Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-20, 09:25
Jak na moje wystarczy regulacja linki sprzegla... Tylko zastanawia mnie jak biegi moga "zgrzytac" przy wylaczonym silniku. Bo to, ze moga nie wchodzic to raczej normalne.
W wydawnictwie z cyklu Sam naprawiam do Astry F był opisany taki sposób i działał. Po wymianie linki sprzęgła patałachy ustawili pedał na równi z pedałem hamulca - efekt: biegi ciężko wchodziły a samochód ciągnął na luzie. Ustawiłem pedał wg wskazówek, 5 minut roboty, efekt doskonały.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-20, 09:41
Mozliwe. Ja po prostu o takim nie slyszalem i sam go nie stosowalem.
Zazwyczaj "diagnozowalem" nieprawidlowe ustawienie sprzegla "na czuja". Jesli biegi wchodza ciezej, a wsteczny ze zgrzytem za kazdym razem najczesciej wystarczy podciagnac minimalnie linke sprzegla i po problemie.
No tak. Jak przy wyłączonym silniku biegi haczą to może być faktycznie do regulacji mechanizm zmiany biegów. Ale jak to zrobić w Dacii nigdzie nie mogę znaleźć.
EDIT
Może normalnie jak w innych autach. Ale czy jest jakaś norma?
EDIT
W Astrze robi się to tak
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-04-20, 14:30
prawdopodobnie za 3 dni odbiór auta więc wtedy powiem co było u mnie auta zastępczego nie dostałem bo brak , nie wiedziałem że trzeba się zapisywać wcześniej na auto
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-04-23, 18:14
trochę się przeciąga odbiór ale listę miałem długą więc czekam z wyrozumiałością jestem pełen optymizmu że jeśli autko stoi tak długo to ASO Puławska usunie usterki należycie efekt spotkania z pasatem już usunięty, już nie mogę się doczekać aż sprawdzę jak im poszło lakierowanie
..........
odebrałem autko i na tym optymizm się skończył, nie jestem zadowolony do końca
szczegóły opiszę w wątku ASO Puławska
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-02, 11:05
nadal mi gwiżdże i dzwoni w okolicach pompy i rozrządu ze złości przechodzę w śmiech przy każdej wizycie w ASO nie dzwoni nic Już się nawet umówiłem że jak będę w pobliżu serwisu i będzie dzwonić to żebym podjechał tylko pokazać i nie wyłączał silnika .
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-23, 13:47
Beckie napisał/a:
wstecznego: w serwisie powiedzieli żeby spróbować popuścić sprzęgło przy wrzucaniu tego biegu.
Tu sie nie ma co smiac, bo to tez dziala... :)
Przypomne jeszcze (bo gdzies o tym pisalem), ze przed wrzuceniem wstecznego mozna wrzucic trojke - wsteczny wtedy na pewno nie "zgrzytnie".
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-23, 23:23
sami-99 napisał/a:
czy takie " zgrzytanie" może być objawem, że coś się źle dzieje w skrzyni?
Nie jest to nic nienormalnego - wsteczny nie jest synchronizowany i w serwisie nic Ci na to nie poradza.
(Zakladam, ze linka sprzegla jest dobrze ustawiona, ale jej zle ustawienie powoduje rowniez problemy z wrzucaniem biegow do przodu.)
No to mnie uspokoiliście, nawet nie będę tego zgłaszał, bo biegi do przodu działają prawidłowo.
I oczywiście spróbuję tego "knyfu" z wrzuceniem 3 biegu przed R
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum