Ja się rozglądałem ostatnio intensywniej i niestety, wciąż bez szans - firmy z którymi gadałem twierdzą że chip da maksymalnie 3-5 KM, bardziej opłaca się zrobić dolot (ponoć ok. 700 zł.) i wydech (sporo więcej). Przy okazji dowiedziałem się też że silnik 1,6 16V Dacii choć ma taką samą budowę jak analogiczny Renault jest zrobiony z materiałów niższej jakości i przy okazji modyfikacji trzeba będzie także o tym intensywnie myśleć...
Tak czy inaczej plany tuningu siedzą mocno w głowie, tylko jakoś średnio chce się znaleźć ktoś kto wziąłby do ręki klucz i zadziałał
Chcialbym poinformowac ze zaCHIPowalem swoja drakulke :)
I powiem ze mile zaskoczony jestem autko zbiera sie naprawde niezle, przejechalem dopiero 20km z braku czasu ;)
Modyfikacje wykonala Firma Jaszpol - Pan Tomasz Bartkiewicz
Wszystko odbylo sie bardzo profesjonalnie i na luzie , caly czas bylem przy autku.
:)
A dali Ci pisemną gwarancję że montaż chipa nie wpływa na warunki gwarancyjne określone przez producenta auta
W tym tygodniu w TVN TURBO w Turbokamerze jest felieton o facecie co zaczipował LandCruisera w ASO a później odmówiono mu naprawy gwarancyjnej powołując się na ów cziptuning
hey i co innego jes ztiuningowac auto o jakiegos jasia i w autoryzowanym serwisie certyfikat dostane niebawem :)
jersli chodzi o przyrost mocy to jest jakies 105 i 240 nm :)
zasowa niezle
ale teraz to opijamy to jaskiem ;)]
porzyjemy zobsaczymy
ps ale jesli ktos bedzie chcial zrobic modyfikacie prodsze o kontakt zawsze da sie zalatwic jakis upust ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-30, 17:43
A Panowie z Jaszpolu powiedzieli mi że ten chip nie jest wykrywany przez urządzenia diagnostyczne ASO, więc chyba legitymacja tej operacji nie jest potrzebna.
20 min zgrania mapy, 2h dostalem tel ze moge juz przyjechac i 20 min wgrywanie trwalo
ten chip nie jest wykrywany przez urządzenia diagnostyczne ASO
Tak po prawdzie to nie tyle chyba jest "chipowanie" - bo wygląda na to, że nie ma żadnego nowego elementu - co raczej "flashowanie" d;
Jeśli zatem wszystkie wszystkie dane numerologiczne zostały przepisane ze starej mapy to właściwie rzecz bez hamowni (/ analizatora spalin?) faktycznie może być niewykrywalna...
@wieza: A czy mechanicznie też silnik jakoś został przystosowany do większej mocy, czy wg danych modyfikującego mieści się w fabrycznym zapasie?
(Albo się nie mieści i powiedział o ile to skróci jego żywot? <; )
Cytat:
chyba legitymacja tej operacji nie jest potrzebna
To jest chyba raczej zabezpieczenie na okoliczność jakichś - zwłaszcza nietypowych - problemów (PUK-PUK!). Jeśli bowiem nawet na co dzień operacja jest niewykrywalna, to przecież nie ma pewnie problemu ze zgraniem mapy i porównaniem jej z fabryczną. A wtedy pojawiłby się sęęęęk...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-30, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
modyfikacja w normie czyliu zywotnosc pozostaj e bez zmian :) z tych silnikow wyciaga sie te 105 koni normalnie tak jest w megankach i innych autkach z silnikiem 1,5dci
A jesli chodzi o koszt to niby 2000tysale ja sie mocno targowalem :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-01, 08:52
Ahoj!
Ile można (bezpiecznie) wyciągnąć z wersji 68KM?
Bo jeśli tyle samo, co z 85KM - to po co przepłacać przy zakupie, lepiej wydać te pieniądze na overclocking ...
Borys
No nie tak całkiem "normalnie", bo one jednak różnią się niektórymi częściami mechanicznymi - i to nie tylko osprzętem (np alternator), ale także dość istotnymi elementami (np turbosprężarka). Zmieniony jest także układ przeniesienia napędu.
(To samo - tylko oczywiście jeszcze bardziej - dotyczy wersji 68 KM...).
Witam nie mamialem za bardzo czasu aby napisac ostatnio
No i tak autko zbiera sie naprawde przyzwoicie :) czuje sie ze doszlo troszke tej mocy :)
przy 120km/h czuje sie jak przyspiesza :)
jesli chodzi o spalanie to nie wiem :) teraz jazda mi sie podoba i czasem sie na skrzyzxowaniu dziwia ;) niektozy ze drakulka pokazuje tylek ;)
cos wiecej opisze kiedy indziej a teraz na narty jade :):)
wykres-logan-dci-1209-zt.JPG
Plik ściągnięto 893 raz(y) 81,48 KB
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-11, 16:57
laisar napisał/a:
(To samo - tylko oczywiście jeszcze bardziej - dotyczy wersji 68 KM...).
Wyraziłem się niejasno ... czy z 68KM da się wyciągnąć ok. 85 KM za mniej, niż wynosi różnica w cenie zakupu pomiędzy tymi wersjami.
Nie chodziło mi o wyciśnięcie 105 KM z wersji 68 KM :)
Borys
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-11, 18:25
wieza napisał/a:
a jaka wynosi roznica w cenie ? bo nie wiem?
Wreszcie sprawdziłem - u MCV ta różnica to 2350 zł. Ponadto dizel 85KM jest dostępny wyłącznie jako Laureate.
A różnica pomiędzy Ambiance 68 a Laureate 85 to 4400 złotych.
No i tak autko zbiera sie naprawde przyzwoicie :) czuje sie ze doszlo troszke tej mocy :)
przy 120km/h czuje sie jak przyspiesza :)
Ale z wykresu widać, że teraz moc maksymalna jest przy niższych obrotach, za to moment przy wyższych i to znacznie. Więc nie wiem czy było warto. Owszem auto bedzie lepiej przyspieszać, ale nie będzie szybsze - bo skrzynia ta sama. Przydałoby się teraz wymienić skrzynię na sześciobiegową.
Druga sprawa to czy aby na pewno te wykresy są prawidłowe, bo coś mi się wydaje, że odcięcie w dci jest przy 4500rpm, a tu silnik kręcił się do jakichś 4800.
A swoją drogą to czy ktoś wie jaki największy silnik wejdzie do Dacii - 1,9 był monwany w Clio więc tu powinien się zmieścić, a coś większego???
Można kupić, o ile wersja silniejsza występuje, po drugie tuning to pasja, hobby, frajda z dokonywania zmian/ulepszeń i posiadania czegoś czego nie mają inni (unikalnej wersji).Ja o ile byłoby mnie stać oddałbym auto do profesjonalnego tuningu niefabrycznego bez mrugnięcia okiem i wiedziałbym że mam jedyną niepowtarzalną wersję samochodu w Polsce, a może i Europie (nie chwaląc się już zmieniłem co nieco). A to nie to samo co silniejsza wersja fabrycznego wozu złożonego w iluś tam egzemplarzach, według jednego schematu.
Ot i cała filozofia tuningu
I tu się zgadzam w całej rozciągłości z przedmówcą ;>
Ale z wykresu widać, że teraz moc maksymalna jest przy niższych obrotach, za to moment przy wyższych i to znacznie. Więc nie wiem czy było warto. Owszem auto bedzie lepiej przyspieszać, ale nie będzie szybsze - bo skrzynia ta sama. Przydałoby się teraz wymienić skrzynię na sześciobiegową.
Uwagi poniekąd słuszne, ale sześciobiegówka przydałaby się raczej ze względu na ekonomię i komfort (dźwiękowy), bo tak naprawdę podwyższanie prędkości maksymalnej nie ma bardzo ma sens. Toć w PL i najsłabszy benzyniak z daćkowych silników oferuje więcej niż pozwalają przepisy - a zagranicą, na lepszy drogach, zaczęłyby za to pewnie wychodzić niedostatki zawieszenie (i hamulców, puk puk).
Natomiast na co dzień chodzi chyba jednak właśnie głównie o to przyśpieszenie - i taka modyfikacja jak u wiezy ma sens, ale, rzeczywiście, raczej dla jazdy pozamiejskiej oraz rozpatrując przeciętny styl jazdy, bo dla "sportowo"-dynamicznego obniżenie osiągów przy niskich obrotach i tak nie ma większego znaczenia, a i aktualna - krótsza - skrzynia biegów jest lepsza... <;
Cytat:
Druga sprawa to czy aby na pewno te wykresy są prawidłowe, bo coś mi się wydaje, że odcięcie w dci jest przy 4500rpm, a tu silnik kręcił się do jakichś 4800.
To jest przecież ustawiane elektronicznie, więc również mogło zostać zmienione przy "chipowaniu".
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-03-26, 21:31
mam kolegę który systematycznie w swoich samochodach wgrywa nawy soft do sterownika silnika diesla , bo zna kolesia z polskiego oddziału Boscha - bo to bosch w większości robi pompy i osprzęt i oprogramowanie. Okazuje się ,że faktycznie można spokojnie zwiększyć nieznacznie moc i dodatkowo zmniejszyć spalanie .... cuda - nie do końca , bo ceną jest wyższa zawartość CO i azotków , w ogóle syfów w spalinach . Polega to na zmianie całego programu sterującego i faktycznie jest nie do wykrycia. Efekty ? prowadziłem grand voyagera turbo diesla na trasie 400 km , 5 osób , prędkości czasami pow. 120-130 km/h , plus spokojne wyprzedzanie , silnik miał bodaj 150 KM , zużycie wahy = ok 6 l/100 . To było parę lat temu . Auto bezawaryjnie jeździ do dziś.
Polecam szczególnie do daćki 68 PS. Auto ma naprawdę kopa, nie ma problemów przy większych górkach i pomimo dynamiczniejszej jazdy niż wcześniej spalanie spadło mi o prawie litr na setkę.
Dziś zamontowałem w/w boxa z ebaya . Faktycznie auto jak odmienione. Przede wszytkim ma moc to juz nie to samo auto . Jadąc na 3 , 4 czuć takie pokłady dodatkowej mocy , której wcześniej nie było , że szok!
5 bieg można wrzucić przy odrobine mniejszej prędkości niż dotychczas nie powodując odczuwalnego przymulenia (mam na myśli jazdę z prędkością około 60 KM w terenie płaskim) . Spalanie niby spadło według komputera , ale to jeszcze będę testował .
Boxa podpinałem do czegoś (sterownik?) na czym był napis Delphi , wiec raczej nie mam wtrysków Siemens jak obiecano mi w salonie .
Pytanie do Darciu2 na boxie jest możliwość regulacji mocy kombinowałeś coś z tym ?
Dziś zamontowałem w/w boxa z ebaya . Faktycznie auto jak odmienione. Przede wszytkim ma moc to juz nie to samo auto . Jadąc na 3 , 4 czuć takie pokłady dodatkowej mocy , której wcześniej nie było , że szok!
5 bieg można wrzucić przy odrobine mniejszej prędkości niż dotychczas nie powodując odczuwalnego przymulenia (mam na myśli jazdę z prędkością około 60 KM w terenie płaskim) . Spalanie niby spadło według komputera , ale to jeszcze będę testował .
Boxa podpinałem do czegoś (sterownik?) na czym był napis Delphi , wiec raczej nie mam wtrysków Siemens jak obiecano mi w salonie .
Pytanie do Darciu2 na boxie jest możliwość regulacji mocy kombinowałeś coś z tym ?
Zgodnie z opisem instalacji(po niemiecku) masz 3 - 4 możliwości regulacji śrubką i testów na drodze jakie ustawienie ci najlepiej odpowiada, potem już nie wolno kręcić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum