Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 10:50
A ja w swoim mam jedno i drugie. Może to zależy od wersji jaką się zamówiło. Ja nie dopłacałem do niczego i mam i koło zapasowe oraz zestaw do szybkiej naprawy.
Zastosowanie zestawu łączy się podobno z wymianą opony bo później nie nadaje się do niczego i jest to stwierdzenie praktyczne. Przynajmniej tak mówi kumpel, który jest wulkanizatorem z dziada pradziada.
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 12:00
To fakt - opona do wymiany i jak sama nazwa świadczy jest to zestaw naprawczy. Widziałem kiedyś na wulkanizacji oponę po takim zestawie naprawczym. Jest to tylko rozwiązanie tymczasowe i warto wymienić obie opony, na osi, oczywiście w zależności od zużycia opon.
Ja bym pewnie nie wiedział nawet jak dobrze użyć taki zestaw. Koło mam pełne na szczęście, było to jedno z pierwszych moich pytań u dealera.
Tym niemniej jeśli coś miałem dostać to chciałbym to dostać. Zawsze można to komuś dać, sprzedać itp. Ale skoro mówicie, że to dają tylko jak koła nie ma, to ok, nie będę się upominał. :)
Zestaw do naprawy warto mieć tak czy siak. Rzadko bo rzadko, ale może zdarzyć się sytuacja, w której stracimy dwie opony na raz, lub jedna po drugiej (ponoć nieszczęścia chodzą parami ;))
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 13:02
Wulkanizator zapewne będzie przeklinał po użyciu takiego zestawu naprawczego. Trzeba pamiętać, że na rozerwaną oponę to nie działa a jedynie na małe dziurki.
witam wszystkich mam swojego dusterka ponad miesiac zakupu dokonalem w belgii poniewaz tam mieszkam przejechalem juz ponad 5000 km jesli chodzi o spalanie duzo sie nie zmienilo poniewaz lubie jezdzic dynamicznie a pozatym zatrabiliby mnie w miescie autko ladne podoba sie wszystkim moim znajomym natomiast pszeraza mnie ten halas ktory zaczyna sie od 115 a cichnie ok 125 km/h mysle ze poczekam jeszcze troche jesli nie bedzie zmian to serwi i to szybko bo to jest nienormalne nowe auto a efekt halasu jak w przyslowiowym maluchu jesli ktos mial podobna historie prosze o odzew to narazie tyle jesli znajde cos nowego odrazu bede pisal z powazaniem mario
Felgi do Dustera to zdaje się 6,5 J 16 ET36 5x108x60.
[url=]http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=64368#64368]Aktualizacja[/url]
Nie x108x, tylko 114,3 mm i nie ET36, tylko 50 - poza tym się wszystko zgadza... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-21, 15:31, w całości zmieniany 6 razy
Po ponad dwóch tygodniach przerwy (autko czekało na mnie w Pyrzowicach przy lotnisku) Dusterowych impresji cd.
W nocy 27/28 lipca mój Dragster przeszedł prawdziwą próbę wody: RZ-->Pyrzowice (lotnisko Katowic) Jazda w opadzie ciągłym (momentami wyglądało to na oberwanie chmury) wiatr czołowy b. silny, koleiny ograniczenia w postaci zwężeń (roboty drogowe)
Czułem się jak w szybkiej łodzi motorowej a nie w czółnie z baldachimem.
Na A4 Vmax. 115 km/h (słaba widoczność, miejscami koleiny i woda, woda, woda...)
Na pokładzie: 2+1 + 30 kg bagażu
Okazuje się, że w tych warunkach Duster dawał się prowadzić pewnie, Continentale M+S b. ładnie odprowadzały wodę.
Reakcja na podmuchy boczne i te od TiR'ów w wietrze skośnym nie dawała powodów do niepokoju. Klimatyzacja przez 50% trasy (osuszanie szyb)
I wynik spalania:
8,6 L/100km przy V_śr=52 km/h
Na usprawiedliwienie: hurtowe ilości wody wprawianej w ruch przez Dustera i vmoordewind
Trasa powrotna, trochę "wycieczkowa" 13 sierpnia (warto zobaczyć: Park Etnograficzny w Wygiełzowie i zamek Lipowiec) z pominięciem "starej" A4:
Pyrzowice-->Tychy-->Chrzanów-->Balice-->"nowa" A4 (na KT i RZ z końcem w Kłaju)-->Tarnów--> Rzeszów.
Korki na zjeździe z "nowej" A4 kosztowały mnie jeden "klocek" na wskaźniku paliwa!
Dalsze korki koło Bochni (światła!), przed Tarnowem i Dębicą (ruch wahadłowy)
i wynik:
8,1 L/100 km przy V_śr=45 km/h
V_max=135 km/h
klimatyzacja 90% trasy (+30...35st. C)
Po 2 miesiącach i 3010 km nie wiem ile "tak na prawdę" Dragster pali w trasie
No chyba, że warunki szczególne są normalne w PL
P.S.
Początkowo planowałem wyjazd do BG, Dusterem, ale nie pozwolił mi na to"human factor:" po ca 100 km dzieciak (6,5 roku) zaczyna wyrabiać (a to brzuch boli, a to głowa boli, a to niedobrze etc.,po prostu nie lubi jady samochodem)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-18, 20:17, w całości zmieniany 2 razy
Rada co do A4 od wieliczki do targowiska. Jeździj starą 4 bo ruch jest tam taraz znikomy. Jeżdżę często do czchowa na działkę. Dojazd do A4 wliczając do tego swiatła i korek to jestem w połowie drogi do krakowa. To samo jest teraz przy zjeździe z A4 w targowisku co było przedtem w wieliczce.
piotrres napisał/a:
Po 2 miesiącach i 3010 km nie wiem ile "tak na prawdę" Dragster pali w trasie
Nie ma się czym martwić.
8 z hakiem to normalny wynik jak na te gabaryty i silnik 1.6. Pewnie z czasem jeszcze trochę spalanie spadnie
Przy tej ostatniej, powrotnej trasie jak pisałem wyżej, co najmniej 1 "klocek" paliwa na wyświetlaczu zżarło mi w pełzanie w korku, czyli przy płynnej jeździe w trasie mógłbym liczyć na ok. 6,0 L/100 km.
P.S. Marku1603, dzięki za dobrą radę!
zbiorniczek.jpg 3000 km w 2 miesiące. Hmm, czy taki ubytek jest normalny ?
Plik ściągnięto 516 raz(y) 87,74 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-17, 16:07, w całości zmieniany 2 razy
Dzisiaj, nareszcie skompletowałem nakładki na nadkola tylne (146 PLN na stronę) i mogę pokazać, jak wygląda "dopancerzony" Duster. Montaż tych elementów jest dość prosty i można przeprowadzić go we własnym zakresie. Jeszcze tylko porzeczki do bagażnika dachowego (raczej nie firmowe), termometr zewnętrzny, zimówki i... chyba na tym zakończę doposażanie
Dragstera.
Spalanie w warunkach 2/3 trasa 1/3 miasto: 8,2 L/100 kmV_śr=40 km/h
Duster_16_16V_nadkola.jpg Duster 1.6 16V 4x2 Laureate w pełnej krasie
Plik ściągnięto 32635 raz(y) 222,84 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-17, 16:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-17, 16:55
piotrres napisał/a:
3000 km w 2 miesiące. Hmm, czy taki ubytek jest normalny ?
Póki się się mieści pomiędzy MIN a MAX, oraz utrzymuje się tak w połowie, a nawet trochę więcej niż połowa pomiędzy MIN a MAX - to nie ma się jak na razie nad czym zastanawiać.
Po prostu w nowym aucie układ się odpowietrza i jakiś tam ubytek jest normalny, ważne aby później poziom stał mniej więcej na tym samym poziomie.
Póki się się mieści pomiędzy MIN a MAX, oraz utrzymuje się tak w połowie, a nawet trochę więcej niż połowa pomiędzy MIN a MAX - to nie ma się jak na razie nad czym zastanawiać.
Dzięki, przy okazji wizyty w Zodiaku w.s. nakładek, powiedziano mi że "tak właśnie tak miało spaść"
laisar napisał/a:
ale prawdziwie pancerny to by jednak był z czarnymi zderzakami a la Duster-golas (((:
Osobiście chętnie wziąłbym Laureate'a z czarnymi zderzakami, lecz taka opcja nie istnieje.
Ma być zderzak w kolorze nadwozia i już.
Żeby nie było za różowo,
Generalnie spasowanie plastików jest b. dobre ale w kufrze znalazłem taki oto kwiatek (między schowkiem na narzędzia, a klapą bagażnika). Ciekaw jestem czy ktoś też ma takie cudo ?
bagaznik.jpg Niedoróbka w kufrze.
Plik ściągnięto 534 raz(y) 80,63 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-18, 20:18, w całości zmieniany 4 razy
Póki się się mieści pomiędzy MIN a MAX, oraz utrzymuje się tak w połowie, a nawet trochę więcej niż połowa pomiędzy MIN a MAX - to nie ma się jak na razie nad czym zastanawiać.
Dzięki, przy okazji wizyty w Zodiaku w.s. nakładek, powiedziano mi że "tak właśnie tak miało spaść"
Żeby nie było za różowo,
Generalnie spasowanie plastików jest b. dobre ale w kufrze znalazłem taki oto kwiatek (między przy schowkiem na narzędzia, a klapą bagażnika). Ciekaw jestem czy ktoś też ma takie cudo ?
u mnie tez takie "niedociagniecia" plastików są, no coz , brak idealu ;)
Piotrres u mnie poziom plynu taki sam, wiec widocznie faktycznie tak ma spadac :)
Czy już zostały ustalone parametry felg aluminiowych do Dustera ?
Czy ktoś może pamięta, w którym wątku były rodzaj, marka lub parametry głośników do tego autka, bo czytałem, ale nie mogę tego znaleźć ?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-08-17, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum