DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: KaS602
2009-11-17, 18:32
kiedy zmieniac bieg , tzn przy ilu obr/min
Autor Wiadomość
michalo30 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-11-15, 15:40   kiedy zmieniac bieg , tzn przy ilu obr/min

Witajcie,
Jestem nowym posiadaczem Dacia Sandero 1,4 MPI przesiadłem sie z innej marki, poradzcie przy ilu obr/min najlepiej zmieniac biegi zeby silnik nie cierpiał np z 3 na 4 . pozdro. (przedtem jezdziłem inna marką i miłaem silnik, 1,6 ) pozdrawiam
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-15, 16:21   

wszystko zależy od twojego stylu jazdy. Polecam zmieniać biegi tak jak w poprzednim aucie ;-)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-11-15, 17:19   

Jeżeli na dotarciu to nie przekraczaj 3000 i nie schodź poniżej 2000 przy zmianie biegu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2009-11-15, 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-15, 17:46   

Ja zmieniam bieg na wyższy przy 2500 obrotach, natomiast wyjątek stanowi kiedy podjeżdżam pod górkę, wtedy zmieniam bieg na wyższy przy 3000 obrotach.
_________________

 
michalo30 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Mysłowice
  Wysłany: 2009-11-15, 23:37   własnie jest autko na dotarciu

dzieki za porade
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-16, 10:23   

Silnik 1.4, 75 KM. Zmiana biegów przy 2200-2300 obr/min. pozwala na płynna jazdę bez dławienia silnika, czy zbędnych szarpnięć, co może mieć miejsce, gdy mamy około 2000 obr/min. Coś za coś: dynamiczna, płynna jazda przy nieco wyższych obrotach, czy też ekonomiczna, powolna przy niższych (około 1800-2000 obr/min.)
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-11-16, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-16, 10:47   

Było już o tym nie raz i nie zapomiaj, że niedotartego silnika nie powinno się kręcić za wysoko (ponad 3500 rpm) jak również korzystać z za niskich obrotów. Jeżeli masz problem z wyczuciem silnika, Mariusz chyba njlepiej to ujął - jeżdzij niezależnie od warunków od 2000 do 3000 obrotów. Poźniej (po około 4000 km) sam zauważysz, że silnik lepiej przyspiesza, chodzi ciszej, mniej pali i lepiej zbiera się z dołu.

Szerokości i wszystkich innych "ości..." :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-16, 12:59   

KaS602, a na zimnym silniku, nie lepiej by było zmienić bieg już przy 2500 obr/min ?
_________________
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-16, 14:24   

Zimny silnik wymaga delikatnego traktowania nawet po dotarciu, więc pominąłem tą twestię, ale faktycznie masz rację - nawet szybciej niż 2500..., z tym, że wszystko zależy od warunków na drodze, obciążenia samochodu... i cała dyskusja zacznie się od nowa ;)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-16, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-16, 20:50   

KaS602 napisał/a:
i cała dyskusja zacznie się od nowa ;)

Chyba tyle wystarczy :-D
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-11-17, 18:16   

Chyba czas już zamknąć ten temat :-)

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-11-17, 18:32 ]
Mówisz i masz... :) Uwagi? PW.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne