Mam pytanie: Jeśli w układzie chłodzenia/ silnik 1.4MPi, auto bez klimatyzacji/ w miejsce odpowietrznika wstawię zawór przelotowy i odetnę przepływ płynu przez nagrzewnicę, czy nie spowoduje to nagrzewania się s-ka. Moim zdaniem nie/ale poprawi wentylację w środku auta/. Pozdr. Loganik
Trochę na pewno spowoduje nagrzewanie silnika - w końcu robocza pojemność układ chłodzenia się się nieco zmniejszy - ale nie sądzę, żeby było to zbyt odczuwalne. Tylko... czy to aby na pewno poprawi wentylację? Bo zasadniczo, jak pokrętło temperatury ustawione jest na minimum, to z wentylacji i tak leci powietrze o temperaturze zewnętrznej - nagrzewnica co najwyżej trochę nagrzewa plastiki wokół siebie, więc wydaje mi się, że przez jej odłączenie zbyt wielkiej różnicy nie będzie.
A ingerencja w ten układ, jest kłopotliwa i pracochłonna... Może lepiej zepsuć sobie jakoś termostat? (;
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-29, 20:28
Nie wiem w jaki sposób miałoby poprawić wentylację Loganiku. Natomiast jak jest wyłączone ogrzewanie to zawartość płynu w nagrzewnicy jest martwa, tak więc nie można mówic o zmniejszonej objętosci roboczej płynu. pozdr
Pokrętłem zamykamy przepływ powietrza przez nagrzewnicę, ale płyn cały czas przez nią przepływa. W tamtym tygodniu wysiadł mi wentylator podczas stania w korku, temp skoczyła na 6 kresek, spod deski bił cholerny gorąc od nagrzewnicy. Dzięki pomocy jackhenighta awarię usunąłem, proszę o dodanie mu punktu za pomoc
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:09
Tak nikt nie doda mi punktu.
Załóż Loganik ten temat z tym wentylatorem, ja wstawię odpowiedź i wtedy wystawisz mi punkcik.
Temat na pewno przyda się innym forumowiczom, którym nagle przestanie działać wentylator chłodnicy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:40
Ja we Fiacie UNO też miałem zawór nagrzewnicy, którym regulowało się ilość docierającego gorącego płynu. Regulacji dokonywało się pokrętłem na środkowej konsoli.
W Daci pokrętło też jest, ale reguluje się ilość powietrza :( a nie dochodzącego płynu do nagrzewnicy.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-29, 21:42
A jaka to roznica (czy jest ten zawor, czy go nie ma) dla uzytkownika? Kazdy producent z czasem dazy do zmniejszenia kosztow produkcji kazdego elementu...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:45
Bo jak jest ten zawór to nagrzewnica i rurki do niej dochodzące są zimne.
I chyba innych zalet nie ma.
Natomiast wadą tych zaworów było to, że lubiły się rozszczelnić i wtedy kapało nam w aucie.
Jak to się mówi: "to nie wada, to cecha" (: - kol. loganik został sprowokowany do inwencji przez awarię, jakiej doznał. A że coś zawsze się może zepsuć, więc w tym przypadku jest tylko wybór, co byśmy woleli. Ja popieram KaS-a - bardzo bym nie chciał, żeby ciekło mi coś gorącego na nogi w czasie jazdy...
nie wiem czy to najlepszy wątek, ale skoro już o ogrzewaniu i nagrzewnicy...
ostatnio zauważyłem w moim Logan MCV, że nawet kiedy mam zimny nawiew, to po rozgrzaniu silnika rurki biegnące przy prawej nodze są gorące i nagrzewa się od nich kokpit. powietrze leci zimne przy zimnym nawiewie, jak przekręcę na ciepłe to od razu ciepłe. Nie wiem czy mam to traktować jako luksusowe rozwiązanie , że od razu mogę mieć ciepły nawiew, czy też to , że układ ogrzewania kabiny stale jest nagrzewany jest usterką ?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-23, 13:33
antropolog napisał/a:
Nie wiem czy mam to traktować jako luksusowe rozwiązanie , że od razu mogę mieć ciepły nawiew, czy też to , że układ ogrzewania kabiny stale jest nagrzewany jest usterką
To zaden luksus - tak wyszlo taniej. ;)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-23, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
dzieki za wyjaśnienia i link do dobrego tematu. Dotąd ( w innych moich autach) nie spotkałem sie z tym, by nagrzewnica sie nagrzewała bez potrzeby. Ciekawe podejście do projektowania samochodów. Najpierw się wystraszyłem, że plastiki ciepłe i coś nie tak.
Pocieszenie - w skodzie Felicji kumpel też tak, okazuje się, ma :]
Czy nowy/stary DD ma zawór oznaczony na rysunku jako nr.6.
Obrazek
Może nie mieć zaworu, ale automatyczna klima steruje przeważnie silnikiem elektrycznym klapkami ciepłe-zimne powietrze tak jak w innych autach.
Zawór jest najczęściej stosowany w autach wyższej klasy.
.....
Zawór jest najczęściej stosowany w autach wyższej klasy.
Ja wiem – tylko, że to koszt ok 50-100zł, a dla informacji prawdopodobnie w DD komora wymiennika nie jest izolowana. To taka funkcja „na złość” o której pisał Prezes ( i podobnie jak przy spinaczach nie chodzi o te drobne oszczędności dla fabryki na zaworze.
I tu pytanie - może warto to dołożyć by mieć tak jak w samochodach o których piszesz.
Jak będę miała chwilkę to napiszę moje przemyślenia (uzasadnienie) dla montażu w/w zaworu, przede wszystkim dla tych, którzy nie kupują opcji z klimatyzacją, ale i innym też może się przydać - podniesie sprawność układu.
Podchodziłem do tematu 2 razy, bo ciepła nagrzewnica w upały to rzeczywiście słaby pomysł, ale to nie może być zwykły zawór, tylko potrzebny jest trójdrożny (albo do razu typu H). A z takimi jest problem z dostępnością oraz miejscem na nie i sterowaniem...
Panowie to o co chodzi z tym zaworem? bo już wyleciałem z tematu. To dobrze czy źle że go nie ma bo zamówiłem wersje prestige z automatyczną klimatyzacją ... w czym leży problem :)
Nie w każdym polonezie. Ale w MR 93 wyrzucono zawór na zewnątrz. Można na siłę taki zastosować, ale tylko ręczne sterowanie wchodzi w grę. Teraz każdy samochód popularny nie ma odcinanej nagrzewnicy do w lato zdarza sie czuć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum