Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-04, 10:22
Problem z wentylatorem chłodnicy (odp.: przekaźnik)
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-29, 21:29   Problem z wentylatorem chłodnicy (odp.: przekaźnik)

Wysiadł wentylator, podczas stania w korku temp. skoczyła na 6 kresek, po przyjezdzie na parking juz do końca skali. Co nawaliło, czujnik czy inne ustrojstwo?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:34   

Ilość zapalonych kresek w zależności od temperatury płyny chłodzącego :

Powyżej 115 °C (włącznie), zapala się kontrolka ostrzegawcza wszystkich segmentów.
Od 105 °C (włącznie) do 115 °C (wyłącznie), dziewięć segmentów się zapala.
Od 80 °C (włącznie) do 105 °C (wyłącznie), sześć segmentów się zapala.
Od 50 °C (włącznie) do 80 °C (wyłącznie), trzy segmenty się zapalają.
Wszystkie segmenty pozostają zgaszone przy temperaturze poniżej 50 °C.



Natomiast wentylator powinien się włączyć z małą prędkością przy temp. płynu
powyżej 100 stopni a wyłącza się jak temp. spadnie poniżej 96 stopni.
Powyżej temp. 102 stopnie wentylator włącza się dużą prędkością a wyłącza się szybki bieg gdy temp. spadnie poniżej 100 stopni.

Jeśli nie ma klimy jest tylko jedna prędkość wentylatora.

Nie wiem czy masz klime w aucie czy nie. bo wtedy schemat jest inny.
Ale przyjmuje że masz, więc :

schemat :



oraz rozmieszczenie przekaźników :



Jeśli nie masz klimy to przekaźnik 336 cię nie interesuje.

A jeśli masz to podmień te przekaźniki tak jak narysowałem.
Sprawdź bezpieczniki , ale również jak wyciągniesz bezpiecznik to sprawdź czy jest napięcie
na jednym z zacisków w podstawce bezpiecznika.

Jak nadal będzie źle, to wyciągnij przekaźnik 700 i/lub 336 i sprawdź czy na pinach A1 i A2 w podstawce przekaźnika jest napięcie - oczywiście robisz to jak będzie 7 kresek na wyświetlaczu temp.

Jeśli nie ma, to może faktycznie być zły czujnik. Czujnik jest jeden, ale ma dwa wyjścia.
Jedno idzie na tablicę wskaźników a drugie idzie do komputera wtrysku - także możliwe, że to drugie wyjście siadło, ale raczej mało prawdopodobne ponieważ przy uszkodzonym czujniku komputer sam włączał by wentylator - taki tryb awaryjny jest dla bezpieczeństwa.

czujnik 244 jest tutaj :



Jak nie masz klimy to faktycznie może być to przekaźnik 700.
Jeśli masz klimę to bezpiecznik lub przerwany kabel dochodzący do bezpiecznika 1. (on ma 40 A)

W najgorszym wypadku komputer wtrysku nawalił - może reset kompa poprzez odłączenie klemy aku na kilka minut.
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-29, 22:10   

Serdeczne dzięki, wysiadł przekaznik 700. To już trzeci , poprzednio od pompy paliwa i wtrysków/takie same/, Zaraz wy....mienię pozostałe. Pozdr. Loganik
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 22:20   

Nie lepiej wozić ze sobą i wymienić w razie potrzeby? Może te, co zostały, już się boją i będą grzeczne...? (;
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-30, 08:59   

Od dziś wożę jako zapasowe ale, :-D te co były w aucie/jeszcze dobre/.pozdr.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-30, 09:02   

Jest to jakieś rozwiązanie - ale ja, jako patentowy leń, dążę zazwyczaj do minimalizacji wysiłku: "nie swędzi - nie drapać" (;
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-30, 09:11   

Protestuję! Nie sadzę aby"Patentowy Leń" przerobił "5" na "7". :-D :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-30, 09:16   

A wiesz ile musiałbym z(a)robić, żeby po prostu kupić nową "7"? <;

Po drugie: to wbrew pozorom było naprawdę proste (nie to co kanały nawiewów podłogowych, które męczę od tygodnia /: ).
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-30, 11:37   

laisar napisał/a:
Jest to jakieś rozwiązanie - ale ja, jako patentowy leń, dążę zazwyczaj do minimalizacji wysiłku: "nie swędzi - nie drapać

Ja, jako len patentowy numer 2 woze w samochodzie tylko numer do assistance... ;-) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-30, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-06-30, 16:22   

Weź loganik i nie strasz.... :-(
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-06-30, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-30, 19:15   

Piotrres, bez obawy, w razie czego natychmiast Ci podrzucę :mrgreen: , mam 2 w zapasie :-D
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-07-01, 10:03   

loganik napisał/a:
Piotrres, bez obawy, w razie czego natychmiast Ci podrzucę :mrgreen: , mam 2 w zapasie :-D

Dzięki, wrazie czego zgłoszę si ę do Ciebie na konsultacje ;-D
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-07-15, 14:05   

Mam pytanie: jak zmienić temp. załączania wentylatora z 98 st.C na np 93-95 st.C ? Termostat i przekaźniki sprawne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 11:58   

W serwisówce o diagnostyce i konfiguracji nic o tym nie ma, ale jak się wczytać w opcje programu DDT2000, to wygląda na to, że chyba się powinno dać to zrobić - zmieniając parametry komputera wtrysku.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-07-18, 14:05   

Czy DDT2000 obsługuje ELM327 Bluetooth ? Z tego co czytałem długi wątek o programach do obsługi OBD i ECU to chyba nie. Jednym słowem chyba bedę musiał podjechać do serwisu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 14:38   

ELM chyba faktycznie nie działa, ale za to KKL jest dobry - a mimo wszystko wyjdzie pewnie taniej, niż ASO (;
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2022-07-03, 22:20   Klimatyzacja

Witam , mam pytanie bo widzę że podobny temacie , a mianowicie mam dacia dokker z silnikiem benzynowym 1,6 8v z 2013 roku , klima niby śmiga auto się nie grzeje tylko zauważyłem że w dużym upale klima chodzi jak powinna ale podczas jazdy , gdy gdzieś staje w korku wtedy powietrze leci delikatnie chłodne :( , sprawdzałem na postoju i widać tylko jeden wentylator od strony silnika , czy on jest do klimy i do chłodzenia silnika ?, On się kręci ale mam wrażenie że nie chodzi na pełnych obrotach z charakterystycznym odgłosem przy klimie , myślę że z tego powodu jest problem z dobrym chłodzeniem na postoju :) , możecie coś poradzić co sprawdzić ?
_________________
Michał K
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-03, 22:28   

Klima, alternator, pompa wody, oleju - to wszystko nie ma znamionowej wydajności przy obrotach jałowych.
Piekarnik który się robi pod maską w korku tym bardziej nie pomaga klimatyzacji.
Jeżeli nie masz danych historycznych to myślę że ciężko będzie stwierdzić czy wydajność spadła, zwłaszcza jeżeli nie podoba Ci się wydajność tylko podczas postoju.

Co rozumiesz przez charakterystyczny odgłos? Jeżeli elektrosprzęgło nie podaje na klimę podczas postoju, no to ciężko żeby klimatyzacja działała ;-)
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2022-07-03, 22:35   

barney napisał/a:

Co rozumiesz przez charakterystyczny odgłos? Jeżeli elektrosprzęgło nie podaje na klimę podczas postoju, no to ciężko żeby klimatyzacja działała ;-)


Wentylatory przy klimatyzacji mają duże obroty i w tym czasie wydają specyficzny dźwięk takiego ,,wycia '' nie mówię o wiskozie :)
U mnie tego nie słuchać :(
_________________
Michał K
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-04, 00:35   

A to chyba opisujesz dźwięk wentylatora chłodnicy odpalonego na najwyższym biegu/bez rezystora. No to fakt, zazwyczaj wyje jak odrzutowiec, ale generalnie to nie jest bieg który powinieneś usłyszeć kiedykolwiek bez wymuszenia go softem diagnostycznym ;-)

Moja rada skoro klima chłodzi, a wentylator chłodnicy działa - jeździć, obserwować. I przestać obserwować co się dzieje w przypadkach do których maszyna nie została przewidziana (auto służy do jeżdżenia, a nie stania w miejscu).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne