Wysłany: 2009-09-04, 13:05 Nie działa ogrzewanie wnętrza
Problem dotyczy co prawda konkretnego fiacika, ale zasada działania ogrzewania wnętrza pewnie jest podobna jak w innych autach.
Mianowicie: po ustawieniu temperatury ogrzewania na max powietrze z kratek jest zimne niezależnie od temperatury silnika. Wężyk zasilający nagrzewnicę (przed przegrodą) jest ciepły, powrotny zimny.
Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie? Czy w nagrzewnicy, czy może raczej na wężykach?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-04, 15:29
A sprawdzales poziom plynu w ukladzie chlodzenia silnika? W Sienie pierwszym objawem za niskiego poziomu wspomnianego plynu bylo wlasnie niedzialanie ogrzewania.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-04, 17:13
Skoro wężyk zasilający nagrzewnicę jest ciepły, a wyjściowy jest zimny to sprawdź czy linki cięgna otwierają zawór nagrzewnicy. Sprawdź - być może linka pękła albo wyskoczyła z pokrętła regulacji temperatury ogrzewania.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-04, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-04, 19:54
We Fiacie Uno wymieniałem kiedyś taki zawór hydrauliczny - zamyka - otwiera dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy. We fiacie Uno sterowało się dopływem ciepłej wody do nagrzewnicy.
W tamtym Bravo podczas obracania pokrętła z zimne do ciepłe zmienia się nieco prędkość powietrza z nawiewu a przy końcowym położeniu pokrętła słychać jakby otwarła się jakaś klapka.
Jakie mogą być tego przyczyny - zapowietrzenie, zatkanie?
Spróbuj odpowietrzyć układ - w Seicento miałem takie specjalne "kraniki" do odpowietrzania. Jeżeli nie pomoże to może faktycznie masz regulację zaworem [w Seicento nie było], lub coś się zatkało - choć nie sądzę. Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany.
Zobacz, ćzy wężyk zwrotny z nagrzewnicy nie jest gdześ załamany.
W komorze silnika wężyki biegną w linii prostej i raczej nie mają się jak załamać, żeby sprawdzić za przegrodą trzeba by pewnie zdemontować konsolę środkową jackthenight, żeby dostać się do tego zaworu pewnie też bez zdjęcia konsoli się nie obejdzie ?
Czyli jak wejściowa rurka jest ciepła to i wyjściowa powinna być ciepła.
Nie masz za mało płynu - tak jak pisał KaS ?
Może się zapchało - nie wiem Becki - tylko tak strzelam na oślep.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-05, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
Odpowietrzenie pomogło, ale w zbiorniczku wyrównawczym był płyn. Podczas odpowietrzania naciskałem na węże i wtedy płynu zaczęło ubywać - dolałem jakieś 2,5 l !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum