Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 13:39
Nie bardzo mi się chce wierzyć, że będzie tłum chętnych do chipowania wymarzonych Dacii funkiel nówek nie śmiganych czy też każdej innej nowej furce :)
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 14:19, w całości zmieniany 1 raz
Jest tu na forum watek o chipowaniu. Same chipowanie niewiele da. Trzeba jeszcze kilka modyfikacji dolozyc, a koszt jaki z tego wyniknie bedzie rowny roznicy w zakupie wersji 85KM. Bedzie to ok 3-5tys zapewne, czyli roznica pomiedzy 68KM a 85KM. Wiec niewarto sie bawic w takie rzeczy.
68KM w dieslu sie nie toczy?? Hmm...wprawdzie to byla przenosnia, no ale nikt mi nie wmowi ze ten samochod porusza sie zwawo. Zreszta same dane producenta 15sekund (i to przy kreceniu do 4tys obrotow). Masa robi swoje. A im szybciej sie poruszamy tym bardziej jest mulowaty.
Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.
Oczywiscie, pytanie brzmi-czy 13sek do setki to wystarczajace osiagi?! Jezeli tak, smialo mozna kupowac. Dla mnie nie i nie kupie. Proste.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-19, 16:51
Pytanie czy przyśpieszenie do 100km/h to całkowite kryterium w kategorii "osiągi".
Kiedyś miałem okazję jechać słabszym dieslem i to w MCV 5os, myślałem że to sie ledwie wlec będzie ale było wyrażnie lepiej niż przypuszczałem, na A4 120-130km bez problemu, dobra elastyczność... Choć jak dla siebie też bym nie wziął, to rozumię osoby które biorą auto w takiej konfiguracji (np. za kilka lat gdybym miał dziecko i go woził w aucie to zmieniłyby mi się pewnie nastawienia do dynamiki i oczekiwania wb samochodu)
Posiadalem 2 samochody, ktore mialy wg producenta te 13 sek (sam je testowalem czy rzeczywiscie sie zgadza). 1 lzejszy startowal zwawo ale im szybciej tym wolniej. 1gi ciezszy startowal oporniej ale im szybciej tym zwawiej. Przyspieszenia obydwu uznaje za przecietne.
Chyba, ze producent Dacii zaniza wartosci przyspieszenia - byloby to zdumiewajace wrecz:)
Cytat:
(np. za kilka lat gdybym miał dziecko i go woził w aucie to zmieniłyby mi się pewnie nastawienia do dynamiki i oczekiwania wb samochodu)
Zgadzam sie absolutnie:) Wtedy nawet te 13sekund byloby rakieta:)
Ostatnio zmieniony przez damianoso 2010-08-19, 16:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 17:11
Bez przesady to jak się ma dziecko trzeba jeździć jak emeryt? Mam chyba 11,2s do setki i jakoś w posiadaniu potomstwa mi to nie przeszkadza.
Jak czytam wasze wypowiedzi to widzę, że nie bardzo wiecie co to jest silnik turbo doładowany i jak to się je - w latach 2002-2004 jeździłem najmniejsza wersją Fiata Ducato Furgon z silnikiem 2,0JTD - miał 80KM - zrobiłem nim 130tys. km. - ten samochód zapierdzielał jak mały samolocik - ważył na pusto 1500kg plus ja 100kg, plus 200-300kg ma pace, ale szedł jak burza i przyjemność z jazdy była
68KM w dci to nie 55KM w Seicento czy 75KM w Escorcie. Kiedy jeździłem tym Fiatem miałem prywatnie Escorta 1,6 16V 90KM i w porównaniu do Ducato, Ford to były taczki...
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 17:25, w całości zmieniany 2 razy
Nie trzeba tak jeździć (zresztą, sporo emerytów wbrew pozorom dobrze sobie folguje d;), ale jak się startuje w 8 do setki to albo się soczek wyleje, albo misio wypadnie - itd, itp... (((;
@damianoso: Ano widzisz - obiektywne wartości to oczywiście bardzo ważna rzecz, ale nic nie zastąpi empirii.
No i "przeciętne" to już jednak nie to samo co "ledwie toczy", jak mi się zdaje... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-19, 17:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 17:28
damianoso napisał/a:
Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.
Uwierz mi w Sandero w zupełności wystarcza jest żwawy we wszystkich zakresach prędkości (trzeba jeszcze umieć jeździć dieslem - by było dynamicznie). Jak się chce mieć: 5 - 7 sekund do setki to proponuję to forum: http://www.ferrari.fora.pl/ .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-19, 17:56
marektbg napisał/a:
Bez przesady to jak się ma dziecko trzeba jeździć jak emeryt?
Niekoniecznie, aczkolwiek świadomość że się wiezie swojego potomka na pokładzie z reguły odciąża prawą nogę i zniechęca do rozwijania zbyt wysokich prędkości
marektbg napisał/a:
Kiedy jeździłem tym Fiatem miałem prywatnie Escorta 1,6 16V 90KM i w porównaniu do Ducato, Ford to były taczki...
No cóż, porównywanie diesla z benzyniuakiem nigdy nie będzie miało sensu co widać w stosownym wątku, a escorta już nie posiadam (zapomniałem zaktualizować profilu)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 18:45
benny86 napisał/a:
Niekoniecznie, aczkolwiek świadomość że się wiezie swojego potomka na pokładzie z reguły odciąża prawą nogę i zniechęca do rozwijania zbyt wysokich prędkości
Przyspieszenie do 100 km/h faktycznie na wożenie potomstwa wypływ ma raczej niewielki.
Co innego wyprzedzanie. Jak już w Polsce będą normalne drogi, to czemu nie, mogę sobie kupić coś z silnikiem 50 KM i snuć się leniwie. Ale póki nie ma, potrzebuję coś wyprzedzić od czasu do czasu, i właśnie ze względu na potomstwo wolałbym pałętać się po lewym pasie jak najkrócej. Teraz w Maździe po prostu wciskam i wyprzedzam, mam nadzieję, że w MCV też tak będzie.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 19:16
Zgadzam się z Bebe moc jest najważniejsza przy wyprzedzaniu. Samo przyśpieszenie od 0 do 100 km/h jest sprawą drugorzędną (poprawia natomiast znacznie samopoczucie właścicielowi auta) - moim skromnym zdaniem ważniejsze jest przyspieszenie od 80 do 120 km/h - bo to ma realny wpływ na nasze bezpieczeństwo.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-08-19, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-19, 19:21
Mały beznyniak z turbiną to...niezła zagadka. Propozycja dla ryzykantów i poszukiwaczy przygód. Może być genialny a może być całkowita padaka.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 19:32
jan ostrzyca napisał/a:
Mały beznyniak z turbiną to...niezła zagadka. Propozycja dla ryzykantów i poszukiwaczy przygód. Może być genialny a może być całkowita padaka.
Według mnie będzie to padaka, z kilku przyczyn:
wysilenie silnika - pojemności maleją, moc rośnie - cudów nie ma. Jeżeli nie produkują tych silników z jakichś kosmicznych materiałów, to będą się zużywać szybciej;
wyższy stopień sprężania - wystarczy poczytać, jakie ciśnienia znosi np. pompa wtryskowa w dzisiejszych turbodieslach - znowu, siłą rzeczy zużywać się będzie szybciej, do tego niewielkie awarie mają tendencję do powodowania poważnych skutków;
od kilku lat producenci, nauczeni historią mercedesa W124 ;) , obliczają żywotność podzespołów na 120-150 tyś. km - po tym przebiegu statystycznie najczęściej kończy się gwarancja, auto zaczyna się sypać, więc właściciel czym prędzej sprzedaje je i kupuje nowe, zamiast jeździć nie wiadomo ile starym. Do tego można jeszcze zarobić na sprzedaży drogich jak nieszczęście (budowa modułowa) części zamiennych "szczęśliwym" nabywcom aut po gwarancji.
Więc niestety, przy obecnym stylu konsumpcji, częstotliwości wymiany modeli, postępie technologicznym - trwałych samochodów zwyczajnie nie opłaca się produkować.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 19:34
bebe napisał/a:
Więc niestety, przy obecnym stylu konsumpcji, częstotliwości wymiany modeli, postępie technologicznym - trwałych samochodów zwyczajnie nie opłaca się produkować.
Fakt - niech tylko moje Sandero wytrzyma 10 lat - resztę olewam.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-19, 20:36
krakry1 napisał/a:
Fakt - niech tylko moje Sandero wytrzyma 10 lat - resztę olewam.
A jeśli wytrzyma 3.5 roku?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Sandero 85 KM skopie tyłek nie jednej 100 KM benzynie
Skopie - albo i nie, bo to przecież nie zależy od mocy i rodzaju paliwa, ale i skrzyni biegów, i rozpatrywanego dystansu, i, przede wszystkim, kierowcy.
A o idealnie kulistych ciałach w próżni naprawdę nie ma sensu dyskutować d(;
Co to za kopanie tyłków - jakies wyścigi nielegalne chcecie urządzać? :P 13s do setki to nie jest zły wynik, bo przynajmniej w przypadku benzyny, nie trzeba wysoko wkręcać, aby było to poniżej 20, niestety większość mocniejszych w takich przedziałach obrotów ma podobne wyniki, no ale jak już je się wkręci...
eh brakuje dodatkowych 8 zaworów ;(
jak już wiele razy na forum poruszane to było :
różni ludzie oczekują od samochodów różnych rzeczy (odnośnie silników / wielkości bagażnika itp)
mnie osobiście osiągi prezentowane przez silnik dci 85 km są wystarczające
szczególnie, że wcześniej jeździłem oplem corsą 1.0 a teraz w peugeotem 106 1.5 D który ma mniej koni (chyba 58 KM) - więc i tak będzie to o wiele lepiej niż dotychczas
Ostatnio zmieniony przez mollu 2010-08-20, 09:16, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum