Ja niby też, ale sprawdziłem w ASO - i mieszalniki rzeczywiście są różne konstrukcyjnie, więc to na pewno to jest przyczyna kłopotów kol. siwego-34 (a poniekąd i Filtronu...).
Przy okazji dowiedziałem się, że noty technicznej nt adaptacji filtra w PL nie ma, aczkolwiek ASO i tak może się podjąć takiej pracy - o ile będą dostępne odpowiednie części dla danego samochodu (a właściwe - właśnie jego mieszalnika). Oczywiście - odpłatnie: za całość ok. 1kzł... (bo procedura dla ASO wymaga wymontowania całej deski rozdzielczej /: ).
Sam filtr nie jest za specjalny przypomina mi bardzo delikatną gąbkę którą łatwo da się uszkodzić
Bardziej przypomina podszewkę z kurtki (flizelina)
Ja już zrobiłem sobie szablon z kartonu jak się zanieczyści wytnę z maty filtracyjnej do klimatyzatorów ( bardzo podobna) spinki wykorzystam powtórnie
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-24, 06:15
jacek napisał/a:
Bardziej przypomina podszewkę z kurtki (flizelina)
Ja już zrobiłem sobie szablon z kartonu jak się zanieczyści wytnę z maty filtracyjnej do klimatyzatorów ( bardzo podobna) spinki wykorzystam powtórnie
Też prawda podszewka z kurtki pasuje idealnie Co do spinek ja z nich nie jestem zadowolony, spodziewałem się czegoś więcej po nich, wyglądają jak doczepione za długie dzyndzle ( w instrukcji i na zdjęciach spinki całkiem inaczej wyglądają, są zupełnie inne)
Jeśli czas pozwoli i lenistwo to przy następnej wymianie pobawię się z nitką, wydaje mi się że o wiele bardziej estetycznie będzie wyglądać niż z obecnymi spinkami.
Filtr zrobił się czarny po 3 dniach I pomyśleć że ten cały syf leciał do kabiny, w aucie jest zdecydowanie czyściej chociaż wydmuchanie tego co zostało w wentylacji zajmie jeszcze trochę czasu.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-24, 06:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-25, 05:35
Potwierdzam że przy zamkniętej nie widać, ale sama myśl nie daje mi spokoju
No i każde otwarcie maski wiąże się z przypomnieniem o dzyndzlach a jednak trochę tą maskę otwieram żeby nie napisać często
Oczywiście nie jest to żaden problem, ale jak już pisałem spodziewałem się trochę więcej estetyki po tych spinkach
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-25, 05:39, w całości zmieniany 2 razy
Nie wiem doprawdy, co też mogło Cię skłonić do takich oczekiwań?
W większości aut estetyka tego, co ukryte, nie jest najwyższych lotów - a jak sam zresztą gigi widziałeś, akurat w Daćce w wielu miejscach nie jest z tym tak źle.
Może po prostu nie podnoś maski? (; Albo najlepiej skupiaj się na plusach - "JEST fajny filtr" - zamiast na rzeczywiście mało w sumie istotnej kwestii estetyki spinek ((((;
TSD ciekawe, czy ten filtr wstępny był od początku planowany przez projektantów, czy jest to reakcja na uwagi użytkowników...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-25, 07:17, w całości zmieniany 1 raz
w sprawie filtru przeciwpyłkowego
1.z tego co czytałem wyżej to rodzaj filtra zależy od komory mieszalnika - jak to sprawdzić
2.otwór na filtr mam wycięty z ogólnie przyjętym na forum wzorem, czy w związku z tym filtr o referencjach podanych wyżej tam się zmieści mimo że ewidentnie jest za duży
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-27, 20:26
siwy-34 napisał/a:
w sprawie filtru przeciwpyłkowego
1.z tego co czytałem wyżej to rodzaj filtra zależy od komory mieszalnika - jak to sprawdzić
2.otwór na filtr mam wycięty z ogólnie przyjętym na forum wzorem, czy w związku z tym filtr o referencjach podanych wyżej tam się zmieści mimo że ewidentnie jest za duży
Filtr o tym numerze : 7 701 062 227 na pewno pasuje.
dzięki wszystkim za cierpliwość i pomoc przy tym filtrze
dodano 9:45 : eastcowboy, mam prośbę czy byłoby możliwe abyś kupił mi ten filtr, ja oczywiście wcześniej robię przelew na twoje konto bądź wysyłam przekaz
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-28, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-28, 09:47
siwy-34 napisał/a:
dzięki wszystkim za cierpliwość i pomoc przy tym filtrze
dodano 9:45 : eastcowboy, mam prośbę czy byłoby możliwe abyś kupił mi ten filtr, ja oczywiście wcześniej robię przelew na twoje konto bądź wysyłam przekaz
SIwy ja mogę ci kupić taki filtr - u przyguckich w ASO jest od ręki.
Dziwne że u ciebie w ASO nie ma, przecież to element często wymieniany w Reanult więc powinni mieć zapasy.
Jeśli chcesz abym ci kupił ten filtr to potwierdź tutaj i na priv napisz mi swój adres na jaki wysłać. (przesyłka w Polsce będzie tańsza niż z Drezna)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-28, 09:49, w całości zmieniany 2 razy
no tak, masz rację, a co do ASO to nie mam cierpliwości do nich, walczę o ten filtr już prawie 3 tydzień a oni wciąż sprawdzają, sprowadzają itd. dlatego jeżeli ktoś może kupić wspomniany filtr to byłbym wdzięczny i proszę o kontakt celem dogrania szczegułów
W oparciu o uwagi kolegów postanowiłem u siebie założyć filtr.
Materiały:
filtr włókninowy do okapów 600x500x7 - 5zł ( wystarczy na 2 razy ),
zapinki 25 szt - 2 zł za 1szt.
Montaż z wykorzystaniem istniejących otworów - żadnego wiercenia.
I oto efekt.
34.jpg
Plik ściągnięto 341 raz(y) 19,99 KB
33.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 30,81 KB
32.jpg
Plik ściągnięto 226 raz(y) 58,37 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2009-10-02, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-10-02, 19:37
cy włóknina trzyma się na takiej spince , niby dzyndzelek się rozszerzy po wciśnięciu ale czy aż tak , w oryginalnym filtrze są inne spinki i zalecają je montować dzyndzlami do góry u ciebie wygląda to bardzo ładnie tylko właśnie interesuje mnie czy to się trzyma kupy bo dzyndzel jest do dołu
Trzyma się bardzo dobrze. Element zapinany od dołu ma większą powierzchnie bo jego średnica to 2cm, a górny 1,5cm.
W razie potrzeby można bardzo łatwo zdemontować cały filtr.
Wystarczy wsunąć płaski srubokret w nacięcie dolnego elementu "dzyndzla" i wypchnąć górną część ( sprawdzałem to w czasie montażu ).
Myślę takrze o zamontowaniu filtra kabinowego ale na razie kupiłem tylko specjalne frezy trzpieniowe dla ułatwienia sobie wycinania.
44.jpg
Plik ściągnięto 194 raz(y) 151 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2009-10-03, 08:27, w całości zmieniany 1 raz
jackthenight - dzięki za pomoc przy zakupie filtra, pasuje znakomicie a jedyną z różnic między orginałem a tym co oferuje Filtron to to że u nich wkład jest w sztywnej ramce co uniemożliwia jej przygięcie i motaż w mieszalniku
Dziś się zmobilizowałem i zakupiłem w ASO filtr przeciwpyłkowy kabinowy ( nr katalogowy 7701062227 ) - po rabacie 59,90 zł.
Cała operacja wycinania z wyjęciem i założeniem fotela pasażera zajeła mi 45min.
Opisywane w moim wcześniejszym poście frezy trzpieniowe bardzo ułatwiły pracę.
A mógłbyś sprawdzić, proszę, jaki mają numer referencyjny? "
Z tym będzie problem bo poszedłem do sklepu który w swojej ofercie ma kilkaset wzorów zapinek do różnych aut i wybrałem sobie takie jakie mi pasowały.
Nie kupowałem ich w ASO.
Niestety w poniedziałek wczesnym rankiem znowu jadę w delegację i nie będę mógł tego sprawdzić.
Wydaje mi się, że był to nr 300014 lub 30004 ale nie dam sobie uciąć głowy.
Jak mi się uda to może za tydzień będę w okolicy tego sklepu i dokładnie sprawdzę.
A co do filtra 7701062227 to przed rabatem miał kosztować około 68 zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum