Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 00:48
Usterki, awarie, naprawy.
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-03-06, 21:08   

1 cm poniżej minimum to żaden problem, oczywiście jesli nie ubywa, bo mogli zostawić nieszczelność. Np zle założyć obejmy na przewody. pozdr
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2010-03-06, 21:35   

właśnie to się okaże starałem sie wylukać czy coś nmie cieknie ale wygląda, że jest oki, jutro sprawdze czy nie ubyło i jakby coś to czeka mnie przeprawa w poniedziaęłk z ASO mam nadzieje ze tylko bedzie sie rozchodziło, o zbyt małą ilość płynu a nie o przeoczone niedociągniecie w montażu.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-03-08, 21:56   

I już po...wysłałem maila, że coś nie halo z poziomem płynu chłodzącego, podjechałem do serwisu i moja daćka jednak zmieściła jeszcze 0,5 litra płynu chłodzącego... teraz jest ok. mam nadzieje, że to koniec niespodzianek :-D
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-09, 10:15   

Kolejna naprawa po 60 tys. km
1) końcówka prawa (już trzecia) 76 zł,
2) silentbloki wahaczy cztery sztuki po 20 zł = 80 zł.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-03-09, 13:53   

Ok. 40 tys. km poszły dwie końcówki - najpierw prawa, za parę tygodni lewa. Wymiana na gwarancji.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-09, 15:03   

końcówka prawa 53 zł
cztery silentbloki 79 zł
robocizna 180 zł
ustawienie zbieżności 50 zł

Podobno w ASO końcówka kosztuje 240 zł.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-09, 17:52   

Niecałe 41 tys. km - wymiana prawego wahacza z przodu i prawej końcówki stabilizatora; naprawa gwarancyjna.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-10, 13:00   

laisar napisał/a:
Niecałe 41 tys. km - wymiana prawego wahacza z przodu i prawej końcówki stabilizatora; naprawa gwarancyjna.


Wymiana wahacza? Z jakiego powodu?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 14:29   

Fatalnego stanu sworznia - a że ten jest zintegrowany z wahaczem...
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-03-11, 14:04   

Po tych kolejnych postach widać, że zawieszenie Logana być może jest na dziury (wysoki prześwit), ale nie pod kątem trwałości.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 14:46   

Wiadomo, że własny przykład czasem nie jest miarodajny, ale... być może wynika to trochę z nastawienia kierowcy: "Podobno daćka jest dziuroodporna - no to hajda!" (; Innym autem na niektóre "drogi" bym się nie poważył wjechać...


Poza tym 200 zł co 40 tys. km nie wydaje się jakąś tragedią - ale nie wiem, jak to się ma do konkurencji...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-03-11, 14:53   

Na pewno sworzeń jest zintegrowany z wahaczem? Dzisiaj byłem thalią na przeglądzie i lewy sworzeń wahacza trzeba będzie niedługo wymienić. Diagnosta powiedział, że u mnie jest jako część zamienna. Swoją drogą po 27 tys. niedługa wymiana to szok. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 23:17   

W Loganie - na pewno.

Wg rozpiski - w Clio/Thalii wahacze są różne w zależności od roku produkcji (nawet w ramach jednej fazy), ale wszystkie inne niż Loganie.

Być może jednak pasują do siebie - ale to już by trzeba było chyba pomierzyć...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-12, 08:35   

laisar napisał/a:
Wiadomo, że własny przykład czasem nie jest miarodajny, ale... być może wynika to trochę z nastawienia kierowcy: "Podobno daćka jest dziuroodporna - no to hajda!"


Fakt. Zawieszenie mojej MCVki zachęca mnie do szybszego pokonywania nierówności. Jak na razie 35 000 km i nic z okolic zawieszenia nie słychać.

Zawieszenie jest "aldente" - ni twarde ni miękkie. :mrgreen:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-16, 00:59   

U mnie też nie było nic słychać do jakichś dwóch, może trzech tygodni wstecz.

Natomiast teraz przypomniałem sobie, że już na zlocie jeden z mechaników zdaje się coś tam mówił o tym zawieszeniu... chyba właśnie, że będzie do wymiany, jak zacznie stukać - i to byłoby jakieś 5 tys. km wstecz.


2010-03-09, 10:15
jan ostrzyca napisał/a:

końcówka prawa 53 zł
cztery silentbloki 79 zł
robocizna 180 zł
ustawienie zbieżności 50 zł


2010-03-09, 15:03
jan ostrzyca napisał/a:
Kolejna naprawa po 60 tys. km
1) końcówka prawa (już trzecia) 76 zł,
2) silentbloki wahaczy cztery sztuki po 20 zł = 80 zł.


Dwie naprawy w jeden dzień??? Czy to po prostu zdublowane posty?

Silentbloki? Wahacza??? W ASO twierdzą, że "się nie wymienia, w razie potrzeby też tylko cały wahacz".


Cytat:
Podobno w ASO końcówka kosztuje 240 zł.

Nieprawdą jest jakoby (; - dokładnie 216 brutto.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-16, 01:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 14:43   

laisar napisał/a:
U mnie też nie było nic słychać do jakichś dwóch, może trzech tygodni wstecz.

Natomiast teraz przypomniałem sobie, że już na zlocie jeden z mechaników zdaje się coś tam mówił o tym zawieszeniu... chyba właśnie, że będzie do wymiany, jak zacznie stukać - i to byłoby jakieś 5 tys. km wstecz.


2010-03-09, 10:15
jan ostrzyca napisał/a:

końcówka prawa 53 zł
cztery silentbloki 79 zł
robocizna 180 zł
ustawienie zbieżności 50 zł


2010-03-09, 15:03
jan ostrzyca napisał/a:
Kolejna naprawa po 60 tys. km
1) końcówka prawa (już trzecia) 76 zł,
2) silentbloki wahaczy cztery sztuki po 20 zł = 80 zł.


Dwie naprawy w jeden dzień??? Czy to po prostu zdublowane posty?

Silentbloki? Wahacza??? W ASO twierdzą, że "się nie wymienia, w razie potrzeby też tylko cały wahacz".


Cytat:
Podobno w ASO końcówka kosztuje 240 zł.

Nieprawdą jest jakoby (; - dokładnie 216 brutto.


Dwa wpisy odzwierciedlają stan przed i po naprawie, w drugim jest cena robocizny.
Silentbloki wahacza- widać ASO woli wymieniać całość bo lepiej na tym wychodzi, albo zarobi na kliencie albo na gwarancie. Im więcej tym lepiej?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-16, 14:52   

Nigdzie tego nie napisałeś, a naprawdę nie sposób się domyślić - stąd pytanie. Może by to po prostu trochę poprawić? ("Zapowiada się..." / "Naprawa wykonana: ..."?).


Zazwyczaj ASO zapewne woli całość <; ale czasem jednak faktycznie po prostu musi, jak np w przypadku sworznia - więc u mnie tym razem nie miało to znaczenia, ale oczywiście dobrze wiedzieć / upewnić się na przyszłość. Dzięki! (:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-03-16, 17:56   

Jako ciekawostka - wymiana oleju, filtrów i świec Thalia 1,2 16V, w serwisie prywatnym /nie ASO/ zawinszowano sobie 400zł. Bo to ,panie trzeba rozkręcić obudowę silnika. Oczywiście nie skorzystam i pojadę do swojego mechanika, który zrobi to za ok. 100z. pozdr
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-16, 17:57   

A w ASO wymiana filtra paliwa kosztuje 180zł wiem bo wymieniałem.
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-03-16, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-16, 18:17   

laisar napisał/a:
"Podobno daćka jest dziuroodporna - no to hajda!" (; Innym autem na niektóre "drogi" bym się nie poważył wjechać...

Bo tak jest. Można sobie na więcej pozwolić. Do czasu.
U mie dwa lata temu wymieiana była prawa końćówka ukł. kier.
MIesiąc temu lewa, przy okazji łożyska koła lewego (po 5 latach tłuczenia się po dziurach)
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-16, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-17, 07:18   

Pawlo napisał/a:
A w ASO wymiana filtra paliwa kosztuje 180zł wiem bo wymieniałem.

Wymieniałeś po 40tyś czy wcześniej? Po wymianie była jakaś różnica w pracy silnika?
 
marcinelectro 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI 8V
Rocznik: 2009
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: WrocłaW
Wysłany: 2010-03-18, 12:12   

Kiedyś miałem Poloneza, kupiłem go co prawda 7 letniego, ale co roku było wymieniane przynajmniej końcówki drążków, albo swożeń jaki, albo uszczelniacz albo czort wie co. Ostatni przegląd kosztował mnie ponad 800 zł (!!!). Połowe przedniego zawieszenia zostało wymienione. Ale to jeszce nic, znajomy ma Alfę Romeo i mieszka niestety na zadupiu, co skutkuje codziennym przejeżdzaniem po mocno pofałdowanej utwardzonej polnej drodze. Rocznie zawieszenie kosztuje go 1500-4000 zł. Wniosek mój jest taki, że Daćki naprawdę nie są aż tak awaryjne ani drogie w naprawie.
_________________
Kiedyś Polonez 1.6 8V, teraz Logan 1.6 8V
 
Pomykacz_64 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009/2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: śląskie
Wysłany: 2010-03-28, 15:20   

Ubytki płynu chłodzącego i awarie pompy wodnej (wyciek płynu) mogą być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem w ukł. chłodzenia silnika. Winę za to ponosi, moim zdaniem, wadliwa konstrukcja korka zbiorniczka nadmiaru.

Dowód? Proszę: zaraz po skończonej jeździe odkręciłem ów korek (proponuję zachować ostrożność - przykryć korek szmatką, użyć rękawicy skórzanej, nie zaszkodzi nawet użyć okularów ochronnych!). Nastąpiły wtedy:
-gwałtowny syk i wypływ gorącej pary,
-wyraźnie widoczny kilkusekundowy moment wrzenia płynu w zbiorniczku,
-po ustaniu wrzenia zaobserwowałem wzrost poziomu płynu o ok.2 cm.
(nie mam wycieku, ale myślę, że dlatego, że to jest jeszcze wszystko nowe)

Uszczelniacz w pompie płynu chłodzącego, (jeśli jest to simmering, a myślę, że tak), naprawdę znakomicie uszczelnia, ale pod warunkiem, że płyn nie jest pod ciśnieniem. Jeśli tak, prędzej czy później, musi puścić. Czyli klops gotowy. I ciężko mi uwierzyć w taką tezę, iż po tylu latach produkcji, producent mojego samochodu nie wie o tym.

Zaradziłem tak:
-odciągnąłem płyn ze zbiorniczka do poziomu min., oczywiście "na zimnym"
-odkręciłem korek do połowy,
-zrolowaną niedużą szmatką obwinąłem ścisło miejsce pod korkiem i zabezpieczyłem ją zapinką do spinania bandaża elastycznego.

Zrobiłem potem trasę ok.500km, w tym forsowna górska jazda.
Uwagi:
-temp. silnika normalna (tak jak zawsze, cztery kreski),
-ubytek płynu zerowy,
-i świadomość zerowego nadciśnienia w ukł. chłodzenia, a przy częstych awariach uszczelniacza pompy wody - i ich ewentualnej kosztownej wymianie – uważam, że to niezmiernie ważne.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-03-28, 16:08   

Pomykacz_64 napisał/a:
bytki płynu chłodzącego i awarie pompy wodnej (wyciek płynu) mogą być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem w ukł. chłodzenia silnika. Winę za to ponosi, moim zdaniem, wadliwa konstrukcja korka zbiorniczka nadmiaru.


Obawiam się, że obniżenie ciśnienia może obniżyć temperaturę wrzenia płynu A to nie jest zbyt zdrowe :D

--
pozdrawiam
kierek
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2010-03-30, 09:43   

Wysłany: 2009-08-27, 22:04


--------------------------------------------------------------------------------

- 2 x rozrząd i szykuje się 3ci raz... co przegląd to wymiana. Strach pomyśleć co będzie po gwarancji... gulp.

No i jest 3ci raz. Jeszcze na gwarancji. Co przegląd to wymiana przy przebiegu 25T.
Ktoś ma jeszcze podobne doświadczenia, czy to tylko mój egzemplarz?
Pzdr dmas

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-05-26, 23:39 ]
Odpowiedź: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=49287#49287.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne