Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-19, 21:59
p0501 napisał/a:
a czy ktoś wie jakie było uzasadnienie usunięcia tej opcji z oprogramowania
Podobno (wg pracownika ASO) to kwestia dodatkowego przeplywomierza, z ktorego zrezygnowano przy okazji pierwszej modernizacji. "Za to" dodali poleczke pod konsola, zmodyfikowany uklad hamulcowy, zamek bagaznika polaczony z zamkiem centralnym. lakierowana atrape chlodnicy, przetloczenie na klapie bagaznika, "biale" kierunkowskazy z tylu (choc niektore rzeczy to tylko w laureatach). Przy okazji: co jeszcze sie wtedy zmienilo?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-19, 23:00
KaS602 napisał/a:
Podobno (wg pracownika ASO) to kwestia dodatkowego przeplywomierza
Pracownik ASO to debiutant, bo i tak musi być przepływomierz do kompa silnika, a te dane były z niego "wyciągane". Moim zdaniem wyłączyli tą opcję bo im klienci za bardzo marudzili, że DUUUUŻO pali, co zresztą jest prawdą.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-09, 19:11
W moim dzisiaj odebranym MCV mam m.in. dwie funkcje komputera:
b) licznik przebiegów częściowych
f) Przebyty dystans od ostatniego wciśnięcia przycisku "Top Depart"
Czym właściwie te dwie wielkości się różnią? Pozostałe wskazania odnoszą się właśnie do wciśnięcia powyższego przycisku, ale używa się go także w resetowaniu licznika przebiegów częściowych (b), a o resetowaniu wskazania "f" nie ma w instrukcji ani słowa... Czy wskazania np. zużycia paliwa odnoszą się do "b" czy do "f"
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-09, 19:26
zielony napisał/a:
W moim dzisiaj odebranym MCV mam m.in. dwie funkcje komputera:
b) licznik przebiegów częściowych
f) Przebyty dystans od ostatniego wciśnięcia przycisku "Top Depart"
Czym właściwie te dwie wielkości się różnią? Pozostałe wskazania odnoszą się właśnie do wciśnięcia powyższego przycisku, ale używa się go także w resetowaniu licznika przebiegów częściowych (b), a o resetowaniu wskazania "f" nie ma w instrukcji ani słowa... Czy wskazania np. zużycia paliwa odnoszą się do "b" czy do "f"
"f" też resetujesz przyciskiem na zegarach, zerując to zerujesz również średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, itp.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-09, 20:09
jackthenight napisał/a:
"f" też resetujesz przyciskiem na zegarach, zerując to zerujesz również średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, itp.
Zużycie paliwa tyczy "f".
Dzięki Oczywiście, tego się domyśliłem i już to zrobiłem wcześniej (stojąc w garażu - testować będę od jutra). Zastanawia mnie, czy to "b" - to jest tylko taki dodatkowy licznik odległości. Mogliby to wyraźniej opisać w instrukcji...
Drugi znak od prawej to nie jest T tylko pionowa kreska z minusem" |- " pisane razem - wcześniej zapomniałem napisać. Natomiast pierwszy z prawej, to małe "o".
Błąd występuje również na rozgrzanym silniku i po skasowaniu (wyłączeniu diagnostyki) wciąż powraca.
Zresztą - na temat tych komunikatów w manualu seriwsowym piszą w ogóle tyle:
Cytat:
3 - Wyświetlanie usterek zapisanych w pamięci.
a - Czujnik poziomu paliwa
Jeśli pojawi się usterka czujnika poziomu paliwa, w ciągu 100 s mogą zostać zapisane dwa komunikaty:
- « Jo » w przypadku przerwanego obwodu czujnika poziomu paliwa,
- « Jc » w przypadku zwarcia czujnika poziomu pa-liwa.
b - Sygnał przepływu paliwa
Jeśli pojawi się usterka przepływu paliwa, pojawia się komunikat « d ».
- « to » w przypadku przerwanego obwodu sondy temperatury płynu chłodzącego.
- « tc » w przypadku zwarcia z masą sondy temperatury płynu chłodzącego.
Uwaga:
Nie należy uwzględniać tych informacji w celu wykonania dokładnej diagnostyki. Wykorzystać podręcznik do diagnostyki
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-06-16, 19:09
laisar napisał/a:
Wtyczkę zawsze można wyjąć, a auto i tak powinno działać, ale... właściwie to po co?
Nie odczuwam potrzeby migających świtełek. A pytam się dlatego, że ze względu na silnik prawdopodbnie bym kupował Laureate (choć wyposażenie Ambience mi wystarcza).
Borys
Ale co niby miga? Bo jeśli chodziło o te posty powyżej, o odczytach "to" itp, to pokazują się one wyłącznie w trybie diagnostycznym, który trzeba specjalnie uruchomić - normalnie nic takiego się nie wyświetla [:
To zależy w jaki sposób zostało zlikwidowane - jeśli całkowicie usunięte z oprogramowania, to nic z tego, ale jeśli tylko wyłączone, to pewnie tak. I obstawiałbym to ostatnie, bo wcześniej tak to właśnie było robione w niższych wersjach wyposażenia. Ale nie jest to takie proste, bo o ile oprogramowanie serwisowe da się znaleźć w Sieci, to jest problem z odpowiednim interfejsem fizycznym - oryginalny kosztuje sporo pieniędzy (bodajże kilkaset euro?), a jak na razie nie widziałem żadnego z innego źródła...
A w pomoc ASO jakoś ciężko mi uwierzyć - ale kto wie? <;
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-27, 20:10
Co prawda nie mam kompa pokładowego w moim Nissanie, ale dziś z nudów pobawiłem się trybem serwisowym i chyba wiem dlaczego wskazania spalania chwilowego i średniego są przekłamywane.
Kreski na wyświetlaczu podają ŚREDNIĄ ilość paliwa.
Po włączeniu trybu serwisowego (naciśnięcie i przytrzymanie przycisku na zegarach podczas załączenia zapłonu), można przejść do dokładnej ilości paliwa w baku.
Wszystko jest w porządku kiedy auto stoi. Jeżeli jednak ruszymy, dzieją się cuda nie widy, wskaźnik paliwa lata jak żyd po pustym sklepie, pokazuje od 0 do pełnego baku, przy 15l na postoju.
Czy miał ktoś problem ze wskazaniami przebiegu w komputerze pokładowym? Między licznikiem przebiegów dziennych, a przebiegiem na komputerze mam różnice i to czasem bardzo znaczne (komputer pokazuje mniej). Przykłady: 498,2 - 491,1 albo 170,6 - 89,3.
Pewnie nie obejdzie się bez serwisu.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-10-13, 09:49
RWw, Najprawdopodobniej jest to wina tego, ze czasami komputer sie sam resetuje - wskazania przebiegu dziennego pozostaja na wczesniejszym poziomie, a wskazania komputera biegna od zera. Stad roznica.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-10-13, 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum