Może mała ankieta. Czy chętnie widzielibyśmy w sprzedaży Dacię Logan, lub Sandero z mocnym silnikiem? 2.0 lub 1.8 litrów pojemności, moc około 115-120 KM, 160-170 Nm, (np.: w Fabii najmocniejsza jednostka napędowa to była dwulitrówka o mocy 115 KM). Taka limitowana seria... Mnie tej mocy czasami brakuje .
Parę razy jechałem Loganem ze średnią prędkością około 135-140 km/g, czyli faktycznie około 128-132 km/g (sucha nawierzchnia, kierowca + 2-3 pasażerów, bagażnik zapełniony w około 60-70%). Bardzo stabilne prowadzenie, choć głośno (no tak, ale był nawiew na 2 + włączone radio). Dla mnie wystarczy.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-10, 10:50, w całości zmieniany 8 razy
Co to da? pewnie nic, ale.....
Ja myślę, gdyby była taka wersja w pełnej opcji do 45 tys bylby to sukces rynkowy.
bez zadnej wiochy jak dawny polonez oricari, tylko profesjonalnie przygotowany samochod uwzgledniajac oczywiscie cene. logan prestige nie wiem w jakiej ilosci sie sprzedal, ale pare widzialem i te 10s do 100 juz jest ok nie znam tylko czy pozostale elementy konstrukcyjne sie roznia poza motorem.... nie trzeba wiele. mogą włożyć jakis mocniejszy motor, których renault nie brakuje, na tyl tarcze i utwardzic nieco zawieszenie i auto jak znalazl do troszke dynamiczniejszej jazdy.....
Nie wiem, jak wy koledzy, ale ja jestem zwolennikiem walki ze starymi autami na drogach.zwłaszcza w rekach ludzi majacych fantazje i ciezka noge. A sami wiecie jak sie duzo jezdzi jak ciezko auto utrzymac w dobrej kondycji. ktora zapewnia bezpieczenstwo. dlatego nieco mocniejszy logan czy sandero w przyzwoitej cenie z mocnym motorem bylby ok. tylko ciekawe czy budzet producenta by to przyjal. W południowej ameryce chyba renault cos tam wypuscilo w zwiazku z f1 jakas limitowana serie. ale nie wiem czy tylko zmiany obejmowaly tylko design czy tez przy okazji pod maska cos mocnieszego sie znalazlo.
"Dla chcącego..." - co to za problem po prostu przełożyć podobny silnik z jakiejś innej renówki? (; (Oczywiście - przynajmniej w sytuacji, kiedy chęć jego posiadania jest większa niż istotność gwarancji itp).
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-30, 15:25
kola napisał/a:
Nie wiem, jak wy koledzy, ale ja jestem zwolennikiem walki ze starymi autami na drogach
Niby dlaczego? Bo jest Ci zle jak objedzie Cie polonez wart 1/10 tego co Twoje auto? Nie wazne czy nowe czy stare auto - wazny jest kierowca. Jak palant to jednym i drugim sie zabije..
laisar napisał/a:
Dla chcącego...
Tu jest troche problem. Latwiej by bylo gdyby w daciach bylo 1.4 16V. Natomiast jesli chodzi o ta jednostke 1.4 8V to by wlozyc inny silnik nalezaloby rowniez przerobic zawieszenie i "pare" innych "pierdol". Ale da sie to zrobic jesli do dacii pasuje zawieszenie od clio.
_________________ Always look on the bright side of your life.
"Stare" - w domyśle: "mało / nie- sprawne", zapewne o to chodziło kol. koli.
I oczywiście - są stare, zadbane pojazdy, ale już tylko patrząc po poboczach w upalny, bądź po parkinach w bardzo mroźny dzień można co nie co sobie pomyśleć o "średniej"...
Cytat:
Latwiej by bylo gdyby w daciach bylo...
Wątek co prawda jest o 1.4, ale ja raczej myślałem o pełnej gamie silnikowej. Nie sprawdzałem, czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię - przecież właśnie dlatego m.in. Daćka jest tania, że prawie wszystko do wszystkiego pasuje (;
I nawet jeśli być może faktycznie trzeba by wymienić coś tam jeszcze oprócz motorka, to koszt już chyba aż tak wiele nie wzrośnie...
Tak czy owak - ja jestem w pełni zadowolony ze swojego silnika (nawet jeśli być może np z 16v byłbym faktycznie jeszcze bardziej ;)
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-30, 16:04
laisar napisał/a:
czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię
Tu jestes w bledzie przyjacielu :) Chodzi o to ze w zaleznosci od silnika rozne sa ksztalty roznych wspornikow w zawieszeniu (musza one "obejsc" silnik od spodu). Tak jest w zasadzie w prawie kazdej marce aut. Nawet we wspomnianym polonezie przy przekladce z 1.6 na 1.4 trzeba bylo drazki/wsporniki wymieniac bo mialy inny ksztal i nieodpowiednie wadzily o silnik :)
_________________ Always look on the bright side of your life.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-30, 16:30
laisar napisał/a:
Wątek co prawda jest o 1.4, ale ja raczej myślałem o pełnej gamie silnikowej. Nie sprawdzałem, czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię - przecież właśnie dlatego m.in. Daćka jest tania, że prawie wszystko do wszystkiego pasuje
Zawieszenie, pewnie się nie różni, ale bardzo wiele rzeczy trzeba by wymienić przy przeszczpie benzyna-ropa i na odwrót. Trzeba by wymienić wlew baku, przewody paliwowe, komputer, wydech, wspomaganie kierownicy, zabawa raczej nieopłacalna.
Z 1.4 na 1.6 zero problemu, a 1.6 na 1.6 16v małe przróbki (oczywiście jak jest silnik z osprzętem i kompem).
Najlepiej jednak chyba stuningować diesela1.5 dCi 68 i 85 KM, kupić 1.5 dCi 105 KM i go włożyć.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-30, 17:34
Temat troche zboczyl, to i ja dorzuce swoje...
ZTCW to roznica w zawieszeniu miedzy 1.4 i 1.6 (8V) rozni sie tym, ze w 1.6 jest stabilizator. Innych roznic (o ktorych wspomnial Lupo) chyba nie ma, bo 1.4 i 1.6 to praktycznie taki sam silnik (patrzac na niego z zewnatrz).
Propo przeszczepu - to gdzies widzialem zdjecia Logana RS (jakos tak). Mial wstawiona dwulitrowa 16zaworowke od Reno i klowa skrzynie. Rzecz jasna przygotowany do sportu, jednak po zdjeciach silnika wnioskuje, ze komora silnika w Loganie nie wymagala zadnych modyfikacji przy instalowaniu takiego "pieca". Pomijam oczywiscie inne kwestie (hamulce, zawieszenie i cala reszte).
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-30, 17:43
W 1.4 w dacii stabilizatora nie ma? W clio w 1.2 nie ma, a w 1.4 i 1.6 juz jest..
Wlozenie zamiast 1.4 8V - 1.6 16V to duza zmiana - skrzynia, komp, wiązka, pompa paliwa, rzeźba ze wspomaganiem ,prawie cała komora silnika trzeba przełożyć. chłodnica itp.
Mysle ze prosta i ciekawa przerobka byloby wlozenie 1.8 8v.
_________________ Always look on the bright side of your life.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-30, 23:28
Lupo napisał/a:
Mysle ze prosta i ciekawa przerobka byloby wlozenie 1.8 8v.
Zeby z 1.4 zrobic 1.6 chyba nie trzeba zmieniac nawet calego silnika. Roznica pojemnosci wynika tylko i wylacznie ze skoku tloka... Oczywiscie pozniej zmiana kompa, skrzyni biegow i wszystkiego czym one tam sie jeszcze roznia :)
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-02, 10:11
Cytat:
Taka ankieta wydaje sie bezzasadna. Po pierwsze - 99% odpowiedzi bedzie na tak. Po drugie co to da? :)
No nie wiem, czy 99% Gdy wiele osób zainteresowanych będzie mocniejszym silnikiem, to może i koncern wrzuci jakiś mocniejszy silnik pod maskę Dacki z zapasów magazynowych.
Cytat:
"Dla chcącego..." - co to za problem po prostu przełożyć podobny silnik z jakiejś innej renówki?
Jeszcze prostsze rozwiązanie to zwiększyć moc (minimum do 110 KM), i moment obrotowy (minimum do 145-150 Nm) już istniejącego silnika. Do takiego zabiegu chyba bardziej nadaje się silnik 1.6 o mocy 87 KM?
Generalnie chodzi jedynie o mocniejszy silnik dla Daćki, nie zaś szukanie namiastki samochodu sportowego. W tym ostatnim przypadku będzie to zawsze bardzo kosztowna propozycja. Razem z silnikiem trzeba wtedy zmienić także zawieszenie, i skrzynię biegów.
Ważne jest także to, by był to tani samochód nawet za cenę skromnego wyposażenia (ABS+ ESP+ 4 poduszki gazowe + wspomaganie kierownicy).
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Jeszcze prostsze rozwiązanie to zwiększyć moc (minimum do 110 KM), i moment obrotowy (minimum do 145-150 Nm) już istniejącego silnika. Do takiego zabiegu chyba bardziej nadaje się silnik 1.6 o mocy 87 KM?
Aż tak bardzo się nie znam, ale jedno wiem na pewno - nie ma nic za darmo. Nie da się poprawić jednocześnie wszystkich parametrów: momentu/mocy, ekonomii, bezawaryjności, ceny itd - zmiana jednego, bądź kilku, musi spowodować że pozostałe się pogorszą.
Konkretnie więc: co można by zmienić w renówko-daćkowym 1.6mpi?
Przejrzałem na szybko trochę danych technicznych silników innych producentów i jeśli chodzi o konstrukcje 8-zaworowe, bez specjalnych wynalazków typu turbo - czyli zachowujące jako-taką prostotę - to najmocniejsze ociupinkę przekraczają setkę "kucyków". I sądząc po szczegółach - głównie dzięki większemu stopniowi sprężania (10.50 wobec np 9.50 w Loganie), chociaż oczywiście jakieś szczegóły w postaci innej geometrii dolotów, zaworów, wydechu itd też mogą mieć jakiś - tyle że w sumie chyba jednak niewielki - wpływ.
Wychodzi więc na to, że bez co najmniej - nietanich - zmian materiałowych nie ma co liczyć na jakieś fajerwerki w ulepszaniu silnika K7M...
Ale co jak co, zgodnie z ichniejszą Ofertą: "Wersja GT silnika 8 zaworowego - 1350 zł - 2000 zł" - to nie jest tanio...
(Dla ustalenia uwagi: za 2500 zł dopłaty dostaje się przecież w Daćce zamiast silnika 1.6 8v - szesnastozaworówkę 105KM, bez żadnych kombinacji, z gwarancją itd).
Oczywiście że to nie jest tanio ale pewnie prościej i taniej niż przekladka z 1,4 75KM na 1,6 87KM. Po przeróbce moc i moment silnika 1,4 są zbliżone do tych z 1,6.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum