rolkę tej masy uszczelniającej - koszt to 10 zł w ASO.
Zastosowanie różnorakie : uszczelnia, wygłusza, łączy plastyki z metalem lakierowanym.
Ogólnie przydatna rzecz.
nr zamówieniowy to : 7701423330
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-13, 22:10
To jest taka elastyczna masa. Ciągnie się jak guma do żucia, bardzo klejąca, a plastyczna jak plastelina. Bez zapachu. Ogólnie przeznaczenie jej jest do uszczelniania profili zamkniętych.
Np. tapicerka drzwi jest fabrycznie przyklejona do drzwi właśnie tą masą.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-14, 08:05
U mnie brzęczało w okolicach kołka blokującego w drzwiach kierowcy. Brzęczenie objawiało się podczas przejeżdżania przez drobne nierówności. Zgłosiłem to w ASO (serwis przy ul. Wrocławskiej 2 w W-wie) Podobno jakiś element wymagał smarowania. Z własnej inicjatywy zrobili to również w pozostałych drzwiach. Tak czy owak - pomogło i na razie (minął rok) nic nie brzęczy.
Miłaem to samo od strony pasażera. Rozkręciłem poszycie i akurat udało mi się za pierwszym razem trafić że to to wzmocnienie wpada w rezonans. Wepchnąłem między blachę i tą belkę w kilku miejscach podłużne kawałki gumy. Mineło już prawie dwa lata i jest spokój .
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-27, 10:31
Dołączam się do grupy brzęczków. Myślałem, że za nietypowy brzdęk podczas zamykania drzwi pasażera jest odpowiedzialny luźno umieszczony przedmiot w schowku drzwi. Jednak po zdemontowaniu głośnika stwierdziłem, ze to odkleiła się ta nieszczęsna belka usztywaniąjaca drzwi od reszty blachy. Na szybko wsadziłem między nią kawałeczek gąbeczki, co zniwelował hałas. Jednak nadal innaczej trzaskają niż po stronie pasażera. Zgłoszę to w ASO - niech poprawią. Szczególnie, że blacha po stronie pasażera lekko ugina się pod naciskiem na wysokości wzmocnienia, a po str. pasazera jest sztywno zespojona z drzwiami. Kolejny "kwiatek" świadczący o taniości daci nie przez tańszą siłe roboczą i tańsze rozwiązania, a przez niechlujny montaż oraz czasem zbyt dalekie obniżanie kosztów. Blachy cieńszej niż w Daci nie ma chyba żaden współczesny pojazd. Jestem spokojny o zderzenie czołowe ale jak ogladam drzwi pasazera, to praktycznie motocyklista moze mi wjechac do kabiny przez ta blaszke.
Dacia tania jest bo jest tanio zrobiona a nie z racji pomysłu na tani pojazd. Czasem sie zastanawiam , ze inne marki, nawet matyczyne Renault produkuje drozsze samochody, bo one musza tyle kosztowac, by były odp ciche, wygodne, bezpieczne, odp zaizolowane termicznie czy zabezpieczone antykorozyjnie.
PS> Czy macie u siebie takie "kleksy" z jakiejs pianki montazowej wewnatrz profilu drzwi ?
jak ogladam drzwi pasazera, to praktycznie motocyklista moze mi wjechac do kabiny przez ta blaszke
Przesadzasz - moja daćka "przetrenowała" boki z innym autem, a nie z moto, oraz ze słupem, i efekty były, można powiedzieć, standardowe. Są oczywiście lepsze auta - np EuroNCAP świadkiem - ale MSZ nie ma się czego bać, jest tak jak obiecuje producent.
mekintosz napisał/a:
produkuje drozsze samochody, bo one musza tyle kosztowac, by były odp ciche, wygodne, bezpieczne, odp zaizolowane termicznie czy zabezpieczone antykorozyjnie.
W części - oczywiście, że tak. Ale tylko w części - bo spory kawałek różnicy to jedynie "marża na marce".
mekintosz napisał/a:
Dacia tania jest bo jest tanio zrobiona a nie z racji pomysłu na tani pojazd
Muszę Cię chyba rozczarować - to właśnie to samo.
Na podstawie tych samych planów konstrukcyjnych można by przecież robić daćki w klasie premium - "wystarczy" wziąć wysokogatunkowe materiały, wysoko opłacanych pracowników, którzy będą dopieszczać i po tysiąc razy kontrolować każdy element i każdy egzemplarz, dołożyć bajeranckie wyposażenie, a potem już tylko przykleić dowolnie wybraną cenę z pobliża szczytu segmentu... Voila <:
(Nie konkretnie do mekintosza, ale ogólnie: jak się komuś wydaje, że wybierając dacię kupuje "okazję", to ma rację - wydaje mu się. To są auta tyle warte, ile kosztują - nie mniej, ale też nie więcej. Tu i tam przewyższają konkurencję, a tu i tam wręcz zieją taniością - warto więc bardzo dokładnie rozważyć własne potrzeby, żeby nie było zawodu. Jak mówił Mirmił: "Nie oczekiwałem wiele - i słusznie" <; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-05-27, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-28, 16:12
Wstepna rozmowa z działem blachalsko-lekierniczym na Puławskiej skutkuje zaproszeniem na ogledziny. Problem jest ASO znany i prawdopodobnie ASO zamowi.. nowe drzwi + lakierowanie. Niby fajnie ale beda sie roznic od pozostalych elementow karoserii, inny odcien prawdopodobnie. Zastanawiam sie, czy nie poprosic jednak o przyklejenie na probe jak u JTN Artura, a wymiana moze w ostatecznosci ? Jak Szanowne grono radzi ?
... Blachy cieńszej niż w Daci nie ma chyba żaden współczesny pojazd. Jestem spokojny o zderzenie czołowe ale jak ogladam drzwi pasazera, to praktycznie motocyklista moze mi wjechac do kabiny przez ta blaszke. ...
Przyjrzyjcie się bagażnikom w Matizach: wiele ma wgnioty w okolicy zamka - powstają one wtedy, gdy małżonka po zapakowaniu zakupów nie może zatrzasnąć klapy i próbuje ją dopchać.
mnie też brzączy ale jak jest w dzwiach kierowcy uchylona szyba do polowy. to wtedy brzeczy cos, jak sie wjedzie na drobne nierówności....ewidentnie coś z szyba....ciekawe co w Aso powiedza....
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 12:06
leszi napisał/a:
mnie też brzączy ale jak jest w dzwiach kierowcy uchylona szyba do polowy. to wtedy brzeczy cos, jak sie wjedzie na drobne nierówności....ewidentnie coś z szyba....ciekawe co w Aso powiedza....
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-03, 22:39
laisar napisał/a:
Jak proponują za darmo nowe drzwi, to nie marudź, tylko bierz d:
Ogledziny zrobione, fotki poszły do akceptacji Renault Polska. Przy okazji okazało sie, ze juz mialem je malowane przez purchle na lakierze. Zupelnie o tym zapomnialem ale wyszlo miernikiem lakieru. Na szczescie w ASO wiec nie ma podstaw do cofniecia gwarancji na element. Panowie prognozuja 3 dniowe rozstanie z autem. Rzekomo oprocz drzwi sa malowane/cieniowane sasiednie elementy. Ktore , nie wiem ? Czy na czas naprawy gwarancyjnej w ASO mozna dostac za free zastepcze cos ?
oprocz drzwi sa malowane/cieniowane sasiednie elementy. Ktore , nie wiem ?
Przedni błotnik, tylne drzwi, próg.
(Dach chyba nie...).
mekintosz napisał/a:
Czy na czas naprawy gwarancyjnej w ASO mozna dostac za free zastepcze cos ?
Z gwarancji antykorozyjnej Dacii - nie przysługuje, ale ASO zawsze może coś przydzielić coś na własne konto. Zwłaszcza, że w tym przypadku to chyba raczej podpada pod poprawkę po poprzedniej robocie?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-07, 09:02
Jednak ASO chciało dla mnie lepiej niż centrala RP. Mam sie zgłosić na próbę podklejenia tej belki do poszycia drzwi. Jeśli to się nie uda trwale zespolić ASO będzie negocjować wymianę drzwi. Na razie punkt dla ASO za tzw. dobre chęci. Podklejanie 14.06 - czekamy na rozwój wydarzeń.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-06-07, 09:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-09, 10:34
Dacia to nie Audi coś brzęczeć musi , poz tym Rumuni się nie przykładają do montażu specjalnie i mamy efekty trzeszczenia brzęczenia, wad lakierniczych itd. w końcu to budżetowe auta tylko cena jakoś w Polsce mało budżetowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum