Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 07:58
do chwili pojawienia na ulicach Yeti baaardzo mi się to auto podobało, potem wsiadłem do bogatej wersji (fotele w jasnej skórze itp) i... i się zawiodłem - co z tego że fotele w skórze jak boczki drzwi z tak chamskiego plastiku że szkoda gadać do tego ten nieciekawy odwłok - Daćka bardziej mi się podoba
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-18, 08:27
jerry db napisał/a:
Czy karoseria w Dusterze bedzie ocynkowana? Są jakieś informacje?
Nie sądzę, przemawia przynajmniej za tym fakt ceny, nie jest ona wygórowana (przynajmniej za wersję podstawowe 4:2) a więc i w samym procesie produkcji blachy i podzespołów nic się nie powinno też zmienić.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-18, 08:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 09:52
jerry db napisał/a:
Czy karoseria w Dusterze bedzie ocynkowana? Są jakieś informacje?
myślisz, że zmienili by proces produkcji ?
nie sądze
Logan posiada 6-letnią gwarancję antykorozyjną. Blachy są zabezpieczane fabrycznie przez wtryskiwanie wosku w profile zamknięte nadwozia, nakładanie mas uszczelniających w miejscach łączenia blach i nakładanie wzmocnionej powłoki w dolnej części nadwozia chroniącej przed uderzeniami żwiru i kamieni.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 09:58
fi napisał/a:
Maly update - weszly nowe cenniki skody - dla yeti 1.2TSI na dzien dobry dostaje sie 5700 upustu - oficalnie, bez proszenia. Czyli sie robi 64000. Do tego jeszcze troche mozna sobie urwac w indywidualnych negocjacjach - znowu mam zagwozdke...
Juz sama nazwa tego serwisu wskazuje na pewna stronniczosc
Dobor parametrow do porownania jest z lekka smieszny, jak i interpretacja wynikow (np. 1.2 skody jest najgorszy. W czym???W tym, ze najmniej pali paliwa, moc ma taka sama jak 1.6 z dustera a moment obrotowy wiekszy? Wolne zarty...)
Tak wiec takie porownania sa dobre do.... niczego :)
Kazdy kupujacy ma inne potrzeby i sam wybiera kryteria oceny
Może nie zaraz "stronniczość" (poczytaj przeglądy prasy, zobaczysz, że zazwyczaj prostują raczej oczywiste przegięcia w drugą stronę) - ale na pewno mają lekki "syndrom oblężonej twierdzy" <;
Natomiast same zestawienia tego typu są oczywiście cenne - tylko nie należy z nich po prostu wyciągać pochopnych wniosków...
Szkoda, że w samochodzie typu SUV narażonym na kamienie i gałęzie nie ma ocynkowanej blachy. Miłą niespodzianką jest to, że kolor czarny (mój ulubiony) jest niemetaliczny i nie będzie wymagał dopłaty:
http://dacia.de/dacia_duster_lackierungen.php
Ciekawi mnie jeszcze opcja skórzanej tapicerki. Jest stosunkowo tania(2,5tys), ale też ekologiczna, czyli sztuczna. Nie wiecie jak z trwałością, bo w mojej KIA mam już drugi fotel kierowcy - dużo wsiadania (ruch miejski) i poległ przy ok 120tys.
Skóra jest łatwiejsza w utrzymaniu przy dzieciakach ( przy błocie) i warto by było się szarpnąć.
@fi: Wypadek przy pracy (; - ważniejsze będzie czy się poprawią...
Gość
Wysłany: 2010-03-18, 18:54
Głupoty jakieś tam wypisują, że koszt zabezpieczenia blach jest bardzo wysoki. Ojciec pracował przy projektowaniu lini technologicznej dla fabryki i mówi mi , że ocynkowanie blach z dwóch stron to żaden koszt w porównaniu do innych kosztów, a przecież od tego zależy bardzo wiele.
Sam jeżdze samochodem marnym po Polsce, ale auto ma prawie 10lat, ma rysy i otarcia z każdej strony, a rdzy na karoserii nie ma, dlatego podejście producentów jest tragiczne i szkoda, że klienci nie odcinają się od aut słabo przygotowanych, bo może by to coś zmieniło.
Z zestawienia wymiarów, to Duster raczej jednym z najciaśniejszych będzie, jeżeli dobrze czytam, a wnioski wyciągane z francuskie.pl, to rzeczywiście nieporozumienie.
Mnie, klienta, nie interesuje jak auto jest przygotowane - jedynie to, jak się sprawuje. I jak na razie wygląda na to, że cokolwiek zrobili z Daćkami, to całkiem dobrze się sprawdza - nie wydaje się, żeby rdzewiały bardziej, niż inne, podobno na pewno całkowicie ocynkowane marki.
Duster nie jest najciaśniejszy - chyba we wszystkich kategoriach jest po prostu 3-4 od końca, czyli: "poniżej średniej, ale nie ostatni" (:
Gość
Wysłany: 2010-03-18, 20:32
laisar dzięki za linki - ciekawa dyskusja na moto.pl
Przyszła mi do głowy myśl,że Duster 4x2 jest ideologicznie najbardziej zbliżony do KIA Soul. Podobne silniki, cena i pomysł na "pogromcę krawężników". Duster traci deko na wyposażeniu, nadrabia rozmiarami. Zamiast uniwersalnego kompaktu do miasta - pseudo SUV w cenie klasy B.
Co sądzicie?
Coś w tym oczywiście jest, choć najwięcej zależy po prostu od nastawienia danej osoby. Ja nie porównywałem wersji 4x2, bo mnie w ogóle nie interesuje, a to jest jednak trochę pracy. Ale jak ktoś zrobi takie zestawienie danych, to bardzo chętnie poczytam (;
proponuje napisać list żeby prowadzili wersje 4x4 w wersji wyp Duster, bo to jest dobijające że w innych państwach jest dostępne a u nas oczywiście nie. /// a może będzie wersja z kratką??
prawde mówiąc miałem nadzieje że zobaczę właśnie Dustera pod oknem Domu w przyszłym roku ale coraz więcej wad widzę jego niż zalet
zostaje tylko czekać, może pójdą po rozum do głowy.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
(...)żeby prowadzili wersje 4x4 w wersji wyp Duster, bo to jest dobijające że w innych państwach jest dostępne a u nas oczywiście nie. ///
Wydaje mi się, że jest to jak najbardziej sensowna propozycja. Znalazłoby się sporo chętnych. Ale, DP (RP) i nie tylko traktuje nasz rynek jako marginalny, więc kto by się ty przejmował.
maciek127 napisał/a:
(...)prawde mówiąc miałem nadzieje że zobaczę właśnie Dustera pod oknem Domu w przyszłym roku ale coraz więcej wad widzę jego niż zalet
Poszedlem dzis do lokalnego dealera Renault cos sie wywiedziec. Nie jest dobrze - pierwszy showmodel kolo 20 kwietnia, a do jazd testowych w polowie maja. Coz.
Posiedzialem sobie za to w MCV ktora mieli na miejscu (nie mialem jeszcze okazji organoleptycznie sprawdzic nowego wnetrza) i pare uwag:
- co po niektorzy na roznych forach pisza, ze jakos plastikow i wykonania dacii to jakis czwarty swiat, czy jeszcze gorzej... Nic podobnoego! Wszystko jest na przecietnym poziomie. Tak to juz w dzisiejszych autach jest. Np. Kia Venga ma rownie paskudne plastiki. Na minus na pewno smrod nowego auta - jeeeeeny, jak w nim smierdzialo!
- po raz pierwszy zasiadlem sobie z tylu Ale tu koniec usmiechania, bo reakcja byla: JAK TU CIASNO!! To, ze sie siedzi wysoko, to jeszcze oki. Ale z tylu, za soba samym nie starcza mi miejsca na nogi. Przypomina mi to mniej wiecej lanosa. Jestem dosc niemilo rozczarowany. Moze byc tak, ze przy podniesionym na maksa fotelu z przodu, jak zwykle jezdze (a tu zadnej wajhy do regulacji wysokosci fotela nie znalazlem), miejsca bylo by wiecej? Ale niesmak pozostal.
Reszta bez zastrzezen (i, bez obrazy panowie posiadacze wnetrz sprzed liftu - o lata swietlne ladniej, bo stary srodek byl lata swietlne za lanosem nawet, jak dla mnie of course) - czas pojezdzic i zobaczyc ki czort....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-21, 00:21, w całości zmieniany 3 razy
Zobaczylem wczoraj, ze moj ostatni post zostal przeniesiony - ale juz wrocil
I tak chyba lepiej - bo nie chodzilo o MCV jako takie, tylko ogolnie o Dacie - wymiary wnetrza dustera wydaje sie, ze pozostana takie same.
Kurcze, naprawde dziwna sprawa z tym miejscem z tylu. Czy w MCV kanape tyla mozna przesuwac? Bo wygladala jakby byla przesunieta, tak ciasno bylo....
Reszta w jak najlepszym porzadku, albo inaczej - jak w MCV ktora jezdzilem - z uwagi na dlugie rece nigdy nie mialem problemu z przelacznikami szyb czy ogrzewania
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-21, 15:11
Moja sistera właśnie wraca z poznaniskich targów gdzie na moją prośbę "pomacała" dustera. Pomacała także inne modele dacii i mówi że stylistyka wprawdzie ta sama, ale jakość plastików zupełnie zauważalnie lepsza. Generlanie ilość miejsca z pprzodu przyrównała do swojego megane2, z tyłu stwierdziła że dacia znacznie obszerniejsza.
Szkoda że sam nie mogłem jechać :/
(Po przesunięciu doszedłem do tego samego wniosku, więc przywróciłem (: ).
Ja mam wersje sprzed -liftingu (; ("lift" to zazwyczaj jednak określenie podwyższania zawieszenia (; ) i wcale się nie obrażam - wygląda rzeczywiście topornie i nowe jest zdecydowanie lepsze. I w pełni się zgadzam: nie tylko lepsze, ale po prostu całkiem dobre w swej przeciętnej średniości (;
Natomiast miejsca z tyłu wzdłuż jest dosłownie ociupineczkę mniej niż w większości innych kompaktów - przy przednim siedzeniu ustawionym w odległości metra od pedałów jest to np (mm, mierzone pomiędzy oparciami*):
- od czego co prawda miejsca na kolana oczywiście nie przybywa, ale na resztę nogi już tak.
Czyli: Dacia promuje po prostu zdrową sylwetką (; - siedzenie z wyprostowanymi plecami na tej części ciała, która do tego powinna służyć, a nie półleżenie na biednym krzyżu...
Ale najciekawiej jest z szerokością - daćka jest niby jednym z węższych aut (mm, podobno na wysokości ramion, choć empiria twierdzi co innego):
- jednocześnie należy jednak do stosunkowo nielicznej grupy pojazdów tej wielkości mieszczącej trzy dziecięce foteliki obok siebie. Oczywiście, to po prostu wynik jej "uczciwości" - dzięki sporemu rozstawowi osi, zmierzona szerokość dostępna jest właściwie na całej głębokości kanapy, nie tak jak u łże-kompaktów, gdzie nadkola wnikają w siedzisko...
Kanapa niestety nie jest przesuwana.
Regulacja fotela kierowcy - jeśli w ogóle jest (a jest tylko w Laureate [i wyżej]) - znajduje się z lewej strony pod fotelem. Tylko że trzeba unieść tyłek, żeby zadziałała <: Ale za to faktycznie nieco pomoże na miejsce z tyłu, bo podniesienie fotela powoduje rónież jego przesunięcie w przód.
Natomiast w ogóle najlepsze miejsca są w MCV-ce w... trzecim rzędzie! (;
------------------------------
* wszystkie pomiary wg Auto Świata, który co prawda nie jest zbyt obiektywny, ale jednocześnie trudno go podejrzewać o sprzyjanie Dacii... <:
Faktem jest, ze jestem rozpieszczony matryca, ktora jest autobusem, w porownaniu do kompaktow. A od 4 lat nie zdazalo mi sie jechac na tylnym siedzeniu niczego innego - i zapomnialem
Pierwszym autem, ktore mialo miejsca wiecej, byla Skoda Superb, do ktorej wsiadlem na chwile w salonie.
mówi że stylistyka wprawdzie ta sama, ale jakość plastików zupełnie zauważalnie lepsza.
A to ciekawostka. Tego sie nie spodziewalem. No jak jeszcze wycieszenie dolozyli to juz w ogole szok. Teoretycznie, jak chca auto pozycjonowac wyzej niz dotychczasowa game modli, to powinni...
No to idź najpierw i porównaj coś podobnych do Daciek rozmiarów (;
(Zwłaszcza Yetiego, któremu przesuwane wzdłuż fotele z tyłu niewiele pomagają... <<<: ).
A z superbem nie ma dziwne: pierwszy wymiar to 855 mm - ale kolejne to 360 i 1450, więc przy rozstawie osi 2761 mm wobec MCV-kowych 2900 jestem bardzo ciekaw jak realnie wychodzi ten ostatni...
Dziwne - tak się zachwycasz Skodą Yeti, narzekasz na ciasnotę w MCV-ce, a ja, jak tylko zerknąłem na drugi rząd siedzeń w Yeti, to stwierdziłem: "za dużo miejsca to tutaj nie ma"?
Nie wiem jakie były ustawienia tylnej kanapy, ale ciasnota w porównaniu z MCV-ka była wyraźnie zauważalna, zwłaszcza na szerokość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum