Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-23, 09:42
Wczoraj zainstalowałem swoje czujniki Valeo - działają rewelacyjne. Całość zajęło mi około 3,5h z czego ok. 3h przepychanie kabelków do czujników. Nie zdejmowałem zderzaka - poleciała niejedna ku... . No ale nie był wyjścia, miałem czas, a nie miałem dostępu do kluczy (do odkręcenia zderzaka). Zaoszczędziłem 420,-zł (opłata ASO za założenie czujników).
Czujniki Valeo są naprawdę dopracowane - nawet są specjalne złączki (zatrzaski) do podpięcia pod kable świateł cofania (nie trzeba w ogóle ściągać izolacji z przewodów - zakładasz na przewód, dołączasz przewód od centralki, zaciskasz kombinerkami, zatrzaskujesz i po sprawie). Poza tym w zestawie są aż trzy komplety podstawek kątowych (u mnie nie było potrzeby ich stosowania).
Na razie jestem b. zadowolony. A jak będzie w przyszłości czas pokaże.
...nawet są specjalne złączki (zatrzaski) do podpięcia pod kable świateł cofania (nie trzeba w ogóle ściągać izolacji z przewodów - zakładasz na przewód, dołączasz przewód od centralki, zaciskasz kombinerkami, zatrzaskujesz i po sprawie)...
przestrzegam przed takim rozwiązaniem. szybkozłączka ma tylko jedną zaletę: jest szybka:)
ostry miedziany (czasem pocynowany) element złączki przebija izolację i styka się z również miedzianym kablem i jest to razem ściskane przez plastyk. takie połączenie jest nietrwałe, narażone na utratę kontaktu elektrycznego w wyniku utleniania miedzi i osłabienia nacisku w wyniku drgań.
o ile awaria czujek cofania nie jest specjalnie kłopotliwa to przestrzegam przed instalatorami alarmów, którzy całą instalację robią na szybkozłączkach. jedyne pewne połączenie to lutowanie lub korzystanie z istniejących przyłączy (np. wolne konektory w kostkach lub masa pod śrubę).
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Czy mógłby się ktoś pochwalić /są tacy?/ instalacją czujek w DD? Czy ktoś ma wersję z wyświetlaczem (gdzie wpasowany?) może jakieś foty?
Osobiście się zastanawiam nad czymś prostym, sam beeper i chyba tylko czujki na tył. Jakoś nie widzę miejsca na przodzie DD.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-26, 14:49
Co do sposobu umieszczenia wyświetlacza, u mnie czujnik zamontowano następująco: Zdjęcie (wystaje z lewej strony). Nie razi ani nie przeszkadza. Piszczenie denerwuje, na szczęście mam czujniki tylko z tyłu. Na przód piszczących bym nie zdzierżył :P
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-26, 16:11
Sleeva musisz się zastanowić, czy ten wyświetlacz jest rzeczywiście konieczny. Ja ograniczyłem się do czujnika z samym brzęczkiem - jest w zupełności wystarczający. Polecam czujniki Valeo - mi udało się kupić zestaw za 160,-zł. Naprawdę bardzo porządne wykonanie i jak na razie działają bez zarzutu i bardzo dokładnie. Poza tym, gdy kupujesz z samym brzęczkiem cały montaż masz z tyłu auta - dodając wyświetlacz ciągniesz dodatkowe kable do przodu (chyba, że kupisz zestaw z wyświetlaczem na tył).
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-10-26, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
krakry1: co do ostatniego punktu jedynie trochę mnie straszą ostrzeżenia:
Spełnione muszą być następujące warunki: brak ochronnej belki metalowej na zderzaku (lub brak metalowego zderzaka), odległość pomiędzy czujnikami nie większa niż 45cm, kąt nachylenia zderzaka nie więcej niż 5°.
- długość pojazdu nie może być większa niż 5m
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-26, 20:31
Długości 5m nie bierz pod uwagę, bo cały montaż ogranicza się do tyłu auta bez przednich czujników i bez wyświetlacza gdzie 5m miałoby wtedy znaczenie.
Nie tak dawno montowałem czujniki cofania u kolegi wieza.
Kilka spostrzeżeń :
1. Wymierz odległości otworów pod czujniki, oraz wywierć otwory bez zdejmowania zderzaka.
2. Zdjąć zderzak warto przy wkładaniu czujników i prowadzeniu kabli.
A tutaj kilka zdjęć z mojego montażu czujników :
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 20:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-27, 13:38
sleeva napisał/a:
Spełnione muszą być następujące warunki: brak ochronnej belki metalowej na zderzaku (lub brak metalowego zderzaka), odległość pomiędzy czujnikami nie większa niż 45cm, kąt nachylenia zderzaka nie więcej niż 5°.
- długość pojazdu nie może być większa niż 5m
Z tego co napisałeś jedynie - belka ochronna (jeżeli taką masz) stanowić może problem. Pozostałe wartości jakie podaje producent to optimum. Pewne odchylenia są dopuszczalne - wiem bo nawet w tej sprawie swego czasu rozmawiałem z konsultantem (mechanikiem) z Valeo. Ten zestaw Valeo mam właśnie ja i bardzo go chwalę. Jedyna wada to, że "nie uczy się on" rozpoznawania właśnie haków holowniczych, czy metalowych belek zderzaka. Te droższe Valeo o ok. 50 - 80 zł już mają taka funkcję. Jeszcze raz polecam - z tych czterech do których podałes linki, ja bez namysłu wybrałbym Valeo.
Przy montażu radzę Ci zastosować się do wskazówek jakie podał powyżej Jackthenight - rzeczywiście wiercić przed zdjęciem zderzaka, ale kabelki przepychać już po jego zdjęciu. Notabene zderzak w swoim Sandero zdejmowałem korzystając z instrukcji do Dustera (z naszego forum).
Przy czym zwróć uwagę na ilustrację Nr8 tej instrukcji (po odkręceniu wszystkich śrub zderzak będzie się trzymał po bokach na takich wypustkach (zatrzaskach) - a właśnie ten rysunek pokazuje jak się do nich dobrać.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-10-27, 19:42, w całości zmieniany 2 razy
A jakiś konkretny model czujników przyklejanych? Czy poprostu wziąłeś zwykłe ale zamiast przykręcać przykleiłeś? Podrzuciłbyś zdjęcie przyklejonych czujników?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-01, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-01, 13:42
Mam tą centralkę z czujnikami przyklejanymi oryginalnie, zwykłych byś nie przykleił, te czujniki przyklejane wystają bardziej na zewnątrz, mam 3 sztuki czujników, i kupowałem dokładnie tam.
Nawet teraz jest taniej , ja płaciłem chyba 70zł.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-01, 15:02
Mam je 5 miesięcy, nic się nie odkleja a przy sprzedaży samochodu można je zdemontować i przenieść do nowego bez problemu, klejone są na taśmę dwustronną mocną. Dla mnie ważne było że nie będę wiercił zderzaka i łatwość montażu, zamontowałem je w pół godziny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum