Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-18, 19:37
Mialem okazje przejechac sie salonowa demowka Vengi. Silnik 1.4 16V 90 KM. Pojechalem z zona, synkiem 2l i pracownikiem salonu. Auto ma wielki bagaznik ponad 420 l. Pakowanie dziecka do fotelika bajka - wysokie siedziska, nie trzeba sie schylac. Samochod jest wysoki ale nie ma wysokiego przeswitu. Zawieszenie zestrojono twardo. Zona na zalatanej powierzchni warszawskiej wislostrady podskakiwala na tylnym siedzeniu jak pileczka. Silnik 1.4 niby 90 km ale nie czuc tej mocy. Spodziewalem sie lepszej dynamiki. Krotka jedynka, potem dlugo nic na 2-ce. 3-4 lepiej ale byc moze masa ponad 1000 kg zjadala konie mechaniczne.
Fajnym pojazdem jest Kia Soul, wiecej miejsca w srodku ale maly bagaznik ( ok 300 l ). Za to przeswit 175 cm daje poczucie bezpieczenstwa na naszych drogach.
Jezdzilem jeszcze traktorkiem 1.4 TDI 85 km roomsterem. Skoda powoli na jedynce ruszala, 2-3 bieg lepiej, dopiero ciagnela od 2500 3500 tys obr. Z przodu miejsca w sam raz, fotele wygodne, dziwne male ciezko pracujace galki do nawiewu.
Rozgladam sie tez za skoda roomster scout , ma ona + 4m wyzszy przeswit i plastikowe oslony. Tyko silnik 19 TDI lub 1.4 lub 1.6 benz.
Dylematow wiele przy zakupie pojazdu pod koniec roku.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 06:46
Sandero prowadzi, ale tylko w kwestii ceny. Uważam, że powinno się kupować najdroższy samochód na jaki nas stać niż potem żałować, że nie dołożyliśmy te kilka tysięcy (np. kredyt) i kupiliśmy samochód tylko dlatego, że wybór podyktowany był zwykłym rozsądkiem. Ciekaw jestem jak za 5-7 lat będzie wyglądała sprawa odsprzedaży auta marnie wyposażonego z 2 poduszkami, skoro w w 10 letnich kompaktach jest już co najmniej 4. W ostatnim motorze był test diesli: C3 Picasso, Vengi i nowego Opla Merivy - Venga wygrała.
Jak chcesz Roomstera - to przejedź się Fabią Combi - Roomster to nic innego jak podniesiona Fabia - małe fotele, ciasno - a różnica w cenie spora - zresztą poczytaj na necie jakoś nikt tego samochodu nie chwali.
Soul jest bardzo fajny i ciekawy, bagażnik 320l - może nie dużo, ale wynagradza wielkością wewnątrz.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 07:01, w całości zmieniany 2 razy
ja właśnie chcę kupić samochód do max tego ile mam kasy
tzn będzie to tak ok 46 k (no chyba że zona zabierze jeszcze więcej kasy na remont który właśnie robimy - ale staram jak najwięcej uratować )
i właśnie dacia sandero w dieslu jest w tym samym przedziale co np kia venga w benzynie
jeździłem już na jazdach próbnych:
dacią sandero
skodą fabią
hyundaiem i30
chevroletem aveo
za tydzien - kia venga (jeśli będzie akurat w salonie)
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 07:30
Ja czekam z zakupem do grudnia - wyprzedaż rocznika - miałem się gorączkować i kupować w lipcu, ale dałem na luz.
Diesel mnie akurat kompletnie, nie interesuje bo różnica w cenie zwraca się po przebiegu około 60-70tyś. więc w moim przypadku 5-6 lat, a dłużej raczej auta nie będę użytkował. Druga sprawa, że kupuję samochód głównie do miasta więc tutaj diesel zupełnie się nie sprawdza, bo byłby wiecznie niedogrzany przez jazdę na krótkich odcinkach a dodatkowo diesel w tej klasie samochodów jest zawsze dużo głośniejszy niż benzyna.
Z samochodów jakie wymieniłeś ciekawy jest i30 - silnik 1,4 bodajże 109KM w wersji World Cup w metaliku z klimą, 8 poduchami, ABS, ESP, radiem sterowanym z kierownicy można kupić po wszystkich obniżkach za 45-47tyś. Podobnie można kupić Kie Cee'd z silnikiem 1.4.
Ja mam do wydania 50tyś. ostatnio byłem w salonie Forda i pracujący tam kolega powiedział, że jak mi się nie pali to za 50tyś. kupię w grudniu/styczniu Focusa w metaliku z klimą i ubezpieczeniem. Najbardziej jednak skłaniam się do Kii Soul.
Wybór więc jest.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 07:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 08:24
Kalkulator i trzeba liczyć co się bardziej opłaca. Miałem jednego diesla Golfa IV 1.9 TDi 110KM w trasie poezja 5l/100km przy spokojnej jeździe, ale jak w mieście spalił mniej niż 8/9l to było wielkie święto Co prawda nie miałem z nim większych problemów czy awarii, ale mimo nowego akumulatora z odpalaniem na mrozach było różnie a i same części w porównaniu do silnika 1.6B były odczuwalnie droższe.
Diesel z Dacii do miasta się nadaje bo nie ma DPF'a - przynajmniej narazie.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Zadajcie sobie pytanie-czemu jest az 8 poduszek??!! Bylem w salonie Hjundaja i te drzwiczki wydaly mi sie strasznie cieniutkie. Diler przekonywal,ze 8 poduszek to az za duzo, no ale co mial mowic jak blachy wydawaly sie byc papierowe.
Ja bym na to nie zwracal uwagi ile ma samochod poduszek-trzeba jezdzic z glowa (w razie glupoty innych to i 20 poduszek nie pomoze). A jak ma 2 w dzisiejszych czasach to wystarczy (no moze kurtyny boczne jeszcze). Przy odsprzedazy rzadko kto na to zwraca uwage - jedynie czy jest klima i opony zimowe.
Zgadzam sie z opinia, ze lepiej dolozyc te 5tys i sie cieszyc samochodem, a nie narzekac pozniej, ze pozalowalem. Ja tez jestem napalony na Stepwaya za 37,5tys, ale coraz powazniej mysle o Ibizie z wyprzedazy (z 2010 obecnie za 42tys).
Wczoraj nawet widzialem na zywo po raz pierwszy bordowego Stepwaya - wyglada EXTRA. Ale te wnetrze jakos mnie nie przekonuje. Pali tez nie malo (benzyna). Diesla nie wezme, bo 68KM to jedynie do toczenia sie nadaje na drodze. Dylemat na pewno jest. Ja czekam na koniec roku na wyprzedaze. Moze nawet Stepway bedzie za 33tys :) Wtedy sie mocno zastanowie.
A jak ma 2 w dzisiejszych czasach to wystarczy (no moze kurtyny boczne jeszcze). Przy odsprzedazy rzadko kto na to zwraca uwage - jedynie czy jest klima i opony zimowe.
I tak pojawi się wątpliwość, czy w ogóle jeszcze tam są, a jeśli są, czy odpalą ;). Ja wziąłem dodatkowe boczne poduchy tak na wszelki wypadek, ale:
damianoso napisał/a:
(w razie glupoty innych to i 20 poduszek nie pomoze)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-08-19, 09:23
A ja uważam że zakup "na max" nie jest sensowny - pomimo gwarancji zawsze są jakieś wydatki na samochód, jak zabraknie na bagażnik to trudno, gorzej jak na opony zimowe czy ubezpieczenie, a jak się trafi jakaś stłuczka to jak chcesz zrobić porządnie to pomimo ubezpieczenia zawsze trzeba coś dołożyć.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 09:27
Stepway jest extra z zewnątrz - mi się bardzo podoba, co do wnętrza mam podobne jak Ty odczucia - jednak silnik beznyna odpada bo miałem kiedyś Megankę z tym silnikiem i paliła jak smok. Zresztą nawet do benzyny dołóż pakiet opcji, alarm, hak i wyjdzie prawie 40tyś. Zostaje ewentualnie diesel - bo jest bez DPF i innych wynalazków uprzykrzających życie w dieslach. Niestety Stepway w Dieslu z klimą to już 44tyś - a to już nie jest mało na tak wyposażony samochód. No chyba żeby w ofercie pojawił się silnik 16V.
Masz racje, że trzeba jeździć z głową - ale niech ktoś w Ciebie przylutuje - na to nie masz żadnego wpływu...
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Jeśli kupujesz za gotówkę, to może i tak (chociaż może lepiej inaczej wydać tą forsę? ktoś gdzieś pisał o remoncie kuchni np.), ale jeśli na kredyt, to bym się zastanowił poczwórnie...
Właściwie byłem bardzo blisko zakupu Fiata Doblo, który był droższy, jak się później okazało (po uwzględnieniu wszystkich bonusów z Daćki i Fiata) o jakieś 8 tysięcy, ale oprocentowanie Fiat miał niższe. Różnica w racie to było jakieś 15%, przy podobnym okresie kredytowania. Do tego jeszcze była ogromna różnica w cenie serwisowania autka i w przypadku Daćki, dłuższa gwarancja. W perspektywie wieloletniej eksploatacji, Daćka oznaczała istotnie mniejsze ryzyko finansowe. Rachunek funkcjonalności był podobny, z paroma "coś za coś".
_________________
Ostatnio zmieniony przez Matthias[Wlkp] 2010-08-19, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 09:45
laisar napisał/a:
Wygląda na to, że nawet z filtrem niewiele się zmieni poza niewielkim wzrostem zużycia paliwa.
No zmieni się jednak trochę więcej niż tylko zużycie, przede wszystkim samo oczyszczanie filtra - jakby to było takie proste to wszyscy nie wieszali by psów na DPF'ach w samochodach użytkowanych w większości w mieście.
68KM pewnie wystarczy - w końcu jeszcze nie tak dawno Golfy, Astry, Seaty itd. miału silniki o mocy 60KM na benzynie i jakoś to jeździło. Sprintu do setki i dużej dynamiki nie ma ale do spokojnego przemieszczania silnik pasuje jak najbardziej - wiem miałem okazję testować Clio III z 2007 z właśnie tym silnikiem i dawał rade - chociaż ojciec właściciela twierdzi, że duży fiat miał większą dynamikę
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 09:50, w całości zmieniany 1 raz
zmieni się jednak trochę więcej niż tylko zużycie, przede wszystkim samo oczyszczanie filtra - jakby to było takie proste to wszyscy nie wieszali by psów na DPF'ach w samochodach użytkowanych w większości w mieście
Rzecz w tym, że te obecnie montowane w renówkach i daciach są podobno nowszej generacji i nie wymagają już dodatkowego czyszczenia.
(Ewentualnie realistyczno-pesymistycznie można więc chyba przyjąć, że jeśli już ta konieczność wystąpi, to przynajmniej po znacznie większych przebiegach niż to do tej pory bywało).
No ale wszystko się okaże za jakiś czas...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-19, 10:19, w całości zmieniany 1 raz
ktoś miał z tym modelem styczność - albo w ogóle z kią ?
Ja mam cee'da kombi. Wyprzedaż rocznika, najniższa wersja wyposażenia.
Auto mam krótko i jeździ nim głównie żona. Ale daje mi poszaleć w weekendy
7-lat gwarancji mówią jedni. 7-lat przywiązania do ASO, ich wysokich cen i drogich (bo oryginalnych) materiałów eksploatacyjnych mówią drudzy. Gwarancja cee'd. Ceny części. Ceny części Dacia ma zdecydowanie tańsze.
Co mi się podoba:
- zespolone radio - nie ukradną, nie trzeba wyciągać, chować, itp.
- czytanie mp3 z pendrive
- sterowanie radiem z kierownicy
- 5* EuroNCAP
- poduszki przednie, boczne, kurtyny
- ESP i inne wspomagacze
- żona chwali hamulec ułatwiający ruszanie po górkę
- spalanie takie jak w stopce
- cichy
- wygląd zewnętrzny (Venga też)
- wygląd wewnętrzny (Venga z przodu też, tylne fotele mniej)
- schowki w podłodze bagażnika (Venga też - ale Venga ma bagażnik wysoki, a nie długi!)
- nowoczesne auto z bajerami i elektroniką
Do czego mógłbym się przyczepić:
- chyba twarde fotele, ale nie mam porównania
- chyba twarde zawieszenie - Dacia słynie z miękkiego
- głośny po przekroczeniu 100km/h, a na pewno powyżej 140km/h (brakuje mi 6-go biegu)
- niska wersja wyposażenia - brak podgrzewanych lusterek
- chyba delikatny lakier (Dacie zdaje się mają podobnie)
- nowoczesne auto z bajerami i elektroniką, np. wycieraczki niskoprofilowe 150-200zł/kpl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum