DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-04-12, 17:28
Jazda na światłach dziwny paradoks
Autor Wiadomość
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-07, 20:41   

DUCATI napisał/a:

Co do migaczy (ktore chyba faktycznie sa mniej widoczne przez te swiatla) to jeszcze bym dodal mode na dziwaczne ich imiejscawianie - w lusterkach, po wewnetrznej stronie lefrektorow, wokol lefrektora... Miejsce migacza jest na krawedzi auta, czyli na zewnatrz lefrektorow i to powinno byc unormowane przepisem.


Do dzisiaj myślałem, że nowe VW mają .ujowo umieszczone kierunkowskazy przednie, ale okazuje się, że tylne (kierunkowskazy są obwódką tylnych pozycyjnych+stopu) są niewidoczne w słońcu przy zapalonych stopach.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-10, 00:32   

Nie chcę rozgrzewać znowu dyskusji, więc tylko informacyjnie, do przemyślenia przez zwolenników i przeciwników: zacząłem już sam sprawdzać statystyki wypadków, ale okazało się, że profesjonaliści mnie uprzedzili (i dobrze!) - http://motoryzacja.interi...a-zycie,1331895

Dla dociekliwych: źródła danych - http://www.policja.pl/por...ki_drogowe.html

I wynikająca z nich np taka ciekawostka: koronnym argumentem przeciwników świateł jest wzrost o 2660 liczby wypadków w 2007 r. wzg. roku 2006 - tyle że 2303 z nich wystąpiło w okresie 01.01-16.04 i 01.10-31.12, czyli wtedy gdy nic się w przepisach dotyczących świateł w dzień nie zmieniło...

stat_wyp_2000-2008.png
Dolna tabela - dane syntetyczne: plus to wzrost, a minus to spadek liczby wypadków w danym miesiącu.
Plik ściągnięto 1152 raz(y) 78,68 KB

stat_wyp_2000-2008.zip
Spakowany arkusz Excela z danymi:
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 6,77 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-10, 00:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-08-10, 22:21   

ogólnie mam wrażenie olbrzymiej propagandy. Jak słyszę, że przez kierowców w wieku 18-24 na drogach średnio giną 3osoby na dzień, po czym słyszę w tej samej telewizji że rok do roku na drogach rocznie ginie ok. 3000osób to po mojemu 3x365=1095, czyli troszkę więcej niż 1/3 i szczerze mówiąc w takim porównaniu nie wiem czy to dużo czy mało.

Niestety statystyki nie mówią o tym czym jeżdżą młodzi kierowcy, w jakim to jest stanie i ile % kierowców stanowi ta grupa 18-24lata, bo osobiście mam wrażenie że pewnie blisko 1/3 (może się mylę). Tak samo jest ze światłami, liczbą wypadków itp. warunki są niepowtarzalne, liczba samochodów ciągle się zmienia, a drogi (przynajmniej w moich okolicach) stają się coraz bardziej dziurawe (no akurat z tego co pamiętam w 2007roku po delikatnej zimie były w bardzo dobrej kondycji).

Jak dla mnie (niegdyś "młodego naukowca" jeżdżącego po różnorodnych konferencjach, turniejach, wykładach, zjazdach itp.) te statystyki są do d***. To są puste liczby. Niech powiedzą wprost 50% wypadków corocznie powoduje grupa w wieku 18-24lata, przy czym 10% kierowców należy do tej grupy - wtedy można mówić o problemie. Skąd ja biedny fizyk, czy tam informatyk mam wiedzieć czy 1/3 wypadków to dużo czy mało? Co więcej nie mówi się 1/3 tylko "codziennie młodzi kierowcy zabijają 3 osoby na drogach", tak żeby w następnym niusie można powiedzieć że w Polsce rocznie ginie aż 3000ludzi i jest to najgorszy wynik w Europie.

Tak samo ze światłami - jak mi zamontują światła dzienne za frajer to niech będzie. Pytanie - dlaczego w Polsce wprowadza się nakaz czegoś nie zapewniając na to funduszy - mam na myśli wymianę dokumentów (obowiązkową i odpłatną) i wiele podobnych.
Dlaczego mam płacić za czyjeś widzi mi się (chociażby miało mnie to kosztować 1 piwo tygodniowo)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-10, 22:37   

1. Jak Cię to interesuje, to zajrzyj po prostu do linki policyjnej - sporo z tych danych jest tam dostępnych.

2. Po krótkich artykułach informacyjnych nie należy po prostu zbyt wiele oczekiwać...

3. Nie tylko w Polsce wprowadza się różne pomysły (a z innych rezygnuje).

4. Dlaczego? Bo tak! d: A bardziej serio - zazwyczaj stoją jednak za tymi działaniami jakieś argumenty (choć czasem rzeczywiście zdarzają się zwykłe przekręty).

Jeśli natomiast pytałeś filozoficznie, to odpowiedź brzmi: "tak to już jest w »demokracji« - najgorszym z ustrojów, ale od którego wszystkie inne są jeszcze gorsze" (co ludzie skrupulatnie przetestowali - najczęściej na swoich bliźnich...).
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2009-08-11, 23:31   Dość

Miałem nie zabierać głosu w tym temacie, bo kosztuje mnie to dużo nerwów, ale dopadła mnie automatyczne powiadomienie i mam jeden podstawowy postulat, który znajdzie się na końcu tej wiadomości. Ale do rzeczy :evil: . Na początek proponuje wszystkich zwolenników jazdy na światłach w dzień przebadać w sposób rzetelny w gabinetach okulistycznych (europejski poziom wyposażenia gabinetu i wiedzy, zapału, lekarza - bez łapówek). Powód sami zainteresowani przyznają się, że nie widzą (sic!) w "biały dzień" bryły o kubaturze przekraczającej 5 m sześciennych. Wynik badania wszyscy przebadani nie dostają Prawa Jazdy, co skutkuje zmniejszeniem ilości pojazdów a w konsekwencji olbrzymia poprawa bezpieczeństwa na drogach. Dodatkowo pozostałym użytkownikom dróg przebadać profil psychologiczny i zabrać "prawko" wszystkim agresywnym, niedorozwiniętym (poniżej IQ 101), tzw. "zaciętym", złośliwym, jeżdżącym lewym pasem wolniej niż użytkownicy prawego pasa, alkoholikom, narkomanom, wprowadzającym modyfikacje np. w oświetleni przez zakładanie niewłaściwych żarówek lub o zwiększonej mocy. Skutek jak wyżej. W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy przebadać, co najmniej dwukrotnie, rzetelnie, w ciągu roku pojazdy na drogach (to już będzie możliwe, bo będzie niewielka ilość) i wyeliminować kierowców (nie tylko samochody), którzy permanentnie nie mają właściwego stanu pojazdu (światła, hamulce, zawieszenie, układ wydechowy, geometria nadwozia). I już!!! Bezpieczeństwo na drogach będzie fenomenalne! Teraz jak sądzę pojawią się głosy, że to faszyzm itp. A czym jest innym, prawo ograniczające wolność wyboru jednostki (przy braku jednoznacznych wyników badań)? :evil:
Nie zamierzam więcej polemizować, bo to prawda, że uważam, że 90% „kierowców", z takich czy innych powodów, nie powinno kierować pojazdami. Żadne argumenty do zwolenników jazdy na światłach nie docierają. A to ekologiczne, a to ekonomiczne, fizjologiczne czy też statystyczne. W ferworze polemiki sami potrafią sobie zaprzeczyć (dziś przeczytałem cały temat) powołując się na to same źródło, ale w innym miejscu tematu. Było by to zabawne gdybym nie był tak :Emil: . Po prostu mam dosyć ułomnych
Cytat:
facetów i facetki
, którzy wślizgujących się do mojej kieszeni zamiast albo to się leczyć albo jeździć komunikacją zbiorową.
:!: No i na końcu mojego przydługiego i ostatniego w tym temacie postu (mam nadzieję) zgłoszę mój główny postulat - zamknąć ten temat i ewentualnie otworzyć nowy mówiący o światłach dzienny a w sposób techniczno - serwisowy. Dość wylewania g**** jak na innych, tym podobnych forach bo w tym temacie jest go sporo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 15:15   

@Potworny: Zjedz/wypij/przeczytaj/posłuchaj coś dobrego albo idź na spacer - czy co tam lubisz robić dla odstresowania... Szkoda nerwów na wirtualne głupoty (;


Teraz ad rem, w kolejności wątków dowolnej.

Nie będzie żadnego zamykania tematów - bo właśnie po to istnieją fora, żeby dyskutować. Ale wolność wypowiedzi, to również prawo do nie czytania - wszelkie powiadomienia można powyłączać, a tematy i użytkowników ignorować. Jeśli jednak jakieś fragmenty dyskusji przekraczają ogólnie przyjęte granice, to po prostu je wskaż - w uzasadnionych przypadkach nastąpi interwencja. Najpierw bardzo jednak proszę o przyjrzenie się własnym wypowiedziom, czy aby zbytnio się do tych granic nie zbliżają - dyskusja jest owszem, khm... żywiołowa (?), ale nie sądzę, żeby kwalifikowała się na "wylewanie g***", a osoby biorące w niej na "ułomnych".

Postulowany temat techniczno-serwisowy już istnieje - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2263 - i jakkolwiek nie ma obowiązku czytania forum (p.w.), to proponując coś wypadałoby już sprawdzić stan rzeczy.

Co do meritum - było już o tym: rzecz nie w tym, czy się widzi, ale w tym, że oświetlony pojazd widzi się lepiej. I to jest argument fizjologiczny - za światłami... Natomiast jaki jest wpływ na całokształt bezpieczeństwa, to właśnie sprawa dyskusyjna - a argumenty ekonomiczno-ekologiczne są tylko pochodną tej podstawowej kwestii. Przecież nieprodukowanie zderzaków, pasów, poduszek bezpieczeństwa itp - byłoby jeszcze bardziej ekonomiczne i ekologiczne, a mimo to niewielu mają przeciwników.

Dla tych ostatnich mam zresztą radę: prawa uchwalane są przez ludzi dla ludzi - a jeśli ktoś się z jakimś nie zgadza, to istnieją odpowiednie narzędzia do ich zmiany, włącznie z "instytucją" nieposłuszeństwa obywatelskiego...

(Przy okazji - przeciwnicy pasów powinni jeszcze wozić ze sobą oświadczenie, że w ramach wolności osobistej nie życzą sobie ratowania w razie wypadku).

Dalej: sama z siebie statystyka nie jest jakimkolwiek argumentem za czymkolwiek - to tylko suche dane. Ich interpretacja i wynikające dalej wnioski - mogące być argumentami - podatne są natomiast na subiektywizm. I właśnie dyskusja pozwala je zbadać z innych pozycji celem sprawdzenia, czy udało się w nich jednak zachować obiektywizm.

Umiejętności kierowców i stan pojazdów - rzeczywiście bywają tragiczne i osobiście wielu owym pomysłom bym przyklasnął, zwłaszcza że niektóre wymagają wyłącznie skuteczniejszej egzekucji już obowiązujących przepisów. Tyle że nawet w pełni sprawnym samochodem, na dobrej drodze, zupełnie zdrowy człowiek także może spowodować wypadek... Jednak tak naprawdę to ten wątek trochę obok głównego w tym temacie.


Tak więc życzę więcej spokoju, otwartości i merytoryczności (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-12, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 19:29   

@laisar: jestem, jak widać, mało konsekwentny... :oops: i jednak ponownie napiszę bo i tak nie wysłuchałeś mojego głównego postulatu..... :evil:
laisar napisał/a:
Szkoda nerwów na wirtualne głupoty (;
Gdyby to było wirtualne ... można by to wyłączyć jak np. telewizor...Ale :evil: to dociera do mnie codziennie i nie w sposób wirtualny - zapewniam (głupota, arogancja, złodziejstwo, nie liczenie się z innymi itp.) Na omawianie szkoda czasu...
laisar napisał/a:
Teraz ad rem, w kolejności wątków dowolnej.

laisar napisał/a:
proponując coś wypadałoby już sprawdzić stan rzeczy

Ależ wiem doskonale. Tylko mam wrażenie, że np. nie udzielasz się w tamtym temacie tak dużo jak w tym. A może się mylę?. Żeby nie było - chodzi mi o ilość (bezwzględną) postów.
laisar napisał/a:
Jeśli jednak jakieś fragmenty dyskusji przekraczają ogólnie przyjęte granice, to po prostu je wskaż
Wszystko zależy od wyznaczonego poziomu - w moim przypadku, w połączeni z wydarzeniami nie wirtualnymi (w części postów), poziom został przekroczony. I co? I :evil: ....
laisar napisał/a:
rzecz nie w tym, czy się widzi, ale w tym, że oświetlony pojazd widzi się lepiej
To jest nie prawda! Albo się widzi albo nie. To tak jak z ciążą. Nie można być trochę w ciąży.
laisar napisał/a:
Przecież nieprodukowanie zderzaków, pasów, poduszek bezpieczeństwa itp
To czysta retoryka obliczona na efekt. Pragnę przypomnieć, że istnieje sporo pojazdów, w których nabywca może wybrać poziom bezpieczeństwa (czyżby Dacia?). Przypomnę, że chodzi o wolny wybór jednostki :evil:
laisar napisał/a:
prawa uchwalane są przez ludzi dla ludzi
Jak wyżej. Sprawa mocno dyskusyjna. Dziś, w naszym kraju, prawa ustalają ludzie, których nigdy bym o to nie prosił. Zrobili to (wprowadzili takie prawo) nie pytając mnie o zdanie (to w rozumieniu ogólnym - społecznym). Grupa społeczna zwana politykami, będąc przeświadczona, że wie lepiej (nie mając najmniejszych powodów by tak uważać), naciskana przez lobbystów (różnej maści), w sposób arogancki narzuca prawa, które w większości są na żenującym poziomie (liczne błędy, luki, wzajemne wykluczenia itp.) Znowu nie będę zagłębiał się w wątek.
laisar napisał/a:
to istnieją odpowiednie narzędzia do ich zmiany,
Jak sądzę widziałeś albo może zrobiłeś coś takiego. Jak nie to jest demagogia. Nie znam nikogo, komu się to udało (uściślając - osoba cywilna bez poparcia polityków i z wyłączeniem Prawa Karnego).
laisar napisał/a:
przeciwnicy pasów powinni jeszcze wozić ze sobą oświadczenie, że w ramach wolności osobistej nie życzą sobie ratowania w razie wypadku
No tu dałeś czadu.... Może wystarczy, że w razie wypadku po prostu zapłacą za leczenie?
laisar napisał/a:
sama z siebie statystyka nie jest jakimkolwiek argumentem za czymkolwiek
I tu się zgadzam. Ktokolwiek, kiedykolwiek miał do czynienia ze Statystką wie, że można wpływać na wynik a nawet na prezentację danych, a co za tym na rozumienie zjawiska... i nie ma to nic wspólnego z subiektywizmem odczytywania prezentowanych statystyk.
Na koniec spytam się (a pytanie jest retoryczne): ilu kierowców biorących udział w wypadkach drogowych miało włączone światła? I nie mają tu nic do rzeczy okoliczności wypadku! Przecież włączone światła mają być (według zwolenników świateł) remedium na wszystko! Myślę, że należy zastanowić się: dlaczego zdarzają się wypadki drogowe?. No i dochodzi się do wniosku, że tylko zdrowie fizyczne a przede wszystkim psychiczne kierujących, połączone z dobrym stanem technicznym pojazdów jest gwarantem poprawy bezpieczeństwa na drogach w warunkach istniejących (infrastruktura drogowa itp.)
Cytat:
i merytoryczności (:
Moja wypowiedź była adekwatna do dotychczasowej „merytoryki” tego temat (z stąd mój kac moralny po zabraniu głosu w tym temacie).
I teraz daję uroczyste słowo, że od tej pory ten temat już dla mnie nie istnie. Hough!
Kazali mi to przysiąc: żona i lekarz domowy :lol:
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 19:53   

Potworny napisał/a:

laisar napisał/a:

rzecz nie w tym, czy się widzi, ale w tym, że oświetlony pojazd widzi się lepiej

To jest nie prawda! Albo się widzi albo nie. To tak jak z ciążą. Nie można być trochę w ciąży.


No to powiedz to wojakom - po kiego czorta ubierają te zielone wdzianka??? Jeżeli jednak uznasz, że ma to sens, to zastanów sie czy przypadkiem samochodów również nie dotyczy gra światło-cieniem :-)
A włączenie świateł po prostu zmniejsza ryzyko niedostrzeżenia samochodu jadącego z przeciwnej strony (np. wyłaniającego sie z lasu).

Potworny napisał/a:

laisar napisał/a:

przeciwnicy pasów powinni jeszcze wozić ze sobą oświadczenie, że w ramach wolności osobistej nie życzą sobie ratowania w razie wypadku

No tu dałeś czadu.... Może wystarczy, że w razie wypadku po prostu zapłacą za leczenie?

No tu oboje daliście czadu :-)

Potworny napisał/a:
Przecież włączone światła mają być (według zwolenników świateł) remedium na wszystko!


1. Nie doczytałem tego (no ale jestem misiem o bardzo małym rozumku)
2. Osobiście nigdy tego nie twierdziłem.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 20:03   

mag napisał/a:
Potworny napisał/a:

laisar napisał/a:

przeciwnicy pasów powinni jeszcze wozić ze sobą oświadczenie, że w ramach wolności osobistej nie życzą sobie ratowania w razie wypadku

No tu dałeś czadu.... Może wystarczy, że w razie wypadku po prostu zapłacą za leczenie?


No tu oboje daliście czadu


Jestem za !
_________________
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-08-12, 20:17   

Tak Loganiku. Po ostatniej nocnej jezdzie jestem zdania, że piesi idący poboczem /a często idą jezdnią/ powinni mieć odblaski obowiązkowo. Toże samo rowerzyści /po wsiach nie mają żadnego oświetlenia w 90%/ Horror. pozdr
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 20:31   

jurek napisał/a:
że piesi idący poboczem /a często idą jezdnią/


Dodatkowo ich ulubionym kolorem ubrania jest czarny. :evil:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 20:39   

loganik napisał/a:
Jeśli się nie mylę w większości krajów Europy w dzień jezdzi się bez świateł

Mylisz się: http://pl.wikipedia.org/w..._dnia_w_Europie

Czyżbyś chciał napisać:

"jak oni to robią, że mają dużo mniej wypadków niż my, choć jezdzą na światłach?"

? <;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-12, 20:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-12, 22:10   

I tu Cię mam Laisar :-D , świeci 20 państw/niektóre nie cały rok/ a jak na razie Europa liczy 46 pństw. :mrgreen:
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-08-12, 22:10   

1) Proszę nie mieszać przepisu o pasach bezpieczeństwa z przepisem o światłach. Ten pierwszy dotyczy tylko mojego bezbieczeństwa, drugi - wszystkich.
2) Określenie Laisar'a "oświetlony pojazd widzi się lepiej" rozumiem tak, że "widzi się go wcześniej". A to rzecz nie do wzgardzenia. Z setek obiektów będących w polu widzenia kierowcy - akurat możliwie wczesne zauważenie pojazdu jadącego z naprzeciwka jest cenne.
3) Prawa są uchwalane jak są - i nic na to nie poradzimy. Czy z tego wynika, że możemy stosować tylko te, do których mamy przekonanie?
4) Poziom dyskusji na forach wyznaczają też ci, którzy zamiast wysunąć własne argumenty lub ustosunkować się do argumentów innych stwierdzają:
temat jest głupi, dyskutanci kretyni więc zabieram zabawki i więcej mnie tu nie zobaczycie.
Zatem - Adieu :evil:
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-08-12, 23:54   

Potworny napisał/a:
A to ekologiczne, a to ekonomiczne, fizjologiczne czy też statystyczne.


-ekologiczne, ekonomiczne:
--przeciw:
---mniejsze spalanie
---mniej wydatków na paliwo
---mniej wydatków na żarówki
---ochronimy przyrodę
--za:
---koszt wypadku (uszkodzenie pojazdu, leczenie, pochówek) spowodowanego przez niezauważenie samochodu bez świateł (trzeba by policzyć ile takich wypadków by było :D)

Koszty "przeciw" łatwo policzyć, koszty "za" dość ciężko.

-fizjologiczne:
--przeciw:
---???
--za:
---łatwiej zauważyć samochód

-statystyczne:
--przeciw
---brak :D
--za
---brak :D

mag napisał/a:
No to powiedz to wojakom - po kiego czorta ubierają te zielone wdzianka???

Np. z takiego powodu: :D
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 2 grudnia 2004 r.
w sprawie wzorów oraz noszenia umundurowania i oznak wojskowych przez żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych

edit
z artykułu we wprost:

"Lekarze twierdzą, że ludzkie oko potrzebuje czasu, by dostosować się do nagle rozbłyskującego światła. Dlatego przy słabym oświetleniu lampa auta jadącego z naprzeciwka powoduje chwilowe oślepienie kierowcy."

Ja pie....ole, przy takim uzasadnieniu powinniśmy w nocy, w deszczu, po zmierzchu, w śnieżycy jeździć bez świateł. Scyzoryk mi się w kieszeni otworzył.
--
pozdrawiam
kierek - zwolennik świateł
Ostatnio zmieniony przez kier 2009-08-12, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 11:00   

loganik napisał/a:
I tu Cię mam Laisar

No dobrze, wydało się - jestem euroszowinistą: piszę "Europa", a myślę "Unia E." d;

A bardziej serio: naprawdę byłem właśnie przekonany, że rozmawiamy o Unii - mea culpa.

Ale jak nie, to w takim razie, jak już, 49 (plus dwa de facto niepodległe, plus 7 terytoriów autonomicznych, które miewają sporo własnych praw): http://pl.wikipedia.org/w...lityczny_Europy

(;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-13, 23:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-13, 19:04   

Szkoda Twojego tłumaczenia się, i tak stawiasz piwo :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 21:26   

Dobra, dobra - jak zorganizujecie jakiś spot (d;
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2009-08-13, 21:54   

Dziwnie myślicie! światła w dzień nie są do poprawienia żadnego bezpieczeństwa. To kasa i to duża ok 300 zł od każdego kierowcy w ciągu roku. Bo niby czemu ja na rowerze mogę jechać bez świateł? A kto jest bardziej narażony, rowerzysta który czynnie uczestniczy w ruchu drogowym, czy pieszy? Dajcie sobie spokój, te wszystkie argumenty i sondaże robi się tak jak komuś pasuje, a ludzie jak przeczytają w gazecie to myślą 'to musi być prawda'.
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-13, 22:42   

Leo2 napisał/a:
światła w dzień nie są do poprawienia żadnego bezpieczeństwa. To kasa i to duża


100% racji
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-14, 08:19   

Od początku tak twierdzę :!:
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2009-08-14, 09:11   

Nie wiem jaka była motywacja wprowadzenia jazdy na światłach w dzień, ale ja zauważyłem jedną prawidłowość. Jeszcze gdy można było jeździć bez świateł dosyć często zdarzało mi się ostro hamować, ponieważ z naprzeciwka kierowcy wyprzedzali na trzeciego. Od momentu, gdy zacząłem jeździć z włączonymi światłami ilość takich przypadków znacząco się zmniejszyła. Dlatego dla mnie nie ma znaczenia jakie jest Wasze zdanie na ten temat, ale ja zawsze będę jeździł z włączonymi światłami (chyba, że wprowadzą zakaz).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-14, 09:26   

100% racji
_________________
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-14, 18:01   

Dzisiaj, godz.14 , dość kręta droga, z naprzeciwka motocykl, za nim nowe audi/duży gril/, blachy WW, za kierownicą tęga blondyna, i co? musiałem uciekać na pobocze, dobrze że w tym miejscu byłoł, bo zaczęłła wyprzedzać motor. I co z tego że jechałem na światłach i byłem widoczny/ a może światła ją oślepiły i nie widziała motoru? Droga Przeworsk- Dynów.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-14, 18:47   

Ciekawe, czy zrobiłaby tak samo gdybyś jechał TIRem :?:
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne