DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pełny cennik Dustera w Polsce
Autor Wiadomość
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-03-18, 07:58   

do chwili pojawienia na ulicach Yeti baaardzo mi się to auto podobało, potem wsiadłem do bogatej wersji (fotele w jasnej skórze itp) i... i się zawiodłem - co z tego że fotele w skórze jak boczki drzwi z tak chamskiego plastiku że szkoda gadać :-/ do tego ten nieciekawy odwłok - Daćka bardziej mi się podoba ;-)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-18, 08:27   

jerry db napisał/a:
Czy karoseria w Dusterze bedzie ocynkowana? Są jakieś informacje?


Nie sądzę, przemawia przynajmniej za tym fakt ceny, nie jest ona wygórowana (przynajmniej za wersję podstawowe 4:2) a więc i w samym procesie produkcji blachy i podzespołów nic się nie powinno też zmienić.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-18, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 09:52   

jerry db napisał/a:
Czy karoseria w Dusterze bedzie ocynkowana? Są jakieś informacje?


myślisz, że zmienili by proces produkcji ?
nie sądze

Logan posiada 6-letnią gwarancję antykorozyjną. Blachy są zabezpieczane fabrycznie przez wtryskiwanie wosku w profile zamknięte nadwozia, nakładanie mas uszczelniających w miejscach łączenia blach i nakładanie wzmocnionej powłoki w dolnej części nadwozia chroniącej przed uderzeniami żwiru i kamieni.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 09:58   

fi napisał/a:
Maly update - weszly nowe cenniki skody - dla yeti 1.2TSI na dzien dobry dostaje sie 5700 upustu - oficalnie, bez proszenia. Czyli sie robi 64000. Do tego jeszcze troche mozna sobie urwac w indywidualnych negocjacjach - znowu mam zagwozdke...

Kiedy beda te Dustery do jazd?????? :-)


na francuskie.pl masz zestawienie parametrów z aktualnymi cenami konkurencji
Dacia Duster jest najlepsza!

Bardzo mnie zdziwił kaszkaj :shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 12:24   

Ale jak napisałem tam w komentarzu - zewnętrzne wymiary to marne porównanie /:

Zrobiłem więc chyba lepsze <: http://spreadsheets.googl...yy8oupoaQ&gid=1
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-18, 12:28   

Juz sama nazwa tego serwisu wskazuje na pewna stronniczosc ;-)
Dobor parametrow do porownania jest z lekka smieszny, jak i interpretacja wynikow (np. 1.2 skody jest najgorszy. W czym???W tym, ze najmniej pali paliwa, moc ma taka sama jak 1.6 z dustera a moment obrotowy wiekszy? Wolne zarty...)
Tak wiec takie porownania sa dobre do.... niczego :)

Kazdy kupujacy ma inne potrzeby i sam wybiera kryteria oceny :idea:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 12:44   

Może nie zaraz "stronniczość" (poczytaj przeglądy prasy, zobaczysz, że zazwyczaj prostują raczej oczywiste przegięcia w drugą stronę) - ale na pewno mają lekki "syndrom oblężonej twierdzy" <;

Natomiast same zestawienia tego typu są oczywiście cenne - tylko nie należy z nich po prostu wyciągać pochopnych wniosków...
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-18, 13:12   

No wlasnie oni wyciagneli te pochopne wnioski :-/
 
Gość

Wysłany: 2010-03-18, 13:21   

Szkoda, że w samochodzie typu SUV narażonym na kamienie i gałęzie nie ma ocynkowanej blachy. Miłą niespodzianką jest to, że kolor czarny (mój ulubiony) jest niemetaliczny i nie będzie wymagał dopłaty:
http://dacia.de/dacia_duster_lackierungen.php

Ciekawi mnie jeszcze opcja skórzanej tapicerki. Jest stosunkowo tania(2,5tys), ale też ekologiczna, czyli sztuczna. Nie wiecie jak z trwałością, bo w mojej KIA mam już drugi fotel kierowcy - dużo wsiadania (ruch miejski) i poległ przy ok 120tys.
Skóra jest łatwiejsza w utrzymaniu przy dzieciakach ( przy błocie) i warto by było się szarpnąć.
 
pride26 



Marka: Dacia
Model: może Duster?
Silnik: 1.5
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-18, 13:32   

czarny bez doplaty hehe.. chyba nie u nas bo jest to perła za 1 600 zł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 13:44   

@jerry db: Poczytaj po prostu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113 - blachy Daciek galwanizowane, choć tylko częściowo i nie wiadomo dokładnie jak i czym...

Co do skóry - zdania są jak widać podzielone: np "mcvek" @ http://moto.pl/MotoPL/1,8...rticle_comments



@fi: Wypadek przy pracy (; - ważniejsze będzie czy się poprawią...
 
Gość

Wysłany: 2010-03-18, 18:54   

Głupoty jakieś tam wypisują, że koszt zabezpieczenia blach jest bardzo wysoki. Ojciec pracował przy projektowaniu lini technologicznej dla fabryki i mówi mi , że ocynkowanie blach z dwóch stron to żaden koszt w porównaniu do innych kosztów, a przecież od tego zależy bardzo wiele.
Sam jeżdze samochodem marnym po Polsce, ale auto ma prawie 10lat, ma rysy i otarcia z każdej strony, a rdzy na karoserii nie ma, dlatego podejście producentów jest tragiczne i szkoda, że klienci nie odcinają się od aut słabo przygotowanych, bo może by to coś zmieniło.

Z zestawienia wymiarów, to Duster raczej jednym z najciaśniejszych będzie, jeżeli dobrze czytam, a wnioski wyciągane z francuskie.pl, to rzeczywiście nieporozumienie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 20:31   

Mnie, klienta, nie interesuje jak auto jest przygotowane - jedynie to, jak się sprawuje. I jak na razie wygląda na to, że cokolwiek zrobili z Daćkami, to całkiem dobrze się sprawdza - nie wydaje się, żeby rdzewiały bardziej, niż inne, podobno na pewno całkowicie ocynkowane marki.


Duster nie jest najciaśniejszy - chyba we wszystkich kategoriach jest po prostu 3-4 od końca, czyli: "poniżej średniej, ale nie ostatni" (:
 
Gość

Wysłany: 2010-03-18, 20:32   

laisar dzięki za linki - ciekawa dyskusja na moto.pl


Przyszła mi do głowy myśl,że Duster 4x2 jest ideologicznie najbardziej zbliżony do KIA Soul. Podobne silniki, cena i pomysł na "pogromcę krawężników". Duster traci deko na wyposażeniu, nadrabia rozmiarami. Zamiast uniwersalnego kompaktu do miasta - pseudo SUV w cenie klasy B.
Co sądzicie?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 20:43   

Proszę bardzo (;


Coś w tym oczywiście jest, choć najwięcej zależy po prostu od nastawienia danej osoby. Ja nie porównywałem wersji 4x2, bo mnie w ogóle nie interesuje, a to jest jednak trochę pracy. Ale jak ktoś zrobi takie zestawienie danych, to bardzo chętnie poczytam (;
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-18, 21:51   

proponuje napisać list żeby prowadzili wersje 4x4 w wersji wyp Duster, bo to jest dobijające że w innych państwach jest dostępne a u nas oczywiście nie. :-/ :-? /// a może będzie wersja z kratką??

prawde mówiąc miałem nadzieje że zobaczę właśnie Dustera pod oknem Domu w przyszłym roku ale coraz więcej wad widzę jego niż zalet :-/

zostaje tylko czekać, może pójdą po rozum do głowy.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-19, 11:07   

maciek127 napisał/a:
(...)żeby prowadzili wersje 4x4 w wersji wyp Duster, bo to jest dobijające że w innych państwach jest dostępne a u nas oczywiście nie. :-/ :-? ///


Wydaje mi się, że jest to jak najbardziej sensowna propozycja. Znalazłoby się sporo chętnych. Ale, DP (RP) i nie tylko traktuje nasz rynek jako marginalny, więc kto by się ty przejmował.
maciek127 napisał/a:
(...)prawde mówiąc miałem nadzieje że zobaczę właśnie Dustera pod oknem Domu w przyszłym roku ale coraz więcej wad widzę jego niż zalet :-/

Mógłbyś egzemplifikować (enumeracyjnie) :-P rzeczone wady "Odkurzacza" ?

____________________________
P.S>:
esselite napisał/a:
Głupoty jakieś tam wypisują, że koszt zabezpieczenia blach jest bardzo wysoki.

No własnie:
http://www.nokaut.pl/szukaj/wiadro-ocynkowane.html
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-19, 11:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-20, 20:00   

Poszedlem dzis do lokalnego dealera Renault cos sie wywiedziec. Nie jest dobrze - pierwszy showmodel kolo 20 kwietnia, a do jazd testowych w polowie maja. Coz.

Posiedzialem sobie za to w MCV ktora mieli na miejscu (nie mialem jeszcze okazji organoleptycznie sprawdzic nowego wnetrza) i pare uwag:
- co po niektorzy na roznych forach pisza, ze jakos plastikow i wykonania dacii to jakis czwarty swiat, czy jeszcze gorzej... Nic podobnoego! Wszystko jest na przecietnym poziomie. Tak to juz w dzisiejszych autach jest. Np. Kia Venga ma rownie paskudne plastiki. Na minus na pewno smrod nowego auta - jeeeeeny, jak w nim smierdzialo! :-)
- po raz pierwszy zasiadlem sobie z tylu :-D Ale tu koniec usmiechania, bo reakcja byla: :shock: :shock: JAK TU CIASNO!! To, ze sie siedzi wysoko, to jeszcze oki. Ale z tylu, za soba samym nie starcza mi miejsca na nogi. Przypomina mi to mniej wiecej lanosa. Jestem dosc niemilo rozczarowany. Moze byc tak, ze przy podniesionym na maksa fotelu z przodu, jak zwykle jezdze (a tu zadnej wajhy do regulacji wysokosci fotela nie znalazlem), miejsca bylo by wiecej? Ale niesmak pozostal.

Reszta bez zastrzezen (i, bez obrazy panowie posiadacze wnetrz sprzed liftu - o lata swietlne ladniej, bo stary srodek byl lata swietlne za lanosem nawet, jak dla mnie of course) - czas pojezdzic i zobaczyc ki czort....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-21, 00:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-21, 14:11   

Zobaczylem wczoraj, ze moj ostatni post zostal przeniesiony - ale juz wrocil :-)

I tak chyba lepiej - bo nie chodzilo o MCV jako takie, tylko ogolnie o Dacie - wymiary wnetrza dustera wydaje sie, ze pozostana takie same.

Kurcze, naprawde dziwna sprawa z tym miejscem z tylu. Czy w MCV kanape tyla mozna przesuwac? Bo wygladala jakby byla przesunieta, tak ciasno bylo....

Reszta w jak najlepszym porzadku, albo inaczej - jak w MCV ktora jezdzilem - z uwagi na dlugie rece nigdy nie mialem problemu z przelacznikami szyb czy ogrzewania :-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2010-03-21, 15:11   

Moja sistera właśnie wraca z poznaniskich targów gdzie na moją prośbę "pomacała" dustera. Pomacała także inne modele dacii i mówi że stylistyka wprawdzie ta sama, ale jakość plastików zupełnie zauważalnie lepsza. Generlanie ilość miejsca z pprzodu przyrównała do swojego megane2, z tyłu stwierdziła że dacia znacznie obszerniejsza.
Szkoda że sam nie mogłem jechać :/
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 17:52   

(Po przesunięciu doszedłem do tego samego wniosku, więc przywróciłem (: ).


Ja mam wersje sprzed -liftingu (; ("lift" to zazwyczaj jednak określenie podwyższania zawieszenia (; ) i wcale się nie obrażam - wygląda rzeczywiście topornie i nowe jest zdecydowanie lepsze. I w pełni się zgadzam: nie tylko lepsze, ale po prostu całkiem dobre w swej przeciętnej średniości (;


Natomiast miejsca z tyłu wzdłuż jest dosłownie ociupineczkę mniej niż w większości innych kompaktów - przy przednim siedzeniu ustawionym w odległości metra od pedałów jest to np (mm, mierzone pomiędzy oparciami*):

MCV: 690
focus: 715
golf: 725
mercedes klasa c: 715
octavia: 725


Tyle że z kolei w Dacii siedzi się właśnie te parę centymetrów wyżej (mm, od podłogi do brzegu kanapy):

MCV: 400
focus: 390
golf: 350
mercedes klasa c: 330
octavia: 340

- od czego co prawda miejsca na kolana oczywiście nie przybywa, ale na resztę nogi już tak.


Czyli: Dacia promuje po prostu zdrową sylwetką (; - siedzenie z wyprostowanymi plecami na tej części ciała, która do tego powinna służyć, a nie półleżenie na biednym krzyżu...


Ale najciekawiej jest z szerokością - daćka jest niby jednym z węższych aut (mm, podobno na wysokości ramion, choć empiria twierdzi co innego):

MCV: 1430
focus: 1480
golf: 1460
mercedes klasa c: 1455
octavia: 1430

- jednocześnie należy jednak do stosunkowo nielicznej grupy pojazdów tej wielkości mieszczącej trzy dziecięce foteliki obok siebie. Oczywiście, to po prostu wynik jej "uczciwości" - dzięki sporemu rozstawowi osi, zmierzona szerokość dostępna jest właściwie na całej głębokości kanapy, nie tak jak u łże-kompaktów, gdzie nadkola wnikają w siedzisko...

Kanapa niestety nie jest przesuwana.

Regulacja fotela kierowcy - jeśli w ogóle jest (a jest tylko w Laureate [i wyżej]) - znajduje się z lewej strony pod fotelem. Tylko że trzeba unieść tyłek, żeby zadziałała <: Ale za to faktycznie nieco pomoże na miejsce z tyłu, bo podniesienie fotela powoduje rónież jego przesunięcie w przód.


Natomiast w ogóle najlepsze miejsca są w MCV-ce w... trzecim rzędzie! (;



------------------------------
* wszystkie pomiary wg Auto Świata, który co prawda nie jest zbyt obiektywny, ale jednocześnie trudno go podejrzewać o sprzyjanie Dacii... <:
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-21, 18:08   

Faktem jest, ze jestem rozpieszczony matryca, ktora jest autobusem, w porownaniu do kompaktow. A od 4 lat nie zdazalo mi sie jechac na tylnym siedzeniu niczego innego - i zapomnialem :-)
Pierwszym autem, ktore mialo miejsca wiecej, byla Skoda Superb, do ktorej wsiadlem na chwile w salonie.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-21, 18:10   

r70 napisał/a:
mówi że stylistyka wprawdzie ta sama, ale jakość plastików zupełnie zauważalnie lepsza.


A to ciekawostka. Tego sie nie spodziewalem. No jak jeszcze wycieszenie dolozyli to juz w ogole szok. Teoretycznie, jak chca auto pozycjonowac wyzej niz dotychczasowa game modli, to powinni...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 18:16   

No to idź najpierw i porównaj coś podobnych do Daciek rozmiarów (;

(Zwłaszcza Yetiego, któremu przesuwane wzdłuż fotele z tyłu niewiele pomagają... <<<: ).


A z superbem nie ma dziwne: pierwszy wymiar to 855 mm - ale kolejne to 360 i 1450, więc przy rozstawie osi 2761 mm wobec MCV-kowych 2900 jestem bardzo ciekaw jak realnie wychodzi ten ostatni...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-03-21, 18:18   

Dziwne - tak się zachwycasz Skodą Yeti, narzekasz na ciasnotę w MCV-ce, a ja, jak tylko zerknąłem na drugi rząd siedzeń w Yeti, to stwierdziłem: "za dużo miejsca to tutaj nie ma"?
Nie wiem jakie były ustawienia tylnej kanapy, ale ciasnota w porównaniu z MCV-ka była wyraźnie zauważalna, zwłaszcza na szerokość.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne