DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Za co go nienawidzę
Autor Wiadomość
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-25, 07:25   

sami-99 napisał/a:
No to mnie uspokoiliście, nawet nie będę tego zgłaszał, bo biegi do przodu działają prawidłowo.
I oczywiście spróbuję tego "knyfu" z wrzuceniem 3 biegu przed R

Weź spróbuj mocniej gałkę odepchnąć od siebie i wrzucić wsteczny ja tak robię i już mi nie zgrzyta
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-25, 22:41   

Właśnie myślałem, że może za mocno odpycham :mrgreen:
Generalnie bieg "R" nie wchodzi rzadko, ale sprawdzę wszelkie rady - DZIĘKI
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-13, 17:47   

odświeżę trochę moje jojczenie :mrgreen: .

Stuki szybek powoli doprowadzają mnie do wściekłości :mrgreen:
Początkowo stukało tylko w drzwiach od strony kierowcy od dwóch dni stuka już i po stronie pasażera, jak uchylę szybkę stukanie jest o wiele bardziej wyraźne :evil:

No i druga sprawa opadający fotel, czyli co jakiś czas regulacja oparcia, też już jest upierdliwa :mrgreen:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-13, 19:43   

gigi303 napisał/a:
Stuki szybek powoli doprowadzają mnie do wściekłości

U mnie od strony kierowcy po zamknięciu szyby słychać takie jakby pykanie, jakby szyba ocierała o ziarenka piasku :?:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-13, 20:20   

Bo może się i ociera?

@gigi303: Ja poniekąd rozumiem nerw na różne stukania (choć nie podzielam), ale na fotel? O ile nie dzieje się to co 15 min, to bez przesady - pozycję za "kółkiem" i tak jest dobrze co jakiś czas zmienić, więc w sumie to należałoby chwalić producenta, że wprowadził taki pro-zdrowotny wynalazek... (;
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-13, 20:24   

laisar napisał/a:
Bo może się i ociera?

Przedmucham i sprawdzę :-)
_________________
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-14, 10:37   

laisar napisał/a:
Bo może się i ociera?

@gigi303: Ja poniekąd rozumiem nerw na różne stukania (choć nie podzielam), ale na fotel? O ile nie dzieje się to co 15 min, to bez przesady - pozycję za "kółkiem" i tak jest dobrze co jakiś czas zmienić, więc w sumie to należałoby chwalić producenta, że wprowadził taki pro-zdrowotny wynalazek... (;


no trzeba szukać plusów w minusach :mrgreen: i się zgodzę raz w tygodniu podkręcić lekko oparcie to nie jest wysiłek, ale ile się przy tym nagadam ;-)

Co do szybek u mnie pomaga mocne stuknięcie szybki od góry i na parę godzin mam spokój :lol:
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-16, 09:44   

gigi303 napisał/a:
Stuki szybek powoli doprowadzają mnie do wściekłości
Początkowo stukało tylko w drzwiach od strony kierowcy od dwóch dni stuka już i po stronie pasażera, jak uchylę szybkę stukanie jest o wiele bardziej wyraźne

No i druga sprawa opadający fotel, czyli co jakiś czas regulacja oparcia, też już jest upierdliwa

Jesli Cie to pocieszy, u mnie w Thalii jest dokladnie to samo. Przyzwyczailem sie i jezdze. Moze jak bede w ASO to spytam sie czy nie da sie czegos z tym zrobic, ale poniewaz to zjawisko powtarzalne, to podejrzewam ze tak juz musi byc = taka jakosc wykonania.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-07-16, 10:20   

No i u mnie tyż. I klima czasem pochałasuj e ale wczoraj byłem w małej trasce i nie wyobrażam sobie jazdy poprzednim uniakiem w tym upale. No ale jak wiadomo do wygody łatwo się przyzwyczaić. pozdr
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-16, 15:35   

Mi już raz poprawiali w ASO niby nic nie wykryli ale na pewien czas miałem spokój, przywykłem już do stukania i całej reszty przypominam sobie o tym tylko jak kogoś wiozę i sie pyta , a co to :mrgreen:

Sam za jakiś czas jak znajdę wolną chwilę pogrzebie przy tym, przy okazji wygłuszania drzwi, ale zabieram się za to jak wypad sójki za morze :lol:


***
naprawione w ASo - przesmarowano prowadnice, stuki szybek ucichły praktycznie do zera, od strony kierowcy czasem jeszcze stuknie ale przeżyje :lol:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-22, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-24, 22:07   

Zaczynam tego mojego Nissana nienawidzić za pierdoły, nawet cena zakupu, eksploatacji i przestronności nie jest w stanie wstanie tego przesłonić.
Te PIERDOŁY potrafią zepsuć wszystko !!!
1. Wycieraczki - oryginalne hałasują a "płaskie" (o niebo lepsze) czasami nie wszystko zbierają
2. Zamki po jakimś czasie wkurzają jak w Żuku (te cholerne tulejki na trzpieniach piszczą jak głupie)
3. O silniku już nie piszę, bo mnie nikt nie przekona że to jest dobra i niezawodna konstrukcja
4. Tylne hamulce ostatnio zaczęły tak piszczeć że aż wstyd nawet na wsi jeździć, żeby jeszcze piszczało "coś", tzn albo okładziny, albo mechanizmy, ale piszczy i to, i to.
5. Roleta się już podarła i pokleiłem ją taśmą na gada.
6. Zaczęły piszczeć zaczepy pasów.
7. Chlapacze przednie co kałuże tacą mocowania.
8. Przy maksymalnym skręcie w lewo coś czasem puknie (pewnie już poleciała końcówka (22.000 km))
9. Co z tego że jest osłona silnika od spodu, jak nie ma uszczelki na masce i jest cała obryzgana błotem od spodu.
10. Z biegem wstecznym obchodzę się jak z jajkiem a i tak albo nie wskakuje, albo zgrzyta (podobno japońskiego projektu)
Stanisław Bareja "MIŚ" - " ale chodzi o to żeby te plusy nie przesłoniły minusów "
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 22:31   

Najwyraźniej rozrzut jakościowy jest spory, bo u mnie, w starszym przecież aucie, występuje tylko sporadyczny (1/m-c?) problem z wstecznym (a dużo jeżdżę tyłem bo mam ciasno pod blokiem) - wystarczy jednak popuścić sprzęgło i wchodzi bez problemu.
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-25, 14:29   

Tak, albo wrzucić najpierw bieg nr 3 a potem "R"
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-26, 21:15   

Mamert napisał/a:
9. Co z tego że jest osłona silnika od spodu, jak nie ma uszczelki na masce i jest cała obryzgana błotem od spodu.

U mnie po 10 miesiącach jest już czarny nalot od góry, szczególnie na akumulatorze.
_________________
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-07-26, 22:47   

Mamert napisał/a:

1. Wycieraczki - oryginalne hałasują a "płaskie" (o niebo lepsze) czasami nie wszystko zbierają
2. Zamki po jakimś czasie wkurzają jak w Żuku (te cholerne tulejki na trzpieniach piszczą jak głupie)
3. O silniku już nie piszę, bo mnie nikt nie przekona że to jest dobra i niezawodna konstrukcja
4. Tylne hamulce ostatnio zaczęły tak piszczeć że aż wstyd nawet na wsi jeździć, żeby jeszcze piszczało "coś", tzn albo okładziny, albo mechanizmy, ale piszczy i to, i to.
5. Roleta się już podarła i pokleiłem ją taśmą na gada.
6. Zaczęły piszczeć zaczepy pasów.
7. Chlapacze przednie co kałuże tacą mocowania.
8. Przy maksymalnym skręcie w lewo coś czasem puknie (pewnie już poleciała końcówka (22.000 km))
9. Co z tego że jest osłona silnika od spodu, jak nie ma uszczelki na masce i jest cała obryzgana błotem od spodu.
10. Z biegem wstecznym obchodzę się jak z jajkiem a i tak albo nie wskakuje, albo zgrzyta (podobno japońskiego projektu)


To i ja napiszę kilka słów.
Stuknęło mi właśnie 15.000 i przyczepić się mogę do:

1. wycieraczek - totalna tragedia, wszechogarniające uczucie taniości...,
2. wsteczny - zdarza się, że muszę wrzucać drugi raz, na szczęście jest to sporadyczne,
3. regulacja świateł - pokrętło sprawia wrażenie jakby miało po przekręceniu zostać mi w dłoni.

Do silnika przyczepić się nie mogę, mam 16 V i jestem bardzo zadowolony. Hamulce mi nie skrzypią. Zamek mam centralny na pilota. Pasy też są OK.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-26, 22:59   

Mikele napisał/a:
Zamek mam centralny na pilota.

Też mam na pilota, chodzi o element na słupku (trzpień z plastikową tuleją)
Dziś jeszcze dodam - kratka wlotowa powietrza do kabiny + brak filtra p/pył + profil maski powoduje zasyfienie wnętrza liściami i innymi badziewiami z rynienki podszybia.
Aaaa, zapomniałbym - lewarek, no ni cholery ta tandetna śrubka nie chce go trzymać na swoim miejscu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-26, 23:02   

Beckie napisał/a:
Mamert napisał/a:
9. Co z tego że jest osłona silnika od spodu, jak nie ma uszczelki na masce i jest cała obryzgana błotem od spodu.

U mnie po 10 miesiącach jest już czarny nalot od góry, szczególnie na akumulatorze.

To ja zapytam: skoro to aż taki problem, to czemu nie zainwestujecie w uszczelkę pod maską?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-07-27, 07:48   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=118

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-07-27, 09:27 ]
Dzięki za znalezienie - nie zdążyłem namierzyć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-07-27, 08:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-10, 13:00   

laisar napisał/a:
Najwyraźniej rozrzut jakościowy jest spory, bo u mnie, w starszym przecież aucie, występuje tylko sporadyczny (1/m-c?) problem z wstecznym (a dużo jeżdżę tyłem bo mam ciasno pod blokiem) - wystarczy jednak popuścić sprzęgło i wchodzi bez problemu.

Mam tak samo, z rzadka zdarza się by nie wchodził wsteczny. Min. dodać gazu. Pomaga, Lub ruch sprzęgłem ja radzi Krtek ;-) . Wsteczny nie ma synchronizacji i stąd, czasami pojaowa się ten problem. Co jak co, ale skrzynię biegów oceniam dobrze.
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-08-10, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-10, 22:01   

Dobrze jest też wrzucić bieg 3 i potem R - pomaga i nie skrzypi :-D
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-22, 13:37   

dopisuję kolejny punkt do mojej listy płaczu :evil: :-P
wkurza mnie ten niewysilony silnik o sprawdzonej konstrukcji :lol: :evil: codziennie po nocy jak ruszam po paru kilometrach gaśnie, autko jest zimne i telepie je jak traktorem ale tak zawsze było więc zdążyłem się przyzwyczaić bo ten typ tak pewnie ma że jeździ jak kombajn ale gaśnięcia nie zdzierżę :-P
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-22, 13:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 14:41   

Jeśli od początku telepało, tzn że od początku było coś nie teges - to nie jest żadne TTTM, tylko awaria taka sama jak teraz jeszcze gaśnięcie.

U mnie przez 30 tys. km nie było ani jednego przypadku tych objawów.

Czyli: wkurza Cię nie silnik, tylko awaria d: - dokładnie tak samo, jak byłoby w każdym innym aucie...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-22, 14:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-22, 19:06   

to telepaanie na zimnym silniku jak traktorem nie jest normalne w dacii??? chyba gdzies czytałem że u kilku osób też tak telepie na zimnym :-)


wkurza mnie awaria silnika więc idąc za tym sam silnik też ;-) :-P
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-22, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 19:56   

Nie, nie jest normalne - nawet jeśli u kogoś występuje, to również z powodu awarii:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2163
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2206
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2250
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2299
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-08-22, 19:58   

Przy zimnym silniku to powinieneś mieć wyższe obroty,a silnik ma pracowąć równo.Za
"telepanie" w większości przypadków odpowiada uszkodzona cewka.Przy zimnym silniku-zwłaszca po wilgotnej nocy cewka ma przebicie i jeden(a czasem i dwa)cylindry nie pracują.Jak się rozgrzeje wszystko wraca do normy.A przy tych objawach,zamiast się wkurzać,jedź do serwisu(byle przyzwoitego) i niedaj sobie wmówić TTTM.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne