Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-30, 18:51
ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?
To tak jak bym porównywał fiata CC z fiatem 500, oczywiście że ten nowszy będzie lepszy.
Może mamy odświeżane kotlety pod maską ale jednak sa one podobno ulepszone jakoś tam i nazywa się je nowym silnikiem, więc bardzo ciężko będzie znaleźć autko z 1.6 8v jak obecnie prawie wszędzie dają 16v z wiadomych względów.
DUCATI napisał/a:
20 KM wiecej, 10000 zl wiecej, 2 s szybciej... hmm...
*no więcej kucy ale w renówkach chyba nasz silnik też ma więcej koni tylko my mamy mniej, ale jeszcze sie upewnię aby nie siać zamętu.
*10000 więcej - bo Dacia przegrywa cenowo tylko z TATA, nie bez kozery nasze auta należą do segmentu nazwijmy aut tanich użytkowych, za tą cenę i tych gabarytów nie ma się z kim porównywać
*2s to nie jest wcale mało
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-05-31, 06:07, w całości zmieniany 1 raz
ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?
Mozna...
Jesli ktos pisze, ze w Loganie sa slabe silniki to probuje ustalic na jakiej podstawie. Jak porownamy z Ferrari F40 to pewnie sa ospale, ale jak prosze o wskazanie czegos lepszego w danej klasie to cisza..
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 13:05
o zgrozo podałem przykład to ci sie nie podobał że za drogo że silnik za mocny że 2 s to mało.
Skoro chcesz szukać w autach które już nie produkują droga wolna, ale skoro już porównujemy to warto aby z takiego zestawienia można wyciągnąc wnioski przydatne przy kupnie kolejnego auta. Jak masz czas to poszukaj sobie np danych technicznych o Lanosie auto może cięższe ale na pewno osiągi miało lepsze.
Ja nie będę kupował w przyszłości tak starego auta więc nie szukam aż tak daleko w stecz.
A że w nowoczesnych samochodach ciężko znależć silniki w formie odświerzanego kotleta to pretensje możesz mieć tylko do porducentów. Ja mam też tego kotleta, następne autko już będzie z nowocześniejszą jednostką napędową
W ramach ciekawostki podam przyśpieszenie poloneza
silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.5 LE 15-16 s 155-160 km/h 75 KM-82 KM
1.6 LE 15-16 s 156-161 km/h 87 KM
2.0 LE 10-11 s 180-200 km/h 112 KM-120 KM
Należy pamiętać że polonezy były znacznie cięższe od naszych aut aż strach pomyśleć co by było gdyby były lżejszy
Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...
Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.
Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 17:34
DUCATI napisał/a:
TO ILE WAZYLY ?
Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...
Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.
Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 19:19
Poloneza dałem w celach tylko poglądowych i z sentymentu bo to fajna fura była (waga to chyba 1200kg) nie zamierzałem porównywać tych silników chociaż kto wie jeśli ktoś znalazłby moc samych silników, a nie moc na kołach to moglibyśmy się zdziwić
Każda rozmowa z kolegą Ducatim wygląda równie ciekawie i pasjonująco nie zależnie z kim prowadzi debatę
*****
Sprawdziłem: chevroleta, fiata, skodę i nie mają w ofercie silników 8v dalej nie chce mi sie szukać, niestety nie wytłumacze koledze co to jest mułowatość, pozostaje życie w niewiedzy .
Dodam tylko że dla mnie np. ważniejsze jest przyśpieszenie podczas jazdy niż start od 0 do 100 na światłach
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 06:21
nie patrzyłem poniżej 1,6 może stąd moje przeoczenie
Zgadzam się że wybór silnika to rzecz gustu, preferencji i potrzeby danej osoby.
Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-06-01, 07:23
Ahoj!
gigi303 napisał/a:
Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy
Azali nie jest to efekt LPG?
Moje doświadczenia są bliskie zeru, ale ... kurs robiłem na Nowym Garbusie, 2.0L, 115KM i LPG. No i jakoś się do jego reakcji przyzwyczaiłem. A jak depnąłem w Lagunie (podobna moc) to mnie w fotel wcisnęło. Czy to inny samochód i inaczej reaguje na pedał gazu, czy też LPG "coś robi" silnikowi?
Borys świeżak ale przemądrzały :)
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 12:35
na pewno LPG ma wpływ na "mułowatość" auta, mimo że nowoczesne instalacje niwelują ją znacznie, jednakże różnica zawsze będzie.
W czasie jazdy jednak nie czuję aby po przełączeniu coś drastycznie zmieniło się w osiągach auta więc silnik ma znaczenie.
Oczywiscie, ze o wage Poldka pytalem i z tego co sprawdzalem wazy 1100 kg, czyli wiecej od sedana, ale mniej od MCV i wielu innych obecnie produkowanych aut tej wielkosci, wiec kolejeny twoj strzal w "plot"...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 18:45
aaaaaaaaaaaaaaaaaa przeczytaj uważniej bo już nawet mi się nie chce komentować pozdrawiam strzelając nisko każdy Poldek chyba inaczej ważył (w zależności od wersji o ile pamiętam) i na pewno było więcej niż 1100 jeśli mamy być dokładni.
Zaraz sie bedziemy klocic o 15 kg... No niech bedzie, ze 1115 to prawie 1200 i duzo wiecej niz 1100 ;)
Przyznaje ci racje.. Logan i Poldek to ciezkie krowy, Logan do tego strasznie powolny, az o 2 s gozej przyspiesza od Chevroleta, za to Poldek calkiem zrywny, tylko 2 s dluzej niz MCV ;)
No wiec moje, male zestawienie - auta do 40000 z przyspieszneiem ponizej 14s (Logan Sedan 1.6 ma ponizej 12.5 s) wg mojeauto.pl:
Chevrolet Aveo 1.2 BASE 84km, od 35000 - mniejszy i slabszy
Citroen C1 Nowa Gama 1.0i 68 KM, od 37700 - mniejszy i slabszy
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM, od 40000 - mniejszy i slabszy
Fiat Panda, Ford Ka, Hyunday i10... - mniejszy i slabszy
Kia Rio 1.4 DOHC 16V 97KM, od 38000 - tez. 12.3s do 100...
Lada 110 1.6 16V 89KM, od 35000
Mitsubishi Colt 1.1 75 KM, od 36000 - mniejszy i slabszy
Nissan Micra 1.2 80 KM, od 39500 - mniejszy i slabszy
Peugeot 206 1.4 75 KM, od 38500 - mniejszy i slabszy
107, Clio, Thalia, Twingo, Smart... wszystko slabsze
Suzuki Swift 1.3 92 KM, od 40000 - maluch
Czyli praktycznie tylko Kia Rio... mocniejsza, ale niekoniecznie zrywniejsza i jednak chyba drozsza... trzeba by porownac wyposazenie.
Dla tych ktorzy twierdza, ze silnik Logana jest ospaly: JEST JEDNYM Z NAJLEPSZYCH W SWOJEJ KLASIE i wole tego "kotleta" od nowych pasztetow.
Odpowiadajac na pyt. w temacie: pewnie, ze bym chcial... moze nawet bom doplacil tysiaka... ale nie 10000 !
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 06:43
kiepskie porównanie bo zestawiłeś tyle różnych pojemności ze sobą że głowa mała brakuje tylko sejczento do tego , ale ok głównie chodziło tobie o przyśpieszenie od 0 do 100, jak zwerfukuje twoje dane to się wypowiem
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 08:10
Sprawdzałem na szybko i zrobiłem porównanie według pojemności silnika ( wielkości auta nie wliczam bo powinieneś wiedzieć że dacia jest największa i najtańsza)
Pod uwagę wziąłem takie same pojemności silników i wersje najtańsze:
Dacia:
Logan 1.4 75 KM 13s
1.6 87 KM 11,50s
MCV 1.4 75 KM 15.6s
1.6 87 KM 13,7 s ( może stąd nasz spór bo ja mam MCV a w porównaniu do sedana i przyjmując wcześniejsze założenia to niebo a ziemia)
Fiat Barvo:
1.4 16V 90KM 12,5s
1.6 16v 105KM 11,3
AVeo
1.4 101km 11,9s
Lacetti 1.6 109 11,4s
Dalej nie chce mi się już sprawdzać
Reasumując w sedanie zgadzam się że ten silnik w zupełności wystarczy i liczby mówią same za siebie, POTWIERDZAM LOGAN SEDAN Z KOTLETEM MA PRZYZWOITE OSIĄGI , w MCV jednak ten kotlet nie daje tej samej radości z jazdy, UWAGA KOTLET DO MCV RÓWNA SIĘ MÓŁ.
a kotlet + LPg to już mół do kwadratu ale jako mół roboczy a nie wyścigowo jazdoprzyjemny sprawdza się idealnie
Bo do 40000 nic lepszego nie ma.. wlasnie o tym caly czas pisze ! Jakie kryterium mialem wybrac jesli nie cene ? Chyba o to chodzi by jak najwiecej dostac za jak najnizsza cene...
Bravo kosztuje 50000...
Moze masz jakis "trafiony" egzemplaz ? Naprawde nie rozumiem jak moze brakowac komus mocy przy normalnej jezdzie ulicznej nawet z balastem 200 kg. Moze wystarczy wlaczyc nizszy bieg.. ? Jezdzilem mocniejszymi autami i wg mnie Dacia nie ma sie czego wstydzic, przeciwnie...
Dlaczego nie kupiliscie ktoregos z tych aut ze wspanialym, nowoczesnym silnikiem ? Wydaje mi sie, ze wiekszosc zdecydowala sie nawet na te slabesze 1.4...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 19:13
No wystarczy że popatrzysz na wyniki MCV a sedana i może zauważysz o co mi chodzi, sądzę że do jako takiego konsensusu doszliśmy i nie ma co dalej ciągnąć wątku.
Jeśli twierdzisz że MCv z tym silnikiem nie brakuje mocy to po prostu masz inne wymagania niż ja.
Wystarczyłby mi wynik taki jak w sedanie nie oczekuje feari (wyprzedzam już twoją odpowiedź )
Z MCV faktycznie jak z polonezem - wyglada ociezale, a taki ciezki nie jest i nie wiadomo dlaczego taki mulowaty.. :) Chetnie bym poznal jaka jest moc na kolach...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum