Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-05, 08:25
Mozna kupic takie silowniki na allegro na tony. Jak ktos chce oszczedzic to mozna kupic uzywazne z jakiegos merca.
Montaz jest bardzo prosty tyle ze nie do kazdego auta bym to polecal.
Czasem potrafi sie od tego giac pokrywa silnika niestety.. Przy zamykaniu trzeba na nia spora sila zadzialac.
_________________ Always look on the bright side of your life.
Wysłany: 2015-02-15, 16:23 Montaż amortyzatorów gazowych maski silnika sandero-logan.
Przeglądałem forum i takiego tematu nie znalazłem. Chcę go poddać osądowi forumowiczów?
Części zastosowane nawet nowe są tak tanie, że ach się prosi żeby zamontować . Plik podzieliłem bo system mówi że za duży.
kilka dni temu przypadkiem trafiłem na powtórkę odcinka 101napraw na TVNTurbo i tak mnie naszło czy modyfikacja zamiany zawiasów w masce na siłowniki to nie jest głupi pomysł. zostaje jedynie pomierzyć jak długie i kupić w programie były 2 x40Nm pytanie "ile waży maska" i czy te będą dobre czy za mocne i przy zamykaniu mogą ulec złamaniu jak to było omawiane w programie... ktoś ma/miał podobny pomysł ?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-24, 13:40
Jak to zamiany zawiasów na siłowniki? Zawiasy są zawsze a siłownik podpiera tylko maskę. Chyba, że masz na myśli co innego?
Nowe Sandero mają przecież siłownik maski (jeden) i jeśli w starych wersjach da się zrobić pod niego mocowanie to nie ma przeciwwskazań do jego wykorzystania.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-24, 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-24, 13:55
przemoc84 napisał/a:
tylko mocowanie zamienić na kulowe a nie zwykłe śruby jak obecnie są
A gdzie masz niby te śruby? Siłownik żeby działał właściwie musi być zamocowany pod maską w optymalnym miejscu aby podpierał i aby mógł się złożyć. Na pewno nie w tym samym miejscu gdzie jest obecna, stała podpórka. Porównaj jak jest zamocowany w nowym Sandero czy Loganie i punkty mocowania musiałbyś zrobić w analogicznych miejscach komory silnika i maski, o ile jest tam w ogóle miejsce aby siłownik się zmieścił "na leżąco" po zamknięciu maski.
A swoją drogą- tak często musisz grzebać przy silniku, że takie modyfikacje chodzą Ci po głowie?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-24, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
A swoją drogą- tak często musisz grzebać przy silniku, że takie modyfikacje chodzą Ci po głowie?
A jak inaczej wlejesz np. płyn do spryskiwaczy bez otwierania maski???
A jak sprawdzić czy są jakieś płyny w zbiornikach np. układu hamulcowego czy chłodniczego czy sprawdzenie poziomu oleju, he?
Dlatego kolega dąży do wygody otwierania maski za pomocą siłowników.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
no właśnie ale tam mowa o Loganie... na alle są niby dedykowane siłowniki i patrząc na filmik to jest pełna zgodność ze wspomnianym programem "101..." a rozbieżność długości 5cm to dużo do tego siła też nie może być za duża...
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
podbijam, czyli jedyna opcja by móc wogóle podejść do tematu to udanie się do salonu zobaczenie jak jest to zamontowane i sprawdzenie czy w mojej Sandrze są otwory w odpowiednich miejscach przy jednoczesnym sprawdzeniu jaką "siłę" ma siłownik ?? chyba że ktoś z posiadaczy Sandry zapoda foto bo jakoś w dobroduszność dealera wątpię jak mu powiem "panie ja tylko mocowanie maski i siłownika chciałem zobaczyć"
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-14, 10:01
przemoc84 napisał/a:
zobaczenie jak jest to zamontowane i sprawdzenie czy w mojej Sandrze są otwory w odpowiednich miejscach
Po obejrzeniu różnych zdjęć Twojej wersji dostępnych w necie, mogę Cię zapewnić, że w twoim roczniku nie ma punktów przygotowanych do montażu siłownika i ja bym sobie ten temat odpuścił. Głównie chodzi o specjalny wspornik przyspawany do "kielicha" lewej kolumny amortyzatora. Poza tym o miejsce pod maską w rejonie, w którym leży siłownik po zamknięciu maski.
A zdjęcia spod maski i dolnego mocowania znajdziesz przecież nawet na forum, choćby w tym wątku: KLIK
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-14, 10:31, w całości zmieniany 2 razy
Po obejrzeniu różnych zdjęć Twojej wersji dostępnych w necie, mogę Cię zapewnić, że w twoim roczniku nie ma punktów przygotowanych do montażu siłownika i ja bym sobie ten temat odpuścił. Głównie chodzi o specjalny wspornik przyspawany do "kielicha" lewej kolumny amortyzatora. Poza tym o miejsce pod maską w rejonie, w którym leży siłownik po zamknięciu maski. (...)
a zrobić samemu złącze kulowe przy kielichu? a odnośnie miejsca pod maską to mówisz że aż tak różni się wygląd maski jak i ułożenie silnika i osprzętu że nie wejdzie?
ok rozumiem to inaczej zapytam ile N ma siłownik bo raczej maski masą się nie różnią znacząco, zrobię analogicznie jak w "101 napraw" czyli dołożę kątownik do mocowania zawiasów do tego dwie śruby z kulami na "łepku" i gotowe :) dlatego potrzebne mi ile N ma siłownik bo długość dobiorę
Dymek, ok dzięki będę działał w temacie ale wpierw zmierzę "rozwarcie maski" by nim kupię spr dokładnie czy wejdzie siłownik bez wiercenia otworu niepotrzebnie
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum