Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-27, 11:42   

Ci, co już jeżdżą Daciami nie mają na co czekać - chyba że chodzi o zmianę samochodu... (;


A Dacia wybrnie z tego pewnie tak samo jak wszyscy pozostali producenci - zacznie "coś" montować... Co najwyżej można się spodziewać, że to "coś" będzie bardzo ekonomiczne [: Najprawdopodniej - po prostu nowy model reflektorów.
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-28, 11:32   

Łatwiej zmienić reflektor, a nie samochód i będzie to część fabryczna. Nie powinno być problemu z policją i gwarantem. Mam nadzieję, że jeśli zmienią lampę, to tak jak skoda i ford tz światła przeciwmgielne z dziennymi pod jednym szkłem.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-07, 09:00   

leszek_z1 napisał/a:
Łatwiej zmienić reflektor
Można też świecić długimi z mniejszą mocą, niektóre samochody tak właśnie mają zrobione dzienne.

Ja z tym patentem jeżdżę już prawie rok, wiele razy mijałem stojącą z suszarką policję, zaliczyłem też dwa razy zatrzymanie, ale z innych powodów, do świateł nikt nie miał zastrzeżeń :mrgreen:

Wprawdzie prądu to bierze więcej niż LED (40 wat) ale koszt znikomy, a trwałość żarówki (gdybym w nocy nie jeździł) pewnie by starczyła na cały okres eksploatacji samochodu.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-05-21, 14:08   

Nie opowiadaj glupot, jackthenight wyraznie napisal, ze to nie dziala, a on pomogl 18 razy a ty tylko raz...
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-28, 11:07   

DUCATI napisał/a:
jackthenight wyraznie napisal, ze to nie dziala
Co nie działa ? Używanie długich na 1/4 mocy jako dziennych ? Niedowiarków zapraszam na oględziny, jestem codziennie w Warszawie :-P
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-05-28, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-28, 11:50   

marekwoj napisał/a:
DUCATI napisał/a:
jackthenight wyraznie napisal, ze to nie dziala
Co nie działa ? Używanie długich na 1/4 mocy jako dziennych ? Niedowiarków zapraszam na oględziny, jestem codziennie w Warszawie :-P


Ojej to ci dopiero, a to ciekawe bardzo, że coś takie napisałem ?? Nie przypominam sobie.

Ponieważ wypowiedzi DUCAT-iego są zablokowane u mnie i w ogóle mi się nie wyświetlają, z racji braku jakiejkolwiek jej sensowności, to bardzo zaciekawił mnie ten
cytat : "jackthenight wyraznie napisal, ze to nie dziala".

Nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek się wypowiadał na temat twojego marekwoj patentu. Także chyba wszystko w tym temacie, jak zwykle DUCATI wprowadza zamieszanie, a szkoda bo już sądziłem że więcej nie będę musiał czytać jego wypocin :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-28, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-06-08, 10:19   

Napisal, ze przelacznik sprawdzajacy napiecie na akumulatorze nie dziala.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 13:32   

No niestety, sprawa z przeróbką drogowych się rypła - prawnie:

http://megane.com.pl/mega...,150.htm#175981

Czacha napisał/a:
Też myślałem nad SD-2, ale najpier postanowiłem zasięgnąć informacji, jak to się mówi, u źródła i tak:

Wysłałem maila do ITS-u, jako do jedynej krajowej jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych oświetlenia, o treści:

Cytat:
Dzień dobry

Interesowałaby mnie możliwość wydania opinii o spełnianiu przez oświetlenie samochodowe wymagań homologacyjnych dla danego typu oświetlenia w przypadku, gdy homologacja ta nie została nadana przez producenta.
Chodzi mi dokładnie o wykorzystanie świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej po zastosowaniu układu obniżającego moc do około 30% wartości znamionowej.
Czy jest w ogóle możliwe wydanie takiego świadectwa stwierdzającego, że zastosowane oświetlenie posiada wszystkie parametry wymagane w tym przypadku dla świateł do jazdy dziennej?
Czy po wydaniu takiej opinii można dane oświetlenie legalnie użytkować na terenie kraju?
Jaki jest przybliżony koszt takiej opinii?

Z poważaniem,
...



Na co otrzymałem odpowiedź:

Cytat:
Witam,

Niestety wykorzystanie świateł drogowych z układem obniżającym moc jako świateł do jazdy dziennej nie jest możliwe z następujących powodów:
- w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy na zgodność z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji wg wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej,
- wydanie opinii o spełnieniu ww. wymagań nie umożliwi stosowania lampy na pojeździe poruszającym się drogach publicznych. Jedyną drogą jest wystąpienie o homologację lampy wg Regulaminu nr 87, ale o to może ubiegać się jedynie producent lub jego upoważniony przedstawiciel,
- światło drogowe nie spełni wymagań stawianym światłom do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci wąsko, a światło do jazdy dziennej szeroko). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać dopuszczalnego maksimum światłości dopuszczalnego dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji (wnioski te wynikają z badań, które wykonałem gdy wprowadzono światła do jazdy dziennej). Ponadto obniżenie napięcia zasilania żarówki światła drogowego powoduje zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego.


Pozdrawiam,
Piotr Kaźmierczak


Fakt jest na pewno jeden i niezaprzeczalny - takie oświetlenie jest nielegalne. W razie kontroli, przeglądu lub wypadku może być problem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 15:03   

Zatem z punktu widzenia legalności możliwe opcje to:

    I. montaż dodatkowych świateł dziennych:
      A. tradycyjnych;
      B. LED;

    II. wymiana świateł przeciwmgłowych na:
      A. dzienne;
        1. tradycyjne;
        2. LED;

      B. zespolone - dzienno-przeciwmgłowe:
        1. tradycyjne;
        2. LED;

    III. wymiana reflektorów głównych na model z wbudowanymi dziennymi:
      1. tradycyjnymi;
      2. LED.



Faktycznie dostępne na rynku są chyba wszystkie z wyjątkiem III. - ja przynajmniej jeszcze takowych nie widziałem. (Nisza rynkowa? (; ).


Natomiast biorąc pod uwagę, że porządne zestawy świateł LED kosztują podobno pod 500 zł, to najtańszą w zakupie i najsolidniejszą w użytkowaniu będzie prawdopodobnie opcja II-A-1 - wychodzi poniżej stówki (np Wesem HM4).


Full-wypas: II-B-2 - ale jak na razie robi je chyba tylko Hella i są jednak dość drogie, 600-750 zł. Chociaż podobno Wesem też się przymierza do produkcji...
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-13, 18:58   

Dobrym rozwiązaniem z wymiennymi żarówkami H6W są hella lampy:
http://allegro.pl/item108...d_hella_6w.html
Do tego można dokupić automat włączający te lampy po odpaleniu silnika:
http://allegro.pl/item112...y_wlacznik.html

i mamy komplecik, plusem jest to że nie ciągniemy kabli do środka , 2 kable do akumulatora i jeden do mijania lampy a reszta do lamp dziennych.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-13, 19:51   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Do tego można dokupić automat włączający te lampy po odpaleniu silnika:
http://allegro.pl/item112...y_wlacznik.html

i mamy komplecik, plusem jest to że nie ciągniemy kabli do środka , 2 kable do akumulatora i jeden do mijania lampy a reszta do lamp dziennych.


Do tych lamp Hella nie potrzeba kupować żadnych automatów.

W zestawie tych lamp jest dodany przekaźnik - wystarczy go tylko podłączyć zgodnie z instrukcją montażu : http://mail.widzew.net/~asz1/montage.pdf

58 - światła pozycyjne
15 - plus po stacyjce - w naszych Daciach każdy przewód koloru żółtego - w skrzynce
przekaźników można go odnaleźć

i wszytko będzie działać tak jak powinno.


I nie podłączamy pod mijania tylko podłączamy pod światła pozycyjne.

Gdyż zgodnie Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-13, 20:08, w całości zmieniany 4 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-13, 20:07   

Przekaźnik jest ale trzeba ciągnąc kable do stacyjki do zapłonu, a jeżeli się kupi ten automat to nie trzeba i wystarczy do akumulatora tylko to przypiąć i podłączyć pod pozycje.

Prawdę powiedziawszy to lepiej kupić tańsze lampy wesem za 30-70zl komplet i ten automat wyjdzie taniej i lepiej bo z zestawu helli zostałby nam ten przekaźnik do niczego nie potrzebny.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2010-07-13, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-13, 20:09   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Przekaźnik jest ale trzeba ciągnąc kable do stacyjki do zapłonu, a jeżeli się kupi ten automat to nie trzeba i wystarczy do akumulatora tylko to przypiąć i podłączyć pod pozycje.


Nieprawda. W skrzynce przekaźników pod maską masz pełno plusów po stacyjce - każdy kabel koloru żółtego to właśnie plus po stacyjce(zapłonu), więc nic nie trzeba ciągnąć do stacyjki.


TAXI AIRPORT napisał/a:
Prawdę powiedziawszy to lepiej kupić tańsze lampy wesem za 30-70zl komplet i ten automat wyjdzie taniej i lepiej bo z zestawu helli zostałby nam ten przekaźnik do niczego nie potrzebny.


Ten automat jest ci do niczego nie potrzebny.

A jak chcesz kupować tańsze lampy, to lepiej do nich dokup przekaźnik za 10 zł i żaden automat znów ci nie jest potrzebny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-13, 20:14, w całości zmieniany 5 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-13, 20:17   

kable może i są ale trzeba ich szukać, sam w meganie mam wpięte dzienne pod maską do skrzynki ale ile się naszukałem to szkoda gadać,poza tym trzeba lutować w ciasnocie te kable bo są zaizolowane fabrycznie plastikową taśmą i słaby dostęp pod przekaźnikami jest, teraz wolałbym kupić taki automat i o wiele szybciej się to podłączy.

Ten automat włączy dzienne jak się silnik uruchomi i zacznie ładować akumulator wiem bo mam podobny w innym aucie, a zwykły przekaźnik załączy światła od razu jak się zapłon włączy i tym się to różni. Poza tym narusza się tylko jeden obwód świateł pozycji a nie 2 jak przy przekaźniku.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2010-07-13, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-13, 20:20   

TAXI AIRPORT napisał/a:
kable może i są ale trzeba ich szukać, sam w meganie mam wpięte dzienne pod maską do skrzynki ale ile się naszukałem to szkoda gadać,


W Dacii nie trzeba szukać, od razu widać żółte kable.

TAXI AIRPORT napisał/a:
poza tym trzeba lutować w ciasnocie te kable bo są zaizolowane fabrycznie plastikową taśmą


W jakiej ciasnocie - nie patrzyłeś jak jest w Dacii. Tam jest bardzo dużo miejsca.
I nie ma żadnej plastykowej taśmy.




TAXI AIRPORT napisał/a:
słaby dostęp pod przekaźnikami jest


Każdy przekaźnik się wyciąga z podstawką do góry podnosząc kable na wysokość dającą świetny dostęp aby móc się dolutować do żółtego przewodu.




TAXI AIRPORT napisał/a:
teraz wolałbym kupić taki automat i o wiele szybciej się to podłączy.


Szybciej, żartujesz chyba- jestem pewny że podłącze szybciej od ciebie i jeszcze zdążyłbym wypić kawę i zapalić papierosa :)
Trochę z tą kawą i papierosem przesadziłem, ale zrobię to równie szybko - po prostu mam już w tym wprawę :)

Poza tym po co ci dodatkowa elektronika w aucie ? Koszt automatu to 50 zł, który może się zepsuć i wymiana jego już nie będzie taka wesoła.
A przekaźnik jak się zepsuje (co jest praktycznie mało możliwe) to wymieniasz go w 3 sekundy i wydajesz na niego 10 zł a może i mniej.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Ten automat włączy dzienne jak się silnik uruchomi i zacznie ładować akumulator wiem bo mam podobny w innym aucie, a zwykły przekaźnik załączy światła od razu jak się zapłon włączy i tym się to różni.


Tak tu masz racje, ale przy 12W jakie pobierają te lampy jest to żaden problem.
A jak ktoś ma diodowe lampy, które pobierają może klika watów, to już w ogóle żaden problem.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym narusza się tylko jeden obwód świateł pozycji a nie 2 jak przy przekaźniku.


Wolę podłączyć się pod dwa, niż wydawać zbędne 50 zł. Nie wspominając już o ewentualnych usterkach takiego automatu.

Oczywiście każdy zrobi jak chce, ja bym zbędnej elektroniki niepotrzebnie do auta nie wkładał, skoro producent lamp już przygotował konkretne rozwiązanie i wszystkie elementy są w zestawie. Zawsze automat to dodatkowy element który się może zepsuć, a jego wymiana jest znaczenie kosztowniejsza i trudniejsza niż wymiana przekaźnika.


Taxi, teraz masz na przekaźniku i ci działa, jesteś zadowolony, bo nie sprawia to problemu.
A czy tak będzie z tym automatem ? A co zrobisz jak się automat zepsuje ?
Bo przekaźnik to prosto, kupisz w każdym elektrycznym sklepie i na parkingu pod sklepem w 3 sekundy wymienisz przekaźnik - takiej wygody z automatem mieć nie będziesz.

Tak jak wspomniałem, każdy wybierze co uważa za stosowne.
Ja jestem przeciwnikiem tych automatów, ale rozumiem, że montaż dla przeciętnej osoby jest prostszy niż montaż przekaźnika, ale czy lepszy - to pozostawiam już każdemu do przemyślenia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-13, 22:11, w całości zmieniany 10 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-07-14, 14:23   

LAisar, mowilo sie chyba ze 100 razy, ze nawet jesli to nielegalne to niewykrywalne...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-14, 14:54   

EOT - EOT-em, ale tym razem się złamię. Pro publico bono d;

Napisałem zdawało mi się wyraźnie: "z punktu widzenia legalności" - jak ktoś chce łamać prawo, to oczywiście może, choćby i całkiem bez jeździć. Jego problem.

Niewykrywalne - być może, prawdopodobnie, na co dzień.

W razie wypadku... Każdy sam ponosi odpowiedzialność.

Tyle.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-15, 11:42   

laisar napisał/a:
Niewykrywalne - być może, prawdopodobnie, na co dzień.
W razie wypadku... Każdy sam ponosi odpowiedzialność.
Jak już wcześniej pisałem używam drogowych jako dziennych, jeżdżę tak już 2 lata i nikt zastrzeżeń nie miał, łącznie z kontrolą policyjną , więc można przyjąć że jest to niewykrywalne :-P

Teoretycznie w razie wypadku (o ile oczywiście ktoś to wtedy zauważy) mogą być problemy, ale jakie ? Chyba nie większe, niż gdybym nie miał świateł włączonych. A co grozi za nie włączenie, mandat 100 zł ?

Przy okazji ten "wynalazek" ma nad prawdziwymi dziennymi niepodważalną zaletę. Dziennych nie można używać podczas opadów deszczu czy śniegu, a ja zapalam pozycyjne i dalej na tych "dziennych" pomykam, bo na oko trudno odróżnić od mijania , "dzienne" gasną dopiero jak światła mijania włączę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-07-15, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 12:59   

Czy to za brak, czy za niewłaściwie ewentualne konsekwencje są gorsze niż mandat - tzn. ubezpieczeniowe...
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-15, 20:57   

marekwoj napisał/a:

Teoretycznie w razie wypadku (o ile oczywiście ktoś to wtedy zauważy) mogą być problemy, ale jakie ? Chyba nie większe, niż gdybym nie miał świateł włączonych. A co grozi za nie włączenie, mandat 100 zł ?

Wpierdol mozna dostać. Bardzo dobrze przeciwko takim debilom spisuje się klucz do zmiany koła.
Pewnie nawet nie wiesz jak fajnie jest dostać długimi i obowiazkowo z zapalonymi jupiterami przeciwmgielnymi wjezdzajac z naslonecznionej w zacieniona droge
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-15, 21:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-16, 11:25   

adams napisał/a:
Wpierdol mozna dostać. Bardzo dobrze przeciwko takim debilom spisuje się klucz do zmiany koła.
Pewnie nawet nie wiesz jak fajnie jest dostać długimi i obowiazkowo z zapalonymi jupiterami przeciwmgielnymi wjezdzajac z naslonecznionej w zacieniona droge
Gdybyś zadał sobie odrobinę trudu i przeczytał kilkanaście postów wcześniej, to byś wiedział że moje długie świecą tak jak krótkie :-P

A co do debili, to kluczem do kół należy przywalić tym, który świecą w dzień, a później w nocy jeżdżą z przepalonymi żarówkami, ewentualnie po wymianie żarówki mają tak ustawione światła, że oślepiają jakby na długich jechali.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-16, 11:37   

marekwoj napisał/a:
A co do debili, to kluczem do kół należy przywalić tym, który świecą w dzień, a później w nocy jeżdżą z przepalonymi żarówkami,
Zgadzam się z tym ... że klucz do kół to bardzo ważny argument w rozmowach między kierowcami, ale ten klucz fabryczny jest trochę przykrótki ... proponuje bejsbola lub gaz rurkę. ;-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-07-17, 00:39 ]
Mała metadyskusja została wydzielona: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=56590#56590.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 15:00   

A co myślicie o http://www.fristom.com.pl...7591/1264604463 ?

Co prawda zasadniczo jest to taki sam wynalazek, jak przywołany przez Ducatiego i oprotestowany przez jackthenighta, ale... przecież można chyba te światła podłączyć po prostu "po bożemu", poprzez przekaźnik(i)?

Cena dość niska - ok. 100 zł - ale ogólnie to podobno przyzwoita firma (robią też inne lampy), no i polska (:
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-21, 09:23   

To są zwykłe lampy dzienne z wbudowanym albo przekaźnikiem albo tranzystorem, tylko problem z tymi diodami jest taki że to są jednorazówki jak ci się spali jedna dioda to lampa do wyrzucenia.
Raczej lepiej zamontować lampy na zwykłe żarówki 21W albo Helli 6W , wymieniasz żarówkę i jeździsz dalej. Albo układ SD-2 w innym aucie mam i spełnia rolę.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-22, 01:00   

Napisałem do producenta i... oddzwonił, bardzo szeroko odpowiadając na pytania! (:

1) Po uszkodzeniu jednej z LED pozostałe świecą dalej.

2) Przepalenie żarówki pozycyjnej nie ma wpływu na działanie lamp.

3) Można podłączyć przez przekaźnik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne