Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-01-29, 00:34   

Jak dla mnie dużo.

Latem pali mi średnio 6,3 - 6,6 , a teraz maksymalnie 7,8. Nigdy więcej niż 8 średnio mi nie palił.
Od jakiś 3 miesięcy też mam tylko dwie kreski na wyświetlaczu tempeatury, ale nie zauważyłem, żeby spalanie przez to wzrosło.
_________________
MR
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 00:50   

MR napisał/a:
Nigdy więcej niż 8 średnio mi nie palił

To pewnie to "zachodniopomorskie" Choć muszę przyznać że ostatnio w Łodzi jeżdzi się troszkę lepiej. Jeszcze pół roku temu średnia prędkość z licznika nie była większa niż 25 km/h.
A może to ja mam za ciężką nogę.
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-01-29, 00:57   

Tak, tak u nas w zachodnipomorskim powietrze mamy czystrze niż w Łodzi to i mieszanka bogatsza, a co do średniej prędkości to u mnie jest między 34 a 39 km/h i to wiele wyjaśnia.

Oczywiście nie mieszkam w Szczecinie, bo tam pewnie mają podobne osiągnięcia co i w innych dużych miastach. W moim urokliwym miasteczku mam do przejechania dwa światła na przejściach dla pieszych i na tym kończy się sygnalizacja świetlna.
_________________
MR
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-29, 08:50   

Cytat:
8,6 to dużo?

Jak na centrum miasta - nie bardzo, ale jakbyś się postarał i "odchudził nogę" to pewnie bardzo blisko 8 by Ci się udało zejść. Pozostaje oczywiście kwestia chcenia... (;
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-29, 19:55   

Mnie średnio spala 7,7l
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-29, 20:23   

A mnie 9.6 l/100 i się ciesze że tak mało. W końcu jadę tylko 4 km do pracy i spowrotem następne 4 km.
Zbiornik paliwa starcza mi na miesiąc :)
_________________

 
Gość

Wysłany: 2009-03-19, 08:53   

stempik napisał/a:
Z obowiązku dodam że spalanie w okresie od września do dziś było raczej w normie, choć wydaje mi się że kiedy kupiliśmy buraczka to palił jakby mniej.


I udało Ci się coś ustalić w sprawie tego większego spalania ? Ja właśnie u siebie chciałabym znaleźć przyczynę. Przez pierwszy rok użytkowania spalanie (po mieście) miałam na poziomie 8,2 - zimą i w dużych korkach maksymalnie 8,7, raz jeden za cały rok przekroczyłam 9. Od września - października spala mi zdecydowanie więcej - zimą dochodziło do 11 prawie, teraz koło 9.2/100 km.

A przy okazji tematu, nie wiem czy to możliwe, ale pamięć wzrokową mam naprawdę dobrą - ja jestem przekonana, że na wskaźniku temperatury miałam zawsze skok z 2 do 5 kresek (w ogóle nie wiem czemu w tym wątku piszecie cały czas o 8 kreskach, skoro ten wyświetlacz ma 9 ?). I właśnie od paru dni mam skok z 2 do 4 kresek, co skłoniło mnie zarejestrowania się tutaj i przejrzenia tego wątku. Za te wcześniejsze 5 kresek dałabym sobie uciąć obie ręce i nogi. W końcu gapiłam się na nie prawie dzień w dzień przez 1,5 roku.
 
p0501 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: dci
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-19, 10:22   

Na pierwszym przeglądzie, po 10 tys., mechanicy stwierdzili, że czujniki temperatury są mało dokładne i żebym się nie przejmował, że ciągle "stoi" na dwóch kreskach, o ile nie ma innych objawów przegrzania... i że faktycznie z dwóch mogą przeskakiwać od razu na pięć kresek

pozdrowienia

ps. zobaczymy co powiedzą na migającą, po zapaleniu silnika, kontrolke oleju :shock: ale o tym już było w innym wątku
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-19, 10:34   

Gdy u mnie w samochodzie temperatura praktycznie cały czas pokazywała dwie kreski - do wymiany był termostat ( od nowości już 2 razy ). Przy pierwszej wymianie w serwisie oczywiście twierdzili, że to nie to, ale za trzecim podejściem ich przekonałem i okazało się, że miałem rację.

A wydaje mi się, że przyczyną tego większego spalania u koleżanki "monga" może być niedogrzany silnik ... 11 LITRÓW :shock: :shock: :shock: ( chyba, że przy 20 stopniowym mrozie przejeżdżała po kilka kilometrów nie mogąc się rozgrzać, czyli na ssaniu - to jeszcze mogę zrozumieć ).
Moja drakulka zasilana gazem, zimą ( przy dużych mrozach ), pod pełnym obciążeniem z kufrem na dachu nie chciała spalić więcej niż 10 litrów gazu. Bez kufra pali ok. 9 gazu - benzyny max. 8 - nigdy więcej.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-19, 10:36   

Jakie sa inne objawy przegrzania ? Dym ?
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-19, 10:43   

Silnik staje dęba :mrgreen:
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Gość

Wysłany: 2009-03-19, 11:53   

KONRAD napisał/a:
A wydaje mi się, że przyczyną tego większego spalania u koleżanki "monga" może być niedogrzany silnik ... 11 LITRÓW :shock: :shock: :shock: ( chyba, że przy 20 stopniowym mrozie przejeżdżała po kilka kilometrów nie mogąc się rozgrzać, czyli na ssaniu - to jeszcze mogę zrozumieć ).

No mrozów 20 stopniowych w tym roku nie było, więc ta wersja odpada. A jeżdżę mniej więcej cały czas na takie same odległości - po 10 km w jedną do pracy, 10 km w drugą. Rok temu zimą jeździłam tak samo i spalanie było normalne.

Coś chciałabym z tym zrobić, ale obawiam się że jak pojadę do ASO to mnie odeślą z kwitkiem, a ja na samochodach nie znam się wcale, więc nawet w sensowną dyskusję wdać się nie mogę.

Edit: Aha, na trasie też mi pali więcej. Wcześniej zawsze praktycznie miałam poniżej 6 spalanie, raz nawet 5.3. Teraz nie jestem w stanie zejść poniżej 6 na tej samej trasie.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-19, 13:10   

monga napisał/a:
I udało Ci się coś ustalić w sprawie tego większego spalania ?

Tak myślę.
Autko jest najpewniej sprawne, a kłopot ze spalaniem wynika z tego że jeżdzi na bardzo krótkich odcinkach.

monga napisał/a:
miałam zawsze skok z 2 do 5 kresek

U mnie zawsze z 2 na 4 potem nie wiem bo nigdy więcej nie było.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-19, 18:29   

Na krótkich odcinkach i ostro :-D :-D :-D
_________________
GeRRaD
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-19, 18:33   

monga napisał/a:
No mrozów 20 stopniowych w tym roku nie było,


Były, były na przełomie roku w Zakopanem ;-)
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
WIKTOR 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.5 dCi, 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2009-03-25, 21:00   temperatura pracy silnika / wskaźnik temperatury

Dzisiaj tj. 25-03-2009 byłem z usterkami: za dużo pali tj. 6.53 l/100 km oleju napędowego norma 4,.7 l/100, jedynka i wsteczny czasem wyskakują oraz temperatura silnika tylko dwie kreski osiąga. ASO REMEX-AMBROŻEJ Sp. z .o.o. Białystok, Wasilków Ul Białostocka 108.Po 1,5 godziny oczekiwania zainteresowali się wozem. Do wozu podłączyli komputer i piłują silnik, grzeją płyn w silniku, a jeden z pracowników trzyma prawą ręką przewód płynu chłodzącego oczekując kiedy zacznie być ciepły a na monitorze komputera widoczne wzrastające cyfry temperatury wskazujące temperaturę płynu w silniku. I zaczął się otwierać termostat pracownik poczuł ciepło w prawej dłoni a komputer wskazał temperaturę 80 C
. Porównanie mierzenie temperatury na przewodzie dłoń ludzkiej ręki (zamiast czujnika temperatury pomiarowo-kontrolnej), a płynu w silniku elektronicznie komputerem. Na podstawie stwierdzonej temperatury w trakcie badania naukowo-technicznego można przyjąć, że otwieranie termostatu nastąpiło przy 80 ºC. W diagnostyce na monitorze komputera odczytano parametry termostatu dla dCi temperatura otwierania 89 ºC, zaś temperatura całkowitego otwarcia 99±2 ºC. Na podstawie stwierdzonej temperatury wnioskuje się , że termostat otwiera się za wcześnie i temperatura silnika nie osiąga temperatury 80-105 ºC odpowiadającej czterem kreskom na liczniku . Analizując dalej mój silnik osiąga dwie kreski tj. temperaturę w przedziale 50-80 ºC jest nie dogrzany a tym samym spala więcej ponad normę ponieważ jest zimny. I ostatecznie szef zmiany stwierdził kategorycznie, że u niego jedynka i wsteczny nie wyskakują i II kreski na liczniku i termostat , który otwiera się przy 80 ºC zamiast 89 ºC jest w porządku. I prawidłowo spala na sto bo tak pokazuje komputer samochodu chociaż istniejące średnie zużycie przyjął za chwilowe zużycie, którego to w tej wersji komputera nie ma. A moje tłumaczenie, że prowadzę dokładny rejestr spalania (tankuję na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze i tankuję pełny zbiornik i kończę tankować na drugim wyłączeniu, że pomiary dokonano na 727,6 l oleju napędowego i na trasie 12679 km), że nie uzyskuję cztery kreski , że termostat otwiera się przy 80 ºC zamiast 89 ºC to nie ważne. Jest wszystko w porządku i tak musi być wszystko prawidłowo i tak, że stary piernik sklerotyk wymyśla i czepia się fachowców. Po wielkich przejściach i interwencjach mają wymienić termostat. Co to robi gwarancja i nazwa ASO? Ponieważ w normalnym warsztacie podregulowaliby biegi , wymieniliby na sprawny termostat i kazaliby dalej obserwować spalanie i kreski. Co robić z tak uprzejmą obsługą ASO REMEX-AMBROŻEJ Wasilków k/ Białegostoku. Wyrazy szacunku Wiktor
_________________
Wiktor
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-25, 21:41   

Było już wiele na ten temat - ja króciutko - w dCi 2 kreski to norma. 4 kreski widziałem u siebie ze 2 razy (przejechane 33 tys. km), a spalanie mam bardzo niskie.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-03-25, 21:46   

Ja zawsze powtarzam, że ropka jest dobra do lamp :-P :mrgreen:
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-03-25, 22:12   

Mariusz napisał/a:
a zawsze powtarzam, że ropka jest dobra do lamp


Tak ci się tylko wydaje.Świadczy to tylko o tym że ropka zamieniana jest na power w kółeczkach a nie na kreseczki na wyświetlaczu :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-25, 23:39   

Cytat:
Co robić z tak uprzejmą obsługą ASO REMEX-AMBROŻEJ Wasilków k/ Białegostoku

1. Zawiadomić centralę - Renault Polska: kontakt.klient@renault.com.pl

oraz

2. zagłosować nogami i portfelem - więcej się z tym konkretnym tzw ASO nie zadawać.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-26, 07:32   

Temperatura dziś rano -3 stC - cztery kreski po dwóch minutach czekania na żonę przed bramą + jakieś 3 km jazdy. Wszystko z włączonym obiegiem wewnętrznym i wentylatorem na II.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-26, 12:04   

Cytat:
1. Zawiadomić centralę - Renault Polska: kontakt.klient@renault.com.pl

oraz

2. zagłosować nogami i portfelem - więcej się z tym konkretnym tzw ASO nie zadawać.

1. Zapewnie niewiele to da...
2. Znalezienie lepszego moze byc trudne...

Cytat:
cztery kreski po dwóch minutach czekania na żonę przed bramą

Wesz, ze zlamales prawo ? Nie mowiac o zanieczyszczaniu mego powietrza.. :P

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-03-31, 14:10 ]
Ciąg dalszy o (nie)wyłączaniu silnika na postoju - wydzielony: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1946.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-26, 12:28   

Beckie napisał/a:
Temperatura dziś rano -3 stC - cztery kreski po dwóch minutach czekania na żonę przed bramą + jakieś 3 km jazdy. Wszystko z włączonym obiegiem wewnętrznym i wentylatorem na II.


Nie można porównywać nagrzewania się silnika benzynowego i silnika wysokopręznego. Diesel ma większą efektywność i mniejsze straty ciepła. Wolniej się nagrzewa, dlatego macie w dci ogrzewanie kabiny wspomagane grzałkami elektrycznymi. Zgadzam się, że czy benzyna, czy diesel, temperatura winna byc na 4 kreski na wskaźniku, ale... u mnie od nowości do 4 kresek doszło kilka razy, tylko w upały jak stałem w korku. Sądzę, że wskaźnik kreseczkowy w Daci jest mało dokładny i nawet mimo dwóch kresek silnik nie jest niedogrzany. Ja nic z tym nie będę robił, skoro w tylu egzemplarzach dci jest tak samo. Spalanie ON mam teraz w warszawskich megakorkach 5,8 l/100 km. Ogrzewanie jest wydajne i dobrze nagrzewa kabinę.

Pozdrawiam,
Kristoff
 
centercar 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-26, 14:40   

U mnie zawsze 4 kreski jak sie nagrzeje, raz tylko w lato w Włoszech na granicy w korku wskoczylo na chwilke na maxa, ale zaraz wrocilo do normy.
_________________
Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-19, 02:33   

Przy jeździe w korku w największy upał wskaźnik skoczył mi na 6 kresek. (Maksymalnie jest chyba 8?) Spanikowałem i wyłączyłem klimatyzację. Po paru sekundach były już normalne 4 krechy.
Zdarzyło mi się to dwukrotnie.
Jak myślicie? Czy to znaczy, że coś mi nawala, czy też ta maszynka taka już jest, że czasem nie daje rady z chłodzeniem?
Martwić się tym, czy nie?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne