Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-04-07, 14:06
Kolega Wox ma diesla. W tym przypadku olej się robi czarny b. szybko, ale to nie znaczy, że traci swoje właściwości. Ja osobiście zmieniam olej częściej niż mówi instrukcja. pozdr
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-07, 14:44
robi sie czarny bo silnik diesla wytwarza wiecej nagaru, a olej ktory jest zalany ma lepsze wlasciwosci czyszczace (np. Mobil 1 jest bardzo mocno czyszczacym olejem niz np. Lotos czy Castrol - juz pare razy widzialem jak Toyoty fabrycznie zalewane Castrolem po zalaniu Mobilem rozszczelnialy sie w kazdym mozliwym miejscu bo olej zbyt dokladnie oczyscil nagar pozostaly po ostatnim oleju), dlatego dobrze do konca sie trzymac oleju ktory byl zalewany od poczatku.
ja olej zmienilem (mimo ze nie bylo wymagane) po 2tys przebiegu na Mobil 1 5w50, potem nastepna wymiana byla na 15tys, a teraz wymienie jak stukne 25tys i co 10tys bede wymienial juz do konca az bede mial ten samochod.
_________________ Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
Witam
Szanowni Koledzy mam do was pytanie dotyczące oleju silnikowego elf lub dowolnie innego.
Mianowicie zostawiłem butelkę litrową nie używanego oleju elf zimą na balkonie oszklonym , czyli troszkę izolowanym od otoczenia i przechowywałem ten litr oleju elf w skrzyni drewnianej ( komodzie) przez całą zimę. Zima jak wiemy była czasem i sroga i długa. Proszę podpowiedzcie mi czy ten olej jest jeszcze dobry czy nie zmienił właściwości smarnych i czy jako tz. dolewki mogę stosować do silnika .
Pozdrawiam RYKI
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-04-08, 07:39
Zdecydowanie tak. Przecież w silniku auta, które stoi pod chmurką olej ma takie same warunki. Na dodatek olej w silniku jest już deczko zanieczyszczony. pozdr
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-08, 10:09
jurek napisał/a:
Center - z tym rozszczelnianiem silnika po wymianie oleju to mit. Może się to zdarzyć, ale tylko w silniku o b.dużym przebiegu. pozdr
mam za soba staz 10lat jako kierownik zmiany w serwisie samochodowym i wiem co widzialem aczkolwiek zgodze sie ze to byly samochody z przebiegiem 100tys+
_________________ Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
Witam .Ja mam pytanie ile powinno wejść do Daci Logan oleju silnikowego bo mam wersję 1,5 dCi i serwis wlał 5 litrów i twierdzą że mało a na wskazaniu jest ponad max. poziom. I nie wiem dolewać czy nie bo informacja nie jest zbieżna z książką serwisową.
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-04-09, 12:22 ] TDI w Daciach nie jest montowany...
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-09, 12:24, w całości zmieniany 2 razy
A co to za wspaniały serwis nalał Ci 5 litrów (co oczywiście zdarzało się, ale raczej w sensie naciągnięcia na koszty - chodzi mi o fakturę), masz poziom ponad max. i jeszcze chcą dolewać
Teoretycznie powinno wejść 4,1 l (z wymianą filtra). Ja raz na fakturze miałem 4,4 l, ale i tak było wlane ponad max. (Lisowski, ale w Nowym Sączu). Innym razem miałem na fakturze 5 l (i oczywiście nalane też ponad max.) i jak zwróciłem uwagę, to pan w ASO nic się nie odezwał (Łyko).
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-04-09, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
a tak swoją drogą to jaki RP wlewa olej seryjnie bo jak sie pytałem typa serwisie to jakieś takie enigmatyczne iodpowiedzi dostawałem jakby sam nie wiedział ???
Wielkie dzięki za podesłanie linka .
Ale w serwisie w Krakowie na Powstańców powiedzieli dziś że 5 litrów może być w silniku a stan oleju mam sprawdzić po 10 minutach pracy silnika .Poleciłem więc odessać nadmiar oleju do właściwego poziomu. Skoro instrukcja mówi o 4,1 l to nie 5.
w serwisie w Krakowie na Powstańców powiedzieli dziś że 5 litrów może być w silniku a stan oleju mam sprawdzić po 10 minutach pracy silnika .Poleciłem więc odessać nadmiar oleju do właściwego poziomu. Skoro instrukcja mówi o 4,1 l to nie 5.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-04-10, 11:24 Re: olej
RYKI napisał/a:
Witam
Szanowni Koledzy mam do was pytanie dotyczące oleju silnikowego elf lub dowolnie innego.
Mianowicie zostawiłem butelkę litrową nie używanego oleju elf zimą na balkonie oszklonym , czyli troszkę izolowanym od otoczenia i przechowywałem ten litr oleju elf w skrzyni drewnianej ( komodzie) przez całą zimę. Zima jak wiemy była czasem i sroga i długa. Proszę podpowiedzcie mi czy ten olej jest jeszcze dobry czy nie zmienił właściwości smarnych i czy jako tz. dolewki mogę stosować do silnika .
Pozdrawiam RYKI
Smiało możesz użyć tego oleju!!!
Weż pod uwagę np. to, że w sklepach, warsztatach trzymają olej w otwartych beczkach i sprzedają ten olej!!!
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-10, 15:08
Pawlo napisał/a:
Ale w serwisie w Krakowie na Powstańców powiedzieli dziś że 5 litrów może być w silniku a stan oleju mam sprawdzić po 10 minutach pracy silnika
Cholera... niezly gosc w tym serwisie. Od kiedy poziom oleju sprawdza sie po 10 minutach pracy silnika? Wtedy to i wlane 6 litrow na bagnecie by nic nie wskazaly...
Chyba, ze chodzilo o 10 minut od pracy silnika (po jego wylaczeniu).
Mówił wyraźnie 10 minut pracy silnika.Byłem prosto z trasy w ASO z zapytaniem czy jest OK bo jest ciepły i czy uważają że poziom oleju jest właściwy. Dowiedziałem się że tak. Kazałem więc odessać nadmiar bo dzwoniłem do serwisu koło M1 i tam gość powiedział że nadmiar oleju może zaszkodzić katalizatorowi spalin.
Kazałem więc odessać nadmiar bo dzwoniłem do serwisu koło M1 i tam gość powiedział że nadmiar oleju może zaszkodzić katalizatorowi spalin.
Wszędzie sami fachowcy, ale jak przyjdzie co do czego, to partolą robotę. Chodzi mi o informację jaką uzyskałeś w ASO koło M1 (Łyko). Jak ja u nich byłem kilka miesięcy temu na przeglądzie, to mnie nalali olej ponad max. (odciągnąłem ponad 300 ml).
Dodam, że to normalka w ASO - od 2004 roku (najpierw Ford, teraz Dacia) przy każdej wymianie oleju (mimo zwracania uwagi przed wymianą) poziom max. był wyraźnie przekraczany (3 - 4 mm; odciągałem od 300 do 500 ml).
No i właśnie takich mamy fachowców.Ale jak coś się podzieje z silnikiem albo coś nawali i spowoduje usterkę to powiedzą że to wina użytkownika ... Oni są OK . Znajdą haczyk i porobione. Przykro to mówić ale w kraju mało kto szanuje klienta.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-10, 21:02
wox napisał/a:
poziom max. był wyraźnie przekraczany (3 - 4 mm; odciągałem od 300 do 500 ml).
Eeee tam 3-4 mm, u mnie wlali ponad cm, ale za to 8 razy sprawdzali wszystkie uszczelnienia (co prawda była to wada fabryczna), i u Zdunka w Gdańsku już nie będą przekraczali MAXa.
poziom max. był wyraźnie przekraczany (3 - 4 mm; odciągałem od 300 do 500 ml).
Eeee tam 3-4 mm, u mnie wlali ponad cm, ale za to 8 razy sprawdzali wszystkie uszczelnienia (co prawda była to wada fabryczna), i u Zdunka w Gdańsku już nie będą przekraczali MAXa.
No właśnie a po co przekraczali? Przecież gdyby nie chcieli poprawiać producenta byłoby OK Czasem są świętsi od Pana Boga i źle im to wychodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum