Dzisiaj zrobilem ok. 200km i caly czas deszcz padal. I zauwazylem bardzo niepokojaca rzecz. Otoz duster nie potrafi odprowadzic wody z kaluzy :( Niestety zamiast wyrzucic wode na bok, przy wiekszej predkosci prawie cala woda idzie na przednia szybe.
W poprzednim aucie (seat ibiza) ten problem w ogole nie wystepowal. Owszem troche wody zawsze pojdzie na szybe, ale tutaj chlapie taka ilosc ze wycieraczki w ogole sie z tym nie wyrabiaja i przez kilka sekund wlasciwie nic nie widac.
Jesli ma ktos pomysl jak temu zaradzic prosze o info.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-02-09, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Wg mnie ten problem występuje w momencie wjechania w kałużę, natomiast przy jeździe w tejże (rozlewisku) nie jest źle. To wynika z moich doświadczeń z Dusterem, a jak to wygląda widać na filmiku propagandowym (20", 50", 1'50" i dalej):
http://www.youtube.com/wa...feature=channel
Myślę, że warto zastanowić się nad przyczynami opisanego przez Ciebie zjawiska i wymyślić jakiś środek zaradczy.
P.S.:
A może za szybko wjeżdżamy w te kałuże
Duster i woda.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 73,7 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 17:58, w całości zmieniany 3 razy
Duster nie powinien się bać wody ,a szybkie wjeżdżanie w kałuże jest przyjemne
Duster wody się nie boi, jechałem z RZ->SK-> lotnisko Pyrzowice w opadzie ciągłym momentami wyglądającym jak oberwanie chmury. Auto prowadziło się b. dobrze mimo kolein z wodą i rozlewisk. Problemem był wściekły deszcz, skutecznie ograniczający widoczność (w nocy). Przejeżdzałem też w Beskidzie Niskim przez bród (utwardzony) Musiało efektownie wyglądać, ale fotografa na zewnątrz nie było.
Z drugiej strony dość zagadkowa jest dla mnie głębokość brodzenia 350 mm.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.
piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.
A jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.
piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.
A jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.
Też jestem ciekaw jaki jest mechanizm tego pompowania wody na szybę. Próbuję sobie to wyobrazić i mam kłopot z intuicją, pomimo, że z hydromechaniką podobno jestem za pan brat. Przydałby się obserwator zewnętrzny i...brodzik. Ot, hydrozagadka.
P.S. Mam pewną koncepcję, ale muszę się z nią przespać.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.
Te osłony dostępne w PL są służą wyglądowi (she's got the look! ) w odróżnieniu od aluminiowej 6 mm osłony dostępnej np. w FR za 300 E.
Tak czy inaczej komora silnika jest osłonięta od spodu plastikową płytą (w Loganie była stalowa, ryflowana) więc to nie tędy woda leci.
lurtz napisał/a:
Nic wezmę go jutro i pobrodzę po wodach i poproszę brata by popatrzył z zew. jak to wygląda.
Nie zapomnijcie skręcić jakiegoś filmiku, to będzie można spróbować przeanalizować o co tu chodzi.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.
Te osłony dostępne w PL są służą wyglądowi (she's got the look! ) w odróżnieniu od aluminiowej 6 mm osłony dostępnej np. w FR za 300 E.
Tak czy inaczej komora silnika jest osłonięta od spodu plastikową płytą (w Loganie była stalowa, ryflowana) więc to nie tędy woda leci.
lurtz napisał/a:
Nic wezmę go jutro i pobrodzę po wodach i poproszę brata by popatrzył z zew. jak to wygląda.
Nie zapomnijcie skręcić jakiegoś filmiku, to będzie można spróbować przeanalizować o co tu chodzi.
No to ściema z tymi osłonami, ciekawe jak plstik długo wytrzyma?
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...
Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...
Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.
30km/h to nie jest szybko. Dopiero ponizej tej predkosci mniej chlapie. Zreszta tak jak pisalem z innym autem nie mialem w ogole z tym problemu.
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...
Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.
Szybkie jak szybkie , ale jeśli poprostu nie zwolnimy do 3km/h jak większośc kierowców przed kałuża , tylko zaatakujemy ją załóżmy ~~ 50km/h co jest bezpieczne , wygodne i nic nikomu sie nie stanie. W żadnym samochodzie.
W szczególności w wysokim Dusterze, bo o nim mowa.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2010-09-01, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...
Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.
W pełni popieram linię Pana Młodszego Administratora , natomiast powstaje kwestia pt.
"Jak już się zdarzy..." , to przydałoby się nie tracić świata z oczu. I w tym kontekście rzecz jest warta sprawdzenia. Inna sprawa, że rzeczywiście Duster daje ten komfort, że nie trzeba aż tak bardzo zwalniać przed bajorkiem niż czymś innym. Oczywiście nie namawiam do "szturmowego" przejeżdżania przez przeszkodę terenową o dużej wilgotności, bo to głupota.
Duster jest autem dla ludzi którzy nie muszą (już?) udowadniać , że są najszybsi na drodze.
Po prostu kawał fajnego auta do spokojnej jazdy i na kiepskie drogi (4x2) lub bezdroża (4x4)
P.S>
Chyba, już, prawie wiem jak to się dzieje i jak można to ograniczyć. Źródła zalewania szyby są wg mnie dwa...
No to chlup!.jpg Sekwencja zalewania szyby przedniej w DD
Plik ściągnięto 1901 raz(y) 217,52 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Oj ten temat nie powstal by dyskutowac nt. predkosci przejazdu. Autem nie jezdze od wczoraj (ale wiem i tak jestem dzieciak). Z tym ze moj ojciec rowniez to potwierdzil. Nie jest dobrze, ze taka ilosc wody idzie na szyby. I powtorze raz jeszcze, bylo to normalne przejechanie przez wode, ktora po prostu wylewa sie teraz u nas na ulice gdyz caly czas pada.
Ostatnio zmieniony przez lurtz 2010-09-01, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Przede wszystkim - zależy oczywiście jaka kałuża, ale tak ogólnie to 50 km/h to nie jest powoli.
...A jak już jednak kałuża głęboka /i rozległa na tyle, że wychlapuje się z niej aż taka ilość wody, to i 30 też na pewno mało nie jest.
Natomiast to, że inne samochody nie posiadają cechy "mycie szyby wodą z kałuży" (; nie jest argumentem za czymkolwiek - bo Duster to po prostu auto jedyne w swoim rodzaju. De facto nie żaden SUV, tylko mocno ucywilizowana prawie-terenówka...
Aczkolwiek bardzo dobrze, że o tym piszecie - to bardzo cenne informacje dla osób zainteresowanych danym modelem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-01, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
A jak już jednak kałuża głęboka /i rozległa na tyle, że wychlapuje się z niej aż taka ilość wody, to i 30 też na pewno mało nie jest.
Może to świadczyć o tym jak sprawnie zastosowane w nim opony odprowadzają wodę.
U mnie sytuacji w której woda w czasie jazdy tryska na przednią szybę nie występuje, poza momentem wpadnięcia w kałużę. Przy ustalonej jeździe przez wodę coś takiego nie występuje. Być może pomagają...chlapacze. Zwróćcie uwagę, że woda zostaje wyrzucona do góry tylnej części koła, a następnie opada na szybę. Przy braku chlapaczy część przedniego koła, jest widoku z tyłu odsłonięta, umożliwiając (p. zdjęcia ) powstanie solidnej fontanny. Z przodu zaś następuję spiętrzanie wody przez koło. Ponadto, winny jest duży kąt natarcia, tak pożądany w autach terenowych, oraz częściowo nieosłonięte koło w widoku z przodu.
By ograniczyć efekt bryzgania do przodu można by zastosować taki krótki szczątkowy chlapacz, jaki występuje przed tylnymi kołami. Sporo aut coś takiego ma np. Kaszlaj
Tutaj mogłoby to być coś takiego, jak na załączonym obrazku. Oczywiście należałoby rozważyć wszystkie "za i przeciw" takiemu rozwiązaniu
laisar napisał/a:
... bo Duster to po prostu auto jedyne w swoim rodzaju. De facto nie żaden SUV, tylko mocno ucywilizowana prawie-terenówka...
chlapacze_przednie.jpg Chlapacze przednie?
Plik ściągnięto 5161 raz(y) 86,7 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-02, 14:19, w całości zmieniany 3 razy
ja wjezdzajac w kaluze (specjalnie ) przy skrecie zalalem cale auto woda skrecone lekko kola zadzialaly jak lopatka nagarniajaca :) autko mi sie przemylo :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Dzisiaj, na zapleczu mojej pracy przeprowadziłem mały eksperyment: z premedytacją przejechałem przez parę płytkich rozlewisk (asfalt rozjeżdżony przez wywrotki, więc ograniczenie do 30 km/h, nikt tam nie chodzi i mało co jeździ) biorąc je raz pod lewe, to prawe koło przy ok 40 km/h i stwierdzam co następuje:
przy zbyt szybkiej jeździe woda która została odrzucona do przodu w górę i lekko w bok przez opony tworzy stosunkowo duże krople, o dużym oporze aerodynamicznym (małe Re wysoki Cx) Ten obłok kropel jest silnie hamowany przez opór powietrza, a samochód wpada weń uzyskując efekt zalewnia przedniej szyby.
Sprzyja temu małe wypełnienie zderzaka (kąt natarcia i boczne wyoblenia zderzaka, odsłaniające koło w widoku z przodu), tak korzystne przy pokonywaniu terenu czy sniegu.
Co do mini-chlapaczy przednich, to widziałem coś takiego dzisiaj na Subaru Foresterze.
no to chlup.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 156,64 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum