Witam serdecznie. To mój pierwszy post, forum (i MCV-ki) obserwuję od dłuższego już czasu.
Chciałbym nawiązać do kwestii tylnich foteli - dla mnie jest to poważna wtopa (oczywiście). Cenię sobie wyjazdy mocno niezależne - dlatego Duster mnie mocno interesuje. Dlatego niekiedy przychodzi mi spać w samochodzie. Jakiś czas temu byłem ciekaw Skody Yeti - ale na to jest chyba za krótka. Duster wydawał się ok. Jest dość zasmucające, że mój poczciwy 10 latek Opel został tak pomyślany, że siedzenia rozkładają mu się na płasko, a w Dacii - niestety nie. A czy ktoś się orientuje czy np. tak często porównywany z Dacią Qasquai oferuje taką możliwość?
PS. Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników!
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-02-26, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
W Dusterze można by chyba prędzej spać, kładąc oparcie przedniego fotela, przy maksymalnym przesunięciu go do przodu - w MCV-ce powierzchnia co prawda nie jest płaska z tylną kanapą, ale coś tam się da wykombinować, a miejsca na długość jest wystarczająco dużo.
Jak wyglądają położone tylne oparcia "SUV-a" Dacii - można obejrzeć w ostatnim PDF-ie.
....zwłaszcza tego niepłaskiego złożenia kanapy, i daćkowych nawiewów
U Kolegów Rzymian(wg. guglarskiego tłumacza) nastroje raczej minorowe:
@aphophis: ~ 12.400 euro cena wywoławcza za łachman w germania. Różnica 1500 euro do wygrania. 1200 euro różnicy między 1.6 16V i 1.5 dCi 85 KM. Czy ktoś ma czas do obliczenia ceny poprzez porównanie cen w Niemczech, Rumunii Sandero i Logan?
MSZ: jeżeli w CE ceny na Dustera będą EU to wróżę porażkę na rynkach Eur. Śr-Wsch. A szkoda byłoby...
No chyba, że... Duster jest dedykowany tak na prawdę nabywcy zachodnioeuropejskiemu.
Może sie okazać że nadal nas stać na Dackie Duster taką oto właśnie:
Krtku,
Mam rozumieć, że to są różnice w celach pomiędzy DE i PL ?
Użyłem daciowego konfiguratora i wyszło mi, że "jadąc po grani" z wyposażeniem MCV'ki 5 os. 85 dCi dostaję 53 210 PLN ca. 13620 euro doliczając ubezpieczenie 2655 PLN = ca.667 Euro dostaję ca. 14287 Euro, czyli zgodnie z artykułem w der AB 14 kEuro. Tak więc cena PL = cena DE i to trochę martwi....
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-26, 18:38, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-02-26, 18:51
Nie tylko w Dacii ta moda przyszła, niektórzy idą jeszcze dalej - np. w takim oplu za darmo to dostaniemy tylko kiepski zestaw naprawczy, chcesz dojazdówkę-->płać, chcesz pełnowymiarowe koło zapasowe -->płać więcej...
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-02-26, 18:56
teraz przez zupełny przypadek znalazłem ciut rozszerzoną wersję:, z adresu tej dzisiejszej broszurki zmazałem 2, czyli: http://autohaus-tabor.de/...produktinfo.pdf
Na przedostatniej (dodatkowe 3 strony)stronie piszą o doradztwie ws.wersji. O Laureate mówią o kompromisie w wyglądzie, Ambiance w wyposażeniu i... polecają ciemne kolory(czarny i brązowy mahoń- tak to się nazywa) , ponieważ mają bardziej podkreślać linię auta...
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Ciekawe dane 90% benzyny w wolumenie sprzedaży no i Ambiance 44%
Myślełem, że u nich wersja Laureate to ok.90% sprzedaży
Ale u nas to chyba więcej procentowo idzie dieseli i wersji Laureate.
Jestem ciekaw procentów z naszego rynku
@laisar: Nie ma niestety prawdziwego reduktora, ale... jest dość sprytne rozwiązanie "pośrednie": w skrzyniach 6-biegowych pierwsze przełożenie jest bardzo krótkie, dając przy 1000 obr/min prędkość 5,8 km/h
Tzn, należy usilnie "wajchować" dźwignią zamiany biegów.
Aha ciekawa rzecz z materiałów przeznaczonych dla .DE: od listopada ma być silnik 1.6 16V palący o 0,5 L na 100 km mniej niż dotychczasowe.... (w wersji 4X2)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Wajchowanie nie jest czymś strasznym - a zawsze można jeszcze ruszać z dwójki... (;
Tej zimy zmuszony byłem robić to dość często (; A Moja Żona... (jak mawiał Insp. Columbo) ma po długoletnich doświadczeniach z Maluchem i Punto taki nawyk, że jak tylko auto ruszy to zaraz wrzuca 2 Taki Duster jest dla Niej więc wręcz stworzony
...mais, trop cher ?
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-02-28, 18:49, w całości zmieniany 2 razy
Jeszcze a propos bagażników i kół zapasowych - rozwiązanie nieco skomplikowane (więc jak to określono na francuskim forum: "nie w duchu Dacii"), ale być może w ramach walki o litry i/lub imidż (: do przyjęcia dla kogoś:
O czymś takim myślałem, ale pojawia się odwieczny problem konstruktora-modyfikatora:
-do czego konstrukcyjnie dowiązać ?
w "Odkurzaczu" trzeba by wygospodarować miejsce na tablicę rejestracyjną itd.
Jedena zmiana pociąga za sobą szereg innych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum