DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ANWB: Dacia Duster - problemy ze stabilnoscia?
Autor Wiadomość
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-06, 21:04   ANWB: Dacia Duster - problemy ze stabilnoscia?

ANWB, czyli holenderski odpowiednik... wlasnie nie wiem czego w PL- najbardziej odpowiada to niemieckiemu ADAC'owi, a u nas mozna od biedy podciagnac pod PZMot, sprawdziło stabilnosc Dustera:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-08-06, 21:23   

Fajny test. Widać, że bez ESP jest źle ale się nie wywrócił pomimo, że bardzo chcieli. Pocieszające jest to, że nie tak do końca spaprali to auto jak niektórzy twierdzą. Poprostu ma to co potrzebne i nic więcej.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-06, 21:27   

Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( :evil: :evil: ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-06, 21:40   

jakby nie hamował to by przeszedł w miarę dobrze (a tak to odciążył tył), tyle ze trzeba mieć szybkość w łapach do kręcenia kierą
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-08-06, 21:41   

coz a mercedes klasy A nie przeszdl tego testu a Dacia tak :) mercedesika musieli poprawiac a dacki nie musz :) i to jest najwazniejsze :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-06, 22:00   

Nie ma sensu robić testów przy 80-100kph, niestety przy tej prędkości nawet najbardziej wypasiona beemwa nie zagwarantuje bezpieczeństwa w razie wypadku...
no i nie widziałem żeby ktoś jadący 100kph tak gwałtownie reagował kierownicą (jako że nie dopuszczam tez bez doświadczeń, dlatego kiedyś na zamkniętym parkingu sprawdzałem to jakąś "klijówką III" no i zgodnie z oczekiwaniem nie było to najbezpieczniejsze - mimo że samochód trzymał się drogi). W mieście rzeczywiste 80, czyli pod 90 na blacie? sory ale nie kupuje tego - jeżdżę z CB, zdarza mi się jeździć (90) w "pseudoterenie zabudowanym" i mimo że w terenie zabudowanym (przy dobrej widoczności) jeżdżę 80 - droga krajowa nie miasto ! - no to niestety, ale jestem jednym z najszybszych na trasie i mało kto jeździ z taką prędkością. O wiele bliższe prędkości to właśnie rzeczywiste 65-70. Powyżej i tak nie masz szans na żadną reakcję i warto o tym pamiętać (bo jest deficyt czasu, deficyt przyczepności i nadmiar energii do wytracenia)
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-06, 23:57   

Właściwie, to przeszedł ten test w wersji 4x2, czy nie ? Jednak chyba przeszedł, bo się nie wywrócił tak jak kiedyś Loganka w ADAC-u.
No i jest odpowiedź Rumunów na ten test:
http://www.promotor.ro/no...e-sigur-6783362
Mam niedparte skojarzenie z "SER SHREEKIEM"
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-08-07, 00:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2010-08-07, 05:58   

Polska wersja: http://www.autoinfo.pl/sp...ala-testu-losia
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-07, 07:55   

Dacia nie jest idealnym samochodem, jest za to samochodem wartym pieniędzy które za niego płacimy. Nawet "serszrek" pewnie trochę racji miał. Pytanie tylko od kiedy suv ma być stabilny...
 
Vincent 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 08:12   

Na razie wystarczy mi świadomość, że na zakrętach jest stabilniejszy niż mniejsze samochody bez esp, którymi jeździłem, mimo sporo większego ciężaru i wysokości. W teście pomimo całkowitej krytyki mimo wszystko też nie "poległ" w sensie dosłownym. ;-) We wcześniejszym niemieckim pisali, że zachował stabilność.

A że mniej bezpieczny niż inne suvy, to się domyślałem bez testów kupując samochód za 4x tyś, a nie za 80-200+.

W tekście jest informacja, że od marca esp bedzie można zamontować we wszystkich modelach. Niech ktoś mnie uświadomi, czy ten system da się montować w serwisach, czy będzie chodziło tylko o samochody z fabryki?

Do tego czasu będę akurat wiedział, czy warto w to zainwestować. :)
Ostatnio zmieniony przez Vincent 2010-08-07, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-07, 08:38   

Najprawdopodobniej jest to antyreklama. Wynik skomentowany przez Belgów: "istnieje możliwość". Co do sershreeka to pisał on głupoty (antyreklama), m.in. że rysuje się osłona silnika, bo jest plastikowa, BMW X5 ma również plastikową osłonę, ale pewnie nierysującą się. Po drugie "test łosia" jest standardowym testem producenta, chociaż w peugocie się nie sprawdziło ???? Miejmy nadzieję, że z Dacią jest OK, w końcu się nie wywróciła, w przeciwieństwie do innych samochodów, m.in. Logana, który jednak jest nadal produkowany.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-07, 10:59   

Po obejrzeniu tego filmiku - wniosek nasuwa się sam. Bez ESP Dusterem lepiej nie wchodzić przy dużej prędkości w tak niebezpieczne skręty czy zakręty. Gdy się ma wydarzyć coś poważnego na drodze, niejednokrotnie ESP tez nie pomoże.
Moim zdaniem nie ma co za bardzo płakać. Nie wiem czy pamiętacie, ale Mercedes klasy A, kiedy się pojawił też nie zaliczył testu Łosia. A to w końcu Mercedes - prymus i wzór - w świecie motoryzacji. Taka "wpadka" lub powiedzmy nie dociągniecie u Daci - może sie wydarzyć każdej firmie.

Duster fajny jest.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-07, 21:58   

krakry1 napisał/a:
Bez ESP Dusterem lepiej nie wchodzić przy dużej prędkości w tak niebezpieczne skręty czy zakręty

Tu nie chodzi o markę czy dany model, po prostu autem ebz ESP trzeba normalnie jeżdzić i nie liczyć że elektronika zweryfikuje nasze błędy (z ESP mimo wszytsko polecam tą samą technike).
Po prostu, samochód jest narzędziem przeznaczonym dla ludzi myślących
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-08, 11:59   

benny86 napisał/a:
Po prostu, samochód jest narzędziem przeznaczonym dla ludzi myślących
Całkowita racja.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-08-08, 13:49   

Mam wrażenie że mamy tu również kiepskie opony co się ślizgają. Z drugiej strony test pokazuje że nadal terenówki są duzo mniej stabilne od nizszych aut.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-09, 13:30   

ppart napisał/a:
Mam niedparte skojarzenie z "SER SHREEKIEM"


To teraz kazdy kto wyrazi nie do konca pochwalna opinie o dacii (a dusterze w szczegolnosci w Twoim przypadku) bedzie podejrzewany o kolejne wcielenie Mr. Ogra? No brawo. Poczekaj na swojego Dustera, pozniej nam opowiesz, czy fajny jest czy nie :idea:

No i musze rozczarowac - juz od kilku miesiecy tu jestem, w przeciwienstwie do ogra :lol:
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-08-09, 14:12   

Cytat:
To teraz kazdy kto wyrazi nie do konca pochwalna opinie o dacii (a dusterze w szczegolnosci w Twoim przypadku) bedzie podejrzewany o kolejne wcielenie Mr. Ogra?


Oczywiście, że nie. To dotyczy tylko osób, które zarejestrowały się na tym forum wyłącznie w tym celu 8-) .
_________________
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-09, 14:30   

A to spoko, jestem bezpieczny :mrgreen:
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 21:14   

Dacia ma opony terenowo-błotno-śniegowe, jak juz będę brał to postarm się jak najszybciej zmienić na jakieś letnie, najlepiej asymetryczne jak Bridgestone Turanza ER300 czy coś posobnego, komfort jazdy wyzszy, spalanie niższe, bezpieczenstwo wyższe.
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-08-11, 13:50   

http://www.youtube.com/watch?v=wuxAlH0MIBQ

Tutaj robia dosc ostre manewry z wersja 4x4 i ESP. Jak dla mnie wyglada niezle :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 15:46   

Gdyby zrobili wersję z blokadą mechanizmów różnicowych i silnikiem tak ze 150 KM to byłby to jeden z lepszych samochodów szosowo-terenowych.
No ale wiadomo jeden koncern więc nie będą podgryzać Nissana.
Czekamy na rozwiązania tunerów.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-08-11, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jaras 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 20:48   

Koledzy od dwóch miesięcy pomykam wersją 4x2 1,5dci . W normalnej eksploatacji sprawuje się świetnie. Na zakrętach nie wyczuwam wyraźnej nad lub podsterowności.
Jednak auto wyraźnie odczuwa podmuchy boczne wiatru więc na takie manewry jak na filmie nie piszę się. Poza tym na osłonie słonecznej kierowcy jest jakaś dziwna nalepka która moim zdaniem sugeruje iż auto może się dziwnie zachowywać w zakrętach przy silnym wietrze.
Pozdrawiam Jaras
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 21:53   

Ad rem: to jakieś "p*** kotka za pomocą młotka" - wiadomo, że istnieją auta, które po prostu z założenia nie służą do ścigania się na zakrętach. Część z nich jest niestabilna do tego stopnia, że w ogóle nie powinny lub nie mogą wyjeżdżać na drogi bez ESP. I na tle innych SUV-ów, kombivanów czy mikrovanów wynik Dustera jest całkiem dobry - mimo że wygląda na to, że bardzo chcieli go wywrócić, to jednak się nie udało... <d;

Oczywiście takie testy są jak najbardziej potrzebne, bo dają wiedzę, jak dany model zachowuje się w podobnej sytuacji, ale wyciąganie z nich daleko idących wniosków ("szmelc!") jest kompletnie idiotyczne /:

...Aczkolwiek trzeba przyznać, że poważniejsze komentarze jeśli już za coś w ogóle Daćkę krytykują, to raczej za brak dostępności opcji ESP, a nie za jego brak w ogóle w danej konfiguracji.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno

Wysłany: 2010-08-11, 22:56   

fi napisał/a:
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( :evil: :evil: ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.


Mam nadzieję że zwryfikujesz swoje poglądy na temat "normalności" poruszania się po mieście zanim komuś zrobisz krzywdę.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-08-11, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-12, 07:17   

Jaras napisał/a:
Poza tym na osłonie słonecznej kierowcy jest jakaś dziwna nalepka która moim zdaniem sugeruje iż auto może się dziwnie zachowywać w zakrętach przy silnym wietrze.

Masz na myśli tą środkową: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=51725#51725 ?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne