Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster i kałuże.
Autor Wiadomość
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 16:59   Duster i kałuże.

Hej,

Dzisiaj zrobilem ok. 200km i caly czas deszcz padal. I zauwazylem bardzo niepokojaca rzecz. Otoz duster nie potrafi odprowadzic wody z kaluzy :( Niestety zamiast wyrzucic wode na bok, przy wiekszej predkosci prawie cala woda idzie na przednia szybe.

W poprzednim aucie (seat ibiza) ten problem w ogole nie wystepowal. Owszem troche wody zawsze pojdzie na szybe, ale tutaj chlapie taka ilosc ze wycieraczki w ogole sie z tym nie wyrabiaja i przez kilka sekund wlasciwie nic nie widac.

Jesli ma ktos pomysl jak temu zaradzic prosze o info.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-02-09, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-01, 17:09   

Najlepiej nie jeździć w deszczu. :-P
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 17:21   

W mysl zasady najprostsze rozwiazania sa zawsze najlepsze? :-) Jednak moze da sie inaczej rozwiazac ten problem :-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 17:46   

Wg mnie ten problem występuje w momencie wjechania w kałużę, natomiast przy jeździe w tejże (rozlewisku) nie jest źle. To wynika z moich doświadczeń z Dusterem, a jak to wygląda widać na filmiku propagandowym (20", 50", 1'50" i dalej):
http://www.youtube.com/wa...feature=channel

Myślę, że warto zastanowić się nad przyczynami opisanego przez Ciebie zjawiska i wymyślić jakiś środek zaradczy.
P.S.:
A może za szybko wjeżdżamy w te kałuże :shock:

Duster i woda.jpg
Plik ściągnięto 273 raz(y) 73,7 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 17:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-01, 17:58   

Duster nie powinien się bac wody ,a szybkie wjezdzanie w kałuże jest przyjemne
:mrgreen:
W zasadzie troche mnie zmartwiłes :-(
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 18:06   

esdziewiaty napisał/a:
Duster nie powinien się bać wody ,a szybkie wjeżdżanie w kałuże jest przyjemne


Duster wody się nie boi, jechałem z RZ->SK-> lotnisko Pyrzowice w opadzie ciągłym momentami wyglądającym jak oberwanie chmury. Auto prowadziło się b. dobrze mimo kolein z wodą i rozlewisk. Problemem był wściekły deszcz, skutecznie ograniczający widoczność (w nocy). Przejeżdzałem też w Beskidzie Niskim przez bród (utwardzony) Musiało efektownie wyglądać, ale fotografa na zewnątrz nie było. :-?

Z drugiej strony dość zagadkowa jest dla mnie głębokość brodzenia 350 mm.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 18:11   

piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-09-01, 18:40   

lurtz napisał/a:
piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.


A jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?

Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 18:43   

Dusterjack napisał/a:
lurtz napisał/a:
piotrres, hmm wlasnie nie do konca w momencie wjazdu w wode. Testowalem to troche i przy wiekszej predkosci leci na szybe. W zasadzie bardzo mnie zastanawia jak to mozliwe. Nic wezme go jutro i pobrodze po wodach i poprosze brata by popatrzyl z zew. jak to wyglada.


A jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?

Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.


Bez pakietu look.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 18:44   

Też jestem ciekaw jaki jest mechanizm tego pompowania wody na szybę. Próbuję sobie to wyobrazić i mam kłopot z intuicją, pomimo, że z hydromechaniką podobno jestem za pan brat. Przydałby się obserwator zewnętrzny i...brodzik. Ot, hydrozagadka.

P.S. Mam pewną koncepcję, ale muszę się z nią przespać.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 18:46   

Postaram sie jutro porobic zdjecia. Wtedy bedziemy analizowac :->
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 19:10   

Dusterjack napisał/a:
jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.

Te osłony dostępne w PL są służą wyglądowi (she's got the look! ;-) ) w odróżnieniu od aluminiowej 6 mm osłony dostępnej np. w FR za 300 E.

Tak czy inaczej komora silnika jest osłonięta od spodu plastikową płytą (w Loganie była stalowa, ryflowana) więc to nie tędy woda leci.

lurtz napisał/a:
Nic wezmę go jutro i pobrodzę po wodach i poproszę brata by popatrzył z zew. jak to wygląda.


Nie zapomnijcie skręcić jakiegoś filmiku, to będzie można spróbować przeanalizować o co tu chodzi.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 19:13   

piotrres napisał/a:


Tak czy inaczej komora silnika jest osłonięta od spodu plastikową płytą (w Loganie była stalowa, ryflowana) więc to nie tędy woda leci.

[...]

Nie zapomnijcie skręcić jakiegoś filmiku, to będzie można spróbować przeanalizować o co tu chodzi.


1. Ja mam metalowa :)

2. Nakreci sie.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-09-01, 19:29   

piotrres napisał/a:
Dusterjack napisał/a:
jaką masz wersję, czy wersję look z osłonami na przodzie i tyle?
Może tu jest przyczyna?
Gdy z osłonami to woda raczej powinna elegancko iść pod samochód.

Te osłony dostępne w PL są służą wyglądowi (she's got the look! ;-) ) w odróżnieniu od aluminiowej 6 mm osłony dostępnej np. w FR za 300 E.

Tak czy inaczej komora silnika jest osłonięta od spodu plastikową płytą (w Loganie była stalowa, ryflowana) więc to nie tędy woda leci.

lurtz napisał/a:
Nic wezmę go jutro i pobrodzę po wodach i poproszę brata by popatrzył z zew. jak to wygląda.


Nie zapomnijcie skręcić jakiegoś filmiku, to będzie można spróbować przeanalizować o co tu chodzi.


No to ściema z tymi osłonami, ciekawe jak plstik długo wytrzyma?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-01, 19:32   

Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...

Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 20:24   

laisar napisał/a:
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...

Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.


30km/h to nie jest szybko. Dopiero ponizej tej predkosci mniej chlapie. Zreszta tak jak pisalem z innym autem nie mialem w ogole z tym problemu.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-01, 20:30   

laisar napisał/a:
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...

Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.


Szybkie jak szybkie , ale jeśli poprostu nie zwolnimy do 3km/h jak większośc kierowców przed kałuża , tylko zaatakujemy ją załóżmy ~~ 50km/h co jest bezpieczne , wygodne i nic nikomu sie nie stanie. W żadnym samochodzie.

W szczególności w wysokim Dusterze, bo o nim mowa.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2010-09-01, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 20:34   

laisar napisał/a:
Szybkie wjeżdżanie w kałuże jakimkolwiek samochodem jest przede wszystkim głupie - więc zalana szyba to zaledwie ostrzeżenie przed aquaplanningowym poślizgiem czy zalaniem silnika...
Dodatkowo samo szybkie jeżdżenie Dusterem w ogóle też jest niezbyt rozsądne - bo po prostu nie do tego został on zaprojektowany.


W pełni popieram linię Pana Młodszego Administratora :-P , natomiast powstaje kwestia pt.
"Jak już się zdarzy..." , to przydałoby się nie tracić świata z oczu. I w tym kontekście rzecz jest warta sprawdzenia. Inna sprawa, że rzeczywiście Duster daje ten komfort, że nie trzeba aż tak bardzo zwalniać przed bajorkiem niż czymś innym. Oczywiście nie namawiam do "szturmowego" przejeżdżania przez przeszkodę terenową o dużej wilgotności, bo to głupota.

Duster jest autem dla ludzi którzy nie muszą (już?) udowadniać , że są najszybsi na drodze.
Po prostu kawał fajnego auta do spokojnej jazdy i na kiepskie drogi (4x2) lub bezdroża (4x4)
P.S>
Chyba, już, prawie wiem jak to się dzieje i jak można to ograniczyć. Źródła zalewania szyby są wg mnie dwa...

No to chlup!.jpg
Sekwencja zalewania szyby przedniej w DD
Plik ściągnięto 1864 raz(y) 217,52 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-01, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-09-01, 20:44   

Oj ten temat nie powstal by dyskutowac nt. predkosci przejazdu. Autem nie jezdze od wczoraj (ale wiem i tak jestem dzieciak). Z tym ze moj ojciec rowniez to potwierdzil. Nie jest dobrze, ze taka ilosc wody idzie na szyby. I powtorze raz jeszcze, bylo to normalne przejechanie przez wode, ktora po prostu wylewa sie teraz u nas na ulice gdyz caly czas pada.
Ostatnio zmieniony przez lurtz 2010-09-01, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-01, 20:46   

lurtz napisał/a:
I powtórzę raz jeszcze, było to normalne wjechanie w wodę, która po prostu wylewa sie teraz u nas na ulice gdyż caly czas pada.

OK. To się nie zrozumieliśmy :-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-01, 22:46   

Przede wszystkim - zależy oczywiście jaka kałuża, ale tak ogólnie to 50 km/h to nie jest powoli.

...A jak już jednak kałuża głęboka /i rozległa na tyle, że wychlapuje się z niej aż taka ilość wody, to i 30 też na pewno mało nie jest.

Natomiast to, że inne samochody nie posiadają cechy "mycie szyby wodą z kałuży" (; nie jest argumentem za czymkolwiek - bo Duster to po prostu auto jedyne w swoim rodzaju. De facto nie żaden SUV, tylko mocno ucywilizowana prawie-terenówka...


Aczkolwiek bardzo dobrze, że o tym piszecie - to bardzo cenne informacje dla osób zainteresowanych danym modelem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-01, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-02, 00:01   

laisar napisał/a:
A jak już jednak kałuża głęboka /i rozległa na tyle, że wychlapuje się z niej aż taka ilość wody, to i 30 też na pewno mało nie jest.


Może to świadczyć o tym jak sprawnie zastosowane w nim opony odprowadzają wodę. :-P
U mnie sytuacji w której woda w czasie jazdy tryska na przednią szybę nie występuje, poza momentem wpadnięcia w kałużę. Przy ustalonej jeździe przez wodę coś takiego nie występuje. Być może pomagają...chlapacze. Zwróćcie uwagę, że woda zostaje wyrzucona do góry tylnej części koła, a następnie opada na szybę. Przy braku chlapaczy część przedniego koła, jest widoku z tyłu odsłonięta, umożliwiając (p. zdjęcia ) powstanie solidnej fontanny. Z przodu zaś następuję spiętrzanie wody przez koło. Ponadto, winny jest duży kąt natarcia, tak pożądany w autach terenowych, oraz częściowo nieosłonięte koło w widoku z przodu.
By ograniczyć efekt bryzgania do przodu można by zastosować taki krótki szczątkowy chlapacz, jaki występuje przed tylnymi kołami. Sporo aut coś takiego ma np. Kaszlaj
Tutaj mogłoby to być coś takiego, jak na załączonym obrazku. Oczywiście należałoby rozważyć wszystkie "za i przeciw" takiemu rozwiązaniu

laisar napisał/a:
... bo Duster to po prostu auto jedyne w swoim rodzaju. De facto nie żaden SUV, tylko mocno ucywilizowana prawie-terenówka...


chlapacze_przednie.jpg
Chlapacze przednie?
Plik ściągnięto 4685 raz(y) 86,7 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-02, 14:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-09-02, 13:56   

ja wjezdzajac w kaluze (specjalnie ) przy skrecie zalalem cale auto woda skrecone lekko kola zadzialaly jak lopatka nagarniajaca :) autko mi sie przemylo :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-02, 14:44   

Dzisiaj, na zapleczu mojej pracy przeprowadziłem mały eksperyment: z premedytacją przejechałem przez parę płytkich rozlewisk (asfalt rozjeżdżony przez wywrotki, więc ograniczenie do 30 km/h, nikt tam nie chodzi i mało co jeździ) biorąc je raz pod lewe, to prawe koło przy ok 40 km/h i stwierdzam co następuje:
przy zbyt szybkiej jeździe woda która została odrzucona do przodu w górę i lekko w bok przez opony tworzy stosunkowo duże krople, o dużym oporze aerodynamicznym (małe Re wysoki Cx) Ten obłok kropel jest silnie hamowany przez opór powietrza, a samochód wpada weń uzyskując efekt zalewnia przedniej szyby.

Sprzyja temu małe wypełnienie zderzaka (kąt natarcia i boczne wyoblenia zderzaka, odsłaniające koło w widoku z przodu), tak korzystne przy pokonywaniu terenu czy sniegu.

Co do mini-chlapaczy przednich, to widziałem coś takiego dzisiaj na Subaru Foresterze.

no to chlup.jpg
Plik ściągnięto 252 raz(y) 156,64 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 15:23   

Następny etap badań: "ustalenie zależności chlupa od prędkości i głębokości przeszkody terenowej o 100% wilgotności bezwzględnej"... (((:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne