[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-08-28, 18:58 ] Część dyskusji dotycząca umiejscowienia świateł do jazdy dziennej została przeniesiona do tematu: Światła dzienne
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-28, 18:01, w całości zmieniany 2 razy
Moim zdaniem jedyne możliwe miejsce na dzienne w Sandero jest jak na fotografii. Niestety taki montaż wymaga cięcia błotnika - miejsca od środka jest dość. Gdyby nie gwarancja to bym się, ani chwili nie zastanawiał (no jeszcze trzeba by było odżałować kilka stówek - bo badziewia nie ma co zakładać).
Dacia_Sandero_Światła_dzienne.JPG
Plik ściągnięto 213 raz(y) 144,4 KB
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-28, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-27, 20:43
Nawet przeciwmgielnych nie można zamienić na dzienne, bo chyba wtedy będą światła dzienne za nisko - min. odległość od ziemi dla dziennych to 25 cm, a przeciwmgielne są raczej niżej - to samo chyba dotyczy logana - w którym również przeciwmgielne są niżej niż 25 cm do ziemi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-27, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-27, 21:23
Wg. rysunku Laisara wygląda jakby to prześwit logana wynosił 25 cm - a na pewno taki duży nie jest. Prześwit logana to jakieś 15 cm, a z przodu zderzaka jeszcze mniej.
PS. Trzeba by to zmierzyć dokładnie, ale może być mniej niż wymagane 25cm.
Chociaż teraz się jeszcze przyjrzałem broszurce Logana i Sandero faktycznie przeciwmgielne są chyba wyżej niż 25 cm od ziemi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-27, 21:29, w całości zmieniany 2 razy
Myślałem, że prześwit to jest odległość najniższego elementu samochodu od podłoża. Na tych rysunkach koła są jakieś takie wysokie. Jakby prześwit był promieniem koła.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-27, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-27, 21:35
Beckie napisał/a:
Wg. rysunków laisara nie są.
Być może faktycznie trzeba by było je trochę przesunąć w poziomie, aby "łapały" te max 40 cm od boku pojazdu. Bardziej chodziło mi o pokazanie jedynego dostępnego miejsca montażu - przed montażem trzeba by było wszystko dokłydnie wymierzyć..
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-27, 21:49
Może zaczekamy do 2012r, gdy i w Sandero dzienne będą obowiązkowe i zobaczymy jak z tego wybrnie fabryka (osobiście stawiam na dodatkowe światło w reflektorze).
Chyba, że w 2012 nastąpi .... koniec świata i dzienne, już nam nie będą potrzebne.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-27, 21:50
A właśnie, kolega Leo - niestety w Sandero się tak fajnie i łatwo chyba nie da.
Najwygodniej w Sandero by było, aby wymienić tylko żarówkę w przeciwmgielnych na taką żarówkę do świateł dziennych, zrobić drobną modyfikację instalacji i byłoby gotowe. Problemem jest tylko żarówka aby pasowała do klosza przeciwmgielnych - chyba takich nie ma.
Może by można było w tym miejscu zamontować :
dzienne1.jpg
Plik ściągnięto 11257 raz(y) 17,66 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-27, 22:11, w całości zmieniany 3 razy
a mnie interesuje inne rozwiązanie - nei chcę montować dodatkowych świateł - zaczynam być coraz bardziej zwolennikiem świateł mijania.
Chodzi o to żeby założyć przekaźnik, aby tylko włączał światła, bez podświetlenia przycisków, zegarów, czy schowka. Było takie rozwiązanie już dyskutowane, czego potrzebuję?
Takie rozwiązanie jest m.in. w Kia Cee'd i to akurat tam przydażyło mi się zwrócić na to uwagę i uznać "zaje*** rozwiązanie"
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-08-27, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-28, 05:29
czaju napisał/a:
Chodzi o to żeby założyć przekaźnik, aby tylko włączał światła, bez podświetlenia przycisków, zegarów, czy schowka. Było takie rozwiązanie już dyskutowane, czego potrzebuję?
chodzi o mijania i pozycje (no tak, aby było zgodnie z przepisami). Kolejne fajne rozwiązanie o którym właśnie przeczytałem jest przewidziane przez Toyotę - włączenie świateł mijania po przekroczeniu 5km/h (chciałbym uniknąć zapalania świateł przed uruchomieniem silnika)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-28, 10:20
Włączanie mijania i pozycyjne jako dzienne to trochę mija się z celem, ponieważ światłą dzienne z zasady powinny pobierać mało prądu - są to lampy diodowe o mocy kilku wat lub lampy żarówkowe o mocy do 12 W - a tym samym montując sobie takie dzienne korzyści są podwójne :
1) spalamy mniej benzyny
2) zużywamy mniej żarówek H4
3) Przybywa nam kilka koni pod maską z racji mniejszego obciążenia dla silnika
Natomiast włączając mijania jako dzienne już takich korzyści jak wyżej nie posiadamy.
Dodatkowo włączanie świateł przy określonej prędkości wymaga użycia już jakieś elektroniki. Aby nie zapalały się przyciski i podświetlenie deski itd. musisz dość konkretnie zaingerować w układ instalacji świateł pozycyjnych.
Dużo pracy, a korzyści małe.
JA to chce zainstalować dzienne właśnie z powodów tych 3 wyżej podanych punktów.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-28, 15:18, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-28, 11:36
O jakiej firmie myślisz Jackthenight? Czy są jakieś sensowne zestawy poza Hellą (cholernie drogie). Może masz wiedzę na temat innych firm - trochę tańszych od Hella, ale w miarę dobrych. Na allegro sporo jest propozycji firmy Osram - ale co warte te światła trudno powiedzieć.
Rysunki laisara są prawidłowe. Dziwnie to wygląda bo na żywo nigdy nie oglądamy samochodu w rzucie na płaszczyznę. Żeby zobaczyć koła od przodu trzeba by mieć oczy 30 cm nad podłożem.
W MCV odległości są mniej więcej takie:
- między najniższym elementem progu (tam gdzie podkłada się podnośnik) a podłożem = 21 cm (w osi słupka B),
- między dolną krawędzią zderzaka a podłożem = 25 cm (pod światłem przeciwmgielnym).
Mierzone przy średnio obciążonym tyle.
ja póki co moge z moimi jeździć ale mam ich nie włanczać ae z drugiej strony jeśli ma się cos zamontowane to ma to działać poprawnie inaczej należy to zdemontować, przy załozeniu że serwis zmieni m iejsce montażu na sugerowane przez was tutaj, yo ciekawe co wykombinują z dziurami istniejacymi w zdesiu, chyb a ich zlinczuje na poczekaniu
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-29, 10:39
Dzisiaj przyglądnąłem się dokładnie i wymierzyłem przód Sandero. Miejsce które proponuje Jackthenight faktycznie spełnia normy wymiarowe. Myślałem, że ta dolna część kratki od chłodnicy jest za nisko - ale po wymierzeniu jest ok. Kratka zaczyna się mniej więcej na wysokości 28 cm (więc O.K.). Podobnie uwzględniając 60 cm odstępu pomiędzy światłami dziennymi zostaje w rogach kratki po jakieś 14 cm. Więc takie światełka pewnie by się znalazły. Jest jednak jeden problem. Tuż za kratką są plastikowe obudowy i te trzeba by było też ciąć - a nie wiem co jest pod spodem, czy nie zachodzą tam jakieś części np. od chłodnicy. Myślę więc że tak czy siak my właściciele Sandero nie wiele zdziałamy. Albo miejsce, które zaproponowałem w poprzednich postach i cięcie zderzaka, albo bye, bye światełka dzienne. A strzasznie się na nie napaliłem - jak na czujniki parkowania, które już są i spisują się świetnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum