Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-02, 11:56
Nie prowadzę ASO
Pracowałem przez kilka lat w firmie gdzie byłem odpowiedzialny za samochody- dostawcze furgony - kolejno marki Opel, Fiat, Mercedes i Renault - a, że samochodów było kilkanaście i wszystkie były kupowane jako nowe i jaj było co nie miara. Nawet podpięcie samodzielne radia pod kostki ISO było postrzegane jako złamanie warunków gwarancji, o CB nawet nie wspominam - wpiętym w gniazdo zapalniczki.
Najwięcej jaj było z obsługą w Oplu i Renault - mimo, że mieliśmy w pewnym momencie 9 Traficów to 3 serwisy były tylko miłe do dnia pierwszej naprawy i od razu chciały zmieniać umowy serwisowe.
Jak ktoś kupuje nowy samochód musi się liczyć, że przegląd kosztuje i nikomu nie życzę użerania się z żadnym ASO - bo czas, nerwy i koszty nie są tego warte. Warto jechać zrobić wszystko, zapłacić i mieć dobre samopoczucie, że robi się wszystko czego oczekuje gwarant.
Zresztą jak komu pasuje, nikt nikogo nie zmusza do ASO i nikt nikogo nie zmusza do korzystania z gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-09-02, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 12:36
Problem nie leży w tym że przepisy dotyczące gwarancji wymuszają naprawy i przeglądy w ASO. Problemem jest przewlekłość procedur sądowych w razie sporów z ASO czy gwarantem. Nawet mając przepisy po swojej stronie ludzie nie chcą się bawić w przepychanki aby wyegzekwować swoje prawa. W idealnym świecie ASO może ci wciskać kit że wymiana oleju poza ich siecią na zgodny z takim jaki dopuszcza producent czy podpięcie radia pod gotową instalację skutkuje utratą gwarancji. Ba może ci nawet z tego powodu wstawić wpis do książki unieważniający gwarancję. Ty natomiast kierujesz sprawę do sądu konsumenckiego albo cywilnego i wygrywasz sprawę na pierwszej rozprawie.Plus odszkodowanie od koncernu - taki środek zaradczy na głupotę pracowników. Bo to na ASO spoczywa ciężar udowodnienia że twoje działania doprowadziły do uszkodzenia samochodu. A nie sądzę żeby znaleźli biegłego na tyle durnego żeby potwierdził ich wersję. Tyle że w Polsce trwałoby to z rok najkrócej i dlatego jest to wykorzystywane przez różne mendy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-02, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
a do tego co kolega wyżej napisał
trzeba jeszcze doliczyć koszty które trzeba ponieść przy zakładaniu sprawy sądowej
a jeszcze po ewentualnej przegranej sprawie ASO i tak się odwoła więc to się przedłuży do 2-3 lat jak nie więcej
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-02, 13:09
DrOzda napisał/a:
Bo to na ASO spoczywa ciężar udowodnienia że twoje działania doprowadziły do uszkodzenia samochodu. A nie sądzę żeby znaleźli biegłego na tyle durnego żeby potwierdził ich wersję. Tyle że w Polsce trwałoby to z rok najkrócej i dlatego jest to wykorzystywane przez różne mendy.
Kup nowy samochód, nie jeździj na przeglądy, proś Boga żeby się psuł i walcz z koncernami, wygrywaj, ciesz się odszkodowaniami. Tyle w temacie.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Pod koniec września pierwszy przegląd po roku eksploatacji na , który mam bon na 89pln , ale chcę też wymienić olej wz z tym pytanie czy można to zrobić poza aso bez utraty gwarancji ( oczywiście chodzi o koszty tejże wymiany ).
A tak w ogóle to u Jarosława P wymiana oleju po 15 000 km jest nadplanowa więc jeśli zastosuje olej i filtr zalecane przez producenta (najlepiej mieć to na papierze) to nic się silnikowi z tego powodu nie stanie. A w razie usterki silnika z innego powodu łatwo udowodnić swoją niewinność.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-02, 15:17
tomi napisał/a:
Filtr i uszczelkę korka kup w ASO, około 20zł w przypadku dizla.
Niestety nie. Sam filtr w ASO Nazaruk w Lublinie kosztuje: 43,05,-zł. Ja jestem własnie po pierwszej wymianie oleju - 6000 km. Wszystko kosztowało mnie u mojego mechanika (porządny i zaufany fachowiec): 200 zł (160 zł - olej pełny syntetyk ELF [5l] + 25 zł filtr MAN + 15 zł robocizna).
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-02, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 20:11
Ja dziś wymieniłem olej w ASO, w którym zakupiłem autko. Wymiana nadplanowa (po 3900 km). Stara szkoła mówi, że w nowym silniku jakieś opiłki mogły się czaić i lepiej zmienić. Koszt: 233 PLN olej (4,4 litra) i 45 PLN filtr. Następna wymiana za ok. 25000 km to nie ma co sobie żałować. Jeszcze zastanawiam się nad dolaniem motor-life'a przed zimą.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-14, 12:52
Dzisiaj pojechałem do sklepu, żeby kupić olej standardowo ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Na półce zauważyłem, że stoi również ELF EXCELLIUM 5W50. Nie wiem czy można zalać olejem 5W50 jeżeli wcześniej zalałem go EXCELLIUM 5W40. Może zapytać w serwisie, lub może ktoś zmienił na 5W50?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-14, 13:24
5W50 jest lepszym olejem przy bardziej "sportowej" jeździe- ma lepszą lepkość w wyższych temperaturach więc trudniej o zerwanie filmu olejowego z powierzchni na silniku. Chyba trochę gorzej chłonie zanieczyszczenia (niższa liczba zasadowa) z tymże w silniku benzynowym ma to mniejsze znaczenie.
Generalnie nie powinno być problemów ze zamianą.
edit: poprawiłem link i wykasowałem info o zimie te oleje mają taką samą temp. płynięcia
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-14, 14:26, w całości zmieniany 3 razy
A wymienić olej to bezdyskusyjnie w Warszawie tylko na Puławskiej.
A jaki olej miałeś wlany fabrycznie zaraz po odbiorze samochodu ?Bo za tydzień czeka mnie wymiana i nie jestem pewien co wlać. W serwisie mówią że elf 5w40 , ale nigdzie to nie mam napisane. Mam zamiar kupić taki jaki Ty wyżej podajesz.
Gdyby fabryka nalała 10w40 to mogę wymienić na 5w40 ???
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-20, 20:31
Fabryka wlewa 10w40 (takie info dostałem dzisiaj od ASO), ale to tylko olej na dotarcie, później wlewa się 5w40.
Ja 5w40 wlałem po 5 tyś km i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj po dwóch latach ponownie wymieniłem olej na ELF 5W40.
I pamiętaj do silnika 1.4 wchodzi 3 litry oleju, na bagnecie jest to około 3 mm niżej niż maksimum.
Nie daj sobie wlać więcej, bo nie potrzeba.
Fabryka wlewa 10w40 (takie info dostałem dzisiaj od ASO), ale to tylko olej na dotarcie, później wlewa się 5w40.
Ja 5w40 wlałem po 5 tyś km i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj po dwóch latach ponownie wymieniłem olej na ELF 5W40.
I pamiętaj do silnika 1.4 wchodzi 3 litry oleju, na bagnecie jest to około 3 mm niżej niż maksimum.
Nie daj sobie wlać więcej, bo nie potrzeba.
Dzięki za odpowiedź wymienię na 5w40.
Mój przebieg to 12500 km.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-21, 21:54
Dla MPI może być 5W30 jak i 5W40 - nie ma znaczenie oprócz ceny.
Sprawdź sobie czaju swoją książkę przeglądów str. 12.
Co ciekawe dla diesla nie zalecają 5W30.
5W30 jest droższy od 5W40 - a skoro książka zaleca 5W40 to po co przepłacać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-22, 09:03
Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-22, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-22, 19:35
DrOzda napisał/a:
Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.
To już lepiej kupić 4+1l ELF Excelium LDX 5W40 w selgrosie za ok 100 PLN
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-19, 09:24
Mamert napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.
To już lepiej kupić 4+1l ELF Excelium LDX 5W40 w selgrosie za ok 100 PLN
Wczoraj taki kupiłem w StarOilu na Kłopotowskiego w Warszawie za 93zł.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-23, 11:30
Według książek nie powinno się zalewać innym olejem. Nie masz już auta na gwarancji więc można,ale powinno się przepłukać silnik i wtedy zalać innym olejem. Ja powiem tak. Znam ludzi którzy zmienili sobie olej na inny bez wcześnijszej płukanki i nic złego nie stało się.
Zamierzam kupić we własnym zakresie niemieckiego Elfa na przegląd po 15 tys. i pytanie:
1. Czy Panowie z serwisu nie będą mieć nic przeciwko temu? ;)
2. Ile dokładnie oleju wchodzi do 1.6 MPI? 3?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum