Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-02, 11:56   

Nie prowadzę ASO :-)
Pracowałem przez kilka lat w firmie gdzie byłem odpowiedzialny za samochody- dostawcze furgony - kolejno marki Opel, Fiat, Mercedes i Renault - a, że samochodów było kilkanaście i wszystkie były kupowane jako nowe i jaj było co nie miara. Nawet podpięcie samodzielne radia pod kostki ISO było postrzegane jako złamanie warunków gwarancji, o CB nawet nie wspominam - wpiętym w gniazdo zapalniczki.
Najwięcej jaj było z obsługą w Oplu i Renault - mimo, że mieliśmy w pewnym momencie 9 Traficów to 3 serwisy były tylko miłe do dnia pierwszej naprawy i od razu chciały zmieniać umowy serwisowe.
Jak ktoś kupuje nowy samochód musi się liczyć, że przegląd kosztuje i nikomu nie życzę użerania się z żadnym ASO - bo czas, nerwy i koszty nie są tego warte. Warto jechać zrobić wszystko, zapłacić i mieć dobre samopoczucie, że robi się wszystko czego oczekuje gwarant.
Zresztą jak komu pasuje, nikt nikogo nie zmusza do ASO i nikt nikogo nie zmusza do korzystania z gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-09-02, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 12:36   

Problem nie leży w tym że przepisy dotyczące gwarancji wymuszają naprawy i przeglądy w ASO. Problemem jest przewlekłość procedur sądowych w razie sporów z ASO czy gwarantem. Nawet mając przepisy po swojej stronie ludzie nie chcą się bawić w przepychanki aby wyegzekwować swoje prawa. W idealnym świecie ASO może ci wciskać kit że wymiana oleju poza ich siecią na zgodny z takim jaki dopuszcza producent czy podpięcie radia pod gotową instalację skutkuje utratą gwarancji. Ba może ci nawet z tego powodu wstawić wpis do książki unieważniający gwarancję. Ty natomiast kierujesz sprawę do sądu konsumenckiego albo cywilnego i wygrywasz sprawę na pierwszej rozprawie.Plus odszkodowanie od koncernu - taki środek zaradczy na głupotę pracowników. Bo to na ASO spoczywa ciężar udowodnienia że twoje działania doprowadziły do uszkodzenia samochodu. A nie sądzę żeby znaleźli biegłego na tyle durnego żeby potwierdził ich wersję. Tyle że w Polsce trwałoby to z rok najkrócej i dlatego jest to wykorzystywane przez różne mendy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-02, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-09-02, 12:50   

a do tego co kolega wyżej napisał
trzeba jeszcze doliczyć koszty które trzeba ponieść przy zakładaniu sprawy sądowej
a jeszcze po ewentualnej przegranej sprawie ASO i tak się odwoła więc to się przedłuży do 2-3 lat jak nie więcej
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-02, 13:09   

DrOzda napisał/a:
Bo to na ASO spoczywa ciężar udowodnienia że twoje działania doprowadziły do uszkodzenia samochodu. A nie sądzę żeby znaleźli biegłego na tyle durnego żeby potwierdził ich wersję. Tyle że w Polsce trwałoby to z rok najkrócej i dlatego jest to wykorzystywane przez różne mendy.

Kup nowy samochód, nie jeździj na przeglądy, proś Boga żeby się psuł i walcz z koncernami, wygrywaj, ciesz się odszkodowaniami. Tyle w temacie.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-02, 13:18   

Jarosław P napisał/a:
Pod koniec września pierwszy przegląd po roku eksploatacji na , który mam bon na 89pln , ale chcę też wymienić olej wz z tym pytanie czy można to zrobić poza aso bez utraty gwarancji ( oczywiście chodzi o koszty tejże wymiany ).

A tak w ogóle to u Jarosława P wymiana oleju po 15 000 km jest nadplanowa więc jeśli zastosuje olej i filtr zalecane przez producenta (najlepiej mieć to na papierze) to nic się silnikowi z tego powodu nie stanie. A w razie usterki silnika z innego powodu łatwo udowodnić swoją niewinność.
_________________
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-02, 15:17   

tomi napisał/a:
Filtr i uszczelkę korka kup w ASO, około 20zł w przypadku dizla.
Niestety nie. Sam filtr w ASO Nazaruk w Lublinie kosztuje: 43,05,-zł. Ja jestem własnie po pierwszej wymianie oleju - 6000 km. Wszystko kosztowało mnie u mojego mechanika (porządny i zaufany fachowiec): 200 zł (160 zł - olej pełny syntetyk ELF [5l] + 25 zł filtr MAN + 15 zł robocizna).
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-02, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-02, 18:45   

Swój olej + filtr + uszczelka pod korek + robocizna w warsztacie specjalizującym się w wymianie oleju , koszt 155 pln.

Swój olej + wymiana w aso ( 150 PLN , w tym filtr i uszczelka ) razem koszt 270 pln.

Różnica 115 pln , które jak dla mnie piechota nie chodzi.
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-09-02, 19:13   

150 zł wymiana oleju (robocizna) + filtr w ASO ??
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-02, 19:24   

Jarosław P napisał/a:
Różnica 115 pln , które jak dla mnie piechota nie chodzi.

No jasne, że nie chodzi.
50% utraty wartości nowego auta w pierwszych 3 latach też nie...
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 20:11   

Ja dziś wymieniłem olej w ASO, w którym zakupiłem autko. Wymiana nadplanowa (po 3900 km). Stara szkoła mówi, że w nowym silniku jakieś opiłki mogły się czaić i lepiej zmienić. Koszt: 233 PLN olej (4,4 litra) i 45 PLN filtr. Następna wymiana za ok. 25000 km to nie ma co sobie żałować. Jeszcze zastanawiam się nad dolaniem motor-life'a przed zimą.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-14, 12:52   

Dzisiaj pojechałem do sklepu, żeby kupić olej standardowo ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
Na półce zauważyłem, że stoi również ELF EXCELLIUM 5W50. Nie wiem czy można zalać olejem 5W50 jeżeli wcześniej zalałem go EXCELLIUM 5W40. Może zapytać w serwisie, lub może ktoś zmienił na 5W50?
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-14, 13:24   




5W50 jest lepszym olejem przy bardziej "sportowej" jeździe- ma lepszą lepkość w wyższych temperaturach więc trudniej o zerwanie filmu olejowego z powierzchni na silniku. Chyba trochę gorzej chłonie zanieczyszczenia (niższa liczba zasadowa) z tymże w silniku benzynowym ma to mniejsze znaczenie.
Generalnie nie powinno być problemów ze zamianą.
edit: poprawiłem link i wykasowałem info o zimie te oleje mają taką samą temp. płynięcia
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-14, 14:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-09-14, 13:49   

DrOzda - a czemu wklejka ma opis z 10W50 a nie 5W50?
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Ostatnio zmieniony przez flowerman 2010-09-14, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-14, 14:22   

10W50 zapewni znaczny wzrost zużycia paliwa. Stosowanie do cywilnej jazdy Sandero oleju xxW50 jest przesadą.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-20, 20:17   

jackthenight napisał/a:
Olej najlepiej taki : ELF EXCELLIUM LDX 5W40

A wymienić olej to bezdyskusyjnie w Warszawie tylko na Puławskiej.


A jaki olej miałeś wlany fabrycznie zaraz po odbiorze samochodu ?Bo za tydzień czeka mnie wymiana i nie jestem pewien co wlać. W serwisie mówią że elf 5w40 , ale nigdzie to nie mam napisane. Mam zamiar kupić taki jaki Ty wyżej podajesz.
Gdyby fabryka nalała 10w40 to mogę wymienić na 5w40 ???
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-20, 20:31   

Fabryka wlewa 10w40 (takie info dostałem dzisiaj od ASO), ale to tylko olej na dotarcie, później wlewa się 5w40.
Ja 5w40 wlałem po 5 tyś km i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj po dwóch latach ponownie wymieniłem olej na ELF 5W40.

I pamiętaj do silnika 1.4 wchodzi 3 litry oleju, na bagnecie jest to około 3 mm niżej niż maksimum.
Nie daj sobie wlać więcej, bo nie potrzeba.
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-21, 18:21   

jackthenight napisał/a:
Fabryka wlewa 10w40 (takie info dostałem dzisiaj od ASO), ale to tylko olej na dotarcie, później wlewa się 5w40.
Ja 5w40 wlałem po 5 tyś km i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj po dwóch latach ponownie wymieniłem olej na ELF 5W40.

I pamiętaj do silnika 1.4 wchodzi 3 litry oleju, na bagnecie jest to około 3 mm niżej niż maksimum.
Nie daj sobie wlać więcej, bo nie potrzeba.


Dzięki za odpowiedź wymienię na 5w40.
Mój przebieg to 12500 km.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-21, 21:18   

No to ja w Jaworznie dostałem info wg broszur 5w40 do DCI, 5w30 do MPI przez co mam zalaną 5w30
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-21, 21:54   

Dla MPI może być 5W30 jak i 5W40 - nie ma znaczenie oprócz ceny.
Sprawdź sobie czaju swoją książkę przeglądów str. 12.
Co ciekawe dla diesla nie zalecają 5W30.

5W30 jest droższy od 5W40 - a skoro książka zaleca 5W40 to po co przepłacać.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-22, 09:03   

Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-09-22, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-22, 19:35   

DrOzda napisał/a:
Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.


To już lepiej kupić 4+1l ELF Excelium LDX 5W40 w selgrosie za ok 100 PLN
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-19, 09:24   

Mamert napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez sensu przestawiać się na 10W40 jeśli silnik jeszcze zdrowy i nie cieknie - to już lepiej kupuj tańszy np. Lotos Syntetic 5W40 w necie poniżej 100 PLN za 4 litry.


To już lepiej kupić 4+1l ELF Excelium LDX 5W40 w selgrosie za ok 100 PLN


Wczoraj taki kupiłem w StarOilu na Kłopotowskiego w Warszawie za 93zł.
 
grzegorzr 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Access
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: radlin
Wysłany: 2010-10-19, 18:30   

przez przypadek kupiłem mobil 5w50 czy stanie sie cos jak zaleje nim silnik
_________________
grzegorzr
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-23, 11:30   

Według książek nie powinno się zalewać innym olejem. Nie masz już auta na gwarancji więc można,ale powinno się przepłukać silnik i wtedy zalać innym olejem. Ja powiem tak. Znam ludzi którzy zmienili sobie olej na inny bez wcześnijszej płukanki i nic złego nie stało się.
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-01-29, 13:40   Olej silnikowy

Zamierzam kupić we własnym zakresie niemieckiego Elfa na przegląd po 15 tys. i pytanie:
1. Czy Panowie z serwisu nie będą mieć nic przeciwko temu? ;)
2. Ile dokładnie oleju wchodzi do 1.6 MPI? 3?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne